Xanor

pilleripoika

Sain lääkäriltä Xanoria 0,25g 1 tabletti tarvittaessa 1-kertaa päivässä.Tänään sitten otin yhden kun lähdin keskustassa käymässä,mutta ei tuosta mitään hyötyä ollut.Samaa jännitystä,hermostuneisuutta,hikoilua,vitutusta,ahdistuneisuutta kuin ennenkin.Miksi nämä ei toimi mulla?Onko annostus kenties liian pieni?

47

8418

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eihjuva

      Xanor on aika kova koukuttaja. Kun lisäät annostusta joudut lisäämään sitä taas kohta uudestaan. Xanor pitäisi heittää jorpakkoon koko lääke eikä sitä tulisi enää kirjoittaa kun hyviä vaihtoehtojakin on rinnalla.
      Suosittelisin uutta käyntiä lääkärillä tai toisella.

      • pilleripopika

        Mitä sitten olisi hyvä?Käy vituttaa kun mikkän ei näytä toimivan.Olin kokeillut ennen jotain näitä luontaistuotteiden "rauhottavia" mutta ei niistä mitään,mutta ajattelin nyt että näistä saisi jotain apua.Mitä mieltä olet tuosta annostuksesta?


      • eihjuva
        pilleripopika kirjoitti:

        Mitä sitten olisi hyvä?Käy vituttaa kun mikkän ei näytä toimivan.Olin kokeillut ennen jotain näitä luontaistuotteiden "rauhottavia" mutta ei niistä mitään,mutta ajattelin nyt että näistä saisi jotain apua.Mitä mieltä olet tuosta annostuksesta?

        Hei mä en ole lääkäri mutta onko xanor määrätty sulle yleiseen *itutukseen vai onko taustalla masennus tai jotain muuta vaiko pelkkä tilapäinen ahdistus johtuen elämäntilanteesta tjsp.?

        Pienihän tuo annos on. Siltikään en totuttaisi itseäni siihen. Neuvottelisin lääkärin kanssa asiasta uudelleen. Rauhottavia käytetään yleensä jonkun muun lääkkeen (mm. SSR-lääkkeet) tukena silloin kun on tarve, ei säännöllisesti ja varsinkin jos kyseinen annos ei näytä riittävän.
        Tsemppiä!


      • Pilleripoika
        eihjuva kirjoitti:

        Hei mä en ole lääkäri mutta onko xanor määrätty sulle yleiseen *itutukseen vai onko taustalla masennus tai jotain muuta vaiko pelkkä tilapäinen ahdistus johtuen elämäntilanteesta tjsp.?

        Pienihän tuo annos on. Siltikään en totuttaisi itseäni siihen. Neuvottelisin lääkärin kanssa asiasta uudelleen. Rauhottavia käytetään yleensä jonkun muun lääkkeen (mm. SSR-lääkkeet) tukena silloin kun on tarve, ei säännöllisesti ja varsinkin jos kyseinen annos ei näytä riittävän.
        Tsemppiä!

        Mulla on taustalla masennusta,sosiaalista ahdistusta ja kaikkea mitä tuohon liittyy.Olen käynyt psykologilla ja lääkärillä ja he antoivat minulle Cipralexia 10mg säänölliseen käyttöön ja Xanoria hätätapauksiin.Elikkä jos tulee pahoja ahdistuskohtauksia tai jokin stressaava tilanne tiedossa.En ole vielä aloittanut tuota Cipralexia.Nämä ovat kylläkin uusia asioista minulle,joten en ihan tiedä miten nämä toimii ja annostuksista,mutta ehkä vain odotin tuosta Xanorista liikoja,että se olisi helpottanut oloa samantien.En tiedä.

        Kiitos asiallisista vastauksista.


      • Herran jestas
        eihjuva kirjoitti:

        Hei mä en ole lääkäri mutta onko xanor määrätty sulle yleiseen *itutukseen vai onko taustalla masennus tai jotain muuta vaiko pelkkä tilapäinen ahdistus johtuen elämäntilanteesta tjsp.?

        Pienihän tuo annos on. Siltikään en totuttaisi itseäni siihen. Neuvottelisin lääkärin kanssa asiasta uudelleen. Rauhottavia käytetään yleensä jonkun muun lääkkeen (mm. SSR-lääkkeet) tukena silloin kun on tarve, ei säännöllisesti ja varsinkin jos kyseinen annos ei näytä riittävän.
        Tsemppiä!

        Tarkoitatko SSRI-lääkkeellä esim. sitalopraamia? En missään tapauksessa lähtisi yhteiskäyttämään. SSRI-lääkkeet lisäävät impulsiivisuutta ja sellaista oman itsensä tunnetta (aina oikeassa, tämän täytyy mennä just näin yms.), välinpitämättömyyttä, lisää itseluottamusta niin rajusti. Xanor tekee vähän sellaista jaksamisoloa, rauhoittaa niin, että pystyy toimimaan. Suosittelisin kuitenkin kokeilemaan elämää ihan ilman lääkkeitä. Kiinnittämään huomiota elintapoihin.

        Itse tarvitsin Xanoria, kun olin ollut tosi pitkään eristyksissä muista ihmisistä ja muusta ikäiselleni kuuluvasta "normielämästä" ei töitä, heikot mahdollisuudet tavata perhettä. Ensin alkaa tulemaan änkytystä, josta tulee häiriintynyt olo ja kun on tollanen rajoittunut ympäristö, jossa ei ole mahdollisuuksia toimia "normaalisti". Kaikki tollaset negatiiviset asiat vain korostuu.

        Tosi pieni annostus, mutta jos et koko aikaa syö (joka päivä) niin luulisi riittävän.

        Sitten vielä kysyisin, että onko muille tullut iho-oireita Xanorista? Kuinka herkästi näitä tulee. Tuntuu, että näistä käsikauppa rauhoittavistakin tulee iho-oireita. En syö niitä jatkuvasti about kerran kahdessa kuukaudessa.


      • Kokemusta Xanorista

        Jos Xanoria ei olisi niin enpä minäkään tässä luultavasti enää istuisi vaan olisin ottanut itseni hengiltä.Ja olen erittäin riippuvainen tästä lääkkeestä, ollut jo vuosikausia eikä tuo RIIPPUVAISUUS haittaa yhtään, koska se ei ole mitään verrattuna "vaivaan" johon tuota lääkettä syön. Elämässä on niin riippuvainen niin monesta asiasta ja minulle on aivan sama joudunko syömään niitä loppuelämäni, koska ilmankaan ei voi olla.Riippuvuuskin on moniselitteinen käsite ja nykyajan lääkärien (niitä osaavia, ammattitaitoisia,työstään pitäviä,asialleen omistautuneita,kuuntelutaitoisia,lääketietoisia,joiden tavoite on auttaa potilasta hänen ongelmassaan ja joilla on jonkinlainen hahmottamiskyky asioihin sekä ihmistuntemusta,tilannetajua,ennakkoluuloton asenne potilasta kohtaan,jonkinlainen moraalikin, kyky esim.empatiaan ym.ym.on hyvin harvassa mikä aiheuttaa PALJON ongelmia) asenne,sekä ammattitaito ja pätevyys,soveltuvuus ja motiivit työhönsä ( ei kaikkea opita pelkästään kirjoista) ovat suorastaan arveluttavia, puutteellisia ja en tiedä onko se jopa rikos määrätä lääkettä ja sanoa, että siihen ei tule riippuvaiseksi, vaikka tietää, että tulee. Tai jos ei tiedä niin yhtä kamalaa sekin. Ja kaikista pahin rikos on tällaisella lääkärillä hänen kyvyttömyytensä. Se maksaa monia ihmishenkiä,.. olen miettinyt miltä niistä lääkäreistä tuntuu lukea potilaittensa kuolin-ilmoituksia, itsemurhan tehneiden..ei se tunnu sitten varmaan miltään. Tottahan on, että lääkärin ja potilaan välillä ei yleensä ole kummempia tunnesiteitä eikä työssä saa olla liian herkkä jne.Mutta kun koko ajan enemmän ihmisissä esiintyy itsetuhoisuutta ja itsemurha-alttiutta muiden mielenhäiriöiden ohella,ehkä juuri täysi-ikäisiä jos sitäkään, nuoria, joilla pitäisi olla elämä edessä ja samanlainen oikeus sairaanhoitoon, mielenterveysongelmiin ja apuun, kuin vanhemmillakin ihmisillä.Tunteeko tällainen lääkäri sitten tehneen kaikkensa ja mitä se kaikkensa sitten meinaa? ssri-lääkkeiden pakkosyöttöä, että saa lahjaksi lääkkeen määräämisestä kannettavan tai viikonloppuloman,kuuntelua toisesta korvasta sisään toisesta ulos, jopa epäuskoisuutta ja jatkuvaa "paniikkikohtaukseen ei kukaan ole kuollut"-lauseen hokemista kenties? Ja ikään vetoamista mikä on yleensä täysin perusteeton syy, sehän on tavallaan ikärasismiakin. Ei se ikää katso jos sairastuu, mutta jos asiat menee niin kuin kuvasin ja niin kuin monella on mennyt ja sairastuu vakavasti niin silloin asia täytyy ottaa vakavasti ja hoitaa nuorellakin ihmisellä oikeilla lääkkeillä, joiden teho ja samalla myös turvallisuus ja esim.pitkäaikaisvaikutukset on tiedossa, eli lääke on tutkittu ja hyväksi havaittu, kun taas näistä "uusista masennuslääkkeistä" ei sellaista voi ainakaan yhtä tarkasti sanoa. Onko oikein, että lääkäri asettuu jumalan rooliin, joka päättää elämästä ja kuolemasta ja/tai potilaasta tehdään koekani tyyliin "tämä on hyvin uusi lääke, mutta vain n.joka tuhannes voi saada aivoverenvuodon". Tuokin tositarina.

        SSRI-lääkkeitä en suosittele kenellekään, niihinkin jää riippuvaiseksi mikä on paha juttu, koska monikaan lääkäri ei sitä myönnä, toiset sanoo niin kuin asia on.Ja kokemusta löytyy...On tullut epilepsiakohtauksia, tietenkin näitä "yleisiä" vieroitusoireita esim. pahoinvointi, univaikeudet ainakin Remeronissa, sekavuutta, hermostuneisuutta, mitkä tietysti saattavat sairaan ihmisen täydelliseen psykoosiin ym. ym. Meni vuosi, kun vierottauduin Remeronista, annosta pudotettiin hyvin hitaasti 30mgsta/pvä lopulta 15mgaan joka toinen ilta, lääke on rasvaliukoinen ja poistuu elimistöstä todella hitaasti, lääkärini mielestä tein sen siltikin hieman liian nopeaa, hänen mielestään olisi ollut tarpeellista hakea vielä seuraavat 100kpl. Itse en kokenut sitä kuitenkaan tarpeellisksi, mutta täytyy ottaa huomioon, että tietysti Xanor vaikutti ja vähensi oireita.Yhtä helvettiä oli ennenkö sain tuon lääkkeen, juuri tuon "siihen tulee riippuvaiseksi ja sinä olet niin nuori, minä en bentsoja sinulle kirjoita"-syyn takia monta lääkäriä kirjoitti pelkästään serotoniinin takaisinottajia, jotka sitä paitsi maksavatkin hirveitä summia, ainakin useimmat.

        Olen usein miettinyt näiden ei bentsodiatsepiinejä-lääkäreiden motiivia työhönsä ja yleensäkin ottaen soveltuvuutta ammattiinsa,tiedän tai siis tunsin monta ihmista, jotka ovat ottaneet itsensä hengiltä tai yrittäneet sitä esim.Remeron-nimisellä masennuslääkkeellä jota lääkärit määräävät niinkö irtokarkeista olisi kyse ja tosiaan sitähän oli mansikanmakuisena saatavanakin yhteen aikaan.
        Ei voi olla sattumaa lähipiirissä tapahtuneet 1 onnistunut ja n.7-10 yritystä kuuden Remeronia syöneen hlö:n keskuudessa ja sitten kun siihen lisään itseni vielä. Remeron lamaa hengityksen tarpeeksi paljon syötynä.
        Söin sitä 3 vuotta 30-45mg/pvä ja se ei auttanut yhtään, pahensi vain, viinan kanssa pää meni aivan sekaisin, ( ei sitä itse välttämättä huomaa, paitsi ehkä jälkeenpäin ja tämä koskee kaikkia ssri-lääkkeitä, vaikka niihin ei ole laitettu punaista kolmiota, olisi kiinnostava tietää syy..?)join paljon enemmän, siis viinapää yksinkertaisesti sieti enemmän, ahdistus, paniikkitilat ym. mihin sitä oli määrätty pahenivat kestämättömiin mittasuhteisiin. Jännä juttu, että alussa syötyäni sitä pari vkoa se jopa auttoi..pystyi kävelemään normaalisti kadulla ja jopa normaaliin sosiaaliseen kanssakäymiseen..sitä kesti n. viikon ja sen jälkeen ei mitään vaikutusta ja sitten kun lääkärin käskystä ja selittelyistä uskoneena vain jatkoin niin oireeni alkoivat pahenemaan..Yksi lääkkeen vaikutuksista, erityisesti alussa, oli jonkinasteiset maanisuus-kohtaukset, jolloin olin ns.kuin kuumilla hiilillä ja tuntui, että on outo virnistys päällä jolle EI VOI MITÄÄN ja hysteerisyys, nämä eivät mitenkään poistaneet paniikkikohtauksiani vaan toisinpäin..Eräs ystäväni luuli tosissaan, minua uskomatta jonkun aikaa, että olen alkanut käyttämään stimuloivia huumeita esim.amfetamiinia(hlö osasi katsoa ammattinsa takia) kunnes sitten uskoi ja myöhemmin totesi, erikoissairaanhoitaja ammatiltaan, että se amfetamiini olisi ollut pienempi paha..nähtyään mihin helvettiin tämä Remeron minut johdatti. Ja ne muut! Olen kokeillut lääkärin käskystä" noin nuorelle pitää kokeilla monia eri lääkkeitä,kyllä se löytyy,ei bentsoja" monia eri ssri-lääkkeitä esim. Seronil, Zoloft,en muista nimiä enää. Kaikissa täsmälleen samat vaikutukset kuin Remeronilla, Seronil hieman erilainen. Se alkoi vaikuttaa hyvinkin nopeaa, joka aamu otin 30mg(voi olla, että muistan tuon annostuksen väärin, mutta ei ollut ainakaan isoin mahdollinen) ja parin tunnin kuluttua alkoi joka päivä huono olo ja oksettamaan enkä pystynyt syömään ja olin niin hysteerisen hermostunut iltaan saakka, etten tiennyt mitä tehdä ja uloshan en mennyt, kuin kauppaan ja asiat hoitamaan.

        En tajua miten sen kaiken olen kestänyt,yleensäkin ajan ennen Xanoria tai Alproxia, jotka siis ovat sama lääke eri valmistajat ja hinta vain, mikä on muuten eritt.edullinen verrattuna noihin "mania-pillereihin."

        Tietysti ihmiset ovat jokainen oma yksilönsä, toiselle sopii se mikä ei välttämättä toiselle, mutta se on kuitenkin varma fakta, että kaikkia mahdollisia vaikutuksia näistä suorastaan mainostetuista, uusista, mahtavista masennus-ja paniikkihäiriölääkkeistä,joihin ei muka jää riippuvaiseksi, ei tiedetä.Pitkäaikaisvaikutukset ym.

        Onneksi löysin lääkärin vuosien jälkeen joka kuunteli mitä kerroin ja osasi ajatella kuinka hirveää ja millaista elämäni silloin oli.
        Joka ei vähätellyt ja käyttäytyi asiallisesti ikää katsomatta,silloin 21. Joka tuntui heti ymmärtävän ja tietävän tilani, varmaankin mm.kokemuksensa ansiosta. Tämä johti siihen, että elämäni ei loppunutkaan sinä kesänä niinkö muuten olisi varmasti käynyt. Syksyllä pystyin jatkamaan opiskelujani, valmistuin ja pystyin menemään töihin ja olemaan sosiaalisissa tilanteissa ym.ilman sitä noidankehää pakonomaisista ajatuksista milloin tulee seuraava kohtaus jne.
        Vielä siitä Xanorista, että se on ensimmäisiä markkinoille tulleita paniikkihäiriölääkkeitä ja myöskin masennuslääke sekä rauhoittava. Vaikutus alkaa nopeasti ottamisen jälkeen.

        Tässäpäs oli hieman minun kokemuksiani vastapainoksi kirjoitukselle jossa neuvottiin olemaan ottamatta Xanoria. Ei niitä tietysti turhaan kannata syödä vaan silloin,kuin siltä tuntuu. Se on ,ainakin minulle, suuri psyykkinen turva pelkästään tieto siitä, että lääkekaapissa on ne lääkkeet. Pelkästään jo se tieto rauhoittaa.

        Niin, toivotaan, että kaikki löytäisivät apua silloin, kun sitä tarvitsee.


    • marbella1

      Mulla ollut samanlaisia oireita.Eli ahdistusta ja pelkotiloja.Sain lääkäriltä Cipralex nimistä lääkettä 5mg aamuisin,ja olo on kuin ois uudesti syntynyt!!!Tuntuu et vihdoin ja viimein se oikea minä on tullut esiin kun ei tarvii enää stressata mistään!!!!Suosittelen Cipralexiä muillekkin samoista ongelmista kärsiville.Eihän se tietenkään kaikille käy,mut kaikki ketä tiedän sitä kokeilleen ovat tykästyneet!!!

      • pilleripoika

        Joo,sain myös tuota.En kylläkään ole aloittanut sitä vielä,mutta tänään aloitan.


    • diapamia

      Siinä meillä on hyvä lääke ahdistukseen.
      Diapamit mitä käytän on 10mg. Xanorista ei ole kokemusta, joten en osaa sanoa siitä mitään.

      • Diapam parempi 10 mg

        5mg ei auta mitään,ja Xanor on niin lievä.


      • pilleripoika
        Diapam parempi 10 mg kirjoitti:

        5mg ei auta mitään,ja Xanor on niin lievä.

        Vittuako ne sitten antaa mulle tälläisä hedelmäkarkkeja.Mä halusin kunnon tavaraa.


      • ei ihan sama asia
        pilleripoika kirjoitti:

        Vittuako ne sitten antaa mulle tälläisä hedelmäkarkkeja.Mä halusin kunnon tavaraa.

        Toi annostus, mikä sulla on, ei toimisi ainakaan itselläni mitenkään, mutta on väärin verrata Xanoreita hedelmäkarkkeihin. Xanor on yksi koukuttavimmista rauhoittavista. Helvetillistä päästä niistä eroon, kun on oman toleranssin nostanut korkeaksi. Sanot vaan lääkärille, että toi annostus ei auta sua yhtään ja keskustelette sulle paremman annostuksen tai paremman lääkkeen. Noiden kanssa ei kannata lähteä sooloilemaan.


      • unohtuisanoa
        pilleripoika kirjoitti:

        Vittuako ne sitten antaa mulle tälläisä hedelmäkarkkeja.Mä halusin kunnon tavaraa.

        Unohdin laittaa siitä annostelusta, kun vähän jopa eksyinkin aiheesta kertomalla niitä kokemuksia, mutta olen usein ennenkin aikonut kirjottaa siitä asiasta ja nytpä sen sitten tein!

        Yleensä alussa määrätään 1-2 0,5mg x3/pvä tarvittaessa.Huom! Tarvittaessa.Vaikka Xanor on ehdottoman hyvä lääke ja ainoa laatuaan sitä ei voi verrata irtokarkkeihin missään määrin.
        Tämä oli vaikeaan ahdistukseen ja vaikeaan paniikkihäiriöön.Yleensä jonkun ajan kuluttua, kun ja jos lääke on todettu sopivaksi, annostusta muutetaan 1mg x3/pvä tarvittaessa.

        Lääkettä on myös 1mg debot eli pitkävaikutteinen, sekä 2mg.

        Aika yleinen annostus on myöskin 0,5mg x3/pvä.

        Xanoria ei pitäisi määrätä "yleiseen vitutukseen", koska se poikkeaa muista rauhoittavista siinä, että se on myös masennukseen, tosin enpä ole kuullut koskaan, että sitä olisi pelkästään masennukseen määrätty.
        Yllä mainittuun ongelmaan jos se on haitaksi asti ja vaikuttaa sinun ja muidenkin lähelläsi olevien ihmisten elämään jollain tavalla esim. suhteeton ja jatkuva aggressiivisuus, mahd. jopa fyysiseen väkivaltaan taipumus, jatkuva hermostuminen suhteettomasti verrattuna hermostumisen syyhyn eli turha raivoaminen ja se, että ei pysty hillitsemään enää itseänsä ja omia raivonpuuskiaan siinä määrin, että se vaikuttaa omaasi ja muiden elämänlaatuun määrätään yleensä jotain muuta rauhoittavaa kuten esim. Diapam, Opamox, Temesta..jne.

        Voisin kuvitella ainakin, että Xanor jopa voimistaisi yleistä ärtymistä, agressiivisuutta ym.sellaisessa tapauksessa.

        En kyllä koskaan ole kuullut noin pienestä annostuksesta.
        Mutta se on tosiasia, että Xanorista jää helposti riippuvaiseksi niin, että turhaa niitä ei kannata syödä.Mutta oikeaan vaivaan käytettynä pidän riippuvuutta pienempänä pahana, kuin esim.jatkuvista paniikkikohtauksista kärsiminen ja muut, jotka vaikuttavat normaaliin elämään esim. niin pahat ahdistukset vaikka sosiaalisissa tilanteissa, että ei pysty käymään töissä tai koulussa tai yksinkertaisesti hoitamaan enää päivittäisiä asioitaan.

        Ei muuten tosiaan kannata alkaa syömään sitä Zoloftia. Alussa voi tuntua, että sehän auttaa, mutta ainakin omien ja monen muun kokemuksen kautta voin sanoa, että se ei kauaa kestä. Niihinkin jää riippuvaiseksi vaikka jopa lääkärit sanoo toista, ei kaikki, joten sitten sinulla on riesana vain yksi riippuvuus lisää joka pahemmassa tapauksessa vain voimistaa ja pahentaa ahdistusta ym. mihin Xanoria määrätään.

        Kannattaa aina yrittää pärjätä niin vähällä, kun vain pystyy. Vaikka lääkäri olisikin varmuudelta kirjoittanut enemmän.

        Ja lääkärille pitää sanoa aina suoraan ja tosiasiat, vaikka ne tuntuisi kuinka kauheilta. Lääkäri on juuri sitä varten olemassa ja ei kovinkaan pienestä hätkähdä.
        Pakkohoitoon voidaan laittaa vain jos hlö on tai on hyvin todennäköistä, että tulee olemaan vaarallinen itselleen tai muille.
        Ajattelin vain tuota sun noin pientä annostusta, että jos lääkäri ei ole saanut tarpeeksi selvää kuvaa, että mikä on homman nimi. Ja ajtellut, että kokeillaanpa tällä, että tulee takaisin jos tämä lääkitys on tarpeen. Siis tulee takaisin ja pyytää nostamaan määrää, mutta silloin täytyy olla hyvä syy ja kuten sanoin lääkärit ei pienestä hätkähdä, se on niiden työtä.


    • pisaratar73

      että lääkeiden vaikutus alkaa vasta tunti - puoltoista, paraillaan 2 tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen. Ja se, että koskaan ei pidä luottaa liikaa vain lääkkeisiin. Jos luotat, että lääke pelastaa sut kaikelta pahalta maailmassa, tuut aina olemaan lääkkeiden orja ja itsesi vieralainen. Kuvittele ennemmin itsesi maailman orjuuttajana, niin homma toimii.

      Kuten eräs tuttavamies kerran minulle sanoi kun olin eka kertaa laskettelemassa: "MUISTA, että sinä viet suksia, eikä ne sinua!" Se on auttanut monessa asiassa eteenpäin...vaikka vaikeaa on pääasiassa ollu ymmärtää tuota ohjetta...

    • luomua

      Maailma on se mikä se on, elämä on sitä mitä se on. Eivät mitkään rauhoittavat sinua niiltä pelasta.
      Suosittelen siis luomua, oman itsesi niskasta nostamista.

      • pilleripoika

        Joo ei tässä vaiheessa enään luomut auta.


      • EI PIDÄ PAIKKAANSA
        pilleripoika kirjoitti:

        Joo ei tässä vaiheessa enään luomut auta.

        Olen käuttänyt essential tremoriin Xanoria n. 10v. EI OLE toleranssi noussut. Annokseni on 0,5mg 3-4kpl/pvä. Eli saisin ottaa 2mg/pvä jos tarvitsisin. Annos on ollut 10v. sama, enkä ole KERTAAKAAN ottanut 2mg pvässä. Kyllä on jäänyt keskimäärin siihen 1mg/pvä.

        Onneksi minulla oli onni tavata ihana lääkäri, jonka kanssa pystyy keskustelemaan. Itselläni on myös terv.alan koulutus joten osaan kyl lekurilta kysyy asioita. Kerran puhuttiin Xanor vastaan pamit koukutussuhteesta. ARVATKAA mitä lekurini teki. Kopautti päätään, naurahti ja sanoi, että riippuvuudet lähtee täältä. EI koukuta enempää kuin muutkaan. Kellä on alttiutta koukkuun jäädä, jää koukkuun vaikka asperiiniin.

        Siinä teille moittijille faktaa.

        Pilleripojalle vielä, että sain myös masennukseen Cipralex 10mg. Olen niitä syönyt nyt n. 7vkoa ja olo on totaalisesti iloisempi. Sieltä se apu on tulossa kunhan nyt vain aloitat niitä ottamaan.

        Hyvää alkavaa kesää.


      • luomua
        EI PIDÄ PAIKKAANSA kirjoitti:

        Olen käuttänyt essential tremoriin Xanoria n. 10v. EI OLE toleranssi noussut. Annokseni on 0,5mg 3-4kpl/pvä. Eli saisin ottaa 2mg/pvä jos tarvitsisin. Annos on ollut 10v. sama, enkä ole KERTAAKAAN ottanut 2mg pvässä. Kyllä on jäänyt keskimäärin siihen 1mg/pvä.

        Onneksi minulla oli onni tavata ihana lääkäri, jonka kanssa pystyy keskustelemaan. Itselläni on myös terv.alan koulutus joten osaan kyl lekurilta kysyy asioita. Kerran puhuttiin Xanor vastaan pamit koukutussuhteesta. ARVATKAA mitä lekurini teki. Kopautti päätään, naurahti ja sanoi, että riippuvuudet lähtee täältä. EI koukuta enempää kuin muutkaan. Kellä on alttiutta koukkuun jäädä, jää koukkuun vaikka asperiiniin.

        Siinä teille moittijille faktaa.

        Pilleripojalle vielä, että sain myös masennukseen Cipralex 10mg. Olen niitä syönyt nyt n. 7vkoa ja olo on totaalisesti iloisempi. Sieltä se apu on tulossa kunhan nyt vain aloitat niitä ottamaan.

        Hyvää alkavaa kesää.

        Mitäköhän sinun koulutuksellasi on tämän asian kanssa tekemistä? Asiansa osaavat lääkärit eivät mielellään lähde Xanor-lääkityksiin, mutta sinun lääkärisi ja sinä saatte tietysti pitää käsityksenne.

        Tässä yksi melko tuore keskustelu tältä palstalta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=599&posting=22000000014943724


      • luomua
        pilleripoika kirjoitti:

        Joo ei tässä vaiheessa enään luomut auta.

        Entä jo kyse on masennuspohjaisesta ahdistuksesta?
        Voisit hakea apua ja lääkitystä tästä suunnasta ja sitä kautta päästä pysyvämpiin ratkaisuihin kiinni.
        Mitä itse tuumaat?


      • SE MERKITYS
        luomua kirjoitti:

        Entä jo kyse on masennuspohjaisesta ahdistuksesta?
        Voisit hakea apua ja lääkitystä tästä suunnasta ja sitä kautta päästä pysyvämpiin ratkaisuihin kiinni.
        Mitä itse tuumaat?

        Kun kaikki siitä jaksaa vaahdota ja se asia kuuluu olennaisesti tänne.

        Jos "Luomu" ei ymmärrä asiaa niin vaikea takoa järkee päähän. Töykeä ihminen saa myös töykeän vastauksen...eli SINÄ. Laittamaasi linkkiin sen verran. Jos ei jää koukkuun ei tule myöskään vieroitusoireita. Senhän tajuaa jo maallikkokin...ainakin useimmat.

        Syö sinä luomua, mutta yritä ystävällisesti ymmärtää se, ettei kaikille luomut auta.

        Xanor ja Cipralex on masennuspohjaisen ahdistuksen lääkkeitä. Hupsua kyllä tuo mainitsemasi masennuspohjainen ahdistus. Kyllä ne olennaisesti kulkee käsikädessä.


      • mä oon
        SE MERKITYS kirjoitti:

        Kun kaikki siitä jaksaa vaahdota ja se asia kuuluu olennaisesti tänne.

        Jos "Luomu" ei ymmärrä asiaa niin vaikea takoa järkee päähän. Töykeä ihminen saa myös töykeän vastauksen...eli SINÄ. Laittamaasi linkkiin sen verran. Jos ei jää koukkuun ei tule myöskään vieroitusoireita. Senhän tajuaa jo maallikkokin...ainakin useimmat.

        Syö sinä luomua, mutta yritä ystävällisesti ymmärtää se, ettei kaikille luomut auta.

        Xanor ja Cipralex on masennuspohjaisen ahdistuksen lääkkeitä. Hupsua kyllä tuo mainitsemasi masennuspohjainen ahdistus. Kyllä ne olennaisesti kulkee käsikädessä.

        Samaa mieltä sun kanssas, et kyllähän tälkii sivulla on kirjoteltu riippuvuudesta jne. Sitähän nää luomut tarkottaa.

        Ei sun kirjotukses ollu mitään asiaankuulumatonta, mut kato; kaikil ei voi kauhalla mättää ku on lusikal annettu, you know!


      • luomua
        SE MERKITYS kirjoitti:

        Kun kaikki siitä jaksaa vaahdota ja se asia kuuluu olennaisesti tänne.

        Jos "Luomu" ei ymmärrä asiaa niin vaikea takoa järkee päähän. Töykeä ihminen saa myös töykeän vastauksen...eli SINÄ. Laittamaasi linkkiin sen verran. Jos ei jää koukkuun ei tule myöskään vieroitusoireita. Senhän tajuaa jo maallikkokin...ainakin useimmat.

        Syö sinä luomua, mutta yritä ystävällisesti ymmärtää se, ettei kaikille luomut auta.

        Xanor ja Cipralex on masennuspohjaisen ahdistuksen lääkkeitä. Hupsua kyllä tuo mainitsemasi masennuspohjainen ahdistus. Kyllä ne olennaisesti kulkee käsikädessä.

        Myös "Luomu" on kokeillut ja käyttänyt niitä. Itse olet näköjään "koukutusten" yläpuolella, ihan kiva niin. Sekin on asia, joka voi kehittyy. Entä vuoden kuluttua?

        Mutta tosiaan, masennusluokituksia riittää. Ota niistä selvää. Sanoja vain, mutta kai niidenkin takana joku todellisuus piilee:
        http://www.ahjos.net/luokitus/F30.htm#F32


      • luomua
        luomua kirjoitti:

        Myös "Luomu" on kokeillut ja käyttänyt niitä. Itse olet näköjään "koukutusten" yläpuolella, ihan kiva niin. Sekin on asia, joka voi kehittyy. Entä vuoden kuluttua?

        Mutta tosiaan, masennusluokituksia riittää. Ota niistä selvää. Sanoja vain, mutta kai niidenkin takana joku todellisuus piilee:
        http://www.ahjos.net/luokitus/F30.htm#F32

        vielä lisää:

        http://www.ahjos.net/luokitus/F40.htm


      • lukea
        luomua kirjoitti:

        vielä lisää:

        http://www.ahjos.net/luokitus/F40.htm

        Kirjoitin aiemmin, että olen 10v. käyttänyt Xanoria n. 1mg/pvä. Joten en usko, että vuoden kuluessa annos nousee. Jos ei ole 10n vuoden aikana ollut tarvetta nostaa niin miksi nostaa vuodenkaan päästä.

        En halua ja seuraan tarkkaan. EIKÄ OLE TERVETTA!!!!!!!!

        Eli eikö tässä nyt voisi ymmärtää molempia osapuolia ja unohtaa tämä meidän välinen ns. kina.

        Jotkut jää koukkuun, toiset ei ja sillä sökö.

        KIITOS!


      • ........
        lukea kirjoitti:

        Kirjoitin aiemmin, että olen 10v. käyttänyt Xanoria n. 1mg/pvä. Joten en usko, että vuoden kuluessa annos nousee. Jos ei ole 10n vuoden aikana ollut tarvetta nostaa niin miksi nostaa vuodenkaan päästä.

        En halua ja seuraan tarkkaan. EIKÄ OLE TERVETTA!!!!!!!!

        Eli eikö tässä nyt voisi ymmärtää molempia osapuolia ja unohtaa tämä meidän välinen ns. kina.

        Jotkut jää koukkuun, toiset ei ja sillä sökö.

        KIITOS!

        ....TARVETTA.

        Ehkäpä nuo sinun linkkisi jotain auttaa ja heitä kiinnostaa. Minä tiedän lääkkeistä, niiden hyödyistä ja haitoista tarpeeksi koulutukseni ja työni puolesta.

        KIITOS!!!


      • luomua
        ........ kirjoitti:

        ....TARVETTA.

        Ehkäpä nuo sinun linkkisi jotain auttaa ja heitä kiinnostaa. Minä tiedän lääkkeistä, niiden hyödyistä ja haitoista tarpeeksi koulutukseni ja työni puolesta.

        KIITOS!!!

        Itse tiedän lääkkeistä, niiden hyödyistä ja haitoista vertaisryhmäkokemukseni ja oman kokemukseni puolesta:
        1. Xanor:ia ei tule missään nimessä käyttää vitutuksen hoidossa!
        2. Masennukseen on tartuttava, estettävä sen eteneminen. Se vaatii aikaa, kärsivällisyyttä. Lääkkeet ovat masennuksen hoidossa useimmiten välttämättömiä.

