Hei vain,
minä kärsin siitepölyallergioista, hieman on nenä ollut tukkoinen. Eilen sitten aivan yllättäen tuli nenään eräänlainen kummallinen haju, en usko sen tulleen mistään ulkopuolelta, vaan nielusta tai kurkusta. Tänään oli sitten kurkku kipeä, kuiva ja käheä, ja kun yskin, nenääni tuli kummallinen, sähköinen haju! Haju on siis todella luonnoton, eikä se ole rää'än haju. Mutta kun söin ja join, haju katosi. Kummallista. Onkohan tämä ihan allergiaa, vai pitäiskö mennä johonkin nieluviljelyyn? Oletteko koskaan kärsineet vastaavasta?
Kummallista...
12
3721
Vastaukset
- Aivastus*
Minullakin ilmenee ajoittain nopeasti ohimenevää samankaltaista sähköistä hajua toisessa sieraimessa, jolla en muuten haista mitään. Muitakin oireita kuten tukkoisuutta ja aivastelua on. Itse epäilen syyksi polyyppia. Odottelen juuri tutkimuksiin pääsyä...
Muilla kokemuksia oudosta "sähköisestä" hajusta?- allergikko
Kuullostaa kovin samanlaiselta, josta itsekin "kärsin". Sain apteekista A-vitamiinitippoja, ne ovat auttaneet ja ongelmaa ei enää ole. Saa ilman reseptiä, kannattaa kysyä apteekista.
- Ertzu
Mitä tarkoittaa sähköinen haju ? Onko kysymys mahdollisesti otsonin hajusta ? Otsonia syntyy, kun pakokaasujen Noxit (typen oksidit) kohtaavat auringon ultraviolettisäteilyä. Esiintyykö tuo "sähkön" haju myös pimeän aikana ? Jos ei, niin kysymys on varmaankin otsonista.
- Aloittaja
Ertzu kirjoitti:
Mitä tarkoittaa sähköinen haju ? Onko kysymys mahdollisesti otsonin hajusta ? Otsonia syntyy, kun pakokaasujen Noxit (typen oksidit) kohtaavat auringon ultraviolettisäteilyä. Esiintyykö tuo "sähkön" haju myös pimeän aikana ? Jos ei, niin kysymys on varmaankin otsonista.
Tuo haju tuntuu tulevan ikään kuin nenän sisältä, eikä sen esiintyminen katso aikaa tai paikkaa. Haju on sellainen kummallinen, luonnoton, sähköinen haju.
- Ertzu
Aloittaja kirjoitti:
Tuo haju tuntuu tulevan ikään kuin nenän sisältä, eikä sen esiintyminen katso aikaa tai paikkaa. Haju on sellainen kummallinen, luonnoton, sähköinen haju.
Mistä päättelet, että haju tulee nenän sisältä ?
Sähköisellä hajulla tarkoitetaan yleensä otsonia.
Sitä syntyy m.m. sähkökipinästä. Esim salaman isku synnyttää otsonia. - ozone
Ertzu kirjoitti:
Mullekin tuli mieleen tämä otsooni.
Sitä otsooniahan kehittyy esim. kopiokoneista ja laserkitjoittimistakin yms suurjänniteisitä laitteista.
Luulen että sitä tulee ilmanpuhdistajistakin.
- juttu....
naurattaa pitkästä aikaa. "nenä haisee sähkölle".
- poikapoikapoika
tainnu nielaista haisunäädän :D
- Aloittaja
Toivottavasti en kuitenkaan... :D
- myös allergikko
suussa maistuu metallille. Se taas johtuu siitä, että kun suussa pieniä pintaverisuonia katkeilee, niin hemoglobiinia vapautuu veren mukana. Ja hemoglobiinissahan taas on sitoutuneena rautaa. Ja se saa suuhun metallin maun. Johtuisikohan tämä outo sähköinen haju samasta asiasta... Meinaan jos yskiessäsi pinnallisia verisuonia katkeilee.
- Ainakin
Keuhkoputken tulehdus nostaa nieluun metallisen tai "palaneen" makuista limaa tai hajua. Sinun tapauksessasi tuskin on kyse siitä, vaikka se yleinen vaiva allergikoilla onkin. Ehkäpä poskionteloiden tulehtuminen voisi myös tuottaa oudon makuista limaa. Yksi selitys voipi olla se, että allergian tulehduttamilla limakalvoilla haju- ja makuaistimukset menevät joskus niin pahasti sekaisin, että tavalliset hajut voivat tuntua kummallisilta.
- nenän ongelmiin
Itse kärsin myös jatkuvasta nuha-allergiasta. Apua olen saanut ongelmaani lääkityksestä. Käytän tarvittaessa Radiopharmin Loratadin 10 mg pillereitä ja sumuttelen nenääni myös tarvittaessa Nasonex-nenäsumutetta. Auttavat todella pahaan allergiaan ja tämä lääkeyhdistelmä ei väsytä, vaikka käyttää pitempiäkin aikoja. Sivuvaikutuksia ei ole ollut. Ei kannata hukata elämäänsä jatkuvaan niiskutteluun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984