kantapää

murskaks vaan

mieheltäni murtui kantapää, onko kellään tietoa miten kauan tuommoinen murtuma kestää parantua, tarvitsee leikkauksen, kunhan turvotus laskee

29

17190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • murtui

      nilkka kahdesta kohtaa, eikä se kuulema parane enää koskaan. Leikattu on jo kaksi kertaa. Se liukastui toissatalvena.

    • tenula

      murtui kantapää 5 viikkoa sitten.Eilen oltiin röntgenissä ja prognoosi tosi hyvä.
      Vaikka vuoden verran saa laskea,ennenkuin liikuntakyky aivan ennallaan.

      Lisäksi tunnen kaksi tyyppiä jotka ovat parantuneet hyvin ko.murtumasta.(Riippuu tietenkin montako luuta ja mitkä luut ovat murskana ja miten tosissaan ottaa kuntoutuksen)

      Tämä vastaus tuli vissiin myöhään ja toivon sinun lukevan; vähän vastapainoa näille pessimisti-viesteille.

      • nippernaati

        kantapää n. 6 viikkoa sitten. Pirstaleinen murtuma kantaluussa. Röntgenkuvassa näkyy kaksi murtumakohtaa. Ei leikattu, kipsattiin vain. Sanottiin, että kipsiä pidetään 10 viikkoa eli vielä olisi n. 4 viikkoa jäljellä.
        Minuakin kiinnostaisi tietää, miten kävely lähtee menemään kipsin poiston jälkeen. Voiko jo heti mennä töihin eli pystyykö kävelemään sen verran. Säryt ovat jo lakanneet, mutta kun jalalla ei saa yhtään varata 10 viikkoon, niin en tiedä miten hyvin se on parantunut tähän asti. Kontrolliröntgeneissä on vain sanottu että kaikki on ok.?


      • tenula
        nippernaati kirjoitti:

        kantapää n. 6 viikkoa sitten. Pirstaleinen murtuma kantaluussa. Röntgenkuvassa näkyy kaksi murtumakohtaa. Ei leikattu, kipsattiin vain. Sanottiin, että kipsiä pidetään 10 viikkoa eli vielä olisi n. 4 viikkoa jäljellä.
        Minuakin kiinnostaisi tietää, miten kävely lähtee menemään kipsin poiston jälkeen. Voiko jo heti mennä töihin eli pystyykö kävelemään sen verran. Säryt ovat jo lakanneet, mutta kun jalalla ei saa yhtään varata 10 viikkoon, niin en tiedä miten hyvin se on parantunut tähän asti. Kontrolliröntgeneissä on vain sanottu että kaikki on ok.?

        sinun on parempi heittää haaveet veks , että jo kuukauden kuluttua duuniin ( tai sitten täytyy sulla olla tosi superkevyt duuni...)

        Ota huomioon,että tällä aikaa kun luu on "kasvanut umpeen" niin kaikki muu,siis lihakset ja etenkin jänteet ovat jäykistyneet jalassasi.Mikään ei toimi kuten ennen.
        Jos kontrolli näki parantumista eikä enää ole särkyä niin kaikki on varmaan ok.
        Mutta se ei tosiaankaan tarkoita sitä,että saat alkaa varailla ja notkua mieles mukaan!!

        Oli murtuma mikä tahansa ( esim.itsellä oli takavuosina ranne) niin turha on toivo,että kipsin poiston jälkeen kaikki olis kuin ennen kipsiä ja voisi helposti jatkaa siitä mihin jäi.
        Hoitohenkilökunta ei juuri tuo esille sitä,että murtuman parantumisen jälkeen todellinen työ vasta alkaa.

        Kun olen sitä ihmetellyt niin minulle on vastattu joko tyyliin että "olisi henkisesti liian kova isku kertoa heti kättelyssä" tai että "kerrotaan me,varovaisesti,mutta potilaan kaaliin se ei noin vain uppoa".

        Parantumista et pysty kiiruhtamaan millään lailla.(Mokaamaan onnistuu kyllä.)
        Älä intoile liikaa,nää jutut vie aikansa.Ja ole onnellinen positiivisestä prognoosista


      • nippernaati
        tenula kirjoitti:

        sinun on parempi heittää haaveet veks , että jo kuukauden kuluttua duuniin ( tai sitten täytyy sulla olla tosi superkevyt duuni...)

        Ota huomioon,että tällä aikaa kun luu on "kasvanut umpeen" niin kaikki muu,siis lihakset ja etenkin jänteet ovat jäykistyneet jalassasi.Mikään ei toimi kuten ennen.
        Jos kontrolli näki parantumista eikä enää ole särkyä niin kaikki on varmaan ok.
        Mutta se ei tosiaankaan tarkoita sitä,että saat alkaa varailla ja notkua mieles mukaan!!

        Oli murtuma mikä tahansa ( esim.itsellä oli takavuosina ranne) niin turha on toivo,että kipsin poiston jälkeen kaikki olis kuin ennen kipsiä ja voisi helposti jatkaa siitä mihin jäi.
        Hoitohenkilökunta ei juuri tuo esille sitä,että murtuman parantumisen jälkeen todellinen työ vasta alkaa.

        Kun olen sitä ihmetellyt niin minulle on vastattu joko tyyliin että "olisi henkisesti liian kova isku kertoa heti kättelyssä" tai että "kerrotaan me,varovaisesti,mutta potilaan kaaliin se ei noin vain uppoa".

        Parantumista et pysty kiiruhtamaan millään lailla.(Mokaamaan onnistuu kyllä.)
        Älä intoile liikaa,nää jutut vie aikansa.Ja ole onnellinen positiivisestä prognoosista

        kuultavaa. Jotenkin olen kyllä aavistellut tätä. Sen toki tiedän, että esim. pohjelihas on aika surkea kipsin poiston jälkeen ja nilkkaa ei ole käytetty moneen viikkoon, joten varmaan aika tönkkö.
        Saanko jonkin lähetteen fysikaaliseen hoitoon sen jälkeen? Vai pitääkö vain itse jumpata? Kuinkahan kauan siinä menee ennen kuin pääsee töihin?
        Työni on toimistotyötä, mutta kävelyä tulee päivän mittaan aika paljon (mukaan lukien matkat bussipysäkille/-ltä). Tapaturma sattui minulle vapaa-ajalla ja onnekseni minulla on vakuutus joka korvasi lääkärin käynnin ja ensiaputoimenpiteet. Lääkärinmaksut (yli 500 €) piti kuitenkin ensin itse maksaa, vasta Kelan korvauksen jälkeen sai vakuutuskorvauksen, joten jatkohoidot on hoitanut kunnallinen terveyskeskus.


      • tenula
        nippernaati kirjoitti:

        kuultavaa. Jotenkin olen kyllä aavistellut tätä. Sen toki tiedän, että esim. pohjelihas on aika surkea kipsin poiston jälkeen ja nilkkaa ei ole käytetty moneen viikkoon, joten varmaan aika tönkkö.
        Saanko jonkin lähetteen fysikaaliseen hoitoon sen jälkeen? Vai pitääkö vain itse jumpata? Kuinkahan kauan siinä menee ennen kuin pääsee töihin?
        Työni on toimistotyötä, mutta kävelyä tulee päivän mittaan aika paljon (mukaan lukien matkat bussipysäkille/-ltä). Tapaturma sattui minulle vapaa-ajalla ja onnekseni minulla on vakuutus joka korvasi lääkärin käynnin ja ensiaputoimenpiteet. Lääkärinmaksut (yli 500 €) piti kuitenkin ensin itse maksaa, vasta Kelan korvauksen jälkeen sai vakuutuskorvauksen, joten jatkohoidot on hoitanut kunnallinen terveyskeskus.

        lähetteen fys. hoitoon jossa neuvovat miten ja paljonko kotona voi jumpata.

        Paraneminen on yksilöllistä,mahdotonta tietäää milloin pääset duuniin,etkö voisi ottaa duunia luoksesi?

        Minun avon ongelma on painonnousu.On (ollut....) liikkuvaa tyyppiä ja aina syönyt surutta mutta nyt alkaa läski lisääntyä.
        Rankempaa kantapäällekin.

        Hän muuten hyppäsi noin 50cm korkuiselta muurilta kadulle kun otettiiin "oikotie".... ja siinä mursi jalkansa.
        Ei vie kuin hetken ja elämä muuttuu täysin.

        Onneksi hän ei minun tyyliin tönkinyt kaiken netiltä saatavissa olevan tiedon parissa koska aluksi tuntui löytyvän (joka kielellä jolla tavasin) vain tosinegoja diagnooseja.
        Ei mikään ihme,että paljon internetin lääkärikirjoja lukevat ovat muita sairaampia.....

        Lopuksi:sorry ,että kuulostan tädiltä ja teennäiseltä mutta positiivinen asenne ON tärkeää.


      • salasanan unohtanut nippis
        nippernaati kirjoitti:

        kantapää n. 6 viikkoa sitten. Pirstaleinen murtuma kantaluussa. Röntgenkuvassa näkyy kaksi murtumakohtaa. Ei leikattu, kipsattiin vain. Sanottiin, että kipsiä pidetään 10 viikkoa eli vielä olisi n. 4 viikkoa jäljellä.
        Minuakin kiinnostaisi tietää, miten kävely lähtee menemään kipsin poiston jälkeen. Voiko jo heti mennä töihin eli pystyykö kävelemään sen verran. Säryt ovat jo lakanneet, mutta kun jalalla ei saa yhtään varata 10 viikkoon, niin en tiedä miten hyvin se on parantunut tähän asti. Kontrolliröntgeneissä on vain sanottu että kaikki on ok.?

        Eli kipsi otettiinkin tänään pois kun 8 viikkoa tuli täyteen. Kontrollikuvauksen tuloksia en vielä tiedä, mutta ainakaan jalka ei ole kipeä. Jalalla pitää olla varaamatta vielä seuraavat 2 viikkoa. Sairaslomaa "omalääkärini", joka ei ole edes jalkaa nähnyt, antoi syyskuun loppuun. Kun nykyinen sairaslomani loppuu tiistaina 26.9. eli samana päivänä, jolloin saan ruveta astumaan jalalla, niin lääkäri antoi avuliaasti loppuviikon vielä sairaslomaa. Eikä puhettakaan mistään fysioterapiasta. Soittaa perjantaina kuvauksen tulokset. Että näin meillä Espoon kunnallisessa terveydenhuollossa.
        Voihan olla että jalka jo toimii silloin, mutta nyt se on aivan kun jonkun toisen jalka. Omituisen muotoinen, pohje puolet kaposempi kuin toisessa jalassa ja lihas hieman aristava. Jalkaterä ja nilkka turvoksissa ja tönkkö sekä omituisen puutunut koko jalka.


      • töölön pummi
        nippernaati kirjoitti:

        kantapää n. 6 viikkoa sitten. Pirstaleinen murtuma kantaluussa. Röntgenkuvassa näkyy kaksi murtumakohtaa. Ei leikattu, kipsattiin vain. Sanottiin, että kipsiä pidetään 10 viikkoa eli vielä olisi n. 4 viikkoa jäljellä.
        Minuakin kiinnostaisi tietää, miten kävely lähtee menemään kipsin poiston jälkeen. Voiko jo heti mennä töihin eli pystyykö kävelemään sen verran. Säryt ovat jo lakanneet, mutta kun jalalla ei saa yhtään varata 10 viikkoon, niin en tiedä miten hyvin se on parantunut tähän asti. Kontrolliröntgeneissä on vain sanottu että kaikki on ok.?

        oma kantapääni meni murskaksi 6.kuukautta sitten ja käyn yhä
        fysioterapiassa joka sanoi että hyvällä säkällä kävelet ehkä ensikesänä
        kunnolla jos kävelet. nilkka ei taivu mihinkään eikä jalalla voi kävellä kuin
        keppien avustuksella noin 200.m jalka on täysin voimaton lonkasta
        varpaisiin et sillee ja lekuri määräsi ehdotonta tupakoinninlopetusta muuten ei parane kuulemma ollenkaan. sekin vielä kiloja senkun tulee mikä vaikeuttaa entisestään liikkumista


      • helaing
        töölön pummi kirjoitti:

        oma kantapääni meni murskaksi 6.kuukautta sitten ja käyn yhä
        fysioterapiassa joka sanoi että hyvällä säkällä kävelet ehkä ensikesänä
        kunnolla jos kävelet. nilkka ei taivu mihinkään eikä jalalla voi kävellä kuin
        keppien avustuksella noin 200.m jalka on täysin voimaton lonkasta
        varpaisiin et sillee ja lekuri määräsi ehdotonta tupakoinninlopetusta muuten ei parane kuulemma ollenkaan. sekin vielä kiloja senkun tulee mikä vaikeuttaa entisestään liikkumista

        rippikouluiässä enään mutta älä luovuta.
        Tupakanpoltto hidastaa verenkiertoa mikä puolestaan
        hidastaa parantumista.
        Älä fuskaa jumppasi kanssa!


    • voeketara

      Täytyy todeta, että onnea vaatii ja pitkiä hermosäikeitä.. Mun kantapää murtui 19.3.-10 säteittäin ylöspäin. Vähän kun piirtäisi harakanvarpaan ilman "takavarvasta". Kipu oli aika mieletön ja tuntui kun jalka olisi aivan väärässä kulmassa-sisäänpäin kääntyneenä- vaikka silmällä näin, että suorassa on. Turvotus tuli oikeastaan vasta seitsemän tunnin jälkeen tapahtumasta. Ensimmäinen toimenpide oli kirjoittaa kaksi kk sairista, sitten lotottiin 15 min. leikataanko vaiko eikö. Ei leikattu. Mulla oli kaikki kolme viikkoa kipsi ja kahdeksan viikon jälkeen piti/sain varata puolella painolla ko. jalkaan. Turvotus kesti tasan samana jos ei työntänyt ketaraansa tasan jäävuoreen. (Pakastimessa muotoon jäädytetty pyyhe..) "Kepit pois" oli kommentti lääkäriltä kolmen viikon jälkeen. Luutuma on harasoo.
      Nyt on juostu - hahahaa - fysikaaliset, kuntosalit, hieronnat.. ja jalka on vaan kun keilapallo; tosin tuntevampi. Toivon totisesti, että joku saa kinttunsa vielä kuntookin.

    • Rami Pussinen

      Tyttökaveriltani murtui nilkka myös 2 kohtaa, kun olimme luistelemassa. Tyttö säikähti kuin vietävä ja mielentilakin oli sen mukainen. Hänet leikattiin heti tapahtuman jälkeen sairaalassa. Hyivn parani onneksi.

    • nelkytkuus

      Kantapää pirstaleena putomisen jälkeen. Pitääkö paikkansa että leikkaus on tehtävä 2 viikon sisällä tai muuten juna on mennyt????

      • nvm82

        Vastaus: pitää.
        Siskolta murtui pari vuotta takaperin, eikä leikattu. Ei vieläkään kävele normaalisti. Teimme hoitovirheestä valituksen, mut ei mitään tulosta.. Eli vaadi leikkausta nyt jos vielä voit..


      • Js

        Mulla murtui kantapää 17.6.11 Leikattiin kesäkuun lopussa turvotuksen

        laskettua. 8 viikkoa kipsi ja varaamatta, sen jälkeen kipsin poisto ja 2,5 vko

        puolivaraus. Hyvin mennyt ei kipuja. Jalka hyvän kuuloinen. Ei ne aina lihakset

        surkastu kipsihoidossa se on paljon itsestä kiinni miten jumppaa kipsi jalassa.

        Ainakin mulla on lihakset samanlaiset : ) Onnea toivottaen ja toivoen.


    • Itselläni onnettomuudesta nyt noin 2 kuukautta. Kipsi poistettu 6 päivää sitten. Tohtori sanoi että kävele :) No kivut kyllä tehokkaasti estävät sen, vaikka yritetty on kaikesta huolimatta. Jalka ainakin numeroa kahta suurempi kuin toinen johtuen turvotuksesta. Kipuja myös jalkapöydässä ja nilkka kipsin jäljiltä kuin rautakanki.

      Olisikin mukavaa kuulla vähän muiden kokemuksia kantaluunmurtuman paranemisesta ajan myötä? Ja mahdollisesti kokemuksia fysioterapiasta, onko siitä apua?

      Avuksi kävelyyn annettiin ns. airwalk-kenkä. Se vaimentaa jonkun verran painetta jalassa, mutta ei sekään mikään ihmepelastus kyllä ole..Kontrolliin aikaa vielä viikko, en kyllä tiedä mitä siellä katsotaan? Mahdollisesti rgt-kuvia otetaan uskoisin. Lääkäri sanoi, että realistinen mahdollisuus olisi olla työkunnossa tammikuussa, mutta henk koht tällä hetkellä epäilen kyllä vahvasti tuota aikataulua :)

    • Jatkanpa yksinpuhelua mikäli joku kuitenkin lukee näitä kirjoituksia. Onnettomuudesta 7kk ja vieläkin ajoittain voimakkaita kipuja jalassa, eli ei oo ihan läpihuutojuttu tästä näköjään selvitä. Jonkun aikaa välissä yrittänyt töissä olla, mutta turvotus ja kivut vie takaisin sairaslomalle nopeasti. Kävely nilkuttamista.

      Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia kantaluun murtumasta, mutta ei täällä moni taida enää käydä?

    • Kinneli

      Mulla on kantaluu murtunu pirstaleisesti joskus 5v sitten. Ensin lääkärit kaks päivää arpo, että leikataanko ja lopulta ei leikattu. Kaikista varpaista meni tunto lopulta moneksi viikoksi ja jalka muutenkin ihan oudon tuntuiseksi. Lääkäreiden mukaan kuitenkaan ei ollut mitään hätää ja jalka luutui normaalisti.
      Vuosi tämän jälkeen menin yksityiselle, koska jalka vaivasi vieläkin ja kaikki varpaat olivat ihan kippuraan vääntyneet. Hän laittoi heti lähetteen Töölön sairaalaan leikkaukseen, jossa piti korjata kantapään virheasento ja suoristaa varpaat.
      Leikkaus ei auttanut p*skaakaan ja jalkaan särkee vieläkin monen vuoden jälkeen melkein koko ajan. Jouduin lopettamaan kondiittorin työni, koska en pysty seisomaan ilman kipua. Pienetkin kävelymatkat, esim. lähikaupassa käynti, ovat tuskaa ja särkylääkkeet eivät auta. Olen juossut lääkärissä hyvin usein, mutta tuntuu ettei kukaan tiedä, mitä voisi enää tehdä.
      Tällä hetkellä yritän löytää jonkun työn, mitä voisin tehdä ilman jalkakipua. Olen myöskin yrittänyt löytää jotain apuvälinettä tms. joka helpottaisi liikkumistani.
      Olen melko masentunut, sillä olen vasta 20-vuotias ja tuntuu, että koko elämäni on pilalla tämän takia..
      Olisiko kenelläkään mitään vinkkejä minulle?

      • TL

        No eipä paljon vinkkejä ole antaa. Mulla on nyt kulunut vuosi ja jalka vieläkin kipuilee ja on turvoksissa. Ja nyt epäillään jo nivelrikon mahdollisuutta :) nilkkanivelen luudutukseen en kyllä kovin helposti suostu. Osaako kukaan kohtalotovereista sanoa kauanko tää turvotus kestää vai lieneekö elinikäistä?


      • nippernaati

        Minulla oli pirstaleinen murtuma kantapäässä kesällä 2006. Eli 11 vuotta on kulunut ja jalka vaivaa yhä. Ensinnäkin jalka on isompi kuin toinen eli kantapää on ikään kuin "ulos työntynyt" ja kengän numero on isompi kuin toisessa jalassa. Toisekseen nilkka on ollut jatkuvasti turvoksissa ja kipeä ajoittain. Ilmeisesti samalla kertaa meni nivelsiteet nilkasta, mutta niitä ei pahemmin huomioitu, koska kantaluun murtuma oli riittävän haastava lääkärille (ei ollut koskaan hoitanut kyseistä vammaa). Nyt on ns. akillesjänteen kipuja ollut pari päivää. Jalalla ei oikeastaan voi varata ollenkaan, sillä kipu on aika inhottavvaa. Ei tämä taida loppua koskaan tämä poteminen?


    • Kinneli

      Mulla ainakin on jalka vieläkin turvoksissa koko ajan. Etenki jos seisoo kauan niin heti alkaa tykyttää ja turpoo vielä lisää. Ja muaki on tolla nilkan puuduttamisella peloteltu mut ei ainakaa vielä oo mitää tehty..

    • Kinneli

      Siis luuduttamisella tarkoitin.

      • jusu51

        Moi, minulla murtui pahasti molemmat kantapäät tippumisonnetouudessa, (10-osassa molemmat.) Tämä tapahtui 10.8.20012 . Nyt olen saanut puolivarausluvan ja kipujen särkylääkeiden kanssa aloitin kävelyharjoitukset. Joka aamu tuntuu hiukan paremmalta. Iltaisin on aina kovat turvotukset ja enemmän kipua , mutta aamulla taas kivut ja turvotukset lievempinä.
        Kun ajattelee että 3kk kulunut onnettomuudesta ja nyt kävelen jo keppien kanssa esim.kaupassa, olen tosi onnellinen. Tänä aamuna kävelin jo pienen matkaa ilman keppejä :) köpöttelyähän se oli mutta tunnen parantuvani päivä päivältä. Hyvää jatkoa kohtalotovereile. Jusu 51


    • Simo33

      Hei,
      Mikä oli teillä Sanders luokitus 1-4 ja oikeniko Böhlerin kulma monta astetta?


      T: Simo

    • Mikkeli2

      Minulla kantaluu rikki 21.1.2016. Silloin kun tapahtui, niin sattui hieman ja tuli paha olo joka meni ohi. Turvotus tuli vasta seuraavana aamuna mutta ei kipuja.
      Kuvassa näkyy että kantaluun yläosa on kipannut alaspäin eli nivel pinnat taulukseen ovat poissa kokonaan.
      En nähnyt Ct kuvaa mutta lääkärit sanoivat ette leikkau hyödyttäisi minua. (Päijät hämeen keskussairaala)
      Nyt odotellaan 3kk luutumista, turvotus on laskenut jo eikä kipuja...

    • rmpmkyav

      Minulta murtui kantapää 3kohtaa leikattiin seuraavana päivänä aika vän kipuja sain hyvää hoitoa satakunnankeskussairaalassa .kipsi kuusi viikkoa. Ei tämä nyt mailmaa kaada. Turhaa valittamista pitää vältää ie se mitään auta. Pää pystyyn ja eteen päin.

      • Kantaluu

        Onko avattava kipsi? Ja miksi kipsi vain 6 viikkoa??? Töölössä ainakin monta kertaa kerrottiin että 12vk on ainoa oikea.


    • Kantaluu

      Itsellä myös kantaluun murtuma jo melkein selätettynä, ja kokemukseni on muiden kokemuksiin verrattuna yleisesti positiivinen. 05.05.2016 mursin kantaluuni, joka leikattiin 20.05.2016 töölön sairaalassa. Nyt syyskuun 2016 lopussa kävelen jo yleisesti ottaen hyvin, ja suunnittelen (yhdessä työterveyslääkärin ja fysioterapeutin kanssa) fyysiseen työhöni paluuta puolipäiväisesti n. 3 viikon kuluttua.

      Kipuja on tietenkin ollut, ja on vieläkin. Itsellä hoito-ohjelma oli leikkaus töölön sairaalassa, jonka jälkeen 12vk varaamatta avattavan kipsin kera. Kipsin jälkeen vähän kerrallaan sai laitella painoa jalalle, joka ensimmäisillä viikoilla olikin melkein mahdotonta. Viikko kerrallaan kuitenkin mentiin normaalimpaan päin, ja nyt 6vk ensimäisestä varausluvasta pystyn kävelemään sivullisen silmin normaalisti.

      Suurin osa löytämistäni keskusteluista keskittyi negatiivisiin tuloksiin, joka masensi varsinkin itseä huomattavasti. (Yleis)lääkärien valittelevista toteamuksista huolimatta kyseessä on kuitenkin vaikeusasteestaan riippuen normaali luunmurtuma, joka varsinkin osaavan kirurgin käsissä paranee yleisesti tavalliseen kuntoon.

      Tänne voi vastailla mikäli on kyseltävää tai mietityttää asiat näin suhtalaisen harvinaisen murtuman suhteen. Yritän muistaa seurailla tätä palstaa.


    • nippernaati

      Minulla oli pirstaleinen murtuma kantapäässä kesällä 2006. Eli 11 vuotta on kulunut ja jalka vaivaa yhä. Ensinnäkin jalka on isompi kuin toinen eli kantapää on ikään kuin "ulos työntynyt" ja kengän numero on isompi kuin toisessa jalassa. Toisekseen nilkka on ollut jatkuvasti turvoksissa ja kipeä ajoittain. Ilmeisesti samalla kertaa meni nivelsiteet nilkasta, mutta niitä ei pahemmin huomioitu, koska kantaluun murtuma oli riittävän haastava lääkärille (ei ollut koskaan hoitanut kyseistä vammaa). Nyt on ns. akillesjänteen kipuja ollut pari päivää. Jalalla ei oikeastaan voi varata ollenkaan, sillä kipu on aika inhottavvaa. Ei tämä taida loppua koskaan tämä poteminen?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2021
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1932
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1515
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe