partalevä

suski

eli mulla on akvaariossa ollut jo melkein 2 kuukautta partalevää. Nyt se on lopettanut leviämisen koska laitoimme sinne sellaisia tabletteja. Mutta kysyisin että voiko niitä levätupsuja karsia käsin siis nyhtää vain pois sieltä lehdistä vai lähtevätkö ne leviämään entisestään??

14

3259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tabletteja

      olet laittanut(Samasta asiasta kärsivä)? Kävisiköhän ne myös tupsulevään

      • suski

        ALGO-stop depot tabletteja.


      • suski

        tossa ohjeessa lukee että torjuu tehokkaasti myös tupsu-ja rihmaleviä


      • tabletit
        suski kirjoitti:

        tossa ohjeessa lukee että torjuu tehokkaasti myös tupsu-ja rihmaleviä

        sellasia et niitä voi ihan huoletta käyttää? Kaikkia leväntorjunta litkuja ym. ei aina niin kovasti suositella?


      • suski
        tabletit kirjoitti:

        sellasia et niitä voi ihan huoletta käyttää? Kaikkia leväntorjunta litkuja ym. ei aina niin kovasti suositella?

        kyl mie ainakii oon niitä iha huoletta käyttäny ku ne on sellasia tabletteja et ne ei niiku liukene sinne vetee vaa ne erittää jotai ainetta mikä sit torjuu niitä leviä ja sit oliks 4 viikon päästä se aine on hävinny sieltä sisältä ja pitää vaihtaa uuvet tabletit jos tarvii.


      • tabletin
        suski kirjoitti:

        kyl mie ainakii oon niitä iha huoletta käyttäny ku ne on sellasia tabletteja et ne ei niiku liukene sinne vetee vaa ne erittää jotai ainetta mikä sit torjuu niitä leviä ja sit oliks 4 viikon päästä se aine on hävinny sieltä sisältä ja pitää vaihtaa uuvet tabletit jos tarvii.

        merkin? Voisin meinaa koklata niitä. Kiitos näistä tiedoista.


      • suski

      • ....
        suski kirjoitti:

        en mie sitä merkkii tiiä sen nimi on vaa algo-stop depot tossa on kuva siitä. http://paraskaveri.fi/product_info.php?products_id=274

        Tuosta aineesta monilla sellaisia kokemuksia että herkät kasvit kuolevat ja vahvemmat elää mutta todella huonosti kasvaa sen ajan kun myrkkyä on vedessä. Jos tutkailee sitä mihin nuo levämyrkyt perustuu, huomaa, että kasvien kasvu sammuu siihen myrkkyyn...


    • Mimoza-69

      Jos sulle mahtuu altaaseen vielä kaloja, niin suosittelen ostamaan 2 leväbarbia.
      Ne ovat tehokkaita syomään nuo levät, eikä tarvitse heitellä kaikenlaisia myrkkyjä altaaseen.
      Ja jos on isompi allas, niin niitä barbeja voi ottaa useammankin. Itsellä on ollut reilu 300 litrasessa parhaimmillaan niitä 8kpl. Ovat hauskannäköistä seurattavaakin, kun keksivät kaikkea omaa kivaa :)

      • ......

        Leväbarbit on sitten isoa porukkaa, itse en ainakaan ottaisi niitä 325 litraiseeni. Kerran oli ja ne laiskanpulskeat muikut ei paljoo vanhempana leviin koskeneet.

        Hiilidioksidilla pääsee eroon partalevistä ja tupsulevistä sun muista punalevistä. Ja saa sivubisneksen rehujen myynnistä kun kasvaa ihan urakalla...


      • Mimoza-69
        ...... kirjoitti:

        Leväbarbit on sitten isoa porukkaa, itse en ainakaan ottaisi niitä 325 litraiseeni. Kerran oli ja ne laiskanpulskeat muikut ei paljoo vanhempana leviin koskeneet.

        Hiilidioksidilla pääsee eroon partalevistä ja tupsulevistä sun muista punalevistä. Ja saa sivubisneksen rehujen myynnistä kun kasvaa ihan urakalla...

        Kaikki kirjallisuus ja suurin osa akvaristeista, keitä tunne, sanovat samoin, etteivät levikset syö vanhempana leviä.
        Mulla on takana n.16v. kokemus fisuista ja kyllä noi mun levikset ovat aina syöneet levät altaista. Ja ovat olleet monta vuotta vanhoja kuollessaan, ettei se johdu iästäkään. Tosin, jos niitä syöttää muilla herkuilla paljon, jää levät taatusti omaan arvoonsa... Itse pidän pari välipäivää viikossa siinä ruokinnassa.
        Ja kasvit voi hyvin. Niin hyvin, että kerran kuussa siivotessa allasta saa heittää ämpärillisen rehuja pihalle, kun ei aina jaksa kantaa niitä kauppoihinkaan.
        Niin ja tottahan tuo on, että hiilidioksidilla saa kasvit kasvamaan hyvin.


      • anteex tyhmyyteeni
        Mimoza-69 kirjoitti:

        Kaikki kirjallisuus ja suurin osa akvaristeista, keitä tunne, sanovat samoin, etteivät levikset syö vanhempana leviä.
        Mulla on takana n.16v. kokemus fisuista ja kyllä noi mun levikset ovat aina syöneet levät altaista. Ja ovat olleet monta vuotta vanhoja kuollessaan, ettei se johdu iästäkään. Tosin, jos niitä syöttää muilla herkuilla paljon, jää levät taatusti omaan arvoonsa... Itse pidän pari välipäivää viikossa siinä ruokinnassa.
        Ja kasvit voi hyvin. Niin hyvin, että kerran kuussa siivotessa allasta saa heittää ämpärillisen rehuja pihalle, kun ei aina jaksa kantaa niitä kauppoihinkaan.
        Niin ja tottahan tuo on, että hiilidioksidilla saa kasvit kasvamaan hyvin.

        ......miten ja mistä mä sitä hiilidioksidia sinne sann?Olen nolo,mutten tajuu....


      • Mimoza-69
        anteex tyhmyyteeni kirjoitti:

        ......miten ja mistä mä sitä hiilidioksidia sinne sann?Olen nolo,mutten tajuu....

        Itse en ole käyttänyt hiilidioksidia vuosikausiin. Kasvit rehottavat ilmankin sitä...
        Mutta kysyppä jostain kunnon akvaarioliikkestä, niin he neuvovat sua kyllä mielellään.


    • tulari123

      Uskaltaako hiilidioksidia lisätä altaaseen jossa elelee tuliliskoja?

      t. vasta-alkaja näissä hommissa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      629
      4593
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      51
      3603
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      104
      3491
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      3011
    5. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      13
      2469
    6. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2374
    7. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2281
    8. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      2120
    9. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      2055
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      48
      2013
    Aihe