Paljonko ammattitaitoinen laattamies laskee aikaa neliön laatoittamiseen ja saumaukseen? Siis sillä lähtökohdalla, että pohjatyöt on tehty valmiiksi eikä tarvitse muuta kuin laatoittaa ja saumata. Osaisiko joku sanoa?
Kyseessä on peruslaatta.
Laatoitukseen menevä aika?
10
2626
Vastaukset
- on tietoa;
Mies laatoitti juuri pikkuvessan (1,3 x 1,8m) päivässä, khh lattian 13 m2 10x10 laatalla (verkossa) 6 tuntia. Toiseen pikkuvessaan tuhraantui 1,5 päivää kun oli enemmän lasista koristelistaa aseteltavana ja piti peilin paikkaa mittailla. Itse teen saumauksen ja em tiloissa se on n. 2-3h per tila pesuineen. Ja viimeksi nyhrätään silikonit nurkkiin.
- Osaanko
Niin kysymyksestä kuin tuosta vastauksestakin näkee ettei laatoituksesta ole tietoa. Sanoisin että kyllä niitä laattoja laittaa seinälle jokainen jolla käden taitoja on, mutta se tärkein eli pohjatyö ja vesieristys vaatii osaamista ja tietoa.
- alkuperäistä viestiä
Osaanko kirjoitti:
Niin kysymyksestä kuin tuosta vastauksestakin näkee ettei laatoituksesta ole tietoa. Sanoisin että kyllä niitä laattoja laittaa seinälle jokainen jolla käden taitoja on, mutta se tärkein eli pohjatyö ja vesieristys vaatii osaamista ja tietoa.
ollenkaan?? Siinä kysyttiin pelkästään laatoitukseen ja saumaukseen kuluvaa aikaa kun pohjatyöt on tehty. Eli oletan että ap tietää vesieristyksistä ja niiden tekemisistä eikä niihin tarvinnut puuttua. Enkä muuten maininnut sitäkään että laatoituksen ja saumauksen välissä menee vielä reilusti aikaa saumojen puhdistukseen. Sen sinä unohdit kokonaan vai eikö teillä viitsitä siistiä jälkiä:)
- Remonttiapu
alkuperäistä viestiä kirjoitti:
ollenkaan?? Siinä kysyttiin pelkästään laatoitukseen ja saumaukseen kuluvaa aikaa kun pohjatyöt on tehty. Eli oletan että ap tietää vesieristyksistä ja niiden tekemisistä eikä niihin tarvinnut puuttua. Enkä muuten maininnut sitäkään että laatoituksen ja saumauksen välissä menee vielä reilusti aikaa saumojen puhdistukseen. Sen sinä unohdit kokonaan vai eikö teillä viitsitä siistiä jälkiä:)
Luulisin hänen lukeneen, mutta minäkin olen sitä mieltä että jos tietää tarpeeksi vesieristyksestä tietää myös aivan varmasti paljonko laatoitukseen menee aikaa. On hyvä että täällä joku kiinnittää kysyjän huomion siihen onko pohjat varmasti hyvin ja oikein tehtyjä. Vahingot voivat olla huomattavia jos huonoille pohjille lähdetään laatoittamaan.
- euroa
alkuperäistä viestiä kirjoitti:
ollenkaan?? Siinä kysyttiin pelkästään laatoitukseen ja saumaukseen kuluvaa aikaa kun pohjatyöt on tehty. Eli oletan että ap tietää vesieristyksistä ja niiden tekemisistä eikä niihin tarvinnut puuttua. Enkä muuten maininnut sitäkään että laatoituksen ja saumauksen välissä menee vielä reilusti aikaa saumojen puhdistukseen. Sen sinä unohdit kokonaan vai eikö teillä viitsitä siistiä jälkiä:)
neliöltä laskuttaa meidän yritys pk seudulla.
- sanoisin että
Tunti per neliö. Aatteleppa vaikka että sulla ois 10x10 laattoja. Niitähän menee neliöön jo 100. Tunti on tuolle saumattuna on jo urkkatahtia.
- Remonttiapu
Hieman väärin aseteltu tuo kysymys. Laatoittaminen on vain yksi osa remonttia, tärkein osa on vedeneristyksen tekeminen. Siinä yleensä tehdään pahimmat virheet ja seuraukset vaihtelevat laattojen irtoamisesta homevaurioihin. Pitää tietää oikeat aineet ja työkentelytavat. Kauppias osaa neuvoa, mutta on muistettava että hän vain myy varastossa olevia tuotteita kun taas ammattilainen hankkii ja käyttää tuntemiaan valmisteita.
Toki laatoituksen voi itse tehdä ja osaavalta se käy hyvin. Tärkeintä on tiedostaa jos perustiedoissa on puutteita, esim. miten läpiviennit on tehtävä ja millaiset pohjatyöt juuri tässä kohteessa tarvitaan.
Ajankäyttö on aina tapauskohtaista, riippuu putkien sijoittelusta, seinien suoruudesta, pohjatöiden ja tasoitetöiden määrästä jne.
Onnea laatoitusurakkaan.
[email protected] - Remonttiapu
Vielä pieni lisävinkki. On muistettava selvittää seinänpinnan pohjamateriaali ennen primerin ostamista, eli ensin vanhan purku ja sitten tarvikkeita hankkimaan niin onnistumisen mahdollisuus on suurempi.
- ap.
Tarkennuksena vielä, että kysymys koski nimenomaan tapausta, jossa pohjatyöt kaikkinensa on tehnyt osaava ammattilainen. Eli puhdas laatoitus ja saumaus valmiille hyvin tehdylle pinnalle. Seiniin normaalit 10x20 ja lattiaan 10x10, jotka lienevät tänä päivänä yleisimmät laattakoot.
- laattamiäs
ap. kirjoitti:
Tarkennuksena vielä, että kysymys koski nimenomaan tapausta, jossa pohjatyöt kaikkinensa on tehnyt osaava ammattilainen. Eli puhdas laatoitus ja saumaus valmiille hyvin tehdylle pinnalle. Seiniin normaalit 10x20 ja lattiaan 10x10, jotka lienevät tänä päivänä yleisimmät laattakoot.
Joku sanoi tunti per neliö. Noin tuhannen neliön laatoituskokemuksella sanoisin sen olevan suht lähellä totuutta. Itselläni menee valmiiseen pesuhuone/sauna (n.26 m2)laatoitukseen saumauksineen, silikonien asennuksineen ja laatoituksen puhdistuksineen, sekä valmisteluineen noin 3 työpäivää. Seiniin menee karkeasti 1 päivä, lattiaan toinen ja helmalaattoihin, saumaukseen ja laattojen tomuttamiseen kolmas. Loppupeleissä 5m2 heitto määrissä ylös tai alas ei varsinaisesti vaikuta työaikoihin, joten neliöhinnan tarkka määrittäminen on vaikeaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa108867"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 71617
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73593Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483