Kääpiöluppa

kokemuksia...

Voisivatko ne jotka omistavat tai ovat muuten olleet paljon kääpiöluppakanien kanssa tekemisissä, kertoa siitä rodusta jotain tarpeellista? Olen ajatellut ottaa sellaisen ja nyt yritän innoissani koluta siitä tietoa joka paikasta. =) Googlesta olen löytänyt jo aika paljon tietoa, mutta nyt kaipaisin teidän kokemuksianne. Millaisia värivaihtoehtoja rodusta muuten löytyy? Ja mistä kannattaa hankkia? (kasvattaja, eläinkauppa jne.)

79

20565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaninen

      Itse hankin kasvattajalta ja kannattaa hankkiakin. Missä päin asustelet? Tai ajattelin että minä ostin 2kaniani Pyhtään lintuhoitolasta. Toinen oli väriltään kelta-musta japanilainen. Todella ihana ja pärjäisi näyttelyissä! Toinen oli luonnon keltanen.Veljeksiä kylläkin oli.. Niitä on monta väri vaihtoehtoa esim:Luonnon sininen,luonnon harmaa,luonnon keltainen,isabella viittakuivio,madagaskar ja tollasia käy vaikka www.kaniyhdistys.com

      • ---

        Asustelen lappeenrannassa ja kun netistä kattelin eri kasvattajia, niin lähes kaikki olivat helsingistä tai muualta kaukaa. Ei viitsisi lähteä hakemaan kania niin kaukaa, tosin jos olisi jotain muutakin menoa helsinkiin,niin se onnistuisi hyvin kyllä siinä samalla. Onko eläinkaupasta tai kasvattajalta ostettaessa kauheesti hintaeroja? Että kasvattajalta saisi vaikka huomattavasti edullisemmin? Hinta ei kyllä ole mikään suurin ongelma tässä tapauksessa, mutta ajattelin vain.


      • tanja
        --- kirjoitti:

        Asustelen lappeenrannassa ja kun netistä kattelin eri kasvattajia, niin lähes kaikki olivat helsingistä tai muualta kaukaa. Ei viitsisi lähteä hakemaan kania niin kaukaa, tosin jos olisi jotain muutakin menoa helsinkiin,niin se onnistuisi hyvin kyllä siinä samalla. Onko eläinkaupasta tai kasvattajalta ostettaessa kauheesti hintaeroja? Että kasvattajalta saisi vaikka huomattavasti edullisemmin? Hinta ei kyllä ole mikään suurin ongelma tässä tapauksessa, mutta ajattelin vain.

        Osta kasvattajalta. Samalla saat neuvoja etukäteen ja kysymyksiin kasvattaja vastaa mielellään myös jälkikäteen.
        Lisäksi saat kasvattajalta kanillesi sukutaulun ja rekisterinumeron vasempaan korvaan.
        Hinnat eivät ole sen korkeampia.Jotkut kasvattajat voivat toki pudottaa hintaa esim:värivirheellisestä.
        Kasvattaja voi myös ottaa kanin poikasen mukaansa tullessaan näyttelyyn jos lähelläsi on näyttelyitä.

        Eläinkaupasta osaessaan voi saada roppakaupalla myös ongelmia-valitettavasti.(hammasvikoja, arkuutta,agressiivisuutta ja joskus jopa sekarotuisia ).


      • _annih_
        tanja kirjoitti:

        Osta kasvattajalta. Samalla saat neuvoja etukäteen ja kysymyksiin kasvattaja vastaa mielellään myös jälkikäteen.
        Lisäksi saat kasvattajalta kanillesi sukutaulun ja rekisterinumeron vasempaan korvaan.
        Hinnat eivät ole sen korkeampia.Jotkut kasvattajat voivat toki pudottaa hintaa esim:värivirheellisestä.
        Kasvattaja voi myös ottaa kanin poikasen mukaansa tullessaan näyttelyyn jos lähelläsi on näyttelyitä.

        Eläinkaupasta osaessaan voi saada roppakaupalla myös ongelmia-valitettavasti.(hammasvikoja, arkuutta,agressiivisuutta ja joskus jopa sekarotuisia ).

        Moi! Onko kääpiölupilla huonompi kuulo kuin muilla kaneilla? Ja tuleeks kääpiölupille helposti korvavaivoja tai tälläsii? Ja vielä yks. Onko kääpiöluppa yleensä rauhallisempi kani kuin muut kanit? Tai onko sillä mitään luonne eroja?

        Kiitos vastauksista :) Mäkin hankin kääpiölupan


      • nimimerkiton93
        _annih_ kirjoitti:

        Moi! Onko kääpiölupilla huonompi kuulo kuin muilla kaneilla? Ja tuleeks kääpiölupille helposti korvavaivoja tai tälläsii? Ja vielä yks. Onko kääpiöluppa yleensä rauhallisempi kani kuin muut kanit? Tai onko sillä mitään luonne eroja?

        Kiitos vastauksista :) Mäkin hankin kääpiölupan

        Paljonko kääpiölupat suunnilleen maksaa?


      • jeiu
        nimimerkiton93 kirjoitti:

        Paljonko kääpiölupat suunnilleen maksaa?

        Eiköhän se hinta ole siinä 50 euron tienoilla, kasvattjalta hankitut. Mukaanhan yleensä tulee hieman tuttua ruokaa,tunnistetatuoinnit,hoito-ohjeet,mahdollisesti muuta kivaa ja kasvattajan elin-ikäinen tuki.

        Eläinkaupasta voit toki halvemmalla kääpiolupan saada,mutta mukana saatat saada monelaisia harmeja. Ja kahden kilon painoisesta "lupasta" voi yhtäkkiä tullakin viisikiloinen mötti joka tarvii huomattavasti suuremman häkin.


      • koirahullu
        nimimerkiton93 kirjoitti:

        Paljonko kääpiölupat suunnilleen maksaa?

        hei
        Oulussa kääpiölupan hinta on siinä 20- 50 euroa ja se riippuu ihan siitä, että ottaako nuoren,vanhemman, värivirheellisen ja jne.
        Kannattaa kysyä eri kasvattijilta...


