Richard Wright

opossumus

Moi! Onko totta, että Rick Wrightilla oli paha viinaongelma 70-luvun lopulla ja sen takia Waters nakkasi hänet pois bändistä? Wright on mielestäni hyvä, mutta vähän hitaanpuoleinen pianisti. Paska juttu, ettei oo vähään aikaan sävellellyt juuri mitään Floyd-levyille, vaikka soololevyjä onkin muutama ilmestynyt. Hyvin merkittävä hahmo bändissä varsinkin 60-70-luvun taitteessa.

5

562

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • The-Final-Cut

Oon itekin kuullu että Rickillä oli 80-luvun alusta alkoholiongelma. Tosiaan Rick on ollut hyvin merkittävä hahmo Pink Floydissa. The Great Gig In The Sky on mielestäni aivan täydellinen idea Rickiltä. Eikä Rick vaikuta yhtään hitaanpuoleiselta pianistilta mielestäni. Ei hän tosiaan varmaan ole mikään maailman nopein pianon pimputtaja mutta sävellystaitoa senkin edestä.

Luulen että Watersilla oli omiakin ongelmia miksi heitti Rickin pihalle bändistä...

• pig with wings

Jostain olen sellasen käsityksen saannut ettei Wrightin soittotaidot oikeen miellyttänyt Rogeria enään Wallin aikoina, tai että Wrightiltä puuttui tietynlainen motivaatio siihen aikaan, kyllä Wright tosin otettiin palkattuna muusikkona Wall-kiertueille. Ja siitä en tiedä oliko hänellä viinan kanssa ongelmia, jostain joskus luin että hänellä oli jonkun sortin kokaiini ongelma jossain 70-luvun lopun/ 80-luvun alussa. Varmuudella en siis osaa sanoa.

• suhuippoo

käyttikö richard kokaaa??? ainaki joi ku mikäki mut kokaa==??

Sysyphus on parasta wrightia vaikka onki vähä klassista. wrigt on saakurin hyvä pianistiiiii................PARAS!

• tontza
        suhuippoo kirjoitti:

käyttikö richard kokaaa??? ainaki joi ku mikäki mut kokaa==??

Sysyphus on parasta wrightia vaikka onki vähä klassista. wrigt on saakurin hyvä pianistiiiii................PARAS!

Ihan samaa mieltä! Sysuphus on mahtava ja samoin Summer'68. Melkein rupesin itkemään kun kuulin tuon helmen ja tuo "How do you feel"-kertsi on mahtavan mystinen, jättää tunnelman hienosti "Auki".

• greenaway

Jossa kaikki kehuivat Rick Wrightia maasta taivaaseen. Tai en muista kehuiko sitä joku, pidinkö minä itse häntä vain hyvänä vai vallitsiko unessa yksinkertaisesti sellainen ilmapiiri, että Wright on maailman paras pianisti ja piste. Joka tapauksessa näin asia jollain tavalla oli. Ja sitten siinä unessa oli sellainen kertomus, jonka vielä herättyänikin uskoin hetken todeksi. Se meni näin: Kun Wright The Wallin aikaan erotettiin Floydista, hän itki ja nauroi yhtä aikaa; itki sen takia, että hänet erotettiin ja nauroi sen takia, että hän tiesi itkienkin pärjäävän paremmin, kuin Floyd nauraen ilman häntä. Kuuntelin muuten Wish You Were Here -levyä stereoista repeatilla sinä yönä, kun näin tuon unen. Ja sen unen jälkeen tuli uni, jossa väiteltiin yhden tytön kanssa, kuinka monta polvea minulla on, jos jotain sattuu kiinnostamaan... Taidettiin muuten molemmat olla sitä mieltä että neljä ja silti jotenkin onnistuttiin väittelemään asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1797
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1608
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      49
      1144
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1020
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      848
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      770
    Aihe