Hei
Voiko ihan normaalia oliiviöljyä alkaa käyttämään tuolla alapäässä estääkseen mahdollisen repeämisen synnytyksessä (vaikkei siitä tietysti takeita ole!!), vai pitääkö sen olla jotain erikoisöljyä?
Kiitos
Repeämisen esto??
7
1492
Vastaukset
- synnytykseen valmistautumis...
tepsi ainakin mulla
- öööö
Siis miten öljy estäis mahdolliselta repeämiseltä? En ole moista ennen kuullut. Ei kait niitä repeämiä voi estää ja miksi pitäis. Itse en revennyt synnytyksessä mutta pieni viilto piti tehdä. En kyllä valmistautunut tuota varten ollenkaan. Sanotaan että repeämät paranee paremmin.
- ===
Repeämien estämiseksi voi kokeilla siihen tarkotukseen valmistettuja öljyjä. Ne tekee välilihasta joustavamman eikä repeämiä VÄLTTÄMÄTTÄ synnytyksessä tule. Ei tietenkään ole täyttä varmuutta, mutta jos niistä apua saa, niin hyvä juttu. Tuskin ne repeämät mitään kivoja on!
- öööö
=== kirjoitti:
Repeämien estämiseksi voi kokeilla siihen tarkotukseen valmistettuja öljyjä. Ne tekee välilihasta joustavamman eikä repeämiä VÄLTTÄMÄTTÄ synnytyksessä tule. Ei tietenkään ole täyttä varmuutta, mutta jos niistä apua saa, niin hyvä juttu. Tuskin ne repeämät mitään kivoja on!
Ole nainen ja kestä! Kukaan ei ole varmasti väitä, että repeämät olisi kivoja. Saati sitten muutkaan tikit hanurissa. Se vaan on niin merkityksetön asia siinä vaiheessa, kun se pieni käärö on sulla sylissä! Ilon aiheita löytyy vaikka siitä, että suihkussa käydessä ylettyy varpaisiin tai voi nukkua muussakin asennossa kun kyljellään.
- kuinka vaan
öööö kirjoitti:
Ole nainen ja kestä! Kukaan ei ole varmasti väitä, että repeämät olisi kivoja. Saati sitten muutkaan tikit hanurissa. Se vaan on niin merkityksetön asia siinä vaiheessa, kun se pieni käärö on sulla sylissä! Ilon aiheita löytyy vaikka siitä, että suihkussa käydessä ylettyy varpaisiin tai voi nukkua muussakin asennossa kun kyljellään.
ite en oo öljyjä käyttäny ja synnytys parin viikon sisällä. Mun mielestä ei oo itse tarkoitus että synnytyksessä paikat repee! Mutta jos niin käy, niin sitten kestetään =)
- Molluska
...että välilihaa säännöllisesti hieromalla saadaan verenkiertoa parannettua ja joustavuuta lisättyä. Sit ei pitäis repeillä yhtä helposti.
- rasvaus
itse kaksi synnytystä takana, molemmilla repeämät - ekalla pahat ja tokalla myös vähän lievemmät mutta eri suuntaan - vaikka leikattiinkin väliliha. Olin ollut laiska rasvailemaan, mutta nyt kolmannen kohdalla rasvailen enemmän ihan sen takia että repeämät on aika hirveä kokemus - ei niinkään sairaalassa vaan kotiin tullessa. Minulle ainakin on suositeltu rasvausta - ihan perusrasva tai ceridal tms. että iho pysyisi pehmeänä ja venymiskykyisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455030Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121590Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481189Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101119- 131093
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17997Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2862Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57769Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27733