      • Baby_neko
        koirahullu kirjoitti:

        hei
        Oulussa kääpiölupan hinta on siinä 20- 50 euroa ja se riippuu ihan siitä, että ottaako nuoren,vanhemman, värivirheellisen ja jne.
        Kannattaa kysyä eri kasvattijilta...

        Mistä päin Oulua ja näin - voitko tarkentaa jotenkin? Itse asun ihan Oulun lähellä. :D


      • piip
        koirahullu kirjoitti:

        hei
        Oulussa kääpiölupan hinta on siinä 20- 50 euroa ja se riippuu ihan siitä, että ottaako nuoren,vanhemman, värivirheellisen ja jne.
        Kannattaa kysyä eri kasvattijilta...

        ostin tänään kääpiölupan.. tosi sulonen otus kyllä.. makso 60 euroa..


      • bubu-FaNi
        piip kirjoitti:

        ostin tänään kääpiölupan.. tosi sulonen otus kyllä.. makso 60 euroa..

        Ostitko kasvattajalta?
        ja voitkos kertoa siitä jotain oleellista?? kun olen hankkimassa..


      • tyttö vain...
        koirahullu kirjoitti:

        hei
        Oulussa kääpiölupan hinta on siinä 20- 50 euroa ja se riippuu ihan siitä, että ottaako nuoren,vanhemman, värivirheellisen ja jne.
        Kannattaa kysyä eri kasvattijilta...

        Onko oulussa kanin kasvattajia, keitä? Kun katsoin sieltä järjestön sivuilta niin ainakaan kääpiöluppa kasvattajia ei oulusta löytynyt... Olen hankkimassa kania syksyn kuluessa ja helpoiten sen voisin ostaa oulusta kun sinne muutan... Löytyykö jostain kasvattaja listaa, jossa olisi oulun kasvattajien yhteystiedot?


      • ikkee
        tyttö vain... kirjoitti:

        Onko oulussa kanin kasvattajia, keitä? Kun katsoin sieltä järjestön sivuilta niin ainakaan kääpiöluppa kasvattajia ei oulusta löytynyt... Olen hankkimassa kania syksyn kuluessa ja helpoiten sen voisin ostaa oulusta kun sinne muutan... Löytyykö jostain kasvattaja listaa, jossa olisi oulun kasvattajien yhteystiedot?

        Minäkin olen koittanut katella olisiko oulussa kasvattajia kun itsekkin haluan kääpiölupan hankkia, mutta yhteenkään en ole vielä törmännyt.


      • kanin omistaja
        tanja kirjoitti:

        Osta kasvattajalta. Samalla saat neuvoja etukäteen ja kysymyksiin kasvattaja vastaa mielellään myös jälkikäteen.
        Lisäksi saat kasvattajalta kanillesi sukutaulun ja rekisterinumeron vasempaan korvaan.
        Hinnat eivät ole sen korkeampia.Jotkut kasvattajat voivat toki pudottaa hintaa esim:värivirheellisestä.
        Kasvattaja voi myös ottaa kanin poikasen mukaansa tullessaan näyttelyyn jos lähelläsi on näyttelyitä.

        Eläinkaupasta osaessaan voi saada roppakaupalla myös ongelmia-valitettavasti.(hammasvikoja, arkuutta,agressiivisuutta ja joskus jopa sekarotuisia ).

        mulla on yks kääpiöluppa ostin sen vanhan rauman eläin kaupasta.
        sillä ei oo ollut ikinä mitään sairauksia vaikka on se jo kuusi vuotias.
        se makso jotai 50e ostin sille käytetyn häkin se oli n.50e.
        ulkohäkin hintaa en muista. ja rakensin siitä isomman se on ollut tosi
        kovassa käytössä kesäsin. sen lisäksi olen antanut sen hyppiä pihalla
        valjaissa. kuiva muonaks voin suositella genesistä se on tosi hyvää.
        kesällä kanattaa kerätä voikukan lehtiä.


      • koira ja kani
        jeiu kirjoitti:

        Eiköhän se hinta ole siinä 50 euron tienoilla, kasvattjalta hankitut. Mukaanhan yleensä tulee hieman tuttua ruokaa,tunnistetatuoinnit,hoito-ohjeet,mahdollisesti muuta kivaa ja kasvattajan elin-ikäinen tuki.

        Eläinkaupasta voit toki halvemmalla kääpiolupan saada,mutta mukana saatat saada monelaisia harmeja. Ja kahden kilon painoisesta "lupasta" voi yhtäkkiä tullakin viisikiloinen mötti joka tarvii huomattavasti suuremman häkin.

        Espoon iso omenan faunattaressa kääpiöluppa maksaa ainaki 75 e.


      • tanja&puput
        _annih_ kirjoitti:

        Moi! Onko kääpiölupilla huonompi kuulo kuin muilla kaneilla? Ja tuleeks kääpiölupille helposti korvavaivoja tai tälläsii? Ja vielä yks. Onko kääpiöluppa yleensä rauhallisempi kani kuin muut kanit? Tai onko sillä mitään luonne eroja?

        Kiitos vastauksista :) Mäkin hankin kääpiölupan

        kääpiölupilla on hieman huonompi kuulo kuin muilla kani-roduilla.. on tullu huomattua=)


      • Bestpuffy
        --- kirjoitti:

        Asustelen lappeenrannassa ja kun netistä kattelin eri kasvattajia, niin lähes kaikki olivat helsingistä tai muualta kaukaa. Ei viitsisi lähteä hakemaan kania niin kaukaa, tosin jos olisi jotain muutakin menoa helsinkiin,niin se onnistuisi hyvin kyllä siinä samalla. Onko eläinkaupasta tai kasvattajalta ostettaessa kauheesti hintaeroja? Että kasvattajalta saisi vaikka huomattavasti edullisemmin? Hinta ei kyllä ole mikään suurin ongelma tässä tapauksessa, mutta ajattelin vain.

        Mäkin etin halpoja kääpiöluppia ja kaikkialle on nii pitkä matka ja useimmat asuu hesas.
        Mä oon löytäny pari sellast torist mut neki on jossain esim. vantaalla 1,5-2 h päässä...


      • Anonyymi
        nimimerkiton93 kirjoitti:

        Paljonko kääpiölupat suunnilleen maksaa?

