lopen väsynyt

hirvitys,

tämä ei varmaan kuulu tänne,mutta....
olen todella väsynyt kun poikani on kuin papu pata! Puhuu aivan taukoamatta eikä vähiten silloin kun koetan tehdä muuta. Kamalin älämölö nousee samantien, kun esim silitän koiraa. Lähes kiilaa väliin, niin hyvä etten tönäise, kun välillä sapettaa ja rajusti.
En tajua miten joka voi olla noin huomionkipeä vaikka juuri olisin pitänyt sylissä niin silti tunkee itseään jatkuvasti esille jos huomaa että muut puhuu. Joskus kammoksun jo sitä että kuulen kun poju herää päikkäreiltä, kun tiedän että taas se alkaa.. ikää on jo melkein neljän, joten luulisi olevan ohi jo tuollaset..

16

697

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakkonen2

Meillä myös tyttö puhuu ja paljon. Olen tullut siihen tulokseen että geeneissä menee tämä puhuminen, sillä isänsä on samanlainen. Sen lisäksi että ikään kuuluu puhuminen ja kyseleminen, niin keskittymisvaikeuksia tuntuu olevan myös.

Voi olla että on ADHD:ta, mutta kun eivät noin pienistä vielä tiedä :(

• epäilyttää

ja tuo adhd, ja varmaan neuvolassa joudun siitä mainitsemaan kun seuraavaksi mennään. En vaan jaksais kun suu käy aivan hela tiden ja keskittyminen tuntuu olevan vaikeaa. Jos vaikka menen huoneesen jossa leikkii, niin leikki keskeytyy välittömästi ja alkaa kyselemään ym..
        Kun sanon et jatka vaan leikkejä ni ei!!!!

• kuulosta

ADHD:ltä vaan todellakin huomion kipeältä ja sinua pompottavalta lapselta.
      Mikäli ADHD epäilyjä on,niin juuri nyt on toimittava ja tutkittava asia,niin silloin asialle on ehkä ehditty tehdäkin jotain ennen koulun alkua.

• Hellu

Mietin vaan, että miten ja miksi lapset pompottaa aikuisia..? Kai ne jotain vailla on jos noin käyttäytyy..? Kun puhutaan, että lapsi "pompottaa", se kuulostaa omiin korviin siltä kuin lapsi olisi jotenkin viallinen tai laskelmoiva tai ärsyttävä tms..
        Ehkä on omissa korvissa vikaa, mutta siltä se nyt minusta kuulostaa..

• '''''''''''''''''''''''

Täällä myös on 6 vuotias papupata. Porisee ja pulpattaa kokoajan... lakkaamatta... aina... toisinaan myös unissaan...

Esimerkkinä voin mainita jouluaaton. Videoimme joulupukin käynnin. Poika puhui lakkaamatta. Pikku sisko 4v. sanoi 2 lausetta sen 45 min. aikana. Äiti 7 lausetta ja isä 6 lausetta. Mutta tuo poika.... 100 lausetta voi olla aika lähellä!

Ulkoilu helpottaa. Vie lapsi ulos touhuaa sielä hiljaa pitkiäkin aikoja. sadepäivät koettelee hermoja eniten. Samoin se jos tyttö on esim. mummolassa ja poika kotona...

• alkup.

mites teillä on toiminut tuo jos pyytää olemaan hiljaa? Toimiiko? Meillä toimii hetken mutta unohtaa tosi pian..

• molli

hetken aikaa hiljaa?
      Jospa selittäisit, että sinua rupeaa välillä harmittamaan kun lapsi puhuu ym. koko ajan. Kerro, että sinun korvien tarvitsee välillä huilata.
      Juttele lapselle asiasta.

• alkup.

olen joskus sanonut mutta yleensä vasta siinä vaiheessa kun olen jo hermostunut. En tosin ensimmäisenä ole hermostumassa, mutta joskus jos on itsekin pahalla päällä, niin tulee herkemmin tiuskittua.
        Siitä ollaan puhuttu ja paljon, että silloin kun esim. silitän sitä koiraa, ei tarvitse tulla väliin (toimii näin aina samankaltaisessa tilanteessa, kuten tunkee muiden lasten leikkeihin ym)
        että äiti kyllä silittää sinuakin.. Silti lähes joka kerta tunkee, ja se saa sitten ne minun hermot piukille. Tottelee kyllä kun pyydän mennä loitommas(silloin kiitän), mutta ei tosiaan tunnu muistavan seuraavalla kerralla, eikä tunnu ymmärtävän mitä pahaa tuossa tunkemisessa on. Olen ikään kuin solmussa ja johdonmukaisuus alkaa vaihtua epämääräiseen huonotuulisuuteen.

• se on,

En tia, mutta lapsesi se on ja huomio on annettava!:)

• Gentle nature

Toiset lapset haluavat paljon läheisyyttä, miksi et hänen äitinään antaisi sitä? Mikä siinä on niin vaikeaa? Se olisi kai ikävää jos lapsesi olisi aggressiivinen, löisi ja tönisi. Yritä nyt kestää hänen läheisyydentarpeensa, vuosien päästä tuskin kainaloosi pyrkii!

• gid
        Gentle nature kirjoitti:

Toiset lapset haluavat paljon läheisyyttä, miksi et hänen äitinään antaisi sitä? Mikä siinä on niin vaikeaa? Se olisi kai ikävää jos lapsesi olisi aggressiivinen, löisi ja tönisi. Yritä nyt kestää hänen läheisyydentarpeensa, vuosien päästä tuskin kainaloosi pyrkii!

Samaa ihmettelen minäkin, että mitenkä mielenmukaisesti sen lapsen oikein pitäisi osata toimia kun äidin hermot menee jos tulee väliin kun silitetään koiraa.. Sellaisia ne lapset on ja aikuisen ihmisen kyllä pitäisi osata hallita oma hermostumisensa moisista pikku seikoista!

• viestin?
        Gentle nature kirjoitti:

nii, luitko? tuskinpa kukaan tänne ihan hobby-pohjalta kirjoittelee..

• .........

Eikös se suunnilleen tuohon ikään pukkaa lapsilla oidipusta, ja ihan siis normaalia, että pojat äidissä kiinni ja tytöt isässä?

Vai olenko ihan hakoteillä ite...?
      Kertokaa joku viisaampi.

Meillä kans 4v poika kova puhumaan/höpöttämään. Kyseleekin välillä ihan höpöjä...esim. jonku nimestä, että "Mikä Liisan nimi on?". Tai sitte samaan asiaan pitää vastata monta kertaa peräkkäin, esim. "Montako vuotta sää oot? -28, Ai 28? -Joo., Ai 28? -Niin niin, 28."
      Mut meillä kyllä leikkii itekseen pitkiäki aikoja...tosin selittää myös sillon (lähinnä itelleen) mitä leikissä millonki tapahtuu :)

• alkup.

Olen tuosta kuullut, mutta tämä ei nyt siltä näytä. Ei kestä hetkeäkään olla omissa oloissaan, hätääntyy äärettömästi jos vaikka vaihdan huonetta ilman kertomatta. Asutaan kuitenkin aika pienessä, eikä siis mitään oikeaa yksinjäämisen vaaraa ole. Vietämme hänen kanssa aikaa paljon, mutta ei näytä hillitsevän tuota puolta. Käy päivähoidossa 5h/pv. Siellä menee ihan kivasti...

• tuubafani
        alkup. kirjoitti:

Olen tuosta kuullut, mutta tämä ei nyt siltä näytä. Ei kestä hetkeäkään olla omissa oloissaan, hätääntyy äärettömästi jos vaikka vaihdan huonetta ilman kertomatta. Asutaan kuitenkin aika pienessä, eikä siis mitään oikeaa yksinjäämisen vaaraa ole. Vietämme hänen kanssa aikaa paljon, mutta ei näytä hillitsevän tuota puolta. Käy päivähoidossa 5h/pv. Siellä menee ihan kivasti...

Hei teille kaikille joilla on puheliaat lapset!
        Minulla on poika joka oppi puhumaan vasta 4v ja siitä asti puhe tulva on ollut aivan valtava eli pojan ollessa kotona meillä ei ole ollenkaan hiljaista joudun sanomaan useita kertoja päivässä koettaisitko olla joskus hiljaa,että kuulisin omat ajatuksenikin mutta turha luulo volumi vain menee pojan suussa suuremmalle ja illalla kun poika nukahtaa tuntuu korvissa vieläkin hänen höpötykset vaikka poika nukkuisi.
        Minun poikani on nyt 12v ja myöskin mustasukkainen kaikesta mitä teen esim en saisi keittää kenellekkään vieraalle kahvia saatika juoda sitä kostoksi poika menee pahantekoon ja sanoo et minä aiheutin tämän koko sotkun.
        Minulla on myös ns normaali 6v poika josta isoveli on tavattoman mustasukkainen vaikka pyrin tasapuoliseen kasvatukseen niin 12v pojan mielestä minä ostan vain itselleni ja pikkuveljelleen kaikkea kivaa eikä hän saa koskaan mitään.
        Mitähän minä voisin tehdä jotta saisin mustasukkaisuuden laatumaan sillä tämä on raskasta koko perheelle sillä olen yksinhuoltaja ja pinna meinaa välillä loppua tämän 12v pojan kanssa tykkänään?
        Poikani kuvittelee,et hän omistaa minut ja minä tanssin hänen pillinsä mukaan mutta minä olen aikuinen ja päätän vielä pitkään hänen asioista ja siitäkin käydään lähes päivittäin keskustelua kuka on aikuinen ja kuka ei ja kuka päättää perheemme asiat hän vai minä toistaisekasi meillä määrään minä kunnes hän täyttää 18-vuotta.
        t:TUUBAFANI

• alkuper.
        tuubafani kirjoitti:

Hei teille kaikille joilla on puheliaat lapset!
        Minulla on poika joka oppi puhumaan vasta 4v ja siitä asti puhe tulva on ollut aivan valtava eli pojan ollessa kotona meillä ei ole ollenkaan hiljaista joudun sanomaan useita kertoja päivässä koettaisitko olla joskus hiljaa,että kuulisin omat ajatuksenikin mutta turha luulo volumi vain menee pojan suussa suuremmalle ja illalla kun poika nukahtaa tuntuu korvissa vieläkin hänen höpötykset vaikka poika nukkuisi.
        Minun poikani on nyt 12v ja myöskin mustasukkainen kaikesta mitä teen esim en saisi keittää kenellekkään vieraalle kahvia saatika juoda sitä kostoksi poika menee pahantekoon ja sanoo et minä aiheutin tämän koko sotkun.
        Minulla on myös ns normaali 6v poika josta isoveli on tavattoman mustasukkainen vaikka pyrin tasapuoliseen kasvatukseen niin 12v pojan mielestä minä ostan vain itselleni ja pikkuveljelleen kaikkea kivaa eikä hän saa koskaan mitään.
        Mitähän minä voisin tehdä jotta saisin mustasukkaisuuden laatumaan sillä tämä on raskasta koko perheelle sillä olen yksinhuoltaja ja pinna meinaa välillä loppua tämän 12v pojan kanssa tykkänään?
        Poikani kuvittelee,et hän omistaa minut ja minä tanssin hänen pillinsä mukaan mutta minä olen aikuinen ja päätän vielä pitkään hänen asioista ja siitäkin käydään lähes päivittäin keskustelua kuka on aikuinen ja kuka ei ja kuka päättää perheemme asiat hän vai minä toistaisekasi meillä määrään minä kunnes hän täyttää 18-vuotta.
        t:TUUBAFANI

Hei! Ja tutulta kuulosti tuokin tarina, vaikka poikasi onkin isompi jo =)
        Meillä myös pojalla vaikeuksia erottaa että kumpi on aikuinen ja kumpi lapsi, tokihan 4v- kuvittelee omistavansa pallon puoliskoineen, mutta hän lähinnä kuvittelee automaattisesti, että hänellä on samat etuudet kuin minulla ja isällä. Ja myös, että teen kaiken kuten hän haluaa. Jos sanon hälle, loukkaantuu. Tiedän, on normaalia nelivuotiaalle, mutta kun näitä asioita on harjoiteltu harjiteltu ja harjoiteltu, niin joskus vaan tulee uskonpuute, että koska tämä oikein loppuu vai loppuuko koskaan? Mahdollisimman reilu koetan olla hänelle.
        On jatkuvasti kintereillä niin, että jos tekisin äkkipysähdyksen, sotkeutuisi jalkoihinsa ja kaatuisi.
        Yhessä muutenkin ollaan paljon niin en usko että annan liian vähän aikaa. joskus sitä omaa rauhaa kaipaa..tai hiljaista hetkeä..
        Teillä kun poju on jo tuon ikäinen, niin oletko kysynyt asiasta joltain taholta,esim. miten koulussa sujuu, pystyykö itsenäiseen toimintaan ym.. vai liittyykö tuo nimenomaan kotiin? Onko muutoksia tapahtunut elämässä lähiaikoina? Tuossa seikkoja jotka kannattaa huomioida..
        Tsemppiä teille ja moikataan kun nähdään korvatulppakaupassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      74
      4911
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      72
      4664
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2997
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      82
      2898
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2326
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      59
      2025
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      19
      1739
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1523
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1409
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1308
    Aihe