Niin onko muuten normaalia että atopia esiintyy joissakin kohtaa ihoa enemmän?
Esim. minulla on kuivia ja kutisevia alueita esim jaloissa ja taipeissa. Myös selässä on kutisevia alueita.
Myös rintojen alueella on kutinaa ja kuivia kohtia. Esim. oikean rinnan nännipiha on tosi kuiva ja karhea ja joudun laittamaan siihen päivittäin Aqualan voidetta. Suihkussa käytäessä alue on tosi tuntoherkkä ja tulee kuivattaessa hinkattua pyyhkeellä. Kun laitan tuota aqualania ensin alkaa ankara kutina joka sitten vähitellen lakkaa. Jos en käytä voidetta niin kutinaa tuntuu käveltäessä ja liikkuessa ja rintsikoita en voi pitää koska silloin kutina on molemmissa rinnoissa häiritsevä.
Onko tällainen atopia tietyissä paikoissa normaalia, kerran minulla tulivat kädetkin niin kuiviksi että meni viikkoja ennen kuin paranivat.
Ihoni on yleisesti atooppinen ja olen saanut lääkäriltä aqualan rasvoja.
Pitäisikö vaihtaa johonkin tehokkaampaan voiteeseen, täytyykö voiteita käyttää koko ajan? Olen huomannut että jos en käytä voiteita esim. rintojen (etenkin oikean rinnan nännipihan alueella niin heti muuttuu rutikuivaksi kuin korppu kyseinen alue).
kuivia alueita kehossa
atoopikko
1
371
Vastaukset
- Kaktus88
Heipä hei!
Minulla on vähän sama kohtalo eli atooppinen iho löytyy ja kehossani on tietyt kohdat mitkä reagoivat aina (esim. kasvoissani tietyt pienet alueet otsassa ja leuassa) ja kuivuvat ja muuttuvat karheemmiksi muita herkemmin! Itse käytän rasvaisempaa voidetta näille alueille ja se on auttanut! :> Kannattaa kysyä apteekista REPEAR nimistä voidetta! Se toimii hyvin minulla muttei ole liian vahva herkillekkään ihokohdille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1964963Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1164056Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573525
- 513430
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372927Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232326
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo302079UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949