Pitääkö paikkaansa että vuorenkilpeä voi siirtää vain tiettynä aikana?Jos näin on ,mikä on oikea aika siirtää,onko nyt jo liian myöhäistä?Vähän epäilen,vastauksista kiitollinen....
Vastaukset 5
- Tummakutri_
Otat sen juuripaakkuineen ja vanhat mullat mukana,ei edes huomaa siirtoa.Ite olen sulan aikana siirrellyt niitä milloin vain.
- Vankkaa kokemusta omaava
Vuorenkilpi on siitä kiitollinen kasvi, että se lähtee kasvamaan juurenpalasestakin. Ja viihtyy lähes missä vain.
- kukinnan jälkeen
niin, nyrkkisääntönä on että kevätkukkijat jaetaan ja siirretään syksyllä tai kukinnan jälkeen ja syys/kesäkukkijat keväällä. Vuorenkilpihän kukkii nyt, joten jos mahdollista siirrä vasta kun on kukkinut.
- H-enna
Meillä rehottaa vuorenkilpeä joka nurkalla. Istuttelen sitä millon vaan jonnekin tarvitaan varmasti juurtuvaa ja peittävää kasvia. En kaiva mullasta sen juuria, vaan nostan sopivan näköisen varren vaan irti puskasta ja katkaisen terävällä veitsellä. Sehän kasvaa ikäänkuin maata myöten ja kasvattaa uusia juuria maata pitkin edetessään. Juuren alkuja (parisenttisiä tai ihan nystyjä) löytyy, kun varovasti kuorii katkaistusta varresta pintaa pois. Ja aina juurtuu.
Näin teen minä meidän savimaalla. En ole asiantuntijoilta kysellyt, mutta hyvin on kasvi viihtynyt.- Anonyymi
Tämä oli hyvä tieto,kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4501975- 1531280
- 941183
- 711163
- 1141147
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku1801048- 100783
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.54729- 45711
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57674