Hesari on julkaissut näyttävästi 20.5. "tiedemiehen" tutkimuksen sijoitusrahastojen salkunhoitajista,
tutkimus on tehty hankkenilla, sen päävika lienee se, että 2003 maaliskuusta alkaen "kaikki on noussut" joten oli sijoittaja kokenut tai ei niin rahaa on tullut.
Svedujen johtaja Anders Ekholm hörhöilee tuloksillaan Hesarissa,
-kokemus ei opeta salkunhoitajaa ja Ekholm jatkaa: Yksi syy saattaa olla, että nuoremmilla salkunhoitajilla on näytön paikka, he saattavat pistää itsensä peliin ... jne.
TOSIASIA ON, ETTÄ OSAKEMARKKINOILTA EI OTETA VÄKISIN RAHAA PISTI ITSENSÄ PELIIN MITEN TAHANSA
Lisää hörhöilyä, kokemus ei opeta. Kuitenkin Ekholm edellä väittää että "panemalla itsensä peliin" saa tuloksia, vaikka tässä kohtaa väittää, että panemalla kokeneisuutenssa peliin,
siitä ei salkunhoitajalle ole hyötyä.
Joopa joo, kumpaan sijoitat mieluummin:
- 25 vuotiaan svedukoulusta valmistuneen hoitamaan salkkuun
- tai kokeneen monta vuotta parinkymmen prosentin tuottoja esittäneen hoitajan hoitamaan salkkuun.
Ns. tiedemiehen tutkimuksia Hesarissa
3
377
Vastaukset
- Sioittaja
Sama ongelma on yleensäkin näissä "apina heittää tikkaa ja osaa paremmin kuin analyytikot"-jutuissa. Nämäkin "tutkimukset" on tehty yleensä nousukaudella.
Toisaalta: tunnetteko yhtään yksityistä sijoittajaa, joka olisi saanut sössittyä sijoituksensa vielä pahemmin kuin analyytikko tai sijoitusrahaston salkunhoitaja? - ei missään nimessä
Tämä on juuri olennaisin tieto mitä pitää osakemarkkinoista tietää:
..TOSIASIA ON, ETTÄ OSAKEMARKKINOILTA EI OTETA VÄKISIN RAHAA PISTI ITSENSÄ PELIIN MITEN TAHANSA
Olet aivan oikeassa! Hajautetulla salkulla ei kukaan voi saada osakemarkkinoilta eri tuottoa
mitä kaikki muut sijoittajat saa, ei parempaa eikä huonompaa!!! On tyhmää antaa rahaa turhasta
rahastolle, koska yksikään rahasto ei pysty tuomaan osakeomistukseen MITÄÄN LISÄARVOA.
Parempaan lopputulokseen pääsee ostamalla osakkeet hajautetusti suoraan itse pörssistä.
Osakkeet voi valita summassa. Osakkeet pitää vain ostaa eri ajankohtina ja eri toimialoilta.- pulppi
ja verotuksessakin pystyy paremmin kikkailemaan kun sijoittaa suoraan itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203