Galilei 2

Maizzaa

niin en löytäny itteltäni sieltä paikasta minne asensin sen pelin sitä vihjekansiota. Missä se voi olla?? Tarvisin sitä kipeesti/pelin läpipeluuohjeita. Oon yrittäny ettii netistäkin. Ja kuinka sen hevosenkengän&jättihelmen saa?? Kiitos vastanneille!

32

3520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maizzaa

      löysin sen kansion ja oon saanu jättihelmen & hevosenkengän mutten millään saa sitä kummituseläintä hereille. Se ankan porttikaan ei oo auki et sinne vois mennä, joten onko yhtään neuvoja?? Oon sytyttäny jo tulen ja sinne meren rantaan tuli se lentävä olento mut sille ei vielä pysty puhumaan et se sanoo vaan "rauhaa kaverit."

    • Maizzaa

      niin oon saanu sen opettajan houkuteltuu ranalle ja puhuin sen kans eka. Se ei mun mielestä opettanu eveliinalle mitään törähdystä ja nyt kun yritän mennä puhumaan sille se vaan sanoo "rauhaa kaverit." Mitä neuvoksi?? Oon yrittäny sitä perhostakin odottaa. Ankkaa on jo autettu!

      • Maizzaa

        nyt oon jumissa siinä lammas kohdassa. Kuuluisko sen eveliinan töräyttää samanlaista kutsuääntä mikä kuuluu sen suden torvesta?? Itselläni se kuulostaa siltä niinkuin se puhaltaisi ilmaa eikä lammas reagoi mitenkään. Olen miettinyt pääni puhki ratkaisua. Joten jos sudelta pitää oppia se kutsuääni miten se on mahdollista?? Toivon pikaista vastausta ja apua!


      • Nimetön
        Maizzaa kirjoitti:

        nyt oon jumissa siinä lammas kohdassa. Kuuluisko sen eveliinan töräyttää samanlaista kutsuääntä mikä kuuluu sen suden torvesta?? Itselläni se kuulostaa siltä niinkuin se puhaltaisi ilmaa eikä lammas reagoi mitenkään. Olen miettinyt pääni puhki ratkaisua. Joten jos sudelta pitää oppia se kutsuääni miten se on mahdollista?? Toivon pikaista vastausta ja apua!

        Toitottaminen pitää oppia siltä lentokalalta. Sen jälkeen ei kuulosta enää siltä, että puhaltaisi ilmaa. Lentokalan opetuksen mukaan, kun muutaman kerran puhaltelet, niin alkaa kuulua ääntäkin ja kala vielä opettaa, miten saat eri korkuisia ääniä aikaiseksi. Sudelta voit kuuntelemalla oppia ainoastaan sen sävelmän, mitä tulee soittaa.

        Jos oikein muistan, niin pelissä on siinä kohti bugi ja se voi jäädä jumiin, jos lentokalan opetuksen jättää kesken. Jos et saa lentokalalta mitään lisäoppia, niin aloita peli uudestaan jostain tallennuksesta niin opit toitottamaankin. Ei sekään monta minuuttia kestä, jos joutuu pelaamaan pelin alusta asti siihen, kun tietää mitä täytyy tehdä.


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        Toitottaminen pitää oppia siltä lentokalalta. Sen jälkeen ei kuulosta enää siltä, että puhaltaisi ilmaa. Lentokalan opetuksen mukaan, kun muutaman kerran puhaltelet, niin alkaa kuulua ääntäkin ja kala vielä opettaa, miten saat eri korkuisia ääniä aikaiseksi. Sudelta voit kuuntelemalla oppia ainoastaan sen sävelmän, mitä tulee soittaa.

        Jos oikein muistan, niin pelissä on siinä kohti bugi ja se voi jäädä jumiin, jos lentokalan opetuksen jättää kesken. Jos et saa lentokalalta mitään lisäoppia, niin aloita peli uudestaan jostain tallennuksesta niin opit toitottamaankin. Ei sekään monta minuuttia kestä, jos joutuu pelaamaan pelin alusta asti siihen, kun tietää mitä täytyy tehdä.

        Jos, et ole vielä saanut ankan porttia auki, ei toitotuksen opettelukaan voi edes onnistua. Siihen täytyy nimittäin saada suositus ankalta. Oletko koittanut vain työntää ankan porttia. Sen pitäisi aueta, ilman mitään erityistä tekemistä kun on vähän aikaa pelaillut.

        Kummituseläintä ei tarvitse vielä tässä vaiheessa saadakaan hereille.


      • Maizzaa
        Nimetön kirjoitti:

        Jos, et ole vielä saanut ankan porttia auki, ei toitotuksen opettelukaan voi edes onnistua. Siihen täytyy nimittäin saada suositus ankalta. Oletko koittanut vain työntää ankan porttia. Sen pitäisi aueta, ilman mitään erityistä tekemistä kun on vähän aikaa pelaillut.

        Kummituseläintä ei tarvitse vielä tässä vaiheessa saadakaan hereille.

        Vinkit auttoivoivat suuresti kiitos! :) Mutta sellainen kysymys vielä etten saa sitä tulipalloa alas sillä hissillä. Sfinksin seinässä oli tälläinen kuvio: Joten miten sen painelu menee??

        -- -- --
        |__| |__| |__|

        -- ---
        |__| |...|
        |___|

        -- -- --
        |__| |..| | |
        |__| |__|


      • Maizzaa
        Maizzaa kirjoitti:

        Vinkit auttoivoivat suuresti kiitos! :) Mutta sellainen kysymys vielä etten saa sitä tulipalloa alas sillä hissillä. Sfinksin seinässä oli tälläinen kuvio: Joten miten sen painelu menee??

        -- -- --
        |__| |__| |__|

        -- ---
        |__| |...|
        |___|

        -- -- --
        |__| |..| | |
        |__| |__|

        Kuvio menee näin: Pallon vieressä oikealla oli 3 pistettä ja suoraan pallon alapuolella oli 2 pistettä. Olen yrittänyt painaa että 3 kertaa mennyt siihen oikealle ja 2 kertaa alas muttei tapahtunut mitään. Toivottavasti osaisit auttaa!!


      • ***
        Maizzaa kirjoitti:

        Kuvio menee näin: Pallon vieressä oikealla oli 3 pistettä ja suoraan pallon alapuolella oli 2 pistettä. Olen yrittänyt painaa että 3 kertaa mennyt siihen oikealle ja 2 kertaa alas muttei tapahtunut mitään. Toivottavasti osaisit auttaa!!

        Muistaakseni siinä piti painaa kolmea eri levyä oikeassa järjestyksessä. Sen järjestyksen voi sitten päätellä siitä kuvasta.

        Tarkoittaa siis sitä, että sitä levyä, jonka kohdalla kuvassa on yksi piste painetaan ensiksi ja seuraavaksi sitä, jossa on kaksi pistettä ja lopuksi sitä kolmen pisteen levyä. Sitten pitäisi hissin mennä alas.


      • hezza

        miten sen nuotion saa syttymään?mistä saan tulta ja puita? auttakaa mua!


    • Maizzaa

      taas tarvin teidän fiksumpien apua!! Oon siellä velhon linnan pohjoispuolella ja pitäis saada ne jäälohkareet sillaksi. Mut miten ihmees??

      • Maizzaa

        no niin minä taas täällä! elikkä oon siellä velhon linnassa ja oon "tuhonnut" yhden mekanoidin. Sitten on sellanen pimeä huone joissa on patsaita ja sellanen huone mis on 2 ovee ja vielä sellanenki huone mis on sellasia norsu lamppuja mitä lie. Eli mitä seuraavaks pitää tehdä? Niitä kahta ovia ei saa auki eikä saa kolmattakaan. Joten neuvoja kiitos! :D


      • ***
        Maizzaa kirjoitti:

        no niin minä taas täällä! elikkä oon siellä velhon linnassa ja oon "tuhonnut" yhden mekanoidin. Sitten on sellanen pimeä huone joissa on patsaita ja sellanen huone mis on 2 ovee ja vielä sellanenki huone mis on sellasia norsu lamppuja mitä lie. Eli mitä seuraavaks pitää tehdä? Niitä kahta ovia ei saa auki eikä saa kolmattakaan. Joten neuvoja kiitos! :D

        Siitä yhdestä tuhoamastasi mekanoidista vuotaa öljyä. Siirrä se öljy seinän lähelle ja sitte törmää sillä purkilla seinään niin, että kipinät sinkoilee. Kohta öljy syttyy tuleen. Sitten imaiset palavaa öljyä kärsään ja sinulla on lamppu, jolla löydät vielä yhden oven.


    • Maizzaa

      Tää on aika hankala kohta. Eli oon saanu sinne huoneeseen valoo ja siinä on sen kaasuputken vieres se laatta johon pitäis saada joku juttu painoks et joku ovi ym. aukeais, mut hahmon vaihto ei onnistu ja ne ei suostu kulkemaan pimeäs joten miten päästä se kohta? Oon yrittäny "siirtää" sitä tulta siihen kaasuputken viereeen muttei onnaa. Toivottavasti joku osaisi auttaa taas kerran ! :D

      • Nimetön

        Sen muistan, että kaasuutkea ei ainaan pitänyt sytyttää palamaan, vaan kärsässä olevalla tulella piti selvitä. Oletko kokeillut mennä laatata ovelle mahdollisimman nopeasti. Taisi olla, että siitä ehtii juuri ja juuri. Ei siinä paljon muitakaan vaihtoehtoja ole, kun on vain Eveliina käytössä. Jos pimeässä ollessa pystyy vaihtamaan hahmoa, niin silloin ovelle ryntäystä voi nopeuttaa sillä purkilla. Sen kaasun suihkuaminen täytyy muuten katkaista pannuhuoneesta ennen kuin menee pimeään. Olethan tehnyt sen?


      • Maizzaa
        Nimetön kirjoitti:

        Sen muistan, että kaasuutkea ei ainaan pitänyt sytyttää palamaan, vaan kärsässä olevalla tulella piti selvitä. Oletko kokeillut mennä laatata ovelle mahdollisimman nopeasti. Taisi olla, että siitä ehtii juuri ja juuri. Ei siinä paljon muitakaan vaihtoehtoja ole, kun on vain Eveliina käytössä. Jos pimeässä ollessa pystyy vaihtamaan hahmoa, niin silloin ovelle ryntäystä voi nopeuttaa sillä purkilla. Sen kaasun suihkuaminen täytyy muuten katkaista pannuhuoneesta ennen kuin menee pimeään. Olethan tehnyt sen?

        niin siitä ilmastointi putkesta. Mulla on sen kanssa ongelma. Ku safka menee siitä sisään ja yrittää mennä eteenpäin se aina palaa sinne lähtöpaikkaan. Tulee samasta reiästä ulos mistä menikin sisään. Joten..mitä tehdä?


      • Maizzaa
        Maizzaa kirjoitti:

        niin siitä ilmastointi putkesta. Mulla on sen kanssa ongelma. Ku safka menee siitä sisään ja yrittää mennä eteenpäin se aina palaa sinne lähtöpaikkaan. Tulee samasta reiästä ulos mistä menikin sisään. Joten..mitä tehdä?

        Oon ikuisuuden yrittäny saada siihen sen kohtaan sitä railoa muttei millään. Se kokoajan peittää jonkun kohdan tai mä jäädyn. Se ei millään mee eteenpäin joten pitääkö siinä tehdä jotain muutakin sitten?


      • Maizzaa
        Maizzaa kirjoitti:

        Oon ikuisuuden yrittäny saada siihen sen kohtaan sitä railoa muttei millään. Se kokoajan peittää jonkun kohdan tai mä jäädyn. Se ei millään mee eteenpäin joten pitääkö siinä tehdä jotain muutakin sitten?

        Siis halla saa mut hulluks. Oon kokeellu sitä et mee oikeelta vasemmalle tai päinvastoin mut silti se saa mut jäätymään. Ku siin railon lopus pitäs saada se halla jotenki et se ei rikkois sitä railoo joten olisko neuvoja?


      • onnistua
        Maizzaa kirjoitti:

        Siis halla saa mut hulluks. Oon kokeellu sitä et mee oikeelta vasemmalle tai päinvastoin mut silti se saa mut jäätymään. Ku siin railon lopus pitäs saada se halla jotenki et se ei rikkois sitä railoo joten olisko neuvoja?

        Helpoiten se menee siten, että lähtee jommasta kummasta laidasta liikkeelle ja etenee yhden pykälän kerrallaan. Kannattaa varoa, ettei väliin jää pientä ehjää rakoa, sillä silloin jää ei petä hallan alta. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten hallan pää toimii eli mihin suuntaan se hönkäisee jäädyttävän hengityksensä, jotta railosta tulee yhtenäinen. Se on aika tarkkaa puuhaa varsinkin lopussa, mutta kyllä se onnistuu. Jos halla jäädyttää Galilein, joutuu koko railon tekemään taas uudestaan. Niillä olemassa olevilla railon pätkillä ei tee mitään.


      • Pikku-Mau
        onnistua kirjoitti:

        Helpoiten se menee siten, että lähtee jommasta kummasta laidasta liikkeelle ja etenee yhden pykälän kerrallaan. Kannattaa varoa, ettei väliin jää pientä ehjää rakoa, sillä silloin jää ei petä hallan alta. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, miten hallan pää toimii eli mihin suuntaan se hönkäisee jäädyttävän hengityksensä, jotta railosta tulee yhtenäinen. Se on aika tarkkaa puuhaa varsinkin lopussa, mutta kyllä se onnistuu. Jos halla jäädyttää Galilein, joutuu koko railon tekemään taas uudestaan. Niillä olemassa olevilla railon pätkillä ei tee mitään.

        Miten saa sen Pikku-Maun pois paikaltaan kun oon Safkalla siellä ilmastointi kanavassa tai jossain semmosessa!?


      • Joku
        Nimetön kirjoitti:

        Sen muistan, että kaasuutkea ei ainaan pitänyt sytyttää palamaan, vaan kärsässä olevalla tulella piti selvitä. Oletko kokeillut mennä laatata ovelle mahdollisimman nopeasti. Taisi olla, että siitä ehtii juuri ja juuri. Ei siinä paljon muitakaan vaihtoehtoja ole, kun on vain Eveliina käytössä. Jos pimeässä ollessa pystyy vaihtamaan hahmoa, niin silloin ovelle ryntäystä voi nopeuttaa sillä purkilla. Sen kaasun suihkuaminen täytyy muuten katkaista pannuhuoneesta ennen kuin menee pimeään. Olethan tehnyt sen?

        Apua!
        Miten sen kaasuvuodon siel pimees huonees saa suljettuu? Ku mä meen pannuhuoneeseen Galilei sanoo vaa jotain tän tapasta: Sulkuhana. Kiinni vai auki, mahdoton sanoa. Hei auttakaa! Enkä mä saa mennä siitä ovesta evellä. ku sill on se soihtu! Auttakaa pliis


      • -avustaja?-
        Maizzaa kirjoitti:

        Siis halla saa mut hulluks. Oon kokeellu sitä et mee oikeelta vasemmalle tai päinvastoin mut silti se saa mut jäätymään. Ku siin railon lopus pitäs saada se halla jotenki et se ei rikkois sitä railoo joten olisko neuvoja?

        Oho sori en huomannu että sulle ois vastattu? Jos mitenkään jaksat, niin voisitko selittää miten karvassienen löytää, ja miten sen 'tulikärpäslyhdyn' saa sen puskan läpi? Kiitooos! 8)


    • galileinpelaaja

      No hevosenkengän saat et imet sillä eveliinalla kärsään savee ja sit puhallat sen siihen hevosenkengän päälle ja jättihelmen saat sillai et otat semmonen pienen kiven ja laitat sen sinne simpukan sisää ja meet tekee siks aikaa vaikka jotain muuta ja sit hetken päästä tuut kattoo sitä simpukkaa olisko se helmi valmis.

      TOIVOTTAVASTI nää vihjeet autto eteenpäin!

    • Pyydän!!!

      1. Elikä missä ihmeessä on tää helisevä kukka, jonka se myyrä otti?

      2. Miten otus herää???

      3. Mistä löytää karvasienen?

      4. Ja miten löytää neliapilan?

    • Oon pöhkö...

      Pystyykö jään sulattamaan? Kun öljy on jään piirittämä? Pitääkö minun aloittaa kaikki alusta? Ainakin tietääkseni se on öljyä.

      jää
      jää ÖLJY jää
      ovi

    • -avustaja?-

      Hei, itse lainasin pelin kirjastosta, kun kamu sanoi mahdottomaks, niinkun näyttääkin siltä 8DD

      Niin, hevosenkengän saat, kun imet mutaa lammikosta ja töräytät sen hevosenkengän päälle. ÄLÄ ASTU SEN PÄÄLLE!!! Ota galilei, paina z et se ottaa ja vedä pois. muuten joudut tekee sen uudestaan, vaiks se ei vaikeet ookkaan ^^

      Sit helmen saat, kun oot herättäny kallion (puhalla voikukkaa, ku se on sellanen) Juttele sille nii kauan aikaa ku se päästää, mee sinne. Sitkun näät sellasen pienen kiven, ota se ylös, ja laita se simpukan viereen niin, et sä saat sen nomeesti pois. sit ota safka, mee kauemmas siit jättisimpukasta ja aja sitä päin. simpukka aukenee, ota galileilla nopeesti kivi ja laita sen suuhun. Enää joudut oottamaan... tee vaikka joku kierros läpi koko pelikartamn ja tuu takas. aja päin ja ZÄDÄÄM! Sielähän se helmi on. ota pois ja finnish.

      Ootko saanu sitä karvassientä?? mul ois sit ongelma sen kans O-O

      • tiitidiitidii

        Justiin kun oisin ottanut siitä oven edestä pois sitä puuta, niin tulee joku häiriö ja ohjelma on suljettava. :( Niin käy AINA.


