Richard Wright

opossumus

Moi! Onko totta, että Rick Wrightilla oli paha viinaongelma 70-luvun lopulla ja sen takia Waters nakkasi hänet pois bändistä? Wright on mielestäni hyvä, mutta vähän hitaanpuoleinen pianisti. Paska juttu, ettei oo vähään aikaan sävellellyt juuri mitään Floyd-levyille, vaikka soololevyjä onkin muutama ilmestynyt. Hyvin merkittävä hahmo bändissä varsinkin 60-70-luvun taitteessa.

5

532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The-Final-Cut

      Oon itekin kuullu että Rickillä oli 80-luvun alusta alkoholiongelma. Tosiaan Rick on ollut hyvin merkittävä hahmo Pink Floydissa. The Great Gig In The Sky on mielestäni aivan täydellinen idea Rickiltä. Eikä Rick vaikuta yhtään hitaanpuoleiselta pianistilta mielestäni. Ei hän tosiaan varmaan ole mikään maailman nopein pianon pimputtaja mutta sävellystaitoa senkin edestä.

      Luulen että Watersilla oli omiakin ongelmia miksi heitti Rickin pihalle bändistä...

    • pig with wings

      Jostain olen sellasen käsityksen saannut ettei Wrightin soittotaidot oikeen miellyttänyt Rogeria enään Wallin aikoina, tai että Wrightiltä puuttui tietynlainen motivaatio siihen aikaan, kyllä Wright tosin otettiin palkattuna muusikkona Wall-kiertueille. Ja siitä en tiedä oliko hänellä viinan kanssa ongelmia, jostain joskus luin että hänellä oli jonkun sortin kokaiini ongelma jossain 70-luvun lopun/ 80-luvun alussa. Varmuudella en siis osaa sanoa.

      • suhuippoo

        käyttikö richard kokaaa??? ainaki joi ku mikäki mut kokaa==??

        Sysyphus on parasta wrightia vaikka onki vähä klassista. wrigt on saakurin hyvä pianistiiiii................PARAS!


      • tontza
        suhuippoo kirjoitti:

        käyttikö richard kokaaa??? ainaki joi ku mikäki mut kokaa==??

        Sysyphus on parasta wrightia vaikka onki vähä klassista. wrigt on saakurin hyvä pianistiiiii................PARAS!

        Ihan samaa mieltä! Sysuphus on mahtava ja samoin Summer'68. Melkein rupesin itkemään kun kuulin tuon helmen ja tuo "How do you feel"-kertsi on mahtavan mystinen, jättää tunnelman hienosti "Auki".


    • greenaway

      Jossa kaikki kehuivat Rick Wrightia maasta taivaaseen. Tai en muista kehuiko sitä joku, pidinkö minä itse häntä vain hyvänä vai vallitsiko unessa yksinkertaisesti sellainen ilmapiiri, että Wright on maailman paras pianisti ja piste. Joka tapauksessa näin asia jollain tavalla oli. Ja sitten siinä unessa oli sellainen kertomus, jonka vielä herättyänikin uskoin hetken todeksi. Se meni näin: Kun Wright The Wallin aikaan erotettiin Floydista, hän itki ja nauroi yhtä aikaa; itki sen takia, että hänet erotettiin ja nauroi sen takia, että hän tiesi itkienkin pärjäävän paremmin, kuin Floyd nauraen ilman häntä. Kuuntelin muuten Wish You Were Here -levyä stereoista repeatilla sinä yönä, kun näin tuon unen. Ja sen unen jälkeen tuli uni, jossa väiteltiin yhden tytön kanssa, kuinka monta polvea minulla on, jos jotain sattuu kiinnostamaan... Taidettiin muuten molemmat olla sitä mieltä että neljä ja silti jotenkin onnistuttiin väittelemään asiasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe