Variantin takalasin pesuri

vuotaa..

Mistähän johtuu -02 Golf Variantissa, kun takalasin pesuri vuotaa pesunesteet takaluukun verhoilun sisään? Onko ainoa korjauskeino uusia pesuri vai saako osia pesulaitteeseen?

4

1957

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halusivat vaihtaa

Itselläni oli aikanaan -00 variantti ja sama vika. Takuun juuri umpeudutta vikaa korjauttelin. Kuulemma vesi menee akselin läpi takalasille ja rikkoontuu, jos pyyhkii takalasia sulkajäässä. Pelkkää akselia ei kuulemma saanut vaihettua. En tiedä oliko niitä Stokmann-auton "nyt kun tämä on tässä esillä niin kannattaa vaihtaa koko moottori..." Itse tosin vaihdoin koko auton, kun ei osaa romikselta löytnyt. Vaihdoin kyllä myös merkkiä ;)

• Make-70

Lienee letku irronnut sieltä moottorin juuresta. Ne lähtee aika herkästi irti ne letkut jos neste pääsee jäätymään sinne letkuun.

• golffi

jos takalasinpesimensuutin on pyörähdellyt varren mukana jo pitempäänkin niin voit olla varma et moottori menee kokonaan vaihtoon.on meinaan vettä sisällä. Oonpa nähnyt senkin kun on takaluukku palanut verhouksineen tuli kuulemma omistajalle pieni paniikki kun oli koira kontissa koiraverkon takana eikä luukkukaan auennut ulkoapäin no sai kuitenkin koiran ulos kun repi selkänojat auki.Eli jos on vuotanut pitempäänkin niin kannattaa katsoa kaikki sähköliitokset pesimen alapuolelta etenkin lukon kolme pientä johtoliitosta on varmaankin aika hapettuneet. Pesimen akselia pitkin kulkee ohut kupariputki joka hapettuu jumiin akselille,ja katkeaa kun akseli rupeaa sitä pyörittämään.Suutin on kiinni tuossa putkessa ja sen ei kuulu pyöriä varren mukana.TÄMÄ ON FAKTA.

• Anonyymi

Sama mutta vuosimallia 04

ja täysin sama vika edelleen. Määräaikaishuollosta auto palautui maininnalla että takalasin pesuri on vialla. Tosin huoltoon olin määritellyt mitkä huoltotoimenpiteet tehdään. Eo. teksti kertoo sanatarkasti mikä on suutinsysteemin rakenne ja mihin suunnittelivirhe johtaa eli PAHIMMILLAN AUTON PALOON vanhassa autoyksilössä ja tai auton takapään ruostumiseen.
      Vikamekanismi on kait sellainen että varsinainen teräsakseli, joka pyörii ja pyörittää pyyhkimensulkaa alkaa ruostua sisällään olevan reiän sisäpinnalta. Tämä ruoste syö liikeväljyyden kupariputken ulkopinnan ja itsensä väliltä. Lopulta kupariputki katkeaa tai irtoaa seurauksena nestevuoto takaoven sisään eo. surauksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      75
      3636
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      46
      3202
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2391
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      344
      2011
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1769
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1595
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      13
      1471
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      12
      1289
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      45
      1214
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      1130
    Aihe