Vanhan koiran nivelvaivat

täti

Minulla on 9 1/2 vuotias saksanpaimenkoirauros, jolla alkaa olla vanhuudesta johtuen varsinkin lonkissa nivelvaivoja, jäykkyyttä (ja kipuja, jos on varsinkin liikkunut vähän liikaa) Olen antanut Cartivet MSM:ää viime syksystä lähtien ja se kyllä on auttanut,´mutta on vaan aika kallista ainetta. Olisiko jollakin kokemusta vastaavanlaisesta edullisemmasta aineesta, joka helpottaisi sessukan oloa.

9

8601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeilla

sitä hainrusto-inkivääri valmistetta, on luontaistuote eli apteekista löytyy ja niitähän saa käyttää koirallekin.

En ole itse kokeillut (eikä siis koirakaan :) mutta kuullut paljon hyvää, pitäisi helpottaman tilannetta...

• niksu

MSM Cartimarea. Se on ihmisille tarkoitettu, mutta käy myös koiralle. On auttanut koiravanhukselleni sekä itselleni. Itselläni on kulumia polvissa. Polvet ei ole enää niin jäykät ja kipeät kuin aikaisemmin.

• Sake=lonkat D

Meillä on ns. lonkkavikainen sake narttu.
      Se on pärjänny tosi hyvin kun saa eläinlääkäriltä
      Cartrophen pistos kuurin.
      Kuuri annetaan puolen-vuoden välein.
      Piikkejä annetaan voinnista riippuen kolme-viisi kertaa viikon välein.
      Hinta pyörii satasen molemmin puolin (riippuu lääkäristä)...
      Tässä linkki lisätietoihin :
      http://www.vetcare.fi/index.php?id=23

Koiramme syö Nutron Large Breed Adult ruokaa
      ( http://www.nutro.fi/maxdogintroi.html )
      ja lisäravintona saa vielä Cartivet MSM:ää ja rasvahappoja!

Tuolla "reseptillä" koira on pysyny virkeänä ja toiminta kunnossa. :)
      Kannattaa kokeilla ainakin tuota Cartrophen kuuria, moni vanhus on saanu tuosta lisä vuosia ja elämäniloa.

• auttaoi meillä

Olen syöttänyt nivelrikkoiselle vanhukselle ginseng-tabletin kerran päivässä, saatoimme jättää särkylääkkeen jatkuvan syömisen pois. Jos ei löydy koirille tarkoitettua, ihmisille tarkotietut tabletit ajaa saman asian. Meillä koira alkoi jopa juoksemaan ginsengin syömisen aloittamisen jälkeen, tosin vaikutus ei ala heti ensimmäisen tabletin ottamisesta, vaan saattaa mennä jokunen viikko.
      Hgin yliopiston eläinlääket. laitoksella tehtiin ginsengin vaikutuksista tutkimus viime vuonna, tulos oli että vanhan koiran elämään ginseng vaikuttaa erinomaisen positiivisesti. Liikkumisen parantumisen lisäksi muisti alkaa paranemaan ja erilaiset säryt pienenevät.

• 155 cm ilman sulkaa

..saman ikäluokan vanhus, jonka kyynäriä pyritään auttaan Artrophlex-nimisellä ravintolisällä. Mitään maata mullistavaa ei ole tapahtunut, mutta jotain parannusta kuitenkin. Purkki ei kyllä ollut mikään halpa, olisikohan ollut 50 euron liepeillä /100 tbl, en ole aivan varma kyllä tuosta.

Sen lisäksi vanhus on saanut Cartrophen-pistoskuuria, mutta meillä sen teho ei kestänyt kauaa. Joku edellä sanoi, että sitä annetaan puolen vuoden-vuoden välein, mutta meillä on jouduttu antaan useammin. Nyt on jouduttu jo turvautumaan myös kortisoniin.

• : )

Vie koirasi vesijumppaan, se auttaa!!!! Oma kultsu 12 v on käynyt vuoden ja liikkuminen on todella parantunut.

• Pekka Espoosta

Hei

Kanan siivet ja jalat raakana auttaa nivelvaivoihin.

Minulla on 12 vuotias saksanpainekoira, jolle ryhdyin antamaan Atrian kanan natural kanasiipiä ja kopia noin 2dl aamuin ja illoin.
      Koiran liikkuvuus parani 50%.Koirani kävelee nopeammin ja ei onnu enää. Olen testannut nyt päivittäin 6kk ajan ja suosittelen.

• naurettavaa1

Sitten kitistään veroista ja muista maksuista joita hallitus kaavailee lisää,jos on vara koiraa käyttää uimassa ja syöttää sillä lääkkeitä enemmän,kuin vanhuksilla on varaa.Onneksi sossu ei ota huomioon ollenkaan noita,kuten eräs tuttu yritti.Nyt se syö kaurapuuroa,jotta koira saa kalliit lääkkeet.

• sympatia rulettaa

Tota sympatian määrää! Toivottavasti itse joudut tekemään samanlaisia valintoja kuin tuttusikin.Tuttusi elämänlaatu on varmaan ok-hänellä on joku josta huolehtia ja josta hän haluaa huolehtia.Ole sinä vaan naurettava koko ensi vuodenkin!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe