Loimaalla asuminen

peru

Hei, asun tällä hetkellä kalliilla vuokralla Helsingin keskustassa ja mieleen on tullut ajatus omistusasunnon hankkimisesta jostain maalta. Työni on nimittäin vapaata kirjoittamista, eikä minua sido Helsinkiin mikään. Luulen myös, että maaseudun rauha inspiroisi omaa kirjoitustyötäni. Niinpä kysynkin, että olisiko Loimaa minulle hyvä vaihtoehto, ovatko asunnot edullisia ja löytyyky helposti hyvää talviasuttavaa omakoti- tai rivitaloa suhteellisen läheltä Loimaan keskustaa, sillä omaa autoa minulla ei ole ja siksi keskustan läheisyys olisi tärkeää. Toki myös sosiaalisessa mielessä olisi mukavaa tutustua loimaalaisiin.

18

5041

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mml

Hei!

Onpa hienoa lukea, että kaiken sen parjaamisen jälkeen löytyy ihmisiä, jotka haluavat tutustua meihin loimaalaisiin. Itse olen asunut Loimaalla vuodesta-78 ja kaipa olen sitten jo ihan loimaalainen. Kotoisin olen tuosta Turun naapurikunnasta eikä meillä ihmisillä taida siellä ja täällä paljon eroa olla. Kaikissa meissä on hyvät ja huonot puolemme.

Tosi kiva kuulla, että kulttuuri-ihmiset kaipaavat Loimaan savimaille. Hinnoista en sen tarkemmin osaa sanoa, mutta selailepa kiinteistövälitysfirmaojen nettisivuja.
      www.kiinteistotoimistouusitalolkv.fi
      www.opkk.fi
      nämä löysin netistä.

Tervetuloa

• forssalainen

Loimaalla ei asu kuin eläkeläisiä (vanhuus ja työkyvyttömyys) ja sosiaalinen elämä on aika kapea-alaista (kaikki tuntevat toisensa).

Forssassa on mahdollisuus asua sekä luonnon helmassa että tuulettua viriilisti paikallisissa menomestoissa aina silloin kun sille päälle tulee! Ja kaunis Saaren kansapuistokin on aikas lähellä! Näistä kahdesta valitsisin sinuna ehdottomasti kyllä Forssan.

• parempi

Ainakin täällä kiinni jääneet autovarkaat ovat tulleet Forssasta mikäli lehtiin on uskomista eli paikkakunta kiinnostaa:)

• junamatkustaja

rautatiasemaa.Kysyjällä ei ole omaa autoa,en tiedä onko korttiakaan,joten siinä suhteessa Saaren kansanpuisto on aika kaukana.Tietääkseni Forssassa on talot kalliimpia vaikka sieltä on matkaa esim.Turkuun enemmän.Loimaalta pääsee kätevästi käymään junalla Turussa,jos tahtoo lähteä välillä shoppailemaan.Loimaaltakin kyllä kaikki elintarvikkeet löytyvät.

• olen jo täällä...

ja aion pysyä!
      Loimaalla on kaikki niin lähellä, kävellenkin. Minullakaan ei ole autoa ja täten kuljen polkupyörällä. Loimaalla on kova rakennusbuumi käynnissä ja uusia rivitaloasuntoja syntyy parhaillaan ainakin kolmelle asuinalueelle. Loimaalla on asiat suhteellisen hyvin. Miesten vaateliikettä tänne kaipaan. Kyllä täällä hyvin pärjää.

• luovuus

Älä nyt ainakaan autoton ihminen, loimaalle lähde. Välimatkat ovat senverran pitkiä että ilman omaa autoa siellä et pärjää. Mitään julkista liikennettä loimaalla ei ole, paitsi tietysti taksi. Sitäpaitsi Loimaa on tositylsää (latteata) seutua, niin maisemansa kuin ihmistensäkin puolesta.

• onko siellä sijaiskoteja,

ja minkälaisia? Millä Loimaalle kuljetaan vaikka Helsingistä,jollei omaa autoa?Junalla,vai lainjaautolla.Kiitos,jos joku vastaa.

• junalla
        onko siellä sijaiskoteja, kirjoitti:

ja minkälaisia? Millä Loimaalle kuljetaan vaikka Helsingistä,jollei omaa autoa?Junalla,vai lainjaautolla.Kiitos,jos joku vastaa.

on kätevämpi tulla Helsingistä,tosin joudut varmasti vaihtamaan junaa Toijalassa.Ainakin yksi sijaiskoti löytyy.

• torvinen
        junalla kirjoitti:

on kätevämpi tulla Helsingistä,tosin joudut varmasti vaihtamaan junaa Toijalassa.Ainakin yksi sijaiskoti löytyy.

Paras tapa ilman omaa autoa,Forssas saattaa joutua joillain vuoroilla vaihtaan,silti kätevin ja nopein tapa ;))

• kyllä

Jos kiinnostaa, voi www.matka.fi käydä tutkailemassa valtakunnallista aikataulupalvelua. Myös www.matkahuolto.fi kertoi, että vuoroja on aika paljon Loimaan ja Hirvikosken välillä. Bussiyhteyksiä on myös Turun, Tampereen, Jyväskylän ja Forssan suuntiin. Junia kulkee Turkuun, Tampereelle ja Helsinkiinkin pääsee vaihtamalla. Nopein tapa Helsingistä Loimaalle on varmaan juna.

• johannes11

Kyllä Loimaa on ihan Ok paikka asustaa ja itse asiassa tänne on muutama perhe muuttanut Hesasta asumaan. Täällä on väljyyttä ja vihreyttä, joki on puhdistunut ja hienoa oli tässä eräänä aamuna katsella kun pari joutsenta laskeutui juuri tähän Loimaata halkovaan Loimijokeen.Todella kaunista!
      Tänne vaan sieltä ruuhkasta ja liasta.

• sentään

Siis puhuksää ny siitä kurapurosta joka haiskahtelee sielä jossakin umpeenkasvanneissa pöhheiköissä?

• rölly

Älä muuta! Mene jonnekin järvenrantakaupunkiin.

• ökk

Jos välttämättä haluat, että kaikki tietää sun asiat ennen sua, ja että joka liikettäsi kytätään, niin tänne vaan!

• huomannu
        ökk kirjoitti:

Jos välttämättä haluat, että kaikki tietää sun asiat ennen sua, ja että joka liikettäsi kytätään, niin tänne vaan!

että täällä tuntuu monella olevan toi fobia,joka on näköjään sullakin,että kuvittelet olevasi ihmisten kiinnostuksen keskipisteenä ja että sinun päivittäisiä tekemisiäsi tarkkaillaan jatkuvasti.Se on kyllä aikamoista narsismia myös.On minuakin joskus yhdessä kerrostalossa asuessani tarkkailtu,kun olin nuori ja villi,mutta se se vaan oli sellainen sen talon kokemus ja sielläkin se määrätty porukka.Muuten olen saanut olla rauhassa enkä asunut siinä talossa kuin puolisen vuotta.Täällä on ihan mukavia ja normaaleita ihmisiä kaikin puolin .Tervetuloa ulkopaikkakuntalaiset ja onhan niitä tullutkin.

• mä tuun

Eikx Loimaal oo joku Virttanjärvi turkulaiste kans yhes?

• hyvä asuinpaikka
        mä tuun kirjoitti:

Eikx Loimaal oo joku Virttanjärvi turkulaiste kans yhes?

Melliläjärvikin kuuluu nykyään ns. suurloimaaseen kuntaliitoksen jälkeen. Muutoin pyörä on aivan lyömätön kulkuväline pienemmillä matkoilla. Halaa, hauskaa ja terveellistä kuntoilua.

• Kauhiaa

Loimaalla ei oo mitään!
      Se on paskaläjä ei missään!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      3091
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3067
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2417
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      2016
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1893
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1759
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1606
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      82
      1360
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1280
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79