Kirvesmiehen palkka?

KeijoK1

Mitä kirvesmiehelle jää kuukaudessa käteen jos tuntiveloitus on 36€/h.

Siis normaali työtunnit 162h/kk.

Keijo

30

20079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missäs

      Tuollaisia ei saa pyytää hävytöntä,jotain rajaa
      kyseessä kuitenkin vain kirvesmies.

      • rakennusmies

        taitaa ilmeisesti tehdä omalla toiminimella!


      • KeijoK1
        rakennusmies kirjoitti:

        taitaa ilmeisesti tehdä omalla toiminimella!

        Tekee toiminimellä, talonrakennustöitä Varsinais-Suomi alueena. Ihmettelen vaan kun ajelee Mesellä ja verotiedoissa on 20ke. Voiko toiminimellä kikkailla tulojen kanssa?


      • voivottelija
        KeijoK1 kirjoitti:

        Tekee toiminimellä, talonrakennustöitä Varsinais-Suomi alueena. Ihmettelen vaan kun ajelee Mesellä ja verotiedoissa on 20ke. Voiko toiminimellä kikkailla tulojen kanssa?

        On se vaan niin kun on se verokortti aina ollut työn antajalla, niin ei ole sitten millaistakaan käsitystä mitä sille valtiolle, eläkelaitoksille, vakuuksista maksetaan. Sitten kun siihen lasket vielä omat koneet ja kalut, työsuhdeauton ja bensakulut, niin aika reippaasti saa vaatimattomalla 36 alv tuntilaskutuksella hommia painaa. Oletkos laskenut muuten naapurisi tunnit? Oletko varma että 162 riittää?

        Suomi, kateellisten naapureiden luvattu maa. Muualla maailmassa tehdään kovemmin töitä että itsekin saisi mersun, sen sijaan että ruikutetaan kateellisena ja aletaan pohtia verottajaan yhteyden ottoa.

        Vai olikohan tämä heikko provo johon nyt sorruin vastaamaan?


      • KeijoK1
        voivottelija kirjoitti:

        On se vaan niin kun on se verokortti aina ollut työn antajalla, niin ei ole sitten millaistakaan käsitystä mitä sille valtiolle, eläkelaitoksille, vakuuksista maksetaan. Sitten kun siihen lasket vielä omat koneet ja kalut, työsuhdeauton ja bensakulut, niin aika reippaasti saa vaatimattomalla 36 alv tuntilaskutuksella hommia painaa. Oletkos laskenut muuten naapurisi tunnit? Oletko varma että 162 riittää?

        Suomi, kateellisten naapureiden luvattu maa. Muualla maailmassa tehdään kovemmin töitä että itsekin saisi mersun, sen sijaan että ruikutetaan kateellisena ja aletaan pohtia verottajaan yhteyden ottoa.

        Vai olikohan tämä heikko provo johon nyt sorruin vastaamaan?

        no ei se 162h/kk riitäkkään. painaa 07-19 jokapäivä hommia. ei todellakaan käy kateeksi kaveria. omilla kuukausipalkoilla tekisin vuodessa 50ke tienestit.


      • toiminimellinen
        KeijoK1 kirjoitti:

        no ei se 162h/kk riitäkkään. painaa 07-19 jokapäivä hommia. ei todellakaan käy kateeksi kaveria. omilla kuukausipalkoilla tekisin vuodessa 50ke tienestit.

        Itselläni on toiminimi ja teen kirvesmiehen töitä.Kyllä sille kaverille ainakin 3000e jää käteen.


    • wirtanen

      36€x162h=5832€ minkä varmaan osasit itsekin laskea.
      Mutta eikös toi mitä jää käteen niin riipu sun verokortista/prosentista. Ja mahdollisista muista perittävistä

      • tm7

        lakisääteiset alv 22%, soskulut n.21%,eläkevakuutus minimi 600€/kk = n 3000€ ja verot. käteen reilusti alle 2500.


      • yyyyrittäjääää
        tm7 kirjoitti:

        lakisääteiset alv 22%, soskulut n.21%,eläkevakuutus minimi 600€/kk = n 3000€ ja verot. käteen reilusti alle 2500.

        Löytyi tältäkin palstalta näimmä kaveri, joka ymmärtää kokonaisuuden...

        hyvää jatkoa tm7!!!


    • Arvi

      Kyllä kaikki suomen kansalaiset saa oman toiminimen perustaa. Mutta onhan se paljon helpompaa olla ansiosidonnaisilla ja loisii todellisten työntekijöiden kustannuksella.Ompahan ainakii aikaa seurata naapureiden tekemisiä.Eikö se vähän tähän mallin mene....

      • kirvesmieheksi?

        HEI! Millainen palkka aloittajalla on? Millainen koulutus? Onko töitä helppo saada?KIitos.


    • Loghammer

      Itse olen ollut 18v rakennusalan yrittäjä. onko tuo 36€ alvillinen vai alviton hinta? itse laskutan 32-37 €/h riippuen työ kestosta, paikasta ym.. tekijöistä. jos 36€ on alviton hinta niin kulujen jälkeen siitä jää normaalisti noin 40% itselle josta pitää myös vähentää työkalujen ostamiset ym.. tarpeelliset asiat. itsellä on työkoneissa kiinni yli 25t €.

    • YleismiesA

      Itse olen nyt muutaman vuoden tehnyt omalla nimellä huoneistoremontteja sekä yksityisille että yrityksille ja sitä ennen palkollisena kymmenisen vuotta. Omalla kohdalla homma menee näin;

      Tuntiveloitus 39€ sis. ALV, suurin osa töistä tosin urakkana joissa tuntipalkka yleensä parempi kun kaikki menee hyvin. Töitä teen keskimäärin 4pvä eli 32h/vko ja kuukaudessa tulee aika tarkkaan 5500€. Tästä sitten vähennetään työkaluihin ym hankintoihin kuluva 1000€/kk, hallivuokra 500€/kk, puhelin, netti, vakuutus yms laskut 300€/kk ja tuloa jää joka kuukaudelle about 3700€.

      Tuosta maksetaan sitten alv eli 700€ niin jäljelle jää 3000€. Tuosta menee sitten vielä yel joka on 150€/kk joten kuukausituloksi jää 2850€. Kuukaudessa nostan verottomia matka yms korvauksia ~400€, jää jäljelle 2450€ josta maksan lopulta verot noin 19% ja käteen jää about 2000€/kk.

      Eli siis 5500€/kk jättää minulle 2400€/kk tilille, ilmaisen puhelimen, netin, varastohallin ja lähes 1000€ edestä työkaluja joka kuukausi. Itse olen ihan tyytyväinen ratkaisuun.

      • hgdfhd

        homma paitsi ei ilmaista puhelinta eikä hallia mutta en tee toiminimellä v aan oon ihan tavallinen duunari


      • kone 75

        et sinä ainakaan eläkkeelle ole jäämässä ku et maksa niitä:=) aika vähällä kuljet,polttoaineet vakuutukset,auto,korjaukset,huollot.et taida olla alanmiehiä tai sulla on paljon metsää.


      • esa j n

        Turhan pientä yel:iä makselet. Toivottavasti ei sitten joskus kaduta. Todellisuudessa pitäs maksaa n. 300-400 e /kk, että vastais tuloja.


    • Ei tilauksia

      Ei kukaan maksa tuollaisia hintoja.

      • Sergei*

        Ma tehda 4,5€ tunti hjyva tyo.


    • ``Vähän perehtynyt´´

      Jos on työsuhteessa työnantajaan elikkä on verokortti ei ole urakoitsija 36 euroa koostuu tällä lailla. tuntipalkaksi tulee 19.5 € tähän lisätään sos. maksut ja palkanlisät kerrottuna 1,85 = 36.00 €. Edellyttäen että tämä 36 € sisältää kaikki palkan lisät ja sos maksut. Käteen jääpi noin 162h*18.5 € = 3000 euroa. Ps.Tilitoimistot tietää aika hyvin....................

      • Raksamiäs

        Vähän perehtyneelle! Bruttona siis! Kyseinen tuntipalkka on mielestäni jo sitä kärkipäätä kirvesmiehelle.


    • Sekatyömies2

      Onpa hyvät palkat! Olkaa kiitollisia!

    • omillaan toimeen

      Noinhan se paperilla menee mutta ei välttämättä käytännössä.
      Käteen jäävä osa pitää vielä jakaa 12 jos aikoo kuukauden loman pitää.
      Tosin sairastat vain vapailla että siltä osin puhdasta tuloa.Ja jos olet parikymppinen niin toki kerrot summan 50 niin saat elämäsi tulon.
      Se tietenkin on murheista pienin että luonto tai toiset ihmiset tulee tavalla tai toisella vastaan kuten burn out,kateus,veronkirstykset,taantumat jne.ja kompensoi omalla tavallaan noita lukuja mutta hyvä pankinjohtajalle on noita lukuja näyttää.
      Tosin yrittäjänä et voi vedota samaan kuin Nokia että ihmiset ei ostaneet puhelimia kun huonosti alkaa menemään ja jelppiä jostain pyydät.

    • bögö

      Vittu täällä tule hullua hurskaammaksi. Kukaan mitään tiedä ja jos joku tietää, niin onkin väärässä ja ei voi maksaa sitä sun tätä tarpeeksi ja ja ja.... Voi vittu.

    • timpermanni

      Mutta kertokaapas mulle,mitä pitäis pyytää tuntipalkaksi,kun alalla oon ollu jo yli 10 vuotta ja tossa rakensin justiinsa talon itelle niin hommasin sitte lähestulkoon kaikki mahdolliset työkalut (mitä ei entuudestaan jo ollu) ja pakunkin... no nyt sitte pomo yrittää vaivihkaan hyödyntää tätä ylimääräistä pakua työkalut ja maksuhaluja ei tietenkään tunnu olevan...

    • Helppoa

      Syksyllä aloitin omakotitalon rakentamisen. Tarvitsin yhden kirvesmiehen apua. Tarjolla oli:

      - Suomalainen toiminimellä toimiva, juopotteluun taipuvainen raksaduunari, veloitus 36 e/h.

      - Virolainen, raitis, veloitus 4 e/h.

      Työn laatu samantasoista. Arvatkaa kumman otin.

      • epärehellinen ala

        Juu ei missään nimessä ainakaan kotimaista. Itselläni käynyt useampi firma hommissa ja laatu aina huonoa, hinta järkyttävä, asiasta reklamointiin ei mitään reaktiota, hommia yritetään pitkittää niin paljon että asiakkaalta menee hermot ja terveys. Hommiin nähden kovapalkkaisia huijareita suurin osa. Toki ymmärrän että kun yksi homma kusee kunnolla ei sitä voi olla varaa korvata, mutta silloin vaikka henkilökohtainen ratkaisu mieluummin kuin asiakkaan huijaus...


    • timpermanni

      Niin siis en halaja yrittäjäksi vaan haluan pysyä palkollisena,mutta eihän mulla ole mitään velvoitetta käyttää omia työkalujani ja pakua,kun en niistä mitään erillistä korvausta saa... Et kun ruinaan lisää fyrkkaa pomolta niin olis vertailupohjaa...

      • pumpernikkeli3

        Mä olin jokunen vuosi sitten töissä yhdellä kusettajalla. Alussa kuskasin mukana omia työkaluja mutta kun niistä ei tullut korvausta niin jätin ne kotiin. Aika paljonhan siinä tuli seisoskeltua työmaalla tumput suorina kun ei voinut tehdä mitään ilman työkaluja. Jossain vaiheessa työnantajan oli pakko alkaa ostelemaan kalustoa ja se tuli sille paljon kalliimmaksi kuin se että olis maksanut mulle omistani käyttökorvauksen. No jokainen voi olla niin tomppeli kuin haluaa.


    • ent' tampere ja hesa

      mahtaako saada turuus suomalainen raksamies muutama vuoden (3-6v) ees 2500e/kk ja siittä miinus verot.
      j

    • Vasaroi lujaa

      Mie oon saanut kirvesmieheltä. Ossaa kyllä hommansa! Ihan sama paljonko tienaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe