Voisiko joku ystävällinen kertoa että mitä ekassa ultrassa tapahtuu? Eli miten ultrataan? Katsotaanko siinä mahan päältä vai tehdäänkö siinä sisätutkimus? Vai molemmat? Olen ajatellut varata ajan yksityiseltä lääkäriltä varmistaakseni että kaikki on hyvin. Nyt raskausviikkoja kasassa 8 3. Ja paljonko yksityisellä lääkärillä maksaa ultraus Tampereella? Onko kenelläkään muulla ollu sillain että ei ole ollu ollenkaan pahoinvointia raskauden alussa/aikana? Mulla vaan kauhea väsymys. Normaalia? En oo kertaakaan oksentanu, pientä kuvotusta oli vaan ihan alkuvaiheessa.
Kysymyksiä ultrasta...
5
656
Vastaukset
- nanna :)
Olen nyt rv 11 5 ja kävin ultrassa eilen synntyssairaalassani Kätilöopistolla. Uktra tehdään alateitse ja vatsan päältä. Ei ihan hirveen mukavan tuntusta kun täti laittaa semmosen "sauvan" tuonne emättimeen mutta kyllä se unohtuu ku ruutuun ilmestyy pienokaisen kuva :) Muistat ottaa vaan rennosti :) Ja meishän saa tulla mukaan. Saat sitten kutsun ultraan. Ekaan ultraan pääsee vasta n vkolla 12 että odota vielä :) Mulla alkaa pahoinvoinnit helpottaa ja väsymyskin. Onnea sinulle raskuatesi kanssa.
-nanna-- ainakaan minulla
ei ole koskaan sattunut. Se sauva joka sinne laitetaan on pienempi kuin mieheni penis ja siinä käytetään liukaustusvoidetta "kondomin" päällä. Eli sitä ei kannata pelätä.
- ..............................
Yksityiselle minun tuttavani pääsi jo ennen 12 viikkoa. olikohan 8 vai 9 viikko menossa.
Itselläni tutkimus tehtiin emättimen kautta,tietääkseni täällä päin suomea se on käytäntö. Tokassa ultrassa on sit masun päältä. - Nuppu
Eka (ja yleensä ainoa) ultra eli rakenneultra täällä päin tehdään raskausviikoilla 18-19 tuosta mahan päältä.
Kuitenkin jos on kohonnut trisomia-riski niin np-ultraan pääsee viikoilla 11-13 6. Myös siellä tutkimus tehtiin ulkopuolelta.- rv10
ja silloin ultrattiin sisäkautta. Kohtu on silloin vielä niin pieni, ettei näy vatsapeitteitten läpi.
Toinen ultra on tulevalla viikolla rv13, ja ymmärsin että sekin tehdään alakautta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1964963Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1164056Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363589- 573525
- 513430
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest372927Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232326
SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo302079UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami211949