Kuinka paljon sulakkeita voi maksimissaan laittaa yhden 25 A pääsulakkeen jälkeen. Kyse siis kerrostalon huoneiston 1-vaihe syötöstä.
Hyvin tyypillisestihän vanhoissa on vaan 2 x 10 A Valaistus, 1 x 16 A pesukonetta varten, 1 x 20 A liesi.
Mutta kun pitäisi saada lisää sähkölaitteita ja uusia sulakkeita niille tauluun niin kuinka paljon uskaltaa laittaa ettei pääsulake kärähdä?
25 A pääsulakkeen kuormittaminen?
24
11502
Vastaukset
- määrää
Tarpeen mukaan sulakkeita, ei se pääsulake sulakemäärästä pala, vaan siitä kuinka monta sähköahmattikonetta on yhtäaikaa päällä.
- sulaketta
ne ei polta pääsulaketta.
- Ertzu
25 amppeerin sulake kestää kuormaa 230V x 25A =5750 VA. Volttiamppeeri ei ole ihan sama kuin watti, mutta kotitaloudessa se on sitä käytännössä.
- Vanhempi suunnittelija
25 A sulake kestää 35 A virtaa jopa kaksi tuntia. Hetkelliset isot kuormat eivät polta sulaketta, kunhan ne ovat kohtuullisissa rajoissa. Tarkoittaa sitä, että sulakkeen kestämisasia ei ole aivan yksinkertainen.
- Anonyymi
Vanhempi suunnittelija kirjoitti:
25 A sulake kestää 35 A virtaa jopa kaksi tuntia. Hetkelliset isot kuormat eivät polta sulaketta, kunhan ne ovat kohtuullisissa rajoissa. Tarkoittaa sitä, että sulakkeen kestämisasia ei ole aivan yksinkertainen.
25 A johdonsuojakatkaisijan on standardin mukaan lauettava alle tunnissa 1,45*25 = 36 A virralla. Yleensä laukeaa jo 10-40 minuutissa.
25 A JSK:n tulee kestää laukeamatta 1,13*25 = 28 A virta.
Sulakkeella (gG) rajat eivär ole yhtä tarkkoja, mutta suunnilleen samaa luokkaa.
Nipsa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
25 A johdonsuojakatkaisijan on standardin mukaan lauettava alle tunnissa 1,45*25 = 36 A virralla. Yleensä laukeaa jo 10-40 minuutissa.
25 A JSK:n tulee kestää laukeamatta 1,13*25 = 28 A virta.
Sulakkeella (gG) rajat eivär ole yhtä tarkkoja, mutta suunnilleen samaa luokkaa.
NipsaStandardin sallimat rajat ovat gG-sulakkeille varsin laajat. On esitetty kaksi käyrää joiden välissä sulakkeen palaminen on tapahduttava, jotta se täyttäisi standardin vaatimuksen.
https://ibb.co/qr6cqGb - Anonyymi
Aika monta , niin monta kuin kskukseen mahtuu. Mutta voit kuormitaa huineston sähkölitteitaa vaan tuon 6kw verran kerralaan jos on wnemän sähkölaitteita päällä menee pääsulka ja kaiksta laitteista lopuu sähkö
Älä imuroi jos liesi ja tiskikon je oesukonekkin päällä - Anonyymi
Vaikka kymmen mutta yhteensä voit kuormitaa bain tuon 25 A verran elikkä
Noin 6 kw ja tunnissa han se maksaa noin 1 e
Menikö oikein - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka kymmen mutta yhteensä voit kuormitaa bain tuon 25 A verran elikkä
Noin 6 kw ja tunnissa han se maksaa noin 1 e
Menikö oikeinPäässäs on pääsulake
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Päässäs on pääsulake
👺
Päässäs on pääsulake
- Pitkässä juoksussa
Sen, ettei kinkun paisto, astianpesukone ja pyykinpesukone kestä olla yhtäaikaa päällä.
- Anonyymi
Wi kestä kuin imuri pesukone tiskikone ja valot. Ja maksaa noin 1 e h
- Anonyymi
Mikä on huoneiston suurin sallittu samanaikainen teho ____ kW (kilowattia), kun huoneistossa on yksi 25 A:n pääsulake?
- Anonyymi
Katso tuolta ylempää.
- Anonyymi
Virta kertaa jännite, eli 5,75 kWh.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Virta kertaa jännite, eli 5,75 kWh.
Korjaus: 5,75 kW.
- Anonyymi
Montako kiloWattia näinkin vanhan aloituksen nostoon menee?
- Anonyymi
Sanoisin että kyllä sulake kestää enemmän kun pankkitilisi saldo riittää sähkölaskuun
- Anonyymi
Jos kulutat koko ajan tuon maksimiteho maksaa sähkö sulle puoli euroo tunnissa ja noin 12e vuorokaudessa ja kuukaudessa noin 5o e
- Anonyymi
Vai 4oooe kuukaudessa
- Anonyymi
45o e kuukaudessa jos kulutus koko ajan 25 a ja sähkö 1o c kWh
- Anonyymi
15€/kulutus kuukaudessa ja 5snt/kWh
- Anonyymi
Moin 450 e kk
- Anonyymi
Jos ei ekstä 25 A sukake niin kulutus on tällöin yli 6 kwh ja maksaa noin 1e tunnissa kuluttaa noin paljon sähkö
Vastaa jotain om. talon lämmityskulua kesällä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166040Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334137- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2552083Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441846- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569