Säästäminen ja rikastuminen

Säästäminen

1) Älä hanki kallista kännykkää, hanki keskiverto tai hyvä ja halpa.
2) Hanki pieni ja halpa asunto.
3) Pyri pitämään korkea omavaraisuusaste ja sijoita ne pörssiin, jos sijoitat suomeen vähintään 3:meen yhtiön. Äläkä pidä rahaa yli kahta kuukautta missään.

11

8738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapuli

      ..-kirja kertoo että kannattaa asua asuinalueella jossa asuu sinua vähemmän tienaavia ihmisiä. Auto samoin on turha sijoitus, arvo laskee kuin lehmän hänt ja syö rahaa: vakuutukset, verot, polttoaine, korjauskulut jne jne... Tosin siihen taas kommentoin että jotkut tarvitsevat autoa, varsinkin jos käy ulkopaikkakunnalla töissä..

      Lisäksi kirjassa kerrotaan miljonäärin henkilökuva, ja se ei ole sellainen jolla on kallisa kello ja kallis auto ja kallis puhelin ja kalliit vaatteet, vaan yleensä sellainen jolla halpa kello, halvat vaatteet ja ajelee (jos on auto) jotain iankaikkisen vanhaa autoa.

      Mutta sellasta siis jenkkilässä.

      • SetäSäästäjä

        Tuostahan se lähtee, kuten sanoit. Monet sanoi ettei työllä voi kerätä esim satojatuhansia talteen osakesijoituksia varten. Miksei? Joka kuukausi pistää esim 1500 euroa sivuun. Kyllä siitä kertyy rahaa ajan mittaan. Tuosta se omakin sijoitus ongelma on tullut. Positiivinen ongelma, mutta sitten kun on rahat kertynyt pitäisi ne sijoittaa jotenkin järkevästi. Eli tässä tapauksessa tulee lisää tuskaa tuosta ongelmasta. Omistusasunto löytyy, ei autoa ja muutenkin elen säästeliäästi. Opiskeluaikojen jälkeen en ole oikeastaan muuttanut mitään olennaista enkä tuhlannut rahaa mihinkään kalliisiin turhuuksiin. Miljonääri en valitettavasti vielä ole, vaikka markoissa on jo raja ylitetty jos omaisuutta katsotaan. Toivotaan että sijoitukset menee hyvin, tosin ei mulla ole mitään käyttöä noille rahoille mitä sieltä tulee.


      • punainenristi
        SetäSäästäjä kirjoitti:

        Tuostahan se lähtee, kuten sanoit. Monet sanoi ettei työllä voi kerätä esim satojatuhansia talteen osakesijoituksia varten. Miksei? Joka kuukausi pistää esim 1500 euroa sivuun. Kyllä siitä kertyy rahaa ajan mittaan. Tuosta se omakin sijoitus ongelma on tullut. Positiivinen ongelma, mutta sitten kun on rahat kertynyt pitäisi ne sijoittaa jotenkin järkevästi. Eli tässä tapauksessa tulee lisää tuskaa tuosta ongelmasta. Omistusasunto löytyy, ei autoa ja muutenkin elen säästeliäästi. Opiskeluaikojen jälkeen en ole oikeastaan muuttanut mitään olennaista enkä tuhlannut rahaa mihinkään kalliisiin turhuuksiin. Miljonääri en valitettavasti vielä ole, vaikka markoissa on jo raja ylitetty jos omaisuutta katsotaan. Toivotaan että sijoitukset menee hyvin, tosin ei mulla ole mitään käyttöä noille rahoille mitä sieltä tulee.

        sithän voit lahjoitaa ne rahat mille et käyttöä keksi vaikka mogadisuun.


      • saita-iita
        SetäSäästäjä kirjoitti:

        Tuostahan se lähtee, kuten sanoit. Monet sanoi ettei työllä voi kerätä esim satojatuhansia talteen osakesijoituksia varten. Miksei? Joka kuukausi pistää esim 1500 euroa sivuun. Kyllä siitä kertyy rahaa ajan mittaan. Tuosta se omakin sijoitus ongelma on tullut. Positiivinen ongelma, mutta sitten kun on rahat kertynyt pitäisi ne sijoittaa jotenkin järkevästi. Eli tässä tapauksessa tulee lisää tuskaa tuosta ongelmasta. Omistusasunto löytyy, ei autoa ja muutenkin elen säästeliäästi. Opiskeluaikojen jälkeen en ole oikeastaan muuttanut mitään olennaista enkä tuhlannut rahaa mihinkään kalliisiin turhuuksiin. Miljonääri en valitettavasti vielä ole, vaikka markoissa on jo raja ylitetty jos omaisuutta katsotaan. Toivotaan että sijoitukset menee hyvin, tosin ei mulla ole mitään käyttöä noille rahoille mitä sieltä tulee.

        "Joka kuukausi pistää esim 1500 euroa sivuun"
        entäs tällänen kitupalkkanen,joka ei saa käteen ku 1200 kuussa,paljonkos se "pistää sivuun"?


      • oot
        saita-iita kirjoitti:

        "Joka kuukausi pistää esim 1500 euroa sivuun"
        entäs tällänen kitupalkkanen,joka ei saa käteen ku 1200 kuussa,paljonkos se "pistää sivuun"?

        niin tyhmä.. et oot hankkinut huonon ammatin


      • Villiinatar
        oot kirjoitti:

        niin tyhmä.. et oot hankkinut huonon ammatin

        Ajattelin ilmoittaa, että jos on rahan käyttö ongelmia, mielelläni autan ideoinnissa! Raha on neutraalia energiaa, jolla voi tuhota tai rakentaa.
        Minun ideani on rakkaudesta lähteviä, joten sijoittajat tekevät siinä palveluksen maailmalle!


    • ei vain toimi

      No, jos esim. 100€ kuukaudessa saa säästöön ja aikoo ostaa sillä 3:n eri yhtiön osakkeita niin pankki ottaa n. 45€ palvelumaksuja koko potista. ja sillä 55 e:lla ei kovin montaa osaketta (esim. nokia 15€/kpl) saa ostettua. Ja kun myy kaikki kolmen eri yhtiön osakkeet, niin pankki vie taas 45€. Joten aikasta paljon saisi osakkeiden kurssit nousta jotta pääsee edes omilleen.

      Minimi sijoitus osakkeisiin tulisikin olla vähintään 2000€ ja harvalla on joka kuukausi varaa moista summaa sijoittaa...

      • piitsu2

        väkisinkin jäi ihmetyttämään keskustelu. sitten kun olette niitä miljoonia sinne sukanvarteen (osakkeisiin, tileille) saaneet niin mitäs sitten. otatteko shekin mukaan hautaan? vai lapsille/sukulaisille? ja raha on tosiaan yksi energian muoto. ei sitä kannata kerätä, ihminen pärjää loppujenlopuksi hyvin pienellä rahamäärällä kuukaudessa. ja onnelisuuteenkaan ei tarvita kuin perustarpeiden tyydytys (tästä on tehty tutkimus jyväskylän yliopistossa). olen itse ehkä keskimääräistä parempaa palkaa saava mutta ei se ole onnellisuuttani lisännyt. Joskus nuorena pienipalkkaisena saatoin iloita jopa enemmän jostain asioita:) kaikki on suhteellista..


      • XXXXXXXXX34343434343
        piitsu2 kirjoitti:

        väkisinkin jäi ihmetyttämään keskustelu. sitten kun olette niitä miljoonia sinne sukanvarteen (osakkeisiin, tileille) saaneet niin mitäs sitten. otatteko shekin mukaan hautaan? vai lapsille/sukulaisille? ja raha on tosiaan yksi energian muoto. ei sitä kannata kerätä, ihminen pärjää loppujenlopuksi hyvin pienellä rahamäärällä kuukaudessa. ja onnelisuuteenkaan ei tarvita kuin perustarpeiden tyydytys (tästä on tehty tutkimus jyväskylän yliopistossa). olen itse ehkä keskimääräistä parempaa palkaa saava mutta ei se ole onnellisuuttani lisännyt. Joskus nuorena pienipalkkaisena saatoin iloita jopa enemmän jostain asioita:) kaikki on suhteellista..

        KOETTAS ELÄÄ 400-500 EUROLLA KUUSSA ILMAN TUKIA NIIN TIIÄT ELÄMÄSTÄ JOTAIN!!!


      • sossutantta
        XXXXXXXXX34343434343 kirjoitti:

        KOETTAS ELÄÄ 400-500 EUROLLA KUUSSA ILMAN TUKIA NIIN TIIÄT ELÄMÄSTÄ JOTAIN!!!

        Noin pienellä rahalla olet oikeutettu moniin tukiin mm asumistuki,sossun perusnormitukeen yms


      • kiero paska
        piitsu2 kirjoitti:

        väkisinkin jäi ihmetyttämään keskustelu. sitten kun olette niitä miljoonia sinne sukanvarteen (osakkeisiin, tileille) saaneet niin mitäs sitten. otatteko shekin mukaan hautaan? vai lapsille/sukulaisille? ja raha on tosiaan yksi energian muoto. ei sitä kannata kerätä, ihminen pärjää loppujenlopuksi hyvin pienellä rahamäärällä kuukaudessa. ja onnelisuuteenkaan ei tarvita kuin perustarpeiden tyydytys (tästä on tehty tutkimus jyväskylän yliopistossa). olen itse ehkä keskimääräistä parempaa palkaa saava mutta ei se ole onnellisuuttani lisännyt. Joskus nuorena pienipalkkaisena saatoin iloita jopa enemmän jostain asioita:) kaikki on suhteellista..

        Tai tilais niin kalliin arkun että rahat uppois siihen.

        Jos meinaan haluaa näpäyttää perintöä kuolaavia sukulaisia niin siinäpä oiva keino kuittailla kuoleman takaa; kerätä hemmetinmoinen omaisuus ja haudata se mukanaan. Pilven päältä sitten katsella moniko hautajaissia itkee multiin mennyttä miljoonaa.

        Hähhää :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      3604
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3288
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2418
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe