vyöhyketerapia synnytyksessä

voivoivvoi

nyt kaipailen kokemuksia ja etenkin vaikutuksia vyöhyketerapian toimivuudesta synnytykseissä? samoin tervetullutta olisi vyöhyketerapiakokemukset raskauden aikana.kiitos!

11

4854

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voi itku

Raskauden aikana vyöhyketerapiasta on varmasti apua. Itse synnytystapahtumaan olen odottanut muutosta jo vuosikymmenten ajan. Sairaaloissahan synnyttäjät pakotetaan selinmakuulle. Hullumpaa ei synnyttäjälle voisi ehdottaa. Mistähän moinen käytäntö on saanut alkunsa, ja kuinka kauan sitä on tarkoitus jatkaa? Asian korjaamisen ei ainakaan pitäisi olla tiedosta kiinni.

• Ginger

Minulle selinmakuu sopi hyvin, kun en meinannut tajuissani pysyä kyykyssä. Kaksi lasta olen selältäni synnyttänyt ja sen olen kokenut itselleni hyväksi ja sopivaksi. Olkoon kuinka luonnonvastaista tahansa. Jos vielä menisin synnyttämään, niin selälläni sen tekisin. Tai puoli-istuvaksi se asento kyllä tulee...

Minulle annettiin OYS:ssä esikoisen synnytyksessä vyöhyketerapiaa, mutta tekijä oli aneemisen oloinen kätilö, jolla ei ollut kyllä hivelyä kummempaa otetta asiaan. Eli ei auttanut mitenkään asiaa.

• Tiina tiineenä

Ystävällismielinen fyysinen kontakti tuo mielihyvää ja on rauhoittavaa, lajitoverin läheisyys on hyödyllistä ja tarpeellista meille kaikille kaikissa tilanteissa. Varsinkin vaikeissa ja pelottavissa tilanteissa.

Mutta mistähän koloista tunkee jatkuvasti esiin tämä vyöhyketerapiahömppä raskauden ja synnytyksen yhteydessä? Mikään tutkimustieto ei anna perusteita vyöhyketerapian käytölle raskauden tai synnytyksen yhteydessä. Vyöhyketerapia on okkultistista huuhaata, joka on kaupallistettu naamioimalla se terveydenhuolloksi. Kyseessä on siis puhdas huijaus.

Kosketelkaa toki ihmiset toisianne, mutta älkää suotta höpöttäkö "vyöhykeradoista", joita ei kukaan ole onnistunut todentamaan.

• Ginger
        Tiina tiineenä kirjoitti:

Ystävällismielinen fyysinen kontakti tuo mielihyvää ja on rauhoittavaa, lajitoverin läheisyys on hyödyllistä ja tarpeellista meille kaikille kaikissa tilanteissa. Varsinkin vaikeissa ja pelottavissa tilanteissa.

Mutta mistähän koloista tunkee jatkuvasti esiin tämä vyöhyketerapiahömppä raskauden ja synnytyksen yhteydessä? Mikään tutkimustieto ei anna perusteita vyöhyketerapian käytölle raskauden tai synnytyksen yhteydessä. Vyöhyketerapia on okkultistista huuhaata, joka on kaupallistettu naamioimalla se terveydenhuolloksi. Kyseessä on siis puhdas huijaus.

Kosketelkaa toki ihmiset toisianne, mutta älkää suotta höpöttäkö "vyöhykeradoista", joita ei kukaan ole onnistunut todentamaan.

Miksiköhän sitä sitten yliopistollisessa keskussairaalassa annettiin? Siellä oli ihan aiheeseen kurssittautuneita kätilöitä.

Minulle se ei auttanut, mutta ei auttaneet mitkään muutkaan - silti sain terveen tytön maailmaan, vaikka kolme vuorokautta sitä salissa teinkin.

En menisi teilaamaan vyöhyketerapiaa, jälkeenpäin olen saanut siitä suuresti apua mm. erittäin pahan ihottuman hoidossa. Siihen en saanut muuta kuin oiretta tilapäisesti lievittävää hoitoa lääkäreiltä. Ongelma palasi tasan yhtä ärhäkkäänä vahvojen kortisonien ja antibioottivoiteiden käytön lopettamisen jälkeen. Viisi vyöhyketerapiakertaa siirsi nopeasti ongelmani historiaan. Samalla katosivat muuten peräpukamatkin :)

• miksiköhän
        Ginger kirjoitti:

Miksiköhän sitä sitten yliopistollisessa keskussairaalassa annettiin? Siellä oli ihan aiheeseen kurssittautuneita kätilöitä.

Minulle se ei auttanut, mutta ei auttaneet mitkään muutkaan - silti sain terveen tytön maailmaan, vaikka kolme vuorokautta sitä salissa teinkin.

En menisi teilaamaan vyöhyketerapiaa, jälkeenpäin olen saanut siitä suuresti apua mm. erittäin pahan ihottuman hoidossa. Siihen en saanut muuta kuin oiretta tilapäisesti lievittävää hoitoa lääkäreiltä. Ongelma palasi tasan yhtä ärhäkkäänä vahvojen kortisonien ja antibioottivoiteiden käytön lopettamisen jälkeen. Viisi vyöhyketerapiakertaa siirsi nopeasti ongelmani historiaan. Samalla katosivat muuten peräpukamatkin :)

"Miksiköhän sitä (vyöhyketerapiaa) sitten yliopistollisessa keskussairaalassa annettiin? Siellä oli ihan aiheeseen kurssittautuneita kätilöitä."

Hyvä ja erittäin aiheellinen kysymys. Jätän asian viranomaisten selvitettäväksi.

• voi itku
        Ginger kirjoitti:

Minulle selinmakuu sopi hyvin, kun en meinannut tajuissani pysyä kyykyssä. Kaksi lasta olen selältäni synnyttänyt ja sen olen kokenut itselleni hyväksi ja sopivaksi. Olkoon kuinka luonnonvastaista tahansa. Jos vielä menisin synnyttämään, niin selälläni sen tekisin. Tai puoli-istuvaksi se asento kyllä tulee...

Minulle annettiin OYS:ssä esikoisen synnytyksessä vyöhyketerapiaa, mutta tekijä oli aneemisen oloinen kätilö, jolla ei ollut kyllä hivelyä kummempaa otetta asiaan. Eli ei auttanut mitenkään asiaa.

Normaali synnytysasento ei taatusti ole selinmakuu, vaikka poikkeuksia yksilöllisistä syistä johtuen ilmeneekin. En kiellä leikkaustakaan silloin kun se äidin ja lapsen terveyden vuoksi on tarpeen. Mutta normaalisynnytys selinmakuulla, siinä ei ole mitään normaalia. Valinta pitäisi olla synnyttäjän, ei sairaalan kaavoihin kangistuneen vanhan erehdyksen!

• voi itku
        miksiköhän kirjoitti:

"Miksiköhän sitä (vyöhyketerapiaa) sitten yliopistollisessa keskussairaalassa annettiin? Siellä oli ihan aiheeseen kurssittautuneita kätilöitä."

Hyvä ja erittäin aiheellinen kysymys. Jätän asian viranomaisten selvitettäväksi.

Luonnonkansoille on jaksettu nauraa näihin päiviin saakka. Onhan siellä taikauskoista hömppääkin ollut tarjolla, mutta hyvin paljon hoitokeinoja, joihin nyt länsimaissakin on ollut pakko palata, kun terveys ei kestä rankkoja oireen siirtäjiä. Vyöhyketerapiaa voi kuka tahansa kokeilla itsekin, mikä voima jalkapohjien käsittelyllä on. Kokenut terapeutti kuitenkin tietää, miten se oikeaoppisesti tehdään. Yksityislääkärit käyttävät ensin uusia palveluja ja yleisten sairaaloiden käyttöön ne tulevat viimeisenä. Kehitys on selkeästi nähtävissä. Toimivat hoitokeinot on pakko hyväksyä tai ihmiset hakevat ne muualta.

Luonnonkansat ovat aina tienneet, miten synnyttää. Äidin ja lapsen pelastavat leikkaustekniikat ovat siellä tuntemattomia, mutta normaalisynnytyksen he ovat hallinneet meitä paremmin.

• Ginger
        miksiköhän kirjoitti:

Lienee OYS:ssa jatkettu rikos, kun jo esikoisen tekoaikana 1998 sitä vyöhyketerapiaa synnytyssalissa annettiin. Ja annetaan edelleenkin.

Se minulle jäi kyllä epäselväksi, että pyrittiinkö siinä edistämään synnytystä vaiko lievittämään kipua. En ollut juuri silloin terävän analyyttisessä tilassa :)

• pahoinvointiin

...auttoi todella paljon rask.ajan pahoinvointiin.
        Olen siitä vakuuttunut,että auttoi.
        Vai voitko selittää miksi aina seuraavina 2-3 pv
        ei ollut pahoinvointia. Ja mitä useammin olin käynyt vyöh.terapia hoidossa sitä useampi pv oli yrjötöntä päivää. olipa ihanaa kun vyöh.terapian ansiosta sain syödä. Tosin ei tehnytkään mieli mitään seinälaastia. Kiitos terpeutilleni.

• Liisukka

Vyöhyketerapiassa ei ole mitään mystiikkaa,vyöhykeradat ovat iholla tai välittömästi sen alla kulkevia, sähköisesti mitattavia ja valokuvattavissa olevia ratoja. Moderni vyöhyketerapia on täysin konkreettinen ja dokumentoitavissa oleva. Lisätietoa vyöhyketerapiasta saa www.kairon.fi

• Toisen lapsen synnytys

Minä sain toisen lapsen synnytykseen jo vuosia perhettämme vyöhyketerapialla hoitaneelta terapeutilta (, jolla muuten terv.huollonalan koulutus pohjalla )vyöhyketerapiaa sairaalassa, kun lapsi ei alkanut syntyä ja epäiltiin, että kohta ei sopisi tulemaan alakautta. Henkilö ei työskennellyt sairaalassa, mutta ystävällisesti suostui tulemaan antamaan hoitoa. Synnytyksen aikana en siis sitä saanut mutta ei mennyt pitkä aika, kun synnystys käynnistyi tuosta hoidosta. Sanottakoon, että tämän jälkeen sain kyllä geelihoitoakin, joten en voi täysin sanoa käynnistymisen johtuneen hoidosta. Mutta olen kuullut, että Kanadassas on sairaaloita, joissa annetaan synnyttäville äideille vyöhyketerapiaa ja lääketiede on hyväksynyt sen. Taidamme tulla jälkijunassa monissa asioissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2935
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1550
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1412
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1176
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1138
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      117
      957
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      892
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      773
    Aihe