        20-100€


      • Anonyymi
        koirahullu kirjoitti:

        hei
        Oulussa kääpiölupan hinta on siinä 20- 50 euroa ja se riippuu ihan siitä, että ottaako nuoren,vanhemman, värivirheellisen ja jne.
        Kannattaa kysyä eri kasvattijilta...

        Maksoin omasta lupastani 85€


    • nimetön...

      mäkin oon hankkimas semmosta kääpiöluppaa! 2 sellasta, ne on jo varattu. Kavaril on semmonen kääpiöluppa hermeliini sekotus, ja se on ainakin tosi kiltti ja ihana, arkakin ja joskus vähän rimpuilee.

    • ink***

      eli minulla itselläni on kaksi kääpiöluppaa, joista toinen on rauhallinen ja toinen vilkas. ovat syntyneet samoihin aikoihin. kasvattajalta kannattaa ostaa ehdottomasti, koska tiedät ainakin sen käysessäsi siellä miten niitä hoidetaan ym. värejä on monenlaisia meillä keltamusta japanilainen vk ja luonnonsininen

      • ???

        moi siis vaan ja kun sul nyt on ymmärtieekseni 2 kääpiöluppaa niin mistä hankit ne? kasvattajalta vai kaupast japaljonko maksoi tavaroineen?????????


      • !

        hei kerroit että sinulla on japanilainen väritykseltään mitäs rotua se on minullakin on sellainen värityksletään toinen puoli sininen/harmaa ja toinen valkoinen


    • marsu13446

      itse omistan 5 kääpiöluppaa ja kaikki olen hankkinut läinkaupsta ja millään ei ole vielä ollut mitään vaivaa mutta uskon että kasvattajilta saa yhtä hyviä .


      sinua ottaisin eläinkaupasta

    • niinasi

      kyllä oulusta löytyy kääpiölupan kasvattajia ainakin yksi.


      Kääpiöluppa on yksi pienimmistä Suomesta löytyvistä luppakorvaisista lemmikkikaniroduista. Se kuuluu kääpiökanirotuihin. Kääpiölupilla ovat kaikki standardin värit hyväksyttyjä. Lupilla löytyy myös turkkimuunnos fuchs ja harvinaisempana rex, jota ei löydy pohjoismaista. Kääpiöluppien ihannepaino on 1,4kg–1,9kg ja niiden runko on melko lyhyt ja pää pyöreä. Kääpiöluppa on yleiseltä luonteeltaan melko rento, mutta täytyy muistaa, että kaikki rodun kanit eivät ole luonteeltaan samanlaisia. Kääpiölupat ovat yleisin kanihypyssä käytetty rotu, ja ne sijoittuvat tilastojen mukaan siinä hyvin. Tämä saattaa johtua niiden rohkeudesta, rennosta luonteesta sekä uteliaisuudesta. Kääpiöluppa sopii hyvin ensimmäiseksi kaniksi, koska se on utelias ja seurallinen toisin kuin esimerkiksi hermeliini.

      Kääpiöluppa on yleinen rotu Suomessa ja kasvattajia löytyy lähes joka puolelta maata. Tällä hetkellä virallisia, Suomen Kaniyhdistys ry:n hyväksymiä kääpiölupan kasvattajia on n. 44

      • lup_pa

        Moi!
        Haluaisin tietää PALJON PALJON tietää kääpiöluppakaneista! Hankin semmoisen, ja pitäisi ensinnäkin tietää tykkääkö se sisäoloista, mitä se syö paitsi kuivamuonaa, tuleeko se toimeen koiran kanssa(tarkoitus olisi saada luppa ennen koiraa), voiko sen kanssa leikkiä ja pitää sylissä usein hellittäväksi ja onko sillä/voiko sille tulla paljonkin sairauksia(kuinka usein) ?JNE...

        Kiitos!


      • kaninomistaja
        lup_pa kirjoitti:

        Moi!
        Haluaisin tietää PALJON PALJON tietää kääpiöluppakaneista! Hankin semmoisen, ja pitäisi ensinnäkin tietää tykkääkö se sisäoloista, mitä se syö paitsi kuivamuonaa, tuleeko se toimeen koiran kanssa(tarkoitus olisi saada luppa ennen koiraa), voiko sen kanssa leikkiä ja pitää sylissä usein hellittäväksi ja onko sillä/voiko sille tulla paljonkin sairauksia(kuinka usein) ?JNE...

        Kiitos!

        Eläinkaupassa kanit ovat aika hintavia (itse olen nähnyt vain 75e:llä) ja usein risteytyksiäkin, joiden alkuperästä ei ole mitään tietoa.

        Suosittelen siis ihan kasvattajaa. Hyvällä lykyllä voi saada esim. alennustakin, jos ottaa kaksi. Kanien hinnat pyörii (paperillisten) siinä 40-65e enimmäkseen.

        Kääpiöluppa on yleisesti ottaen aika leppoisa rotu. Ainakin tuo minun luppa pysyy paremmin selällään kuin leijonat.

        Kattele puput.netistä kasvattajia. Kyllä löytyy takuuvarmasti kasvattaja lähempääkin. Voit myös jättää Jonnekin ilmoituksen. Myös Petsie -sivustolla on usein Tori-osiossa ilmoituksia, joita kasvattjat jättää.

        Oma kääpiöluppani tuli Havanitan kanilasta (Vihtarista):
        Tässä linkki: http://www.havanitankanila.net/10

        Pieksämäellä on muistaakseni Tomuvintin kanila:
        http://www.tomuvintin.fi/

        Kyllä niitä kasvattajia löytyy kun vain ettii tarpeeksi. :) Lisäksi monesti on mahdollisuuksia, että joku kuljettaa kanin esim. näyttelyn kautta luoksesi. Katso tästäkin puput.netistä, siellä pitäisi olla kuljetusosio.

        * Kääpiölupilla kuulo on ihan kuin muillakin kaneilla, mutta korvat voivat tosin peittää ääniä niin hyvässä kuin pahassakin. Lupat yleensä nostavat toisen korvan pystyyn kuunnellakseen.

        * Mielestäni Oulussa on kasvattajia.

        * Kääpiölupat syö sitä mitä kaikki kanirodut: heinää, vettä, pellettejä ja tuoreruokaa (esim. kurkkua).


      • Anonyymi

        ei fuchs vaan kasmirluppa


    • mommu

      meillä on kääpiöluppa. pelastin sen pahalta omistajalta joten en osaa sanoa hintaa.
      kääpiölupat ovat yleensä oikein lutuisia, jos jaksaa hellitellä että kiintyy sinuun. tosin onhan niitä poikkeuksiakin.
      paljon erilaisia värivaihtoehtoja löytyy.
      ei kyllä tule mieleen mitään erikoisen tarpeellista tietoa rodusta, normaalia hoitoa. :)

      kasvattajalta kannattaa ostaa! :)

      • kääpiölupan.

        Mä ostin Ruotsista kasvattajalta kääpiölupan joka maksoi suunilleen 5 euroa (50 kruunua). Kattelin myös puhdasrotuisia kääpiölupan poikasia joilla oli paperit ja sukutaulut, ne maksoi vaan 30 euroa (300 kruunua) kappale! Kattokaa ite WWW.blocket.se, jos osaatte ruotsia. Tosi halpoja ja hyvänluonteisia kaneja :).


      • kania hankkimassa

        kuika kauan kääpiöluppakorvat elää noin. joku keski ikä


      • oivoi
        kania hankkimassa kirjoitti:

        kuika kauan kääpiöluppakorvat elää noin. joku keski ikä

        Minulla on pikkuinen luonnonharmaa kääpiöluppa poika. On todella kiltti ja rauhallinen, vaikka ei ole leikattu, ei nylkytä mtn eikä koskaan esim pissaa mihinkään, käy vain pellettilaatikolla. Oikein mukava otus ollut. Tykkää paljon rapsutuksista ja huomiosta. Ajattelin leikata sen ja hankkia tyttöystävän sille kun on niin herrasmies :)


      • -
        kania hankkimassa kirjoitti:

        kuika kauan kääpiöluppakorvat elää noin. joku keski ikä

        Kääpiölupat elävät noin 8-11 vuotiaiksi. Itselläni on kolme luppaa. Kaksi n.4 vuotiasta, ja yksi puolivuotias. Leppoisia kavereita ovat. :) Suosittelen!


    • nuusku

      Kannattaa ehdottomasti ostaa kani kasvattajalta. Silloin tiedät minkälaisen kanin saat. Kaneja on monen värisiä. Itselläni on luonnonkeltainen kääpiöluppa. Se on hyvin kiltti ja harrastaa kani agilityä.

    • Souppi xD

      Itselläni on kääpiöluppa poika väriltään isabellaviittakuvio poika kanit on yleensä rauhallisemia ja lepposimpia mutta sekin on yksilöllistä. Minusta kani on helppo lemmikki. Itse ostin kasvattajalta ja sillä kasvattajalla on kauppa missä se myy eli se pitää vähä aikaa kotonaan ja myy ja sitten vie kauppaan niin se oli mulle iha sama ostinko sen kaupalta vai kotoa ostin sen kotoa koska sillä ei ollut kaupassaan isabellaviittakuviota myynnissä mutta kotona oli hemuli maksoi eli se mun kani 69 aika kallis sillee mutta Hemulilla on tatuoinnit paperit ja kaikki. Ja sen kaupan nimi on Herkkutassu! Hemuli on todella lempeä ja kiltti tykkää pusutella naamaani ja seuraa joka paikkaan :D

    • IkuinenKääpiöluppa

      OSTA EHOTTOMASTI KASVATTAJALTA! Hinnassakin on eroja, mutta on myös SUURIA kanin terveyttä koskevia eroja! Kania saatetaan sanoa eläinkaupassa kääpiökaniksi, mutta sitten myöhemmin huomaatkin että se on aika iso! Toiseksi, ne saatetaan kaupassa myydä alle luovutus ikäisinä! Niillä saattaa olla myös jotain sairauksia, ja niiden sukutaustoista ei välttämättä teidetä MITÄÄN! Joten kannatan ostoa KASVATTAJALTA! Sitten vielä niitten värityksestä ja muusta: Väreinä voi olla mikä tahansa suomessa hyväksytty väri. Kääpiöluppa on hyvä ensimmäiseksi kaniksi (en tiiä onko sun eka vai toka vai mones onkaa, mut silti....) rohkean luonteensa johdosta. Kääpiölupan rakenne on pieni, ja niiden pää on melko pyöreä. Kääpiöluppia käytetään usein kanipompussa (kanien oma urheilu harrastus, vähän niinkuin agility), koska ne ovat päteviä siinä, ja niillä on hyvä rakenne siihen. Nyt lopetan pitkän "puheeni". Toivottavasti sat tarpeeksi teietoa tästä rodusta, koska kaneista yleisesti tiedät varmaan enemmän =)

      • kanin omistaja

        ne kanit siel eläinkaupas ei pääse hyppelee vapaasti((paitsi jossain eläinkaupois ne pääs kesäsin ulkohäkkiin))mut harvoin kanit pääsee pomppii...siis eläinkaupan.sitäpaitsi ne kanit ei oo tottunu käsittelyyn,kun taas kasvattajalla niitä varmaan roikotellaan joka päivä.


      • Madakascar

        Kyllä eläinkaupastakin saa ihan hyviä kaneja. Ostin paperillisen kääpiölupan eläinkaupasta (jolla on vanhemmat) ja ihan terve se on! Sain suvutkin mukaan.(:


      • järki on in

        itse osti eilen kääpiölupan 60e eläinliikkeestä ja sain rotupaperit sekä tällä pupulla on tatuointi vasemmas korvas. että kyllä niitä on hyviäkin eläinliikkeitä. ainakinkin pohjanmaalla.


      • luppisfani
        järki on in kirjoitti:

        itse osti eilen kääpiölupan 60e eläinliikkeestä ja sain rotupaperit sekä tällä pupulla on tatuointi vasemmas korvas. että kyllä niitä on hyviäkin eläinliikkeitä. ainakinkin pohjanmaalla.

