Nyt rv 20 alkaa olla täynnä ja viimeisten 3 päivän aikana olen huomannut ison muutoksen: maha on kasvanut ihan silmissä ja painoa tullut 3 päivässä reilu kilo lisää. Maha on kuin jalkapallo, aivan valtava. Kai se tässä vaiheessa jo saa ollaki, vai miten teillä muilla..?
maha paisuu...
5
1001
Vastaukset
- angel_86
Mulla on nyt viikkoja melkein 22, eli melko samoilla viikoilla kuitenkin sun kanssa.
Ite oon ollut aika huolissani (ja täälläkin sitä valitellut) kun minkäänlaisia merkkejä mahan kasvusta ei oo näkynyt, vaan maha on ollut ihan samanlainen kuin ennen raskauttakin. Mun poikaystävä tosin on väittänyt jo ainakin kuukauden ajan, että mun maha olis kasvanut, mutta ite en oo uskonut. Nyt kun kerroin mun vanhemmille (vihdoinkin) raskaudestani, niin mun äiti sanoi, että se on aavistellut asiaa jo jonkin aikaa, kun mun rinnat ja maha on kuulemma ihan selvästi kasvaneet.
Eli kai mullakin maha on jo vähän pyöristynyt, mutta ei kyllä mitenkään kovin selvästi, koska itse en sitä juurikaan edes huomaa... :) - Minna
Munkin masuni on kasvanut viimeisen parin viikon aikana aikamoista vauhtia, olen suht normaalikokoinen, ennen raskautta 163 cm ja 58 kg. Painoa on tullut kaikenkaikkiaan viitisen kiloa ja lantionympärys on nyt 99 cm, kun ennen raskautta se oli kymmenisen senttiä vähemmän. Ehkä sullakin paino tulee vähän niin kuin portaittain niin kuin mullakin, eli pitkän aikaa on paikallaan mutta tekee sitten sen kilon hyppäyksen. Pääasia, ettei nyt joka kolmen päivän jälkeen kilolla nouse...
- todellakaan
Lienet syönyt vähän liikaa... Tollanen painonnousu ei missään nimessä ole normaalia.
Samoilla viikoilla ja painoa koko aikana 1kg- pullataikina
No ei mulla joka viikko oo ton verran tullu, yhteensä n. 3 kg.... Mutta tää reilu kilo tuli nyt yhtäkkiä n. 3 pv aikana, ne kaksi muuta on tullu 4kk ajan pikkuhiljaa.
- emilai
Ei tuosta kannata vielä huolestua, koska painoon vaikuttaa niin moni asia. Juominen, vuorokaudenaika, ulostaminen ja tietenkin nautittu ruoka. Lisäksi monilla ihmisillä paino heittelee jopa enemmän kuin kilon vuorokaudessa.
Mutta jos painonnousu jatkuu huimana niin kyllä terveydenhoitajasi sen huomaa ja selvittelette yhdessä mistä se johtuu.
Vatsan kasvaminen Yhtäkkiä voi johtua siitä, että vatsalihakset antavat periksi ja vatsa "pullahtaa" esille.
Minullakin vatsa on kun olisin jalkapallon syönyt. Eikä painoa ole tullut laskeneista 3 kilosta takaisin kuin 1,5 kg.
Kannattaa muistaa aina se, että kaikilla meillä on erilaiset vartalot ja siksi vatsakin ilmestyy erilailla.
Ei siis mitään syytä paniikkiin ja nauti raskaudestasi :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1097197
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h965225Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1163486Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p333392Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska352524Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191856Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?961491Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3411451Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311346- 481114