      • zuziz
        tiitidiitidii kirjoitti:

        Justiin kun oisin ottanut siitä oven edestä pois sitä puuta, niin tulee joku häiriö ja ohjelma on suljettava. :( Niin käy AINA.

        mie tarttisein apuu tos galilei 2. mie en pääse sinne ankan luokse enkä pääse myöskään rannalle simpukan luo. tietääkö joku näihin vastauksen?? En ole päässyt isosiskonikaan kanssa. apuja jos saan pyytää....??


      • super jou jou m,an hasit kaka
        zuziz kirjoitti:

        mie tarttisein apuu tos galilei 2. mie en pääse sinne ankan luokse enkä pääse myöskään rannalle simpukan luo. tietääkö joku näihin vastauksen?? En ole päässyt isosiskonikaan kanssa. apuja jos saan pyytää....??

        tartteen appuu siin kyösti kalliossa eli siina silmälisessä kalliossa. miten sinne piäsee.??.?.?


      • kat-ju
        super jou jou m,an hasit kaka kirjoitti:

        tartteen appuu siin kyösti kalliossa eli siina silmälisessä kalliossa. miten sinne piäsee.??.?.?

        kyösti kallion saa hereille kun puhaltaa voikukkia sen suuhun.
        Itse etsin neliapilaa ja ankalle on kaivettu allas, mutta sitä vettä pitäis hankkia ja tiedän että sitä pitää ottaa siitä pumpusta, mutta ainakun menen galileilla työntämään sitä pumppua niin siinä vaan pihisee?! Ja mitä jengi puhuu jostain hissistä? :o


      • _pelaaaja_
        kat-ju kirjoitti:

        kyösti kallion saa hereille kun puhaltaa voikukkia sen suuhun.
        Itse etsin neliapilaa ja ankalle on kaivettu allas, mutta sitä vettä pitäis hankkia ja tiedän että sitä pitää ottaa siitä pumpusta, mutta ainakun menen galileilla työntämään sitä pumppua niin siinä vaan pihisee?! Ja mitä jengi puhuu jostain hissistä? :o

        Elikkäs oon nyt siinä kohtaa pelissä, kun se mekanoidi on kaadettu sinne piikkihommaan, ja siitä sen yli pääsee nyt sinne tyhjään huoneeseen.
        Seuraavaks kai pitäis päästä siihen pannuhuoneeseen, mutta mitä siihen tyhjässä huoneessa olevalle nostolaatalle pitää laittaa, että se pannuhuoneen ovi aukeaa?Kun ainoastaan kai se pikkukivi on "vapaana" eikä nillä muilla laatoilla pitämässä ovia auki, mutta se pikkukivi ei yksin riitä pitämään sitä pannuhuoneen ovea auki..
        Olen kiitollinen jos joku jaksaa vastata, sillä olisi kiva vihdoinkin päästä peli läpi..


      • _pelaaaja_ kirjoitti:

        Elikkäs oon nyt siinä kohtaa pelissä, kun se mekanoidi on kaadettu sinne piikkihommaan, ja siitä sen yli pääsee nyt sinne tyhjään huoneeseen.
        Seuraavaks kai pitäis päästä siihen pannuhuoneeseen, mutta mitä siihen tyhjässä huoneessa olevalle nostolaatalle pitää laittaa, että se pannuhuoneen ovi aukeaa?Kun ainoastaan kai se pikkukivi on "vapaana" eikä nillä muilla laatoilla pitämässä ovia auki, mutta se pikkukivi ei yksin riitä pitämään sitä pannuhuoneen ovea auki..
        Olen kiitollinen jos joku jaksaa vastata, sillä olisi kiva vihdoinkin päästä peli läpi..

        Linnassa on KAKSI pikkukiveä. Toinen on huoneessa, josta pääsee Velhon torniin vasemmalle johtavasta ovesta ja toinen siinä huoneessa, missä on sorasäkki ja norsupatsaat. Laita molemmat kivet laatan päälle.


      • tonttumiäs
        Fiskarsilainen kirjoitti:

        Linnassa on KAKSI pikkukiveä. Toinen on huoneessa, josta pääsee Velhon torniin vasemmalle johtavasta ovesta ja toinen siinä huoneessa, missä on sorasäkki ja norsupatsaat. Laita molemmat kivet laatan päälle.

        Koska tulee uusi galilei-peli lapseni rakastavat sitä :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 134
      3843
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      107
      3497
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      18
      2493
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1565
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1471
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      86
      1446
    Aihe