Täällä väitettiin että kannabista ja kovempia huumeita ei eritellä raittiusvalistuksessa. Ei pidä paikkansa. Ne eritellään siinä missä muutkin aineet. Kannabis pehmentää aivoja ja aiheuttaa riippuvuutta. Täysi myrkky joka tulee ehdottomasti pitää kiellettynä!!
Jos teidän pilvipaavot tarvii paeta todellisuutta niin käskekää kaverin lyödä halolla päähänne. Sekin on terveellisempää!
Narkkarit pakenee todellisuutta
7
628
Vastaukset
- n.äitinä
varmasti pakenevatkin siitähän liene kyse.Mutta mitä halolla päähän lyömiseen tulee niin se liene sitä psyyke puolta hoitaisi,minusta kyllä narkomania on ehdottomasti sairaus ja voi taustalla piillä montakin syytä/sairautta,mutta ainakin narkkari sairastuu johonkin/jotenkin.Ehkä kynnys tunnustautua käyttäjäksi on liian vaikeaa?ehkä hoidon saanti liian vaikeaa?Ainakin tiedän ettei hoitoa saa noin vain,se on tosiaan vaikeeta nykyään.
- Hörhö(kö?)
Hmm, kyllä huumausaineita, etenkin kovempia voi erinomaisesti käyttää tuohon tarkoitukseen, LSD trippi on erittäin irti todellisuudesta... Todellisuutta toki voi paeta myös alkoholilla, jolla tätä pakoa tietenkin yhteiskunnassamme eniten suoritetaan.
Mietipäs, että kenties kaikilla aineita käyttävillä ei ole tarkoitus paeta todellisuutta, kenties sillä vaan lisätään elämään vähän maustetta, samallalailla kuin kohtuullisella alkoholin käytöllä. Kannabiksen käyttäjät ovat yhtälailla tavallisia, kuin työmies, joka rankan viikon jälkeen rentoutuu muutaman oluttuopillisen ääressä, itse rentoudun mieluummin muutaman sätkän parissa :)
Ei tarvitse paeta todellisuutta, moni niin tekee, päihde vaihtelee, tulos sama. Todellisuus on kohdattava sellaisena kuin se on, tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö silloin tällöin voisi vaikka vetää kunnon kännejä tai poltella kukintoa.
Raittius on ihannetila, ehkä joillekin, kunnioitan tällaisia ihmisiä, en tarjoa heille pulloa tai sätkää, jopa vältän itsekin näitä paheita heidän läsnäollessaan. Itse voisin olla raitiskin, ei vaikuttaisi elämään millään lailla heikentävästi. Silti olen mieluummin mitä olen, se kuka teistä on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven.- Filosofi Wahlberg
Yleensäkin kun puhutaan eskapismista ei puhuta missään nimessä psykedeeleistä kuten LSD. Heroiini ja alkoholi ovat varmasti toimivia kun murheet täytyy hukuttaa euforiaan ja pöhnään.
Toki LSD muuttaa tapasi hahmottaa, tiedostaa ja tajuta todellisuutta, mutta niin voimakkaita psykedeelejä ei sovi käyttää epätasapainoisessa elämäntilanteessa, raskaiden murheiden varjostaessa tai muuten vain masennuksen painaessa. Huono olo ja ahdistus tulee vain kymmenkertaisena eteesi. Jos haluaa paeta todellisuutta suosittelen mieluummin vaikka tukevaa alkoholikänniä kuin vahvoja psykedeelejä.
LSD ja psykedeelit ovat myös aineita joilla voi vaikuttaa henkiseen kehitykseensä ja tapaan tiedostaa elämä myös selvinpäin. Harva heroinisti lyödessään piikin taipeeseen tekee sen henkisen kehityksen toivossa, tutkimusmatkana sinne missä riittää tutkimista; omaan päähän. Se taipeeseen piikittävä saattaa nimenomaan paeta sitä omaa päätä ja sen värisyttävää sisusta.
- DreamPipe
mitäs mieltä olet alkoholista?
- kukka
Et kysynyt multa mutta päätinpä heittää kommentin, itse en käytä juuri ollenkaan alkoholia mutta huumeita käytän. Olen tullut siihen tulokseen että (mistä tahansa aineesta!)puhutaankin, useimmiten kannabis niin sitä suoraan verrataan alkoholin haittoihin ja ajatellaan että kuinka se ns. hyväksytty päihdekin aiheuttaa ongelmia..
Musta ei sais verrata mitään aineita keskenään vaan ne on kaikki oma gategoriansa. Meillä ihmisillä toimii kaikilla yksilöllisesti nuo huumeet(johon myös luottelen alkoholin).
Kaikista aineista voi tulla joitain ongelmia, pieniä tai isoja..mutta senhän kaikki jo tietää =)
pointti: aineita ei kannata vertailla. - DreamPipe
kukka kirjoitti:
Et kysynyt multa mutta päätinpä heittää kommentin, itse en käytä juuri ollenkaan alkoholia mutta huumeita käytän. Olen tullut siihen tulokseen että (mistä tahansa aineesta!)puhutaankin, useimmiten kannabis niin sitä suoraan verrataan alkoholin haittoihin ja ajatellaan että kuinka se ns. hyväksytty päihdekin aiheuttaa ongelmia..
Musta ei sais verrata mitään aineita keskenään vaan ne on kaikki oma gategoriansa. Meillä ihmisillä toimii kaikilla yksilöllisesti nuo huumeet(johon myös luottelen alkoholin).
Kaikista aineista voi tulla joitain ongelmia, pieniä tai isoja..mutta senhän kaikki jo tietää =)
pointti: aineita ei kannata vertailla.Niinhän se on. Ja olen sitä sanonutkin, aineet ei ole ongelma vaan käyttötavat.
Mutta sen takia haluan verrata alkoholia ja kannabista, koska monet paasaavat kannabiksen vaarallisuudesta ja haitoista, mutta itse kuitenkin kiskovat viinaa urakalla, mutta eivät pidä sitä haitallisena.
Tietenkin se on ihmisestä kiinni mikä mitenkin vaikuttaa.
Ja kun esitin kysymyksen Sampalle siitä alkoholista, halusin tietää hänen suhtautumisen siihen. Onko se yhtä sokea kun yleensä monella kannabiksen tuomitsijalla.
Sori jos vaikuttaa sekavalta, olen just saapunut töihin ja oon vielä nukuksissa.
- Balanssissa.
Hyvä herra tietämätön.
Kannabis kehittää alfa aaltojen toimintaa.
Alfa aallot yleensä liittyy mietiskelyyn ja pohdintaan.
Ne ovat nykyihmisen vähiten käyttämät aivojen osat.
Alkoholi puuduttaa alfa aaltoja. sekä muita aaltoja.
Kannabiksen vaikutuksen alaisuudesta ei koidu aivo häiriöitä, kun taa alkoholi tekee aivo halvauksia.. pieniä tai isoja..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073245GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431187- 831162
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja531102Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351042- 49928
- 67878
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn25874- 53867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862