Sieltähän se odotettu kirje vihdoin tänään postin mukana saapui. Eli pääsin avoimen väylän kautta opiskelemaan psykologiaa Turun yliopistoon.
Uskokaa ihmiset unelmiin ja uskaltakaa tavoitella niitä. Koskaan ei ole liian myöhäistä. Monet ovat matkalla ihmetelleet, mutta jos tarpeeksi jotain haluaa, kaikki on mahdollista.
Tsemppiä kaikille unelmien tavoitteluun!
Psykologia Turku!
27
2602
Vastaukset
- haaveesta totta
Onnea sinulle! Itselläni on vielä viikko odottelua Lääketieteellisen pääsykokeeseen ja sitten toivotaan parasta. Kovalla työllä onnistuu, se on varma=)
- kesä
Onnea paljon! Sinua ei siis kuitenkaan
"soveltuvuushaastatella"? Eikö sekin osio
kuuluisi valintaan?- Ikuinen opiskelija
Moi,
Turkuun, kun hakee avoimen väylässä, ei tule haastattelua ollenkaan. Eilen tuli suoraan kirje, että on hyväksytty opiskelemaan psykaa ensi syksystä alkaen. :) - pilkunviilaaja
Ikuinen opiskelija kirjoitti:
Moi,
Turkuun, kun hakee avoimen väylässä, ei tule haastattelua ollenkaan. Eilen tuli suoraan kirje, että on hyväksytty opiskelemaan psykaa ensi syksystä alkaen. :)...tutkintoon sait varmaan opiskeluoikeuden?
Psykan maisterin tutkintoon ei suoraan myönnetä
oikeutta avoimen väylältä Turussakaan. Valintaoppaassahan lukee, että avoimen kautta
otetaan opiskelijoita psykologian kandidaatin tutkintoa suorittamaan.
Mutta paljon onnea joka tapauksessa!!:-) - Ikuinen opiskelija
pilkunviilaaja kirjoitti:
...tutkintoon sait varmaan opiskeluoikeuden?
Psykan maisterin tutkintoon ei suoraan myönnetä
oikeutta avoimen väylältä Turussakaan. Valintaoppaassahan lukee, että avoimen kautta
otetaan opiskelijoita psykologian kandidaatin tutkintoa suorittamaan.
Mutta paljon onnea joka tapauksessa!!:-)Sama asia. Kaikki suorittaa ekaksi nykyisillä opetussuunnitelmilla kandin paprut. :)
- ukkonen
Sama asia. Kaikki suorittaa ekaksi nykyisillä opetussuunnitelmilla kandin paprut. :)
...valintaoppaassa lukee, että avoimen
väylältä valitaan hakijoita suorittamaan psykologian k a n d i d a a t i n tutkintoa?
Miksei suoraan m a i s t e r i n tutkintoa, kuten on pääsykokeen kautta valittavien kohdalla? Kyllähän hekin tulevat tekemään kandin tutkinnon, vaikka saavatkin psykan maisterintutkinnon suoritusoikeuden. - Ikuinen opiskelija
ukkonen kirjoitti:
...valintaoppaassa lukee, että avoimen
väylältä valitaan hakijoita suorittamaan psykologian k a n d i d a a t i n tutkintoa?
Miksei suoraan m a i s t e r i n tutkintoa, kuten on pääsykokeen kautta valittavien kohdalla? Kyllähän hekin tulevat tekemään kandin tutkinnon, vaikka saavatkin psykan maisterintutkinnon suoritusoikeuden.Harmikseni oletkin oikeassa. Turussa myönnetään väylän kautta vain oikeus lukea psykan kandin tutkinto ja maisterin tutkintoon pitää taas hakea sitten erikseen. Aika outo systeemi ja mielestäni todella typerä. Tuntuu, että Turun yliopisto haluaisi vain saada kandeiksi valmistuvista rahat ja heittää sitten ulos. Otin myös selvää, että en saa edes oikeutta lukea syventäviä opintoja ennen kuin olen kandin paprut tehnyt. Nyt onkin sitten miettimistä, että minkä paikan otan vastaan, koska Kuopiosta olisi myös paikka ja siinä hyväksymispaprussa luki, että olen valittu suoraan lukemaan ytk:n ja ytm:n paprut... Mitäs sitten, jos jääkin vain psk:ksi, eikä pääse jatkoon?
- ukkonen
Harmikseni oletkin oikeassa. Turussa myönnetään väylän kautta vain oikeus lukea psykan kandin tutkinto ja maisterin tutkintoon pitää taas hakea sitten erikseen. Aika outo systeemi ja mielestäni todella typerä. Tuntuu, että Turun yliopisto haluaisi vain saada kandeiksi valmistuvista rahat ja heittää sitten ulos. Otin myös selvää, että en saa edes oikeutta lukea syventäviä opintoja ennen kuin olen kandin paprut tehnyt. Nyt onkin sitten miettimistä, että minkä paikan otan vastaan, koska Kuopiosta olisi myös paikka ja siinä hyväksymispaprussa luki, että olen valittu suoraan lukemaan ytk:n ja ytm:n paprut... Mitäs sitten, jos jääkin vain psk:ksi, eikä pääse jatkoon?
Hei! Ota silti vastaan se psykan kandin tutkinnon suoritusoikeus. Itse tekisin niin jos olisin vastaavassa tilanteessa. Yhteiskuntatieteiden maistereilla on vaikeuksia työllistymisessä, kun taas psyka työllistää aika hyvin. Melko varmasti saat kuitenkin suht. kivuttomasti sitten sen psykan maisterintutkinnon suoritusoikeuden. Onnea paljon opiskelemaan pääsystä!:)
- hakija myös
Onnittelut!
Saanko udella paljonko sinulla oli opintopisteitä koossa hakiessasi? Paljonko mahtoi olla tämä pisteraja, kerrottiinko sinulle?- Ikuinen opiskelija
Moi,
Opintopisteistä en tiedä, mutta opintoviikkoja on 120 ja keskiarvo kaikissa aineissa hyvä tai kiitettävä. Tänä vuonna näylän kautta otettiin yksi yli kiintiön eli 4, koska neljällä oli niin huomattavasti enemmän opintoja verrattuna muihin. - 120 siis
Moi,
Opintopisteistä en tiedä, mutta opintoviikkoja on 120 ja keskiarvo kaikissa aineissa hyvä tai kiitettävä. Tänä vuonna näylän kautta otettiin yksi yli kiintiön eli 4, koska neljällä oli niin huomattavasti enemmän opintoja verrattuna muihin.Mitä niihin sisältyy? Sähän olet jo ylivalmis :)
Onko tuolla Turussa niin, että ei ole väliä mitä opintoja on suorittanut kun vain on luettuna aineopinnot psykologiasta?
Toivottavasti pysyy sellaisena ensi vuoteen, mulla on neljästä aineesta perusopinnot ja irtokursseja monista aineista. Aineopintoja suorittelemalla olisi aika varma pääsy kai tuonne sitten :D Helpompaa kuin moneen muuhun aineeseen, vaikka luulin etten koskaan psykaan asti pääsisi kun on niin tiukat vaateet!
Vau, onnea vielä multakin!!! - Ikuinen opiskelija
120 siis kirjoitti:
Mitä niihin sisältyy? Sähän olet jo ylivalmis :)
Onko tuolla Turussa niin, että ei ole väliä mitä opintoja on suorittanut kun vain on luettuna aineopinnot psykologiasta?
Toivottavasti pysyy sellaisena ensi vuoteen, mulla on neljästä aineesta perusopinnot ja irtokursseja monista aineista. Aineopintoja suorittelemalla olisi aika varma pääsy kai tuonne sitten :D Helpompaa kuin moneen muuhun aineeseen, vaikka luulin etten koskaan psykaan asti pääsisi kun on niin tiukat vaateet!
Vau, onnea vielä multakin!!!Psykan ja sos.psykan aineopinnot, sos,pol, kasvatustiede ja sosiologian approt. Tänä vuonna pääsi Turkuun väylän kautta opintojen määrän kautta - ensi vuonna voi olla taas toisin...
- Minä vain
Psykan ja sos.psykan aineopinnot, sos,pol, kasvatustiede ja sosiologian approt. Tänä vuonna pääsi Turkuun väylän kautta opintojen määrän kautta - ensi vuonna voi olla taas toisin...
Kuinka kauan mainitsemasi opinnot veivät aikaa ?
Millä rahoitit opintosi ? - Ikuinen opiskelija
Minä vain kirjoitti:
Kuinka kauan mainitsemasi opinnot veivät aikaa ?
Millä rahoitit opintosi ?Rahaa on palanut kokonaisuudessaan n.2000-2500e. Opinnot aloitin avoimessa 2001 marraskuussa ja tämän vuoden helmikuussa tuli tuo 120 ov täyteen... Töissä on käyty koko ajan, jotta on rahat riittäny. Eikä tuo rahanmeno ole tuntunut niin suurelta, kun on maksellut pikku hiljaa... :)
- Ikuinen opiskelija
Onko täällä muita väylällä psykan Turkuun päässeitä? Olisi kiva tutustua jo etukäteen tuleviin opiskelukavereihin... :)
- :) :)
Hienoa! Onnittelut sulle! Itse olen hakemassa myös psykologiaa opiskelemaan Turkuun. Kunpa mäkin saisin reilun kuukauden päästä tuollaisen kirjeen. Se ois myös mun unelma :) Onnea vielä. Mahtaa tuntua upealta.
- Ikuinen opiskelija
:) :) kirjoitti:
Hienoa! Onnittelut sulle! Itse olen hakemassa myös psykologiaa opiskelemaan Turkuun. Kunpa mäkin saisin reilun kuukauden päästä tuollaisen kirjeen. Se ois myös mun unelma :) Onnea vielä. Mahtaa tuntua upealta.
Kiitos! :)
Nähdään syksyllä! :)
- kissa
mutta, eikö sinne ole vielä kaikille, myös avoimen väylän ihmisille haastattelu?
- Ikuinen opiskelija
Ennen oli, muttei enää tänä vuonna...
- yksikin
Nähdään syksyllä! ;)
- Ikuinen opiskelija
Kiva, nähdään syksyllä! :)
- ole psykologi
Tiesitkös että kandin tutkinnon suorittamalla ei saa vielä minkään maailman pätevyyttä psykologin töihin. Eli maisterin paprut välttämättömät. Ilman soveltuvuuskoetta ei siis psykologiksi pääse.
- Ikuinen opiskelija
Tiedän kyllä, että laillistetun psykologin pätevyyden voi hakea vasta psykan maisteri. Mutta askel kerrallaan, nyt ollaan taas yhden askeleen lähempänä tavoitetta ja unelmaa. :)
Ps. Esim. psykan assarin paikkaa voi hakea jo kandikin... ;) - as sa ri
Tiedän kyllä, että laillistetun psykologin pätevyyden voi hakea vasta psykan maisteri. Mutta askel kerrallaan, nyt ollaan taas yhden askeleen lähempänä tavoitetta ja unelmaa. :)
Ps. Esim. psykan assarin paikkaa voi hakea jo kandikin... ;)...kandi ei sitä paikkaa taatusti saa, koska
kaikki hakijat ovat yleensä maistereita. - Ikuinen opiskelija
as sa ri kirjoitti:
...kandi ei sitä paikkaa taatusti saa, koska
kaikki hakijat ovat yleensä maistereita.Itseasiassa esim. psyko hakee säännöllisin väliajoin kandeja ja oli tuossa toinenkin firma, joka halusi nimenomaan 120 ov:ta suorittaneen henkilöstöassariksi tms.
Jos yliopistolle haluaa jäädä assariksi, niin siitä vaan. Väitöskirjaa tekevät saavat siellä assarin paikat ja palkka huimat 1700e/kk. :o
Ps. Älä ole turhan negatiivinen. ;) - as sa ri
Itseasiassa esim. psyko hakee säännöllisin väliajoin kandeja ja oli tuossa toinenkin firma, joka halusi nimenomaan 120 ov:ta suorittaneen henkilöstöassariksi tms.
Jos yliopistolle haluaa jäädä assariksi, niin siitä vaan. Väitöskirjaa tekevät saavat siellä assarin paikat ja palkka huimat 1700e/kk. :o
Ps. Älä ole turhan negatiivinen. ;)...jos ne hakee nimenomaan 120 ov:ta suorittaneita, voi arvata minkä takia: kandille voi maksaa ihan surkeaa palkkaa.
p.s. en ole negatiivinen, vaan pikemminkin
optimistinen realisti. - Ikuinen opiskelija
as sa ri kirjoitti:
...jos ne hakee nimenomaan 120 ov:ta suorittaneita, voi arvata minkä takia: kandille voi maksaa ihan surkeaa palkkaa.
p.s. en ole negatiivinen, vaan pikemminkin
optimistinen realisti.Kuten jo aiemmin mainitsin: 1700e/kk ja saman saavat väikkäriä tekevät yo:lla duunissa olevat tulevat tohtorit. Palkkakin on suhteellinen käsite. 1700e/kk on minunkin mielestäni surkea liksa ja tienaan tällä hetkellä itsekin enemmän, mutta saadakseen jotain pitää luopua jostain. Syksyllä, kun siirryn opintotuelle vaimoni kanssa saamme lapsiperheenä jopa paremmin rahaa kuin nyt... :) Ja assarin paikka on yleensä kiinnitys tulevaisuudessa parempiin töihin.
Nimim. Inhorealisti? ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi2432211Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151440Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141406Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko3711255Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t22984Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist176877Ensi viikolla tulen takaisin
Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin19816- 75762
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.57746Oon varma siitä
Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä101685