ainakin mun yöunet kymmeniä kertoja.
Nukkuminen olisi ilman niitä ollut jatkuvan niiskutuksen vuoksi mahdotonta mutta ko. lääke on antanut täysin kuivan nenän koko yöksi.
Suosittelen!
Duact-kapselit ovat
19
39713
Vastaukset
- emilia_x
... mutta jos Duacteja syö jatkuvasti, elimistö tottuu niihin ja ainakin minulla aiheuttaa mm. rytmihäiriöiden tapaista tunnetta. Elimistö alkaa ikäänkuin käydä ylikierroksilla ja yöunista ei tietoakaan... Silloin tällöin käytettynä Duactit ovat ehdoton ykkönen, mutta jatkuvassa käytössä pakko olla muita tabuja.
- Ronatic
Sain niistä ikäviä sivuvaikutuksia. Tämä pseudoefedriini ei minulle sovi.
En tarkalleen muista oireiden laatua, mutta paha olo oli todellakin (vapisutti tai jotain...)
Minusta paras on TELFAST. Se sopii laktoosi-intoleraatikoillekkin. Duactissa on laktoosia.- Duactista
Onko kellään tullut päänsärkyä Duactista ?
- Yöniiskuttaja
Aamulla otettuna pilleri on oiva apu heräämiseen, illalla otettuna nukkumisesta on turha haaveillakkaan. Itse ainakin viipottaisin Duracell-pupun lailla paikasta toiseen niiden piristävän vaikutuksen takia, harmi, sillä ne tosiaan tehoavat. Lääkärinikään ei niitä suositellut pitkäaikaiseen käyttöön riippuvuutta aiheuttavan pseudoefedriinin(?) vuoksi. Tämän kevään olen yrittänyt sinnitellä turhanpäiväisillä Histec-pillereillä. Sataisi vain pian ja paljon!:)
- amfetamiinia
ei tule nukkumisesta mitään ja suurilla annoksilla haittavaikutukset ovat lähes samat!
- sisältävät
Pseudoefedriinia joka on eri asia kuin efedriini.Tavallaan vastakohta mutta jos Duacteja ottaa liikaa niin kyl ne voi valvottaa ikävästi.
- ei toimi
Mulla ei Duacteista ole ollut mitään apua, enemmänkin haittaa, taidan olla niillekin vähän allerginen.
Tosin oireisiini on tähän mennessä auttanut vain yksi lääke jota sain joskus kaveriltani (isoja pillereitä, varmaan reseptilääke) mutta kumpikaan meistä ei enää muista lääkkeen nimeä..- pen
lääke ollut disofrol tai joku sentapanen.
- duactista
Sama kokemus mulla, Duactit on auttaneet parhaiten. Otan myös illalla eikä mulla ole ollut mitään nukkumisongelmia. Olen joskus syönyt niitä aika kauan yhteen mittaan, mutta en välttämättä ole syönyt kolmea päivässä, vaan yhden aamulla ja yhden illalla, kun se on ollut ainoa lääke joka on auttanut koivun siitepölyaikaan, enkä ole huomannut sivuvaikutuksia. Allergialääkäri pohti myös asiaa ja totesi, että voin syödä niitä kauemminkin kuin 10 pv kerrallaan, jos ne auttavat noin hyvin eikä ole mitään haittaa tuntunut.
- Sirusir
Hyvä lääke, jota ei saa tietystikään syödä pitkään...
Mulla Duact helpotti astmaa kuivaamalla limaa poskiontelotulehduksen
jälkeen, myös siis keuhkoista - johon ei muuten Prednisolon-kuurikaan
(kortisooni) kunnolla auttanut.
Pitkästä aikaa astmaatikkona voin sanoa, että on helppo jopa hengittää,
siis on jonkinlainen ihmelääke. Ja olen syönyt Duactia vasta muutaman
päivän.
- ei hyvä
...ainakin mulla.
- miäx
juu hyvin pysyy nenä auki mut mua ne väsyttää hirveesti. Niin että olen vielä päivälläkin nukahteleva. Mut eipähän tarvii unilääkkeit napsii, heh.
- ämileidro_|?
juuei, sano eräs 2. lekuri kun eka oli kirjoittanut niitä (Duact) muille kohti Talvea. Pitkittyneessä duactin jatkuneessa syömises esim. 'Syssymmäl'. Silloin on kyse toisenlaisesta vuotavasta nenästä ja ajankohtakin viittaa sellaisiiin piirteisiin taudin kulussa, jotka taasen viitannevat muuhun vuodon syyn alkuperään.
Luomuvastineita niille sai ensalkuun.. ja sit alettiin itse alkuperää monine testeine selvittämään.
- virnis
Mullekin lääkäri määräsi kuurin Duacteja. Lopetin kuurin vajaan viikon jälkeen, kun havaitsin että suunnaton väsymykseni todennäköisesti johtuu niistä. Auttoivat kyllä oireisiin, mutta niin toisaalta auttaa myös Histec, johon siirryin oma-aloitteisesti. Olisi pitänyt varmaan ottaa tabletti iltaisin, sen verran kova väsymys oli. Noh, toistaiseksi ei ole ollut tarvetta Duactille tuon kokeilun jälkeen.
- ...
Minusta taas tuntuu, että Duactei auta ollenkaan mihinkään vaivaan, vai olenko ihan immuuni ??
- outoako
Miten te voitte käydä ylikierroksilla Duactin takia? Mulle käy niin, että nukun 12 tuntia duactin ottamisen jälkeen joten aamulla sitä ei missään nimessä voi ottaa!!!
- hugala
Nyt alko kiinnostamaan nämä tämmöiset.
Muutenkin unihäiriöistä kärsivälle nuo kuulostaa hyviltä,oli vaikutus sitten piristävä tai väsyttävä,sitten vaan kattoo ottaako aamulla vai illalla. - st1978
duact on han jees, jos esim. lankaa putkissa tukkona.
- Duhadedä
tosi hyvin.
En syö kuureina, auttaa hyvin jo orastaviin oireisiin (kutina, aivastelu, tukkoisuus, hyönteisten pistot).
Minua ei väsytä, paitsi silloin jos paha kohtaus ja joudun ottamaan päivän mittaan kolme.
Silloinkin epäilen että väsymys johtuu enemmän itse rajusta allergiakohtauksesta, kuin Duactista.
Vinkkinä; Löysin Turkista Duactin lisäksi myös saman valmistajan rinnakkaislääkkeen, ei saatavilla Suomessa.
Siellä Duact 30 kpl n. 4 e, rinnakkaisvalmiste Actifed 30 kpl n. 2 e.
Siellä reseptivapaata, tosin pyysin reseptin tullia varten.
Sen kirjoitti apteekissa työskentelevä lääkäri :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446