Duact-kapselit ovat

pelastaneet

ainakin mun yöunet kymmeniä kertoja.

Nukkuminen olisi ilman niitä ollut jatkuvan niiskutuksen vuoksi mahdotonta mutta ko. lääke on antanut täysin kuivan nenän koko yöksi.

Suosittelen!

19

39132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • emilia_x

      ... mutta jos Duacteja syö jatkuvasti, elimistö tottuu niihin ja ainakin minulla aiheuttaa mm. rytmihäiriöiden tapaista tunnetta. Elimistö alkaa ikäänkuin käydä ylikierroksilla ja yöunista ei tietoakaan... Silloin tällöin käytettynä Duactit ovat ehdoton ykkönen, mutta jatkuvassa käytössä pakko olla muita tabuja.

    • Ronatic

      Sain niistä ikäviä sivuvaikutuksia. Tämä pseudoefedriini ei minulle sovi.
      En tarkalleen muista oireiden laatua, mutta paha olo oli todellakin (vapisutti tai jotain...)
      Minusta paras on TELFAST. Se sopii laktoosi-intoleraatikoillekkin. Duactissa on laktoosia.

      • Duactista

        Onko kellään tullut päänsärkyä Duactista ?


    • Yöniiskuttaja

      Aamulla otettuna pilleri on oiva apu heräämiseen, illalla otettuna nukkumisesta on turha haaveillakkaan. Itse ainakin viipottaisin Duracell-pupun lailla paikasta toiseen niiden piristävän vaikutuksen takia, harmi, sillä ne tosiaan tehoavat. Lääkärinikään ei niitä suositellut pitkäaikaiseen käyttöön riippuvuutta aiheuttavan pseudoefedriinin(?) vuoksi. Tämän kevään olen yrittänyt sinnitellä turhanpäiväisillä Histec-pillereillä. Sataisi vain pian ja paljon!:)

    • amfetamiinia

      ei tule nukkumisesta mitään ja suurilla annoksilla haittavaikutukset ovat lähes samat!

      • sisältävät

        Pseudoefedriinia joka on eri asia kuin efedriini.Tavallaan vastakohta mutta jos Duacteja ottaa liikaa niin kyl ne voi valvottaa ikävästi.


    • ei toimi

      Mulla ei Duacteista ole ollut mitään apua, enemmänkin haittaa, taidan olla niillekin vähän allerginen.
      Tosin oireisiini on tähän mennessä auttanut vain yksi lääke jota sain joskus kaveriltani (isoja pillereitä, varmaan reseptilääke) mutta kumpikaan meistä ei enää muista lääkkeen nimeä..

      • pen

        lääke ollut disofrol tai joku sentapanen.


    • duactista

      Sama kokemus mulla, Duactit on auttaneet parhaiten. Otan myös illalla eikä mulla ole ollut mitään nukkumisongelmia. Olen joskus syönyt niitä aika kauan yhteen mittaan, mutta en välttämättä ole syönyt kolmea päivässä, vaan yhden aamulla ja yhden illalla, kun se on ollut ainoa lääke joka on auttanut koivun siitepölyaikaan, enkä ole huomannut sivuvaikutuksia. Allergialääkäri pohti myös asiaa ja totesi, että voin syödä niitä kauemminkin kuin 10 pv kerrallaan, jos ne auttavat noin hyvin eikä ole mitään haittaa tuntunut.

      • Sirusir

        Hyvä lääke, jota ei saa tietystikään syödä pitkään...

        Mulla Duact helpotti astmaa kuivaamalla limaa poskiontelotulehduksen
        jälkeen, myös siis keuhkoista - johon ei muuten Prednisolon-kuurikaan
        (kortisooni) kunnolla auttanut.
        Pitkästä aikaa astmaatikkona voin sanoa, että on helppo jopa hengittää,
        siis on jonkinlainen ihmelääke. Ja olen syönyt Duactia vasta muutaman
        päivän.


    • ei hyvä

      ...ainakin mulla.

    • miäx

      juu hyvin pysyy nenä auki mut mua ne väsyttää hirveesti. Niin että olen vielä päivälläkin nukahteleva. Mut eipähän tarvii unilääkkeit napsii, heh.

      • ämileidro_|?

        juuei, sano eräs 2. lekuri kun eka oli kirjoittanut niitä (Duact) muille kohti Talvea. Pitkittyneessä duactin jatkuneessa syömises esim. 'Syssymmäl'. Silloin on kyse toisenlaisesta vuotavasta nenästä ja ajankohtakin viittaa sellaisiiin piirteisiin taudin kulussa, jotka taasen viitannevat muuhun vuodon syyn alkuperään.

        Luomuvastineita niille sai ensalkuun.. ja sit alettiin itse alkuperää monine testeine selvittämään.


    • virnis

      Mullekin lääkäri määräsi kuurin Duacteja. Lopetin kuurin vajaan viikon jälkeen, kun havaitsin että suunnaton väsymykseni todennäköisesti johtuu niistä. Auttoivat kyllä oireisiin, mutta niin toisaalta auttaa myös Histec, johon siirryin oma-aloitteisesti. Olisi pitänyt varmaan ottaa tabletti iltaisin, sen verran kova väsymys oli. Noh, toistaiseksi ei ole ollut tarvetta Duactille tuon kokeilun jälkeen.

    • ...

      Minusta taas tuntuu, että Duactei auta ollenkaan mihinkään vaivaan, vai olenko ihan immuuni ??

      • outoako

        Miten te voitte käydä ylikierroksilla Duactin takia? Mulle käy niin, että nukun 12 tuntia duactin ottamisen jälkeen joten aamulla sitä ei missään nimessä voi ottaa!!!


    • hugala

      Nyt alko kiinnostamaan nämä tämmöiset.
      Muutenkin unihäiriöistä kärsivälle nuo kuulostaa hyviltä,oli vaikutus sitten piristävä tai väsyttävä,sitten vaan kattoo ottaako aamulla vai illalla.

    • st1978

      duact on han jees, jos esim. lankaa putkissa tukkona.

    • Duhadedä

      tosi hyvin.
      En syö kuureina, auttaa hyvin jo orastaviin oireisiin (kutina, aivastelu, tukkoisuus, hyönteisten pistot).
      Minua ei väsytä, paitsi silloin jos paha kohtaus ja joudun ottamaan päivän mittaan kolme.
      Silloinkin epäilen että väsymys johtuu enemmän itse rajusta allergiakohtauksesta, kuin Duactista.

      Vinkkinä; Löysin Turkista Duactin lisäksi myös saman valmistajan rinnakkaislääkkeen, ei saatavilla Suomessa.
      Siellä Duact 30 kpl n. 4 e, rinnakkaisvalmiste Actifed 30 kpl n. 2 e.
      Siellä reseptivapaata, tosin pyysin reseptin tullia varten.
      Sen kirjoitti apteekissa työskentelevä lääkäri :)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1270
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      807
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      760
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      671
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe