MF 165:N kytkinremontti

Tappi

Paljonko tulee maksamaan "noin hinta" täydellinen kytkinremontti MF 165:een? Paljonko osat maksaa suunnilleen? Paljonko ottaa työtunteja ammattilaisella? Oisko kellään tietoa/kokemusta asiasta?

8

14640

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poikki

      Jos sulla on talli missä tehdä niin mä ainaskin laittasin rattorin ite poikki kytkimen kohalta.
      Etupäähän vankka tuki ettei vaan putoo lattialle. Zetor 25 ainaskin tehtiin silleen. Sitten takapäähän pitkä parru jolla talutettiin koko takaosa pois tieltä. Kulkee omilla pyörillä ihan kevvyesti. En tiiä miten painava tuo ferkun takaosa on, mutta tarpeeksi pitkällä parrulla ja vaikka vastapainolla senkin jaksaa kannatella ettei painu kytkinkoppa lattialle.
      Jos vielä kaveri joka tajuu näitä hommia, säästää pitkät eurot. Levy tai levyt ei kovin kalliita, ellei asetelmia tarvi uusia.

    • korjailija

      Tunti menee katkastessa ferkua ja tunti osien vaihdossa ja tunti astuttaessa takaisin.Ajat on noin aikoja jos ei ole mitään yllätyksellistä laitettavaa joka vastustaa.
      Tunkki perän alle ja toinen tunkki vakaalla pyöräalustalla tai kiskoilla moottorin puolelle.Hyttiä ei tarvii silloin irrotella.

      • Huoltoyrittäjä

        Tule mulle heti töihin jos tuohon aikaan pystyt. Olisit kultaa kalliimpi mies. Tai kerro mulle miten sä teet kytkinhomman tossa ajassa. Vaikka olen aika monta 165 sta katkonut mulla menee kytkinhommaan 5 tuntia. Kerro mulle miten tuon homman saa tuossa ajassa tehtyä, kun en ole vielä itse keksinyt. Siis koneessa ohjaamo ja kaks- kolme tuntia?


      • eilen remppa tehty

        ei katkee kolmee tuntii ja mee kasaan... startin yks mutteri on aika paha ja pari pulttii ratin alla ja säädöissä menee jonkun aikaa jos on kaksoiskytkin... käytännössä paras väli v.o.a käpälien väliin on 1mm. ei tarvii heti olla traktorin alla säätämässä... vittumaine säätää ko etukuormaimen sovitteet tulee säätö luukun kohtaan... luukku pienenee paljon....


      • Anonyymi
        eilen remppa tehty kirjoitti:

        ei katkee kolmee tuntii ja mee kasaan... startin yks mutteri on aika paha ja pari pulttii ratin alla ja säädöissä menee jonkun aikaa jos on kaksoiskytkin... käytännössä paras väli v.o.a käpälien väliin on 1mm. ei tarvii heti olla traktorin alla säätämässä... vittumaine säätää ko etukuormaimen sovitteet tulee säätö luukun kohtaan... luukku pienenee paljon....

        No mulla menee kaverin kanssa 6-20 tuntia miten sattuu boori akseli tekemään yhteistyötä 🙂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulla menee kaverin kanssa 6-20 tuntia miten sattuu boori akseli tekemään yhteistyötä 🙂

        Ulosottoakselista (PTO) on helppo pyörittää boorit kohdilleen, kun välissä ei ole monilevykytkintä, kun esim. 168&188 ! Multi-Power mallin ollessa kyseessä, boorit voi hieman haetuttaa kohdilleen. Entisillä (purku) kytkinakseleilla on helppo keskittää levyt kohdilleen asetelmaa asentaessa. Eihän itse katkaisu ja läjään laitto montaa tuntia vie, JOS läjätään uusilla osilla...esivalmistelut ennakkoon tehtynä. Jos vain levy(t) ja laakerit (silmä ja paine) vaihdetaan, niin tarkastus, puhdistus ja mahdollinen kitkapinnan koneistus vie sitten aikaa. Tietenkin, jos sorvi on hallin nurkassa niin aikaa säästyy huomattavasti.
        Mahdollisia yllätyksiä voi tuoda esim. jousien lämpölevyt ja käpälien säätöruuvit.
        Käpälien säätöruuveille on oma tulkkinsa ja niiden tasaaminen sujuu helpoimmin uusilla ruuveilla.


    • on korjannut

      Vaihdoin 1999. Osat makso mummoina ajo kytkin350mk ,ulosoton levy270. painelaakeri230.tefa akseliin 2kpl ,vaihde laatikon puolelle ,kannattaa vaihtaa samalla a,hinta noin 50mk. kampakselin tefa samoin ja siihen tiiviste 20mk ,sanovat koiranpaska tefaksi 30mk,silmälaakeri 35mk akseliin.työ onnistuu itse ,kun on huolellinen ja osaa säätää ,ei ollut kallista ja on pelannut tänne asti kun uusi,eikä vuoda öljyt kytkimelle ja irrottaa hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe