Islamissahan tunnetaan lyhytaikainen avioliitto,oliko se nyt My`a tai jotain sinnepäin.Islamit Suomessa-kirjan mukaan ainakin shiiamuslimit harjoittavat sitä.Mitä se käytännössä tarkoittaa? Kierretäänkö sillä jotain siveyssääntöä,esim.sitä,että ei syyllisty sukupuoliyhteyteen avioliiton ulkopuolella? Kuka vihkii,mikä on lyhin aika? 20 minuuttia?
Tietoa
16
652
Vastaukset
- maryam...84
tama harrastavat shiiat kuulema mutta on islamissa aivan kielettya ja vaarin niin ei liity mitenkaan islamiin.
- että suurin osa
islamin kummallisuuksista ei liity mitenkään islamiin. Joopa joo.
- sen liittyä
koska juuri olen siitä lukenut teoksesta,jonka on kirjoittanut kaksitoista eri yliopistojen tutkijaa.Siinä sanottiin että kuuluu nimenomaan shiiamuslimien ISLAMIIN.
- ...
sen liittyä kirjoitti:
koska juuri olen siitä lukenut teoksesta,jonka on kirjoittanut kaksitoista eri yliopistojen tutkijaa.Siinä sanottiin että kuuluu nimenomaan shiiamuslimien ISLAMIIN.
sit matkustaa suoraan Iraniin... :)
... - maryam...84
... kirjoitti:
sit matkustaa suoraan Iraniin... :)
...kerroin vaan mita islam sanoo tasta jos ei kelpaa totuus niin pitaa kysya shioilta koska niilla on oma uskonto...minka nimi ei ole islam valitettavasti koska jos ois he seuraisivat islamin opetuksia koraania ja hadiitheja.
- Et sinä
maryam...84 kirjoitti:
kerroin vaan mita islam sanoo tasta jos ei kelpaa totuus niin pitaa kysya shioilta koska niilla on oma uskonto...minka nimi ei ole islam valitettavasti koska jos ois he seuraisivat islamin opetuksia koraania ja hadiitheja.
mikään oikea muslimi olekaan. :P
- Muslem_alhamdullillaah
Islamiin. En ole kuullut ikinä, että shiiat harjoittavat sitä. Luulen, että suurinosa shiiaveljeistä kieltää sitä.
Mun mielestä, shiiat ovat yhtä paljon muslimeita kuin me sunnitkin, koska ero ei ole uskonnollinen, vaan poliittinen.- turhauttavalta.
Olen yrittänyt lukea kaikenlaista Islamia koskevaa kirjallisuutta ja etsiä muutenkin tietoa Islamista.Kuitenkin ihmetyttää ja turhauttaa,kun sitten kaikkea opittua väitetäänkin esim.täällä Islamiin kuulumattomaksi.Ei sovi suomalaiseen ajattelutapaan että mikään ei pidä paikkaansa taikka kaikki vesitetään"ei kuulu" tai "ei ole Koraanissa,haditeissa ehkä".Juuri tämä kaiken epämääräisyys saa minut epäilemään Islamin tarkoitusperiä.Eli jos et ole naimisissa,niin ole menevinäsi naimisiin varttitunniksi,niin et tee syntiä....
- Gohar
turhauttavalta. kirjoitti:
Olen yrittänyt lukea kaikenlaista Islamia koskevaa kirjallisuutta ja etsiä muutenkin tietoa Islamista.Kuitenkin ihmetyttää ja turhauttaa,kun sitten kaikkea opittua väitetäänkin esim.täällä Islamiin kuulumattomaksi.Ei sovi suomalaiseen ajattelutapaan että mikään ei pidä paikkaansa taikka kaikki vesitetään"ei kuulu" tai "ei ole Koraanissa,haditeissa ehkä".Juuri tämä kaiken epämääräisyys saa minut epäilemään Islamin tarkoitusperiä.Eli jos et ole naimisissa,niin ole menevinäsi naimisiin varttitunniksi,niin et tee syntiä....
tuon väliaikaisen eli mutah liiton hyväksyvät vain 12-shialaiset ja itse asiasta saakin näin ollen tietoa parhaiten vaikkapa shiainfon tai jonkun muun shiajärjestön kautta.
- eli nk. lyhytaikainen aviol...
perustuu nimen omaan Koraaniin.
Taas yksi esimerkki siitä, että muslimit eivät vaivaudu lukemaan omaa pyhää kirjaansa. - 12-shiialaisten lisäksi
Gohar kirjoitti:
tuon väliaikaisen eli mutah liiton hyväksyvät vain 12-shialaiset ja itse asiasta saakin näin ollen tietoa parhaiten vaikkapa shiainfon tai jonkun muun shiajärjestön kautta.
sen hyväksyy myyös Koraani. Pikku juttu?
- vastauksista
eli nk. lyhytaikainen aviol... kirjoitti:
perustuu nimen omaan Koraaniin.
Taas yksi esimerkki siitä, että muslimit eivät vaivaudu lukemaan omaa pyhää kirjaansa.paistaa,että tässä kysymyksessä on jotain peiteltävää tai kiusallista.Vastaisiko nyt joku kuitenkin kunnolla.
- tavalliset muslimit
vastauksista kirjoitti:
paistaa,että tässä kysymyksessä on jotain peiteltävää tai kiusallista.Vastaisiko nyt joku kuitenkin kunnolla.
eivät osaa vastata tähän kysymykseen. Täällä ei ole muslimioppineita, olisi varmaan tämmöisiä vaikeita kysymyksiä hyvä kysyä muslimioppineilta. Moskeijan imaami varmasti osaisi vastata tähän mutah kysymykseen.
- Gohar
tavalliset muslimit kirjoitti:
eivät osaa vastata tähän kysymykseen. Täällä ei ole muslimioppineita, olisi varmaan tämmöisiä vaikeita kysymyksiä hyvä kysyä muslimioppineilta. Moskeijan imaami varmasti osaisi vastata tähän mutah kysymykseen.
...vähän ylempänä on samasta aiheesta kysymys ja siellä uskonoppinut on antanut linkin aiheesta käsittelevään tekstiin :)
- kuuma peruna
Gohar kirjoitti:
...vähän ylempänä on samasta aiheesta kysymys ja siellä uskonoppinut on antanut linkin aiheesta käsittelevään tekstiin :)
tämä väliaikainen avioliitto.Onneksi selvitin sen itselleni muuta kautta.Sehän on Islamin uskoon(shiialaisuuteen)varmasti kuuluva tapa "välttää" huoraamista! Eli mies voi mennä "leikisti"naimisiin,tehdä temppunsa ja lähteä synnittömänä lätkimään.Mitä uskonoppineita tämän selittämisessä tarvitsee,paitsi jos pitää selittää arka aihe parhainpäin?Salailu lisää ennakkoluuloja,ainakin minulla.Sensuroinnista puhumattakaan.Avomielisyys auttaa pääsemään pahankin paikan yli.Nyt voit Gohar poistaa tämän,löysinsen jota etsinkin...
- eronnut
tavalliset muslimit kirjoitti:
Miten tää kysymys on muka vaikee.Onhan teillä vastaukset muihinkin kysymyksiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h352875Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062671Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv302385Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141513- 321473
- 271389
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021203- 1771183
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711025