Jos teen tarjouksen asunnosta ja myyjä hyväksyy sen, niin sopimussakko astuu tietenkin voimaan puolin ja toisin. Minä maksan myyjälle, jos perun kaupanteon ja myyjä minulle, jos hän peruu. Rahat tiskiin ja pakoon? Onko se todella niin helppoa molemmin puolin? Tarvitseeko ratkaisujaan perustella?
Minkälaisilla syillä myyjä voi perua? Jos hän saa korkeamman tarjouksen ennen kuin ehdimme tehdä kauppakirjat, niin onko asunto menetetty osaltani? Vai sitooko välittäjän käsiä asiassa minkäänlaiset säännöt? Käykö välittäjä järjestämään kauppaa korkeamman tarjouksen tekijän kanssa, jos minut on maksettu ulos?
Miten sopimussakko toimii asuntokaupassa
3
5332
Vastaukset
- kaupat
onnistuu yli 95 %, turha tarjousta on pelätä.
- ostaja
Välittäjän kautta tosiaan voi kaupat onnistua, koska he eivät vaivaudu edes kertomaan kaikkia tarjouksia myyjälle! Koettu on!
- vepi
Myyjä hyväksyi tarjouksen, maksoin käsirahan 6000 euroa, seuraavalla viikolla myyjä ilmoitti välittäjälle, että ei haluakaan myydä ja asua siellä,missä jo asui. Sain oman käsirahani sekä ylimääräisenä 6000 euroa. En jäänyt sen enempää kyselemään lisäperusteita, vuokraan nyt näillä rahoilla kämpän, kun en ehdi enää ostaakaan ennen omani tyhjentämistä. Itse luulen, että vanhahko myyjä teki perheen sisäisiä kauppoja joko painostuksesta tai vaan muuten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2343992Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232307Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575821996- 1411461
- 77929
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein127927Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37920Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!330849Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8847J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl61756