Pahenee sateella???

Eulalia

Eipä pahemmin koivu enää aivastuttanut, mutta annas olla kun tänään on tuollainen sateenvihmainen ilma. Johan taas silmät kutisee ja nenä tukossa.

Olen aiemminkin huomannut että minulla sadesää vain pahentaa koivuallergian oireita, vaikka kaikki muut aina kehuvat kuinka helppo heidän on hengittää.

Mistähän tämä johtuu? Itse en keksi muuta kuin että se sade jotenkin painaa siitepölyä alemmas taivaalta...?

4

6776

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niiskniisk

Sade pahentaa siitepölyallergiaa hetkellisesti. Tai ainakin allergia- ja astmaliitonsivuilla sanotaan, että siitepölyn määrä moninkertaistuu ilmassa sateen alkaessa ja heti sateen jälkeen. En kyllä tiedä, mistä sitten johtuisi...

Ja sama juttu mulla: oli oireet jo vähentyny, mutta sateen alkaessa paheni taas. Mutta pidemmän päälle on sade hyväksi, kun se kuitenkin huuhtoo lopulta ne pölyt poijes.:)

• meirami

Sadepisara pläjähtää siihen pölypesäkkeseen ja se levähtää.Muistaakseni vasta useamman tunnin kunnon sade todella puhdistaa!Ja sitten on helppo hengittää.Silloin minäkin tuuletan sisällä.Sateella saan oireita rappukäytävissä jossa on pölyä jäänyt.

• Olisiko

...niin, että norkot jostain syystä osaisivat vapauttaa jäljellä olevaa pölyänsä silloin, kun sitä on vähän ilmassa - vai mikä sitten selittäisi sateen jälkeisen pitoisuuksien kohoamisen?

Viime yön kaltainen sumuinen tihkusää taitaa joka tapauksessa olla paras pölymäärän vähentäjä. Ilman kosteusprosentti on korkea, vettä tulee taivaalta jonkin verran koko ajan, muttei niin paljon, että se heiluttelisi norkkoja.

• hilkkaliisa

Olen homesairas ja en ole allerginen siitepölyille.

Vointini on kuivalla ilmalla parempi, mutta sateen jälkeen yskin kovasti ulkona. Heti kun lumi sulaa ja maahome tulee esiin, saan oireet.

Suomi24 homesairaudet palstalla nimimerkki liisa arveli, että olen erityisesti herkistynyt Fusarium homeelle, joka viihtyy kosteassa ja siksi sateen jälkeen monet homesairaat voivat huonosti.

Syksyllä ja sateella voin taas huonosti, kunnes tulee ensimmäiset pakkaset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      56
      1602
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      22
      1221
    3. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      93
      997
    4. Ajatuksia

Mitä ajatuksia hän herättää tänään?
      Ikävä
      86
      752
    5. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      40
      716
    6. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      21
      559
    7. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      27
      530
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      55
      483
    9. Katse

Miltä se tuntuu, kun hän katsoo sinua?
      Ikävä
      27
      476
    10. Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?

Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h
      Ikävä
      30
      433
    Aihe