        Itse asun pohjanmaalla (isokyrö) ja olen luullut että pohjanmaalla ei oo hyviä eläin
        liikkeitä.Mistä ostit luppiksesi??? Olen myös hankkimassa kahta kania mutta ei vain tiedä mistä.Voisitko sanoa joitain pohjanmaalaisia eläinliikkeitä??? Äiti sanoi että ne pitää ostaa eläinkaupasta.Ei vaan tiedä mistä....


      • miniperhonen
        luppisfani kirjoitti:

        Itse asun pohjanmaalla (isokyrö) ja olen luullut että pohjanmaalla ei oo hyviä eläin
        liikkeitä.Mistä ostit luppiksesi??? Olen myös hankkimassa kahta kania mutta ei vain tiedä mistä.Voisitko sanoa joitain pohjanmaalaisia eläinliikkeitä??? Äiti sanoi että ne pitää ostaa eläinkaupasta.Ei vaan tiedä mistä....

        ainaki seinäjoella on faunatar


      • miltsi

        Mäki oon samaa mieltä että ei ainakaan eläinkaupasta kannata ostaa meillä on 2 n3kk vanhaa kääpiöluppaa ja ne on tosi suloisia ja pieniä ja jos ostaa eläinkaupasta niitä ei ole käsitelty yms.(me ite ostettiin kasvattajalta ja makso vaa 30e ja eläin kaupas makso 68e eli hintaerot aika suuret)


    • heidi142

      minun kääpiöluppakanini on ihana sen väri on luonnonkeltainen ja sen nimi on rousku. sain rouskun vasta viime viikolla mutta se on jo tottunut minuun. minusta ne ovat ihania lemmikkejä ostin sen kasvattajalta olen ostanut kaikki lemmikit mitä minulla on ollut niin kasvattajalta. minun kääpiöluppani on todella utelias se ei ihme kyllä tykkää eläinkaupasta saatavista herkku napeista yhtään mutta tuoretta ruohoa se söisi vaikka koko päivän. rousku tykkää myös kurkuista koska kerran kun annoin iltapalaa rouskulle niin pistin sen iltapalaan porkkanoita ja kurkkuja niin rousku noukki vain kurkut seasta söi se kullä vähän porkkanaa kin mutta kaikki kurkut ensin=). mutta voin ehdottaa kaikille että ostaisivat kääpiökanin ne ovat ihania ja suloisia.

    • kania hankkimas

      jos joku tietää paikan niin voisiko kirjottaa osotteen tai netti sivun.

      • 19+6

        Miks vanhoja keskusteluja nostetaan esille? Aloittaja on kirjoittanut vuonna 2006.


      • Tupu84

        Hei=) Minulla olisi myytävänä kaksi nuorta pupu neitiä, toinen on kääpiöluppa väritykseltään kelta-musta japanilainen, ja toinen on leijonaluppa väritykseltään musta-valko japanilainen. Molemmat on suoraan kasvattajalta hankittuja, ja paperit löytyy kummaltakin=)
        Joudun luopumaan niistä allergian vuoksi. Lisäksi myyn niiden mukana (jos tarvetta) ihka uuden ison häkin, ja lisäksi kuljetusboxin.
        Ilmoittele jos kiinnostaa, mihin aikaan vain tekstiviestillä.
        046-642 9592/Outi
        (Asumme Vieremällä, Ouluun n. 170km)


      • bestpuffy

        No siis ku asun lahes ja etin kääpiöluppiksii jotka ois mahdollisesti lahessa tällä hetkellä ja myytävänä...
        Jos tiedät jonkun/ittelläs on kääpiöluppis myytävänä olisin valmis ostamaan sen...


      • Anonyymi
        19+6 kirjoitti:

        Miks vanhoja keskusteluja nostetaan esille? Aloittaja on kirjoittanut vuonna 2006.

        Tää on hyvä palsta täältä löytyy kani tietoa vaikka muille jakaa(sori kun oon 10 vuotta myöhässä 😂 mutta minkäs sille voi)


    • kääpiö LuPPa pepita

      minulla on luonnon keltainen kääpiöluppa tytteli (; . Se RAKASTAA ulkoilua sekä vapaana juoksemista : se hyppelee pitkin poikin ravaa edestakaisin ja juoksee heti luo kun kutsun sitä :D kanit oppivat aika lailla hyviksi estehyppääjiksi ja ovat aina (riippuen kanista) ainakin vähän innoissaan . illalla aina rapsuttelen sitä ja se nuolee minua

      • pepita on awws<3

        vaikka tämä onkin vanha keskustelu niin onhan monia muitakin jotka etsivät tietoja täältä ja tämä on hyvä paikka ja aina kun lisää tietoa siitä voi olla jollekkin iloksi!!!! = ]


      • selmukki

        Moi! Tota oon hankkimassa kääpiöluppaa, niin kun mulla on 6-vuotias lapsi niin onko ne ystävällisii lapsille, pureeko ne tai raapiiko?? Kiitos vastaajille!


      • 3puputtia
        selmukki kirjoitti:

        Moi! Tota oon hankkimassa kääpiöluppaa, niin kun mulla on 6-vuotias lapsi niin onko ne ystävällisii lapsille, pureeko ne tai raapiiko?? Kiitos vastaajille!

        Mun kanit ei ole koskaan olleet aggressiivisia lapsia kohtaan, mutta ovat pelänneet niitä hirmuisesti kun eivät ole osanneet olla hiljaa.. :/

        Onko tämä kani tulossa teille ihan sinua varten vai nimenomaan LAPSELLE?

        Niin ja tottakai kani puolustaa itseään jos tuntee itsensä uhatuksi niinkuin mikätahansa muukin eläin.. Kääpiölupilla on erittäin vahvat takatassut ja kyllä multakin pääsee ärräpäitä kun ovat joskus päättäneet tempaista jaloilla päin, esim kynsiä leikatessa (jos olen ollut liian hidas ;) )


      • liiiiiiio
        3puputtia kirjoitti:

        Mun kanit ei ole koskaan olleet aggressiivisia lapsia kohtaan, mutta ovat pelänneet niitä hirmuisesti kun eivät ole osanneet olla hiljaa.. :/

        Onko tämä kani tulossa teille ihan sinua varten vai nimenomaan LAPSELLE?