        Itsediagnosoinnissa on huonot puolensa, riskinsäkin. Linkit olisin kyllä jättää voinut laittamatta.


      • eihjuva
        luomua kirjoitti:

        Itse tiedän lääkkeistä, niiden hyödyistä ja haitoista vertaisryhmäkokemukseni ja oman kokemukseni puolesta:
        1. Xanor:ia ei tule missään nimessä käyttää vitutuksen hoidossa!
        2. Masennukseen on tartuttava, estettävä sen eteneminen. Se vaatii aikaa, kärsivällisyyttä. Lääkkeet ovat masennuksen hoidossa useimmiten välttämättömiä.

        Itsediagnosoinnissa on huonot puolensa, riskinsäkin. Linkit olisin kyllä jättää voinut laittamatta.

        Että kaikesta sitten aletaankin vääntämään. Ihan turha pullistella kuinka jollain on koulutus ja hän tietää parhaiten ja toinen on shamaani ja hän tietää vielä paremmin.

        Aloittajalle: Alota vaan se toinen lääke. Jos siitä tulee sivuoireita ja kestävät viikkokausia, löytyy vaihtoehtoja runsaasti. Yleensä tuon lääkkeen vaikutus alkaa 2-6 viikossa - on yksilöllistä. Kun olo paranee kantsuu joskus harrastaa mietiskelyä mikä elämässä mättää. Jos on onni päästä jutustelemaan vaikka psykologin ymv. kanssa kannattaa käyttää se aika hyväksi.

        Hyvää kesää kaikille!


      • luomua
        eihjuva kirjoitti:

        Että kaikesta sitten aletaankin vääntämään. Ihan turha pullistella kuinka jollain on koulutus ja hän tietää parhaiten ja toinen on shamaani ja hän tietää vielä paremmin.

        Aloittajalle: Alota vaan se toinen lääke. Jos siitä tulee sivuoireita ja kestävät viikkokausia, löytyy vaihtoehtoja runsaasti. Yleensä tuon lääkkeen vaikutus alkaa 2-6 viikossa - on yksilöllistä. Kun olo paranee kantsuu joskus harrastaa mietiskelyä mikä elämässä mättää. Jos on onni päästä jutustelemaan vaikka psykologin ymv. kanssa kannattaa käyttää se aika hyväksi.

        Hyvää kesää kaikille!

        Pullistelua, miten vain... Ainakin hyvä ketju tuloksena; eri näkökulmia ketjun aloittajan pohdittavaksi.


      • ja luomusta
        luomua kirjoitti:

        Pullistelua, miten vain... Ainakin hyvä ketju tuloksena; eri näkökulmia ketjun aloittajan pohdittavaksi.

        Aloittaja kertoo kokeilleensa luomua mutta siitä ei ollut apua. Tuo selviää jos lukee ketjun tarkkaan.


      • tell me why?
        luomua kirjoitti:

        Itse tiedän lääkkeistä, niiden hyödyistä ja haitoista vertaisryhmäkokemukseni ja oman kokemukseni puolesta:
        1. Xanor:ia ei tule missään nimessä käyttää vitutuksen hoidossa!
        2. Masennukseen on tartuttava, estettävä sen eteneminen. Se vaatii aikaa, kärsivällisyyttä. Lääkkeet ovat masennuksen hoidossa useimmiten välttämättömiä.

        Itsediagnosoinnissa on huonot puolensa, riskinsäkin. Linkit olisin kyllä jättää voinut laittamatta.

        Olisin eri mieltä asiasta... Joskus tekee ihan hyvääkin niinku tiedostaa itse tilanteensa ja mihin sillä pääsee, millaisia oloja masennus aiheuttaa ja mitä siitä seuraa jo jatkonkin ja selviytymisen jatkossa takia tämä on tärkeää. Jaksaa aivan varmasti huolehtia sen jälkeen itsestään. Onhan tässä tietysti se riski, että elämänlaatu on jo saattanut pysyvästi heiketä. Voi kyllä olla niin, että jos on tullut se sairasloma haettua ja fudut saatua ja diagnoosikin on papereissa, ettei se tilanne kovin nopeasti korjaudu.

        Lääkityksenhän todettiin vasta antavan samanlaisia positiivisia vasteita kuin liikunnan masennuksen hoidossa. Toiseksi onko masennuksen alkuperäisten syiden pohtiminen mielekästä? Antaako se sairastuneelle positiivisia kokemuksia? Mielihyvän ja onnistumisen tunteethan ovat hirvittävän tärkeitä toipumisessa. Onko omien vikojen ja virheiden tiedostaminen tätä? Ne voivat päinvastoin korostaa sairauden tunnetta ja haitata siitä toipumista ja luottamusta omien valintojen, omien toimintatapojen oikeellisuudesta. Toisin sanoen siis vaikuttaa ihmisen paineensietokykyyn tällaisia valintoja tehdessä. Tästä voi tulla armoton elämänlaatua laskeva kierre: Pelkää jatkuvasti epäonnistumista -> ei jaksa lähteä yrittämäänkään muutosta -> epävarmuus tulevaisuudesta-> uusi loppuunpalaminen


      • luomua
        ja luomusta kirjoitti:

        Aloittaja kertoo kokeilleensa luomua mutta siitä ei ollut apua. Tuo selviää jos lukee ketjun tarkkaan.

        Aloittaja kertoi sen asian vastatessaan omaan viestiini. Ihan sama, joskus on mahdollista yrittää uudestaankin. "Sattui" tällainen nimimerkki kohdalleni, rehujen rouskimisesta en kylläkään ole kirjoittanut sanaakaan.

        Mitä Xanoriin tulee, voi käydä, että kaikki sujuu hyvin. Tai sitten ei, sellainenkin mahdollisuus on. Kannattaa tiedostaa asia joka tapauksessa, yksilöllinen koukutustaipumushan käy ilmi vasta lääkityksen aloittamisen jälkeen! Se on ollut asiani tässä ketjussa ja sitäkin paremmalla syyllä olen mielestäni ketjussa mukana, jos koukutusnäkökulma ei mitään muuta kautta tule esille.


      • porkkana
        luomua kirjoitti:

        Aloittaja kertoi sen asian vastatessaan omaan viestiini. Ihan sama, joskus on mahdollista yrittää uudestaankin. "Sattui" tällainen nimimerkki kohdalleni, rehujen rouskimisesta en kylläkään ole kirjoittanut sanaakaan.

        Mitä Xanoriin tulee, voi käydä, että kaikki sujuu hyvin. Tai sitten ei, sellainenkin mahdollisuus on. Kannattaa tiedostaa asia joka tapauksessa, yksilöllinen koukutustaipumushan käy ilmi vasta lääkityksen aloittamisen jälkeen! Se on ollut asiani tässä ketjussa ja sitäkin paremmalla syyllä olen mielestäni ketjussa mukana, jos koukutusnäkökulma ei mitään muuta kautta tule esille.

        "yksilöllinen koukutustaipumushan käy ilmi vasta lääkityksen aloittamisen jälkeen!"

        Minkä jälkeen alkaa vieroitusjakso.


      • luomua
        porkkana kirjoitti:

        "yksilöllinen koukutustaipumushan käy ilmi vasta lääkityksen aloittamisen jälkeen!"

        Minkä jälkeen alkaa vieroitusjakso.

        Koukutus on tietysti yksilöllistä, elämäntilanteet kuin myös. Xanor on vähän kuin katiska, helppo mennä sisään, vaan milläs pääset pois? Mutta, taidan olla asiani jo käsitellyt. Tässä nyt kuitenkin vielä malliksi yksi "rankempi" ketju Maikkarin keskustelujen puolelta:
        http://keskustelu.mtv3.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=118157&messageID=3934230


      • Ammattilaisen suusta kuultua
        luomua kirjoitti:

        Koukutus on tietysti yksilöllistä, elämäntilanteet kuin myös. Xanor on vähän kuin katiska, helppo mennä sisään, vaan milläs pääset pois? Mutta, taidan olla asiani jo käsitellyt. Tässä nyt kuitenkin vielä malliksi yksi "rankempi" ketju Maikkarin keskustelujen puolelta:
        http://keskustelu.mtv3.fi/keskustelu/thread.jspa?threadID=118157&messageID=3934230

        hommaa. Hyvä jos on voimavaroja. Toisaalta vieroitetaanhan sitä heroinistejäkin. Ei Xanor aivan verrattavissa kuitenkaan ole. Kannattaa kokeilla välillä vain kärsiä näistä oireista, jos siitä ei aiheudu hengenvaarallisia sivuvaikutuksia.

        Xanorilla tuntuu olevan hirveän, ehkä liioitellun huono maine tässä riippuvuusasiassa. Olen myös kuullut, että vieroitusoireet lähtevät aina omasta päästä. Omaa päätähän voi hallita, oloaan helpottaa monin eri tavoin, esim. liikunnalla, lukemisella, työhön uppoutumisella ja muilla harrastuksilla. Voi myös luopua jostain muusta itselleen tärkeästä, ei kuitenkaan elintärkeästä asiasta esim. suklaan syöminen, seksi, vieroituksen ajaksi. Luvata itselleen, että sitten kun nämä olot on menneet ohi, palkitsee itseään tällä "unohdetulla" ihanalla asialla.


      • joskus syönyt
        Ammattilaisen suusta kuultua kirjoitti:

        hommaa. Hyvä jos on voimavaroja. Toisaalta vieroitetaanhan sitä heroinistejäkin. Ei Xanor aivan verrattavissa kuitenkaan ole. Kannattaa kokeilla välillä vain kärsiä näistä oireista, jos siitä ei aiheudu hengenvaarallisia sivuvaikutuksia.

        Xanorilla tuntuu olevan hirveän, ehkä liioitellun huono maine tässä riippuvuusasiassa. Olen myös kuullut, että vieroitusoireet lähtevät aina omasta päästä. Omaa päätähän voi hallita, oloaan helpottaa monin eri tavoin, esim. liikunnalla, lukemisella, työhön uppoutumisella ja muilla harrastuksilla. Voi myös luopua jostain muusta itselleen tärkeästä, ei kuitenkaan elintärkeästä asiasta esim. suklaan syöminen, seksi, vieroituksen ajaksi. Luvata itselleen, että sitten kun nämä olot on menneet ohi, palkitsee itseään tällä "unohdetulla" ihanalla asialla.

        Ei oo liioteltu. Mun piti joskus käyttää Xanoria säännölliseti ja ainoa vaikutus jonka sillä lääkkeellä huomasin olevan oli vieroitusoireet, jotka tuli kun joskus unohdin ottaa. Niin että kyllä ne ihan fyysisiä on.


      • luomua
        Ammattilaisen suusta kuultua kirjoitti:

        hommaa. Hyvä jos on voimavaroja. Toisaalta vieroitetaanhan sitä heroinistejäkin. Ei Xanor aivan verrattavissa kuitenkaan ole. Kannattaa kokeilla välillä vain kärsiä näistä oireista, jos siitä ei aiheudu hengenvaarallisia sivuvaikutuksia.

        Xanorilla tuntuu olevan hirveän, ehkä liioitellun huono maine tässä riippuvuusasiassa. Olen myös kuullut, että vieroitusoireet lähtevät aina omasta päästä. Omaa päätähän voi hallita, oloaan helpottaa monin eri tavoin, esim. liikunnalla, lukemisella, työhön uppoutumisella ja muilla harrastuksilla. Voi myös luopua jostain muusta itselleen tärkeästä, ei kuitenkaan elintärkeästä asiasta esim. suklaan syöminen, seksi, vieroituksen ajaksi. Luvata itselleen, että sitten kun nämä olot on menneet ohi, palkitsee itseään tällä "unohdetulla" ihanalla asialla.

        Vieroittamiset eivät suinkaan välttämättä onnistu ensi yrittämällä! Paluu arkeen on silloin harmaa, motivaatiota uutta yritystä varten voidaan joutua kaivamaan syvemmeltä, joskus aivan pohjalta saakka.

        Tässä mielessä vieroitushelvetti on aivan eri asia kuin riippuvuushelvetti. Silloin jo on kysymys ihmiselämästä, elämänhallinnasta kokonaisuudessaan. Ihmissuhteista, työkyvystä, toimeentulosta, elämänilosta ja elämänhalusta.


      • Voimia Xanor-vieroittujille
        luomua kirjoitti:

        Vieroittamiset eivät suinkaan välttämättä onnistu ensi yrittämällä! Paluu arkeen on silloin harmaa, motivaatiota uutta yritystä varten voidaan joutua kaivamaan syvemmeltä, joskus aivan pohjalta saakka.

        Tässä mielessä vieroitushelvetti on aivan eri asia kuin riippuvuushelvetti. Silloin jo on kysymys ihmiselämästä, elämänhallinnasta kokonaisuudessaan. Ihmissuhteista, työkyvystä, toimeentulosta, elämänilosta ja elämänhalusta.

        Voi olla psyykkisiäkin. Mulla on ollut mm. jotain psykosomaattista kiertelevää särkyä ja sitten lihasnykäyksiä, psyykkisiä en varmaan osaa edes nimetä kaikkia. Syön monia eri lääkkeitä yhtäaikaa, moniin eri sairauksiin ja jotkut näistä aiheuttavat psyykkisiä oireita, kuten tuskastuneisuutta, hermostuneisuutta, tyytymättömyyttä ja rauhattomuutta. Menevät yleensä kuitenkin heti ohi "kuurin" loputtua. Vieroitukset saattavat kestää rauhoittavista yllättän kauan ja on todella inhaa, jos tulee jotain muita tällaisia vieroituksia päällekkäin.

        Todella ikävä lukea, että olet joutunut säännöllisesti syömään lääkkeitä, vaikka kyllähän ne aina määrätään tarpeeseen. Ei niitä kellekään turhaan syötetä.

        Vieroitushelvetti on helvettiä, jos siitä tekee sellaista. Onhan kysymys toimeentulosta myös Xanoreita syödessä. Miten yhdistit ihmissuhteet tähän asiaan? Onko parempi katsoa pelkäävää tai superjankuttaja puolisoa, kuin sietää sitä, että puoliso voi hyvin ja nauttii elämästä?


    • cattex

      Xanoria on itsellänikin tosi 0,5mg /aina tarvittaessa. Itselleni tuo on aivan sopiva. Olen tuota käyttänyt vaihtelevasti vuosien varrella, mutta jo kuutisen vuotta välillä pitäen taukoja.

      Xanor on ihan hyvä lääke mutta riippuu siitäkin mihin sitä sinulle on määrätty. Itselläni paniikkihäiriö ja aivan varmasti jos paniikkihäiriö on todella paha ei siihen välttämättä tuo sinun 0,25 mg auta. 0,5 mg on ollut sopiva minulle, ja annosta ei todellakaan ole tarvinnut nostaa. En syö sitä ihan jokapäivä, ihan siitä syystä ettei sen teho pienenisi.

      Olen ymmärtänyt että xanor on pahasta ja se koukuttaa jne, mutta ainakaan minulle ei ole tullut vieroitusoireita tai vastaavaa. HEnkinen riippuvuus mutta minusta se on yx hailee se-pääasia että olen toimintakykyinen ja pystyn työhön opiskeluun. Onko sulle määrätty muuta kuin tuo xanor, koska ainakin itselläni ssri-lääke, joka on pitkäaikaisesti minulla käytössä. Yhdessä ssri-lääkkeen kanssa itse olen saanut ainakin suuren avun panniikkiin ja ahdistuneisuuteen.

      Toivottavasti jatkossa nuo auttaisivat sinua!

      JA teille jotka phuvat että ne koukuttavat, ovat pahasta jne. Mistä tämä tieto on ollut peräisin? Oletteko kenties huomannut että se on kuin levy joka pyörii, vai onko se lääkäriltä kuultua vai onko omia kokemuksia. Minua se ei ole "Koukuttanut".

      Ennenkuin tuomitsette täysin kys. lääkkeen niin omasta puolestani voin sanoa: järkevästi käytettynä, lääkärin valvonnassa yhdistettynä muuhun lääkkeeseen ja terapiaan se voi olla parasta mitä paniikkihäiriöiselle vastaan tulee. Ilman xanorin tuloa elämääni (huom. se ei ole aina mukana elämässäni) en olisi aloittanut opiskeluja/käynyt ulkomailla/hakenut töitä. Eli nyt puhun vain omasta puolestani, ja toivottavasti puhuvat muutkin. Mutta pelkkä xanor ilman muita apukeinoja (esim työskentely itsensä kanssa) EI ole oikea ratkaisu. Eli vastuu on aina myös itsellä, lääke on vain kainalosauva joka tukee silloin kun ei itse jaksa.

      Toivottavasti .ei kuulostanut moraalisaarnalta =)

      • kun Diapam 10mg

        vain.


    • Rivatrilista

      Olen itse käyttänyt ahdistuneeseen oloon vuosia sitten Xanoria. Jäin siihen pahasti koukkuun, viimeiset pari vuotta olivat suoraan sanottuna helvettiä. Xanor on lääke, jonka vaikutus alkaa melkein heti (n.5-10min.) ja se myös tekee siitä helposti koukuttavan koska se poistuu nopeasti elimistöstä.

      Itse en pystynyt siinä vaikeassa elämäntilanteessani (ahdistus/masennus) aina pysymään lääkärin määräämässä annostuksessa, välillä oli päiviä, jolloin otin yhden ylimääräisen pillerin (muistaakseni 0,5mg.)Lopulta söin 9 pilleriä/päivä. Siinä vaiheessa lääkkeestä ei tuntunut olevan enää mitään apua, ahdistus oli hirmuinen koko ajan. Jos ei ole täysin varma omasta mielenlujuudestaan, en suosittele kenellekään Xanoria.

      Aloitin sitten lääkärin (ei terv.keskuslääkäri) valvonnassa vähentämään pikkuhiljaa, mutta lääkäri määräsi heti tilalle Rivatrilia (alunperin epilepsialääke, jolla myös rauhoittava vaikutus).
      Tuo tosi ammattitaitoinen lääkäri sanoi, että jos on pakko syödä rauhoittavaa lääkettä, Rivatril on paras vaihtoehto. Onnistuin vähentämään 3 x 0,5mg:aan päivässä, joka on vielä nykyään annostus.

      Rivatrilin vaikutus on korkeimmillaan n. 1-1,5h lääkkeen ottamisen jälkeen ja se poistuu elimistöstä hitaasti. Sen takia mahd. vieroitusoireet tulevat pikkuhiljaa, eivätkä pamahda päälle yhtäkkiä, kuten Xanorissa.

      Suosittelen siis kysäisemään mitä lääkärisi olisi mieltä tuosta Rivatrilista.

    • ja elimistö

      Rasittaako vieroitusoireet elimistöä muuten? Onko esim. sydänmelle raskasta?

    • luomua

      Pakko lisätä tähän, ylemmässä ketjussa tulleen väärinkäsityksen vuoksi. Kuskasin noin 10 vuotta sitten kaksi ja puoli muovikassillista pillereitä kertaheitolla roskikseen, sen jälkeen en ole rauhoittaviin koskenut. Vieroitusoireet (ja kovat) kärsin itsekseni.

      • kurki1312

        Mitähän tämän viestikeskustelun porukalle nyt kuuluu?


    • chillaaja83

      Mul on itel 4mg xanor depottii, 30mg medipamii, 2mg rivatrilliä, 90mg opamoksei, 6-8 ardineksii, 15mg dormigumii päiväks. Sil tulee just toimee.. Vaihda lääkärii! Mäki oon tiputtanu jo noist.. Sitä vauhtii ku ite haluun.. Jos haluut xanoreit vaa syödä ni pyydä 6 mg päiväs se on aika sopiva, noil o.25mg voi heittää roskii.. En oo ees tienny et niit on noin pienii!!

    • NO EWED

      oitse otan 3kpl diapamia heti aamusta ni loppupäivä luisuu täyddellisesti kabnataa kokeilla

    • Anonyymi

      Otin ekaa kerran xanor 0.5mg eikä auttanu ahdistukseen päinvastoin lisäsi vain. Paska lääke ja yliarvostettu..

    • Anonyymi

      Tuota Suomen mielenterveystoimen tulokset ovat käytännössä, että kuolet vuosikymmen ennen aikojasi, jos heidän suosituksiaan tottelet. Aina löytyy apu joka vaivaan, paitsi että pelkkää haittaa tehdään, mutta ei sen väliä, kun sen ylös voi kirjoittaa toisinpäin. Eroa vaikkapa töistä muutamaksi kuukaudeksi ja pistä elämänmuutos käyntiin, jos suinkin mahdollista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5429
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3355
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1873
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1855
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1695
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      72
      1542
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      12
      1443
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1327
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1326
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      21
      1295
    Aihe