en mä muista..

joulupukki

Kuinka paljon teidän noin 4-vuotiaat muistavat asioita.
Muistavatko tarhan tapahtumat jos heti kyselet kun haet? esim.mitä olllut ruokana.
Meillä lapsen vastaus on aina "en mä muista tai en tiiä"
Mutta kun vaikka illalla jutellaan niin sitten kertoo asioita esim. tarhasta.
Olen vain miettinyt oliskos jotain vikaa meidän lapsosessa vai onko vielä ihan normaalia.

4

670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttava

Eräs tuntemani nuori mies (nyt ikää 12v) vastaa vieläkin hankaliin tai hänen mielestään turhanpäiväisiin kysymyksiin lauseilla; En mä tiiä tai En mä muista. Nämä on ollut pojan vakiovastaukset kuulemma ihan pienestä pitäen.

Sen sijaan poika osaltistuu ihan normaalisti keskusteluihin, joita hän pitää mielenkiintoisina. Tosin on luonteeltaan aika hiljainen.

• lapset eivät

välttämättä muista aina päivän tapahtumia kun kysyy, sitten tuollain vähitellen tulee mieleen kaikkea.

• xxxxxcccc

Heillä on varmaan niin paljon mielenkiintoisempia asioita päivän mittaan, ja paljon tapahtumia, että tuon ikäinen ei tahdo muistaa. On aivan normaalia. Minun nelivuotiaani ei juuri koskaan muistanut niitä asioita, joista kyselin. Ja yksi niistä oli juuri se, mitä oli ruokana. Eikä muistanut vielä koulussa toisella luokallakaan. Nyt vasta neljännellä osaa siihenkin joka päivä vastata, kun hetken saa aikaa miettiä. Vieläkin joskus vastaa ettei muista. Lahjakas oppilas. Lähes kaikista kokeista kiitettäviä, muutenkin ihana, fiksu ja filmaattinen, niin varmaan sinunkin lapsesi on. ELI EI MITÄÄN HÄTÄÄ, SE ON NORMAALIA...!!!! Tällaisten mitättömien ruokailuasioiden sijaan osasi kyllä jo nelivuotiaana luetella numerot järjestyksessä erehtymättä nollasta yli sataan niin pitkälle kun jaksoi kuunnella. Ja erilaisten dinosaurusten tieteelliset nimet... Ja jutella avaruudesta, tähdistä ja planeetoista...Sekä kertoi esim. 6-vuotiaana asioista, mitä oli ajatellut nelivuotiaana. Ja jopa tapahtumista mitä silloin oli tarhassa tapahtunut vasta tässä ihan hiljattain. Lapsi nyt 11v. Enpä ollut kuullutkaan aiemmin. Muisti ei pätki, vaan lapsi kokee asiat niin täysin eri tavalla kuin aikuinen. Älä huolehdi turhaan!

• hoitotäti

Ihan normaalia,ei sitä ihan heti yht äkkiä muista mitä kaikkea on pitkänä päivänä tapahtunut.Monta kertaa kun lapsilta kysyy
      ett mitäs mukavaa teit eilen tai viikonloppuna
      saa tuon en tiedä tai muista vastauksen.
      Mutta hetken perästä asiaa voi tulla paljonkin:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      123
      7130
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      123
      4934
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      66
      4266
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      15
      3463
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      724
      2261
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      273
      1691
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      67
      1465
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1428
    9. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      22
      1406
    10. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      58
      1384
    Aihe