hyppynarulla hyppelystä

oikeestiko?

Hei! Olenkin ihmetellyt muutaman olet mitä syöt -ohjelman aikana sitä, kun ne laittaa yli satakiloiset hyppimään narulla! Eikö siinä ole nivelet ja ylipäänsä jalat tosi tiukilla? Vai olenko väärässä...asiantuntijat voisivat mua valaista.

Joskus on meinaan sanottu ettei jatkuva kävelykään ole ylipainoiselle hyväksi, kun se rasittaa polvia.

3

808

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrs pullukka

ainakin mulle lääkäri on sanonut, että pyöräily, rauhallinen kävely pehmeällä pohjalla (pururata) ja uinti ovat sopivimmat ensi alkuun, etteivät nivelet rasitu.

painoa jos on muutenkin polvien päällä, voi hyppely saada polvet pois sijoiltaan.

• Komea Mies

En osaa varmaksi sanoa ja kehottaisin kysymään asiaa omalta lääkäriltä. Hyppynarulla hyppiessä on kuitenkin tarkoitus olla päkiöiden varassa ja polvet koukussa. Siitä olen aivan varma, että yhtä suurta rasitusta kuin juoksussa, ei missään tapauksessa synny. Voi kuitenkin olla, että todella ylipainoiselle tämäkin rasitus on liikaa.

Toinen asia on se, että naruhyppely on varsin raskasta, eikä ainakaan ylipainoinen jaksa tehdä sitä kovin kauaa. Nivelten kannalta tämä on tietenkin hyvä, mutta laihtumisen kannalta ei.

Kokonaisuutena kyllä suosittelisin mieluummin esim. kävelyä, uintia tai pyöräilyä.

• 97kg nainen

tekniikkalaji. Työpaikallani oli liikuntapäivä ja naruhyppelyssä oli järjestetty kilpailu, voittaja sai firmanauton käyttöönsä viikonlopuksi. Olen työpaikkani lihavin henkilö, suurinosa on 60-80kg. Onnekseni kilpailu järjestettiin naruhyppelyssä, eikä esim. juostu seitsemänteen kerrokseen rappuja pitkin (olisin varmaan ollut vihoviimeinen). Naurun pyrsdäksyksiä kuului kun astuin aloitus paikalle, voitin kuitenkin kevyesti kaikki, sen himo urheilija hemmonkin. Naruhyppelyssä käytetään vain päkiöitä ja pohjelihaksia ja itse hyppy on miltei huomaamaton. Moni vain ei osaa tekniikkaa ja hyppää raskaasti polvia runsaasti koukistaen ja selkäkumarassa, kun oikea tekniikka on selkäsuorana ja polvet vain ihan hitusen koukussa, jalat yhdessä ja päkiöillä ponnistaen, silloin hyppy ikäänkuin rullaa. Kannattaa opetella se oikea tekniikka, ainakaan minun painoni ei ole sille este ja saa hyvin sykkeen nousemaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      110
      7662
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      116
      5318
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      119
      3547
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      29
      3527
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2574
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1886
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      356
      1530
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1521
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      69
      1381
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1366
    Aihe