pieniä kärpäsiä huoneistossa

santtu

Tuttavaperhe valitteli, että kerrostalohuoneistossa lentelee pieniä kärpäsiä.
Menin katsomaan ja sanoin niiden olevan ilmeisesti
banaanikärpäsiä. Olivat vähän samanlaisia kuin
ne kärpäset, jotka tulee omenista kun niitä pidetään pöydällä. Kertokaa millä niitä hävitetään

6

2454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • milana

Meillä on kans pieniä kärpäsiä ja ne viihtyvät sisäkukkien ympärillä ja aina kasteltaessa niitä tuntuu vilisevän. Itsellä on auttanut, kun olen mullan vaihdon yhteydessä pessyt ruukut ja jopa kasvin juuret mäntysuopavedellä.(ne kärpäsen toukat "asustelevat" mullassa) Mutta ongelma jatkuu kun ostan kaupasta (liiaksi kasteltuja) kukkia ja karpäsiä kulkeutuu aina lisää. Mielenkiinnolla odotan onko muilla parempia keinoja...???

• minä

meilläkin oli niitä kärpäsiä kukkasissa. Joku sanoi sitten mulle, että kukkissa saattaa olla kärpäsiä, jos niitä kastelee liikaa. Vaihdoin kaikkiin kukkiin mullat ja purkit pesin. ei ole enää kärpäsiä. Sellainen auttaa kanssa, että laittaa kukkien lähelle tummiin astioihin vettä, jossa on sokeria / hunajaa... kärpäset lentää niihin.
        Banaani kärpäsiin en osaa muuta sanoa, kun hävittää kaikki avoinna olevat hedelmät ym. eikä osta ennen kun kärpäset häviää. Meillä oli töissä tuo ongelma ja noin se ratkesi.

• Hese
        minä kirjoitti:

meilläkin oli niitä kärpäsiä kukkasissa. Joku sanoi sitten mulle, että kukkissa saattaa olla kärpäsiä, jos niitä kastelee liikaa. Vaihdoin kaikkiin kukkiin mullat ja purkit pesin. ei ole enää kärpäsiä. Sellainen auttaa kanssa, että laittaa kukkien lähelle tummiin astioihin vettä, jossa on sokeria / hunajaa... kärpäset lentää niihin.
        Banaani kärpäsiin en osaa muuta sanoa, kun hävittää kaikki avoinna olevat hedelmät ym. eikä osta ennen kun kärpäset häviää. Meillä oli töissä tuo ongelma ja noin se ratkesi.

Toi hedelmät pois näkyvistä on ihan perusjuttu banaanikärpässodassa. Kokeile kastella kukat aluslautasen kautta, peitä bioroskis, likaiset astiat koneeseen ja luukku kiinni( kärpäset ei saa ravintoa). Jos nämä eivät tehoa, myrkytä. Meillä ainakin se tehosi sitten loppujen lopuksi. Baygion spray on tosi hyvä.

• ex toivoton

Mullekin on käyny samoin.Ostin kaupasta bananeita joita säilytin jääkaapissa ja yllärinä yhestä jonka avasin pöllähti muutamia pikku kärpäsiä.sattu ikävä olemaan avattu olut pullo pöydällä johon ne sitten oli menny.Siitä alko riesa ku ne tuntuu lisääntyvän tappavalla tahdilla.pari viikkoo meni ennenku katosivat. Imurilla imasin aina ku näin jossain. Hassu mutta toimi ainakin mulla.

• Kärpäset pois

jonka luin eräästä lehdestä oli laittaa muutama laakerin lehti kukkaruukkuun. Aion itse kokeilla. Muutama tulitikku (raapaisupää multaan) toimii hyvin. Sitä olen kokeillut.

• Kärpäset pois

jonka luin eräästä lehdestä oli laittaa muutama laakerin lehti kukkaruukkuun. Aion itse kokeilla. Muutama tulitikku (raapaisupää multaan) toimii hyvin. Sitä olen kokeillut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2434
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      29
      1817
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      73
      1511
    4. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      266
      1420
    5. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      138
      1230
    6. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      13
      990
    7. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      11
      983
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      978
    9. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      65
      965
    10. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68