        Niin ja tottakai kani puolustaa itseään jos tuntee itsensä uhatuksi niinkuin mikätahansa muukin eläin.. Kääpiölupilla on erittäin vahvat takatassut ja kyllä multakin pääsee ärräpäitä kun ovat joskus päättäneet tempaista jaloilla päin, esim kynsiä leikatessa (jos olen ollut liian hidas ;) )

        Meidän kääpiöluppa tulee hyvin toimeen meidän 2 vee ja 9 veen kans, toki yksin kanin kaa en niitä jättäisi, syystä että lapsi voi vahingossa satuttaa kania pahastikin kaatumalla päälle, kävelemällä yli tai pudottamalla sylistään. Mutta meidän luppa on aika kovahermoinen kaveri, ei säikähdä älämölöä ja hullunmyllyä, joten siinä mielessä sopii lapsiperheisiin hyvin. Toki luonne-eroja löytyy, ja pupu pitää pienenä totuttaa käsittelyyn, jos sen unohtaa häkkiin, niin se ei tuskin koskaan opi toimimaan ihmisten kanssa. = saattaa purra, raapia, ja hoitotoimenpiteet ovat mahdottomia.


      • Pupurakas
        selmukki kirjoitti:

        Moi! Tota oon hankkimassa kääpiöluppaa, niin kun mulla on 6-vuotias lapsi niin onko ne ystävällisii lapsille, pureeko ne tai raapiiko?? Kiitos vastaajille!

        Siis ei se kani ole agressiivinen lastasi kohtaan, mutta lapsesi saattaa olla agressiivinen kania kohtaan.


    • Pupua vailla

      Kannatisiko kääpiöluppa ostaa kasvattajalta vai eläinkaupasta?
      Ovatko kääpiölupat aggressiivisiä?
      tarvitseeko niitä hankkia välttämättä heti alkuun kaksi?

    • 7kaninomistaja

      mulla itelläni on ollu k-luppia nyt parin vuoden verran mutta kanikokemusta kuudesta vuodesta :).
      Itse harrastelen kanejen kanssa näyttelytoimintaa Petteilyä sekä ulkomuotoa.
      Kääpiöluppa on hyvin seurallinen rotu. Itse suosittelen ekaks kaniks juuri sen sosiaalisuuden takia. Eläinkaupan kaneja en kannata ihan hirveästi koska kanit ovat kokoaja stressin alaisina sillä kun niitä katsotaan kokoajan :/.
      Suosin kasvattajia yksityisiä joilla on monen vuoden kokemus kaneista ja tietävät mihin ovat ryhtyneet, itse etin aina näyttely sukuisia ja ennenkaikkea esteille sopivaa :).
      Itselläni on tällähetkellä kaksi luppaa , mutta viikonlopun vaihteessa luultavammin kolmen luppanan omistaja, ja leijonakin talossa asustelee sekä pari risteytystä ja hollantilainen :).
      Minimi tilana lupalla sanon että 100-120cm häkki , mutta toivon mukaan paljon liikunta tilaa, sillä kania ei ole luotu häkkiin eläjäksi, kuten varmaan
      monet tietävät. Virikkeitä paljon , erilaisia palloja, puisia leluja yms :).

    • Tiuhti=mun oma kani

      Hei!Olen siis kokenut jyrsijäharrastelija ja omistan oman kanin tietysti minäkin!

      kanin ruokavalio=
      Kanilla täytyy olla heinää KOKOAJAN tarjolla eikä sitä voi korvata millään.
      Pölyämätön heinä on kaikkein parasta!
      Heinän lisäksi kirkasta(ei sakeaa)vettä tulee olla kokoajan saatavilla.
      Kääpiölupan ihanne paino=1,41-1,90kg
      Kani tulee helposti liikalihavaksi kun sitä ruokitaan liikaa.Anna kourallinen siemensekoitusta tai pellettejä aamulla ja tuoreruokaa taas illalla.Kani pitää rutiineista.Kani tarvitsee silloin tällöin suola kalkki tai mineraalikiven.

      Häkki olotilat=
      Hanki aina MAHDOLLISIMMAN suuri kaninhäkki tai parhaimmassa tapauksessa rakenna sille kaniystävällinen huone.

      Värejä=
      Väreihin en ole itse niinkään perehtynyt mutta itselläni on kaunis luonnonharmaa kani.Tiedän myös upeita sinisävyisiä turkkeja!!!!

      Tässä oli vähän nippelitietoa!!!!
      Muista että älä IKINÄ OSTA VAIN YHTÄ kania vaan vähintään kaksi sillä kanit ovat seurallisia eläimiä.Ihmisen seura ei koskaan korvaa toisen kanin seuraa!!!!

    • analiin

      Hei, mitä mieltä olette, täytyykö kääpiöluppaa käyttää säännöllisesti lääkärillä tarkistuksissa? (esim kerran vuodessa tai kahdessa?) Ja kannattaako leikkauttaa, paljon sellainen maksaisi?

      Kiitos etukäteen!(:

    • dirlandaaaa1

      Harva ihmisistä tarkistuttaa kaninsa eläinlääkärillä vuosittain. Meillä on käyty eläinlääkärillä vain tarvittaessa (kanin vointi huonontunut tai muuttunut, ruoka ei kelpaa, silmän pinnassa viilto, kanilla on ummetusta yms tapauksissa).
      Itse voi päättää käyttääkö lääkärillä, mutta rahaa siihen menee. Oikeassa hätätilanteessa pitääkin olla sitten lisää rahaa tuputtamassa lääkärille. Turhaa, jos nyt näin suoraan sanon :D

      Uroksen kastroinnin hinnat liikkuvat 50-130e kieppeillä. Naaraiden sterilointi on kalliimpaa ja hankalampaa. Täällä on hintoja, mutta eivät saata pitää paikkaansa http://puput.net/keskustelu/index.php?topic=10228.375

    • bunny__

      Meidän kääpiöluppa on kauppakeskus Skanssin Faunattaresta. Meidän on ainakin tosi virkeä ja lisäksi Faunattarissa on yleensä kattava valikoima kaneja ja kanitarvikkeita. Kääpiöluppa on virkeä ja iloinen (ainakin meidän..). Se on juuri sopivan kokoinenkin ja helppohoitoinen. Värivaihtoehtoja on laidasta laitaan, riippuu kasvattajan/kaupan tarjonnasta.

      Suosittelen lämpimästi kääpiöluppaa!

      • Innostunut

        Kiva kuulla!!! Mitäs ne pupuset maksoivat siellä??!


    • Pakko sanoa tämä

      Eläinkaupasta ostin meidän kanin ja sain TOSI IHANAN ja aivan mahdottoman herttaisen ja luonteikkaan kääpiölupan! Luovutuskin oli siellä ihan oikean ikäisinä. Eli eivät edes olleet siellä kapuassa liian pieninä. Enää tämän parempaa kania en olisi mistään kasvattajaltakaan voinut saada.

      Eli sitä vaan , että älkää aina haukkuko eläinkauppoja. Kyllä sieltäkin voi saada oikein hyvän lemmikin.

    • rin ti tin

      Heippa onkos Lahdessa kasvattajia? Sanoisko joku nyt suoraan, että saako eläinkaupastakin hyviä kaneja? Harkitsen yhden kääpiölupan hankkimista. Ei näyttelyihin vaan seuraeläimeksi. Valmiiks on jo 2 koiraa ja 2 hevosta ( hevoset ei asu kotona ) Tuleeko kani ja koira toimeen keskenään kun koirille opettaa ettei kania saa syödä?

    • Sedä

      http://www.kaniyhdistys.com/www/index.php?option=com_content&view=article&id=40&Itemid=20
      tuolta voi etsiä kasvattajat ihan itse ;)

      Koirien ja kanin toimeentulo riippuu kanin ja koirien luonteesta ja viettisyydestä. Kaverini klupa ja koira tulevat toimeen, jonkun koira voi yrittää syödä kanin, toisten kani ei jätä koiraa rauhaan. Keskenään niitä ei kannata jättää missään vaiheessa pidemmiksi ajoiksi valvomatta, mutta ihan hyvät mahdollisuudet onnistua. Huolehdithan että koirista huolimatta kanilla on kuitenkin runsaasti tilaa liikkua. Se ei ole häkkieläin, vaan sen olisi parasta saada olla kaiken aikaa vapaana omassa huoneessaan, tai sitten että sillä olisi tilava aitaus ja saisi ainakin olla vapaan sen aikaa kun joku on kotona valvomassa sitä ja koiria.

      Eläinkaupasta VOI saada ihan hyvän kanin, mutta ajatelkaa asiaa kanin kannalta. Se joutuu stressaantumaan ylimääräisestä matkasta kauppaan, eläinkaupassa elelemään luultavasti pääsemättä ulos häkistään, sille voidaan syöttää huonoa ruokaa, jos se sairastuu sitä ei välttämättä lääkitä, se voi stressaantua vieraiden eläinten ja ihmisten läsnäolosta, niin kauan kuin kaneja saa myydä kaupoissa niitä voidaan myydä aivan kenelle tahansa eläinrääkkääjälle, eläinkaupat kun eivät kysele poikasten perään (saman eläinlajin kasvattajille selviää aika nopeasti jos joku kohtelee eläintä kaltoin, eivätkä toiset kasvattajat enää myy tälle henkilölle).

    • Kinf

      Tietääkö kukaan, onko Tampereella kääpiöluppien kasvattajia? Kiitos vastauksesta! (:

    • No jaa

      Itse ostin eläinkaupasta. Faunattaresta. Sain maailman ihanimman ja kivoimman kääpiöluppatytön. 70 e maksoi. Ihan on terve ollut ja kaikin puolin hauska kani.
      Ostin kanin muistaakseni 8-9 viikkoisena ja sinne oli tullut tämä parin kolmen kanin poikue ihan muutamaa päivää ennen. Eli eivät tosiaankaan joutuneet pienet poikaset siellä kauaa kyyhöttämään.
      Mä luulen, että näillä, jotka vaativat kasvattajalta ostamaan on vain oma lehmä ojassa. ;-) Ei tavallisissa eläinkaupoissa mitään sairaita ja heikkoja kaniyksilöitä yleensä ole myynnissä.

      • nepander11

        ei eläinkaupasta välttämättä "huonompaa" kania saa, mutta usein eläinkaupan eläimet voivat olla melko stressaantuneita ja käsittelyyn tottumattomia, etenkin jos ovat joutuneet odottamaan ostajaa useita kuukausia. Lisäksi kasvattajalta saa kanin halvemmalla.


    • omistan kluppia

      nyt kyllä korjaan tuolta jonjun aijempaa viestiä että kääpiöluppa ei voi tosiaankaan kasvaa 5 kiloiseksi! taitaa sulla vähän mielikuvitus laukata" isto kääpiölupat ovat noin 2,5 kiloisia eivätkä 5 kiloisia (; !

    • kysymys?

      kuinka kauan ne elävät?

      • tietäjäinen

        Ne elävät yleensä 5-7 vuotta mutta on hyvin mahdollista että ne elävät 10v. Jos niitä hoitaa hyvin ja riippuu titenkin rodusta :D


    • tietäjäinen

      No mie oon kouvolast ja siel petsiksessä maksaa kääpiöluppakorva 45$ ni mie hankin sen sielt. Ja tiiän kaiken kanin hoidost ;)

    • kääpiökanifani

      Tietäiskö kukaan että paljon 1,5vuotiaan kääpiökanin kuuluisi painaa.Koska olen huolissani minun kääpiökanin painosta

    • siisi

      Mun risteytyskanit (kääpiölupan kokosia) painaa vähän alle 2 kg ja mun mielestä se on normaali paino. Tunnet kyllä jos kanisi on lihava (esim. mahasta koittamalla, tunnet jos se on kauhean löllö tms) ja kaneille usein kertyy liiasta syöttämisestä leuan alle sellainen rasvapussi.

