Rasittaa tällaiset hehkuttajat:
1. Äidinkieli L
2. Maantieto L
3. Lyhyt saksa L
4. A-englanti L
5. Lyhyt matikka L
6. Lyhyt ranska L
7. B-ruotsi L
Siis mitä virkaa noilla lyhyillä kielillä on? Vastaa korkeintaan pitkän tason m:ää. Ja yliopistojen pisteytyksissä joku lyhyen matikan L vastaa pitkän matikan C:tä. Eikä tuossa keskipitkän ruotsin hehkuttamisessakaan mitään niin ropoista ole. Tuli vain mieleeni, kun kaksi kaveriani juttelivat, kuinka mahtavaa on olla seitsemän ällän ylioppilas. Siis kaikkihan on suhteellista.
Seitsemän ällän ylioppilasko?
9
1762
Vastaukset
sitä voi vanhemmalle väestölle hehkuttaa.. monet vanhat/keski-ikäiset ihmiset eivät tunne muuta arvosanaa kuin ällän. minulta on kaikki kysyneet "montako ällää tuli?". eivät tiedä ettei L:liä kaikki kirjoita.
toiset ajattelevat tyylillä "määrä korvaa laadun".
no kukin taaplaa tyylillään, eli minua ei haittaa yhtään vaikka kuinka hehkuttavat laudatureillaan- Abi2006
Kyllähän tuollainen ällärivi kuulostaa hienolta, eikai sitä käy kieltäminen? Jos on opiskellut esim. ranskaa lukiosta lähtien ja kirjoittaa sitä ällän, niin eikö se mielestäsi ole saavutus? Itse en näillä näkymin ole älliä saamassa, mutta olen silti itseeni ihan tyytyväinen.
- Lyhyestä saksasta L
"Siis mitä virkaa noilla lyhyillä kielillä on? Vastaa korkeintaan pitkän tason m:ää."
Mutta katsopas kun eräät, esim. minä, ovat lukeneet saksan (tai jonkun muun kielen) lyhyenä. Ei todellakaan ole niin, että lyhyestä kielestä L on siinä tapauksessa mikään läpihuutojuttu. - kas..a
1.äidinkieli L
2.pitkä matikka L
3.fysiikka L
4.pitkä englanti L
5.keskipitkä ruotsi L
6.kemia L
7.lyhyt ranska L- opintoja?
Jos olet mimmi, muuta vaasaan, noin fiksuun neitoon olisi haastavaa tutustua.
- HEY, PLIIS
eihän noin pysty junailemaan kirjoituksiaan, kun pitää kirjoittaa vähintään neljä "pitkän oppimäärän" ainetta... et kysäsehän uudestaan kavereiltasi ;)
- .....
noin on täysin mahdollista kirjoittaa. Ainoastaan äidinkieli on pakollinen ja sen lisäksi täytyy kirjoittaa yksi pitkän tason koe( eli matikka tai jokin kieli).
- itselle M:n paperit
MINKÄÄN aineen tai oppimäärän L ei ole helppoa saada. Tietenkin pitkistä kielistä on L:n saaminen vaikeampaa, mutta tosta sun kirjotuksesta paistaa pelkästään kateus läpi. Sitä paitsi jos se olisi niin helppoa kuin annat ymmärtää niin tällaisia henkilöitä löytyisi Suomesta vuosittain monta sataa.
- parempi
kuin seitsemän E:tä samaisista aineista, vai mitä? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760