      Jos kania pitää laihduttaa niin pidä sitä "heinä-vesi kuurilla" eli annat vain heinää ja vettä. En suosittele aloittamaan sitä yhtäkkiä, vaan että esim. annat ekaksi parin pvn ajan puolet normaalista pelletti ja tuoreruokamäärästä, ja sitten vasta pelkälle heinälle ja vedelle. Pidät sitä paljon vapaana jaloittelemassa, annat vaikka aktivointilelun ja juoksutat paljon ulkona valjaissa. Kaneille ei myöskään saisi syöttää mm. pähkinöitä ja siemensekoituksia kuin ERITTÄIN harvoin, mieluummin ei ollenkaan. Ne lihottavat kania helposti. Kannattaa tarkistaa kaikesta ruoasta jota ostat kanillesi niiden rasvapitoisuus prosentteina. (kaninruoissa pitäisi kyllä lukea se.) pelletille aika paljon on jo 5%, se ehkä vielä menettelee. Herkuista tuo 5% on mun käsityksen mukaan suht normaali, vähemmänkin sais olla.

      Argessiivisuudesta: Ei ole oikeastaan olemassa mitään tiettyjä kanirotuja, jotka olisivat muita agressiivisempia. Usein kuitenkin esimerkiksi hermeliinit ja leijonaharjakset saattavat olla muita kanirotuja kipakampia, ja isommat kanirodut rauhallisempia, mutta tämäkään ei aina pidä paikkaansa. Kääpiölupista olen kuullut paljon hyvää rauhallisuuden puolesta.

      Myös sukupuolten välisissä käyttäytymisissä on eroja. Naaraskanit ovat usein taipuvaisempia puolustamaan reviiriään (lue: häkkiään) ja saattavatkin hyökkäillä jos laitat käden sinne kanin ollessa häkissä. Tässäkin on paljon poikkeuksia, ja on myös erittäin kanikohtaista. Jos kani puolustaa reviiriään liiaksikin, niin asiaan saattaa auttaa kanin sterilointi. Tämä maksaa eläinlääkärillä usein n. 80-150 euroa, poikakanin kastrointi maksaa n. 40-90 euroa. Sterilointi/kastrointi auttaa usein moniin käytös"ongelmiin" kuten reviirin merkkailuun tai juuri siihen hyökkäilemiseen. Ei kuitenkaan aina.

      Kääpiölupat elävät juuri sen 7-11 vuotta, usein pienemmät kanirodut elävät suuria pidempään.

      Jos itse saisin päättää niin totta kai ottaisin kanin kasvattajalta, enkä eläinkaupasta. Kanin elämän alkuvaiheessa opitut tavat vaikuttavat merkittävästi sen käytökseen, ja eläinkaupassa usein kanit vain kyhjöttävät häkissään 24/7, ja tästä ei yleensä seuraa ainakaan mitään hyvää. Ja mikäli ostat esimerkiksi eläinkaupasta kaksi siskosta (tyttö ja tyttö) niin saattaakin olla että kanien tullessa sukukypsäksi (n. 4-6kk) huomaatkin että ohhoh, toinen kaneista rakentaa pesää ja kohta tuleekin pikkupupuja. Sukupuoli saattaa tietenkin olla myös väärin katsottu kasvattajaltakin ostettuna, mutta olen kuullut enemmän näitä virheitä sattuvan eläinkaupasta ostetuilla.

      Lapsille, jotka olisivat kanin kanssa tulisi ehdottomasti myös opettaa, että kania ei saa jahdata, tai lähestyä yllättäen, niin että kani ei näe, Kania ei myöskään saa ahdistaa nurkkaan ja mikäli kani menee kyyryyn, vetää korvat luimuun, murisee tms niin kani pitää jättää rauhaan. Usein jos lapset eivät ymmärrä näitä sääntöjä niin kanista tulee pelokas ja täten agressiivinen kaikkia kohtaan, vaikka kuinka varovsti yrittäisi lähestyä.

      Tuossa nyt hieman perustietoja kaneista ja niiden hoidosta. :) Kannattaa selailla paljon eri foorumeita (mulle paras on ollut petsie), sieltä oppii ERITTÄIN paljon. !:)

    • kysymys...

      Olisiko jollakin tietoa ..onko Salossa kääpiölupan kasvattajia,itse olen hankkimassa kaksi kääpiöluppaa.
      Ja kuinka paljon tulisi maksamaan kanit kaikki tarvikkeet(ostan kasvattajalta)?

      • kysymys....

        PS:kiitos kaikille jotka jaksavat vastata! :)))


    • Valentino

      Kannattaa ostaa kasvattajalta. Meidän naapuristossa on kaninkasvattaja ja osaa kyllä hommansa! Kasvattajalta saa tosi paljon tietoa ja hän on kiinnostut kaneistaan myös luovutuksen jälkeen. Käy katsomassa, leikkaa kynnet, tutkii turkin, silmät ja hampaat, ottaa myös tilapäishoitoon pienen loman ajaksi!
      Meidän luppa on sekavärinen eikä mikään näyttelykaniksi hommattu. Oikeastaan lasten ja aikuisten iloksi. Luppa syö porkkanaa, pellettejä, lehtisalaattia, voikukan lehtiä ja suorastaan rakastaa persiljaa.
      Meidän luppa on todella seurallinen leikkaamaton 2-vuotias poikakani. Seuraa lapsia joka paikkaan ja voi olla ihan vapaana pihalla lasten kanssa leikkimässä eikä karkaa mihinkään, ellei sitä jätä vahtimatta. Myös sisällä kani on irti aina, kun joku on kotona. Aivan ihana lemmikki!

    • Anonyymi

      No siis mulla on kääpiöluppa 3,5kk naaras. Ja todella vilkas ja on kaikessa mukana. Hyvin tottelee ja on reipas luonne. Toki on päiviä jolloin ottaa hiukan rauhallisemmin mutta suosittelen kyllä kääpiöluppa jos olet sellaista miettinyt. Ensikaniksi käy hyvin

    • Anonyymi

      Hankin oman kanini eläinkaupasta. Mutta eläinkaupan omistaja oli itse kasvattanut kanit ja tunne entuudelta kasvatin joten... Mun mielestä voi niitä kaneja ostaa eläinkaupoistakin, mutta siellä niitä ei ole välttämättä niin paljon käsitelty jne oma päätöksesi

    • Anonyymi

      Kasvattajalta!Itse olen joulun jälkeen hankkimassa kääpiökupan

    • Anonyymi

      Olisiko jollain myynnissä kania Mäntsälän lähettyviidellä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe