Eli sähköä sieluun: Eli n.2v sitten ostin TM:n testin perusteella 124:seen 88ah Hankuuk akun ja kovemmilla pakkasilla Vebaston kanssa ei hönkä akussa riitä, joten akku purkaa kylmässä ilmiö uudesta saakka.
Ei johdu pätkä ajosta!! Akku ei yksinkertaisesti kestä pakkasta!!
Suositelkaa ja kertokaa omia kokemuksia parhaista akuista!!
Paras akku
22
3282
Vastaukset
- laskee jyrkästi
Onko tarkistettu lataus,akku on ikäänkuin varasto virralle,jos ei tule,ja vaikka tuleekin ei ennätä sitä vajausta täyttää,joka menee Vebastolla.Menee muuten paljon(lähes kuin etuvalot palaisi)
Koska kylmä akku ei ota virtaa,ja taas kylmänä määrä laskee jyrkästi,ne on näitä tosiasioita.Siitä on huono akkua syyttää ennenkuin on mitannut,että onko akku latautunut.Helpoin tapa olisi laittaa akulle verkkolaturi,silloin kun lämmitin on päällä niin lämmittäisi vähän akkua,ottaisi sitten paremmin ajaessa vastaan virtaa.Paras malli olisi toinen pieni akku Vebaston käytöön,laturin 1 diodilta ohjaus releelle,lataisi vain käynnissä- tc
tietenkin, maksaa enemmän kuin normaalo akut mutta virta ei lopu vaikka on webastokin....
- 260 E W124
Hankuuk taitaa olla paska akku ,ei sellaisia näköjään kannata ostella..
Varta on paras.. hyvä laatu ja toimii ..
Nykyinen Varta on n. 3v. ei ole valittamista
(silver dynamic) se on kyllä peräti 100ah ,
eli kokoa on!!
Välillä auto seisoi (viime talvi) -20 C pakkasessa
2 viikkoa ja lähti laakista (hyvin pyöritti)
eikä autossani ole mitään lohkolämmitintä .
Suosittelen Vartaa !!!- Kolja
Minulla oli edellisessä Mersussa Vartan 100 ah:n akku, ostin sen kun edellinene sippasi Webaston kanssa ja Varta oli kyllä hyvä.
Paikallisessa autosähköliikkeessä vaan neuvoivat Webastoa käyttäessä silloin tällöin lataamaan akkua yön yli akkulaturilla, vaikka itsellä työmatkakin on 20 km yhteen suuntaan maantieajoa.
Nykyiseen Dieseliin ostin kanssa saman Vartan 100 ah:n akun, Webaston asennusta silmällä pitäen, 88 ah:n akut yleensä tehdään nopeaa tehoa silmällä pitäen, ne eivät sovellu Webastoon, 100 ah:n akut saattavat antaa vähemmän piikkitehoa kuin 88:t mutta tehonkesto on ihan eriluokkaa, eli Webasto vaatii kestävän akun joka jaksaa, ei piikkitehoa.
- MB Freak
Omassa nykyään AD:n akku.100Ah ja hyvin on virta riittänyt.Hintakin suht edullinen, n.450 vanhaa rahaa.Yli 30 asteen pakkasesta pakon edessä sahasin diisselini käyntiin ja virta riitti vaikka hieman hirvitti...ilman lämmitystä siis!
Vaihdoin vielä 85Ah laturin ja nyt virtaa löytyy melkein tarpeeksi ajon aikana:)
Kaverilla kans sama ongelma Webaston kanssa.Akku kuulema hyvä, vika jossain muualla? - Henkka Jii
Mulla on jo kahdessa viime "ykkösautossa" ollut Hankookin TM-testivoittaja, juuri tuo 88Ah kokokin jollen ihan väärin muista, ja molemmat kärryt (BMW 324d ja BMW 750i) käynnistyivät aina pahemmillakin pakkasilla ilman mitään lämppäreitä.
Eli itsellä on Hankookista sangen positiivinen kuva.
Eikös Boschin akut oo koko lailla hyviä?
Henkka- jarski
Omassa w123:ssa on 88Ah Hankook akku ja se kestää kyllä hyvin "sahaamista" pakkasessakin. En tiijä onko se tulossa vanhaksi vai mikä on, kun tuossa viikonloppuna kävin kylillä "päivystämässä". Olin siinä sitten yhden w115:sta harrastajan juttusilla puoitoista tuntia taukolämpö radio mute-asennossa päällä. Eipä riittänyt enään virta käynnistykseen, ennen on kyllä virta piisannut. No eihän siinä mitään, otettiin virtaa tämän w115:sta harrastajan w123:sta (w115:sta oli maalattavana). Se w123 on sen siskon auto, joka on oikeasti "täysin läpikäyty" ja maalattu metallinhohto tummanpunaiseksi. Kromiosat kiiltävät kuin uutena. on muuten pirun hieno ilmestys... No niin ja akku asioihin takas. Seuraavana aamuna tein pihassa testin; Pakkasta oli reilu 10 astetta, valot päälle, hehkutus ja auto lähti käyntiin, kuin ei mitään olisi ollutkaan. Täytyy huomenna kuitenkin tehdä akulle oikea rasituskoe.
- puoliprovo
Välttämättä ei ole hullu idea ostaa Bilteman akkua... se on halpa ja keskinkertainen.
Nimittäin nykyään tuntuu ettei mikään akkumerkki ole kovin hyvä, eikä kestä kovin montaa vuotta.
Omaan dieseliini ostin Biltema 88 Ah akun 1997, ja viime kesänä, runsaan 5 v käytön jälkeen, se piti uusia.
Kun ostaa halvan, ei v***ta niin paljon sitten kun se menee huonoksi. Sitäpaitsi, taitaa Biliksen akuissa olla sentään 2-v takuu?- Kallonkutistaja
Akku on tosiaan niitä harvoja, jota mersuun kannattaa ostaa Biltemasta. Tosin se hintaero muihin on kaventunut sen jälkeen, kun Bilteman akku sai hyvät arvosanat TM:n akkutestissä.
Viisi vuotta dieselin akkuna on kohtuullinen saavutus, 7-8 vuotta pitäisi kyllä mennä bensa-autossa, riippuen tietysti käytöstä. - dieselflosse
Terve!
Kuten muutamassa yhteydessä olen todennut, Biltema ei ole synonyymi huonolle laadulle. Ihan kaikkea sieltä ei kannata ostaa, mutta akuista minulla on hyvät kokemukset.
Nykyinen Meseni akku on hankittu 4-5v sitten ja on edelleen hyvässä iskussa. Tähän aikajaksoon mahtuu myös parin vuoden pätkäajojakso (päivittäin koti-lapsen hoitopaikka-rautatieasema, rautatieasema-hoitopaikka-koti yht. 5km)
- nih
Vaikka tuolla yleistä autoilusta-puolella joku Exiden akkua mollasi, niin meillä ne on kyllä pelanneet erinomaisesti ja virtaa riitti mm. viime talven raaoissa pakkasissa.
- Kaapo
Oli ensimmäistä kertaa yli 10 astetta pakkasta. Konetilassa kellii Exide, parisen vuotta on ikää.
Auto oli lohkossa, mutta siitä huolimatta tuntui pyörittävän nihkeästi. Toki motti käynnistyi hetimmiten, mutta siltikin ihmetytti näinkin miedolla pakkasella. Lataus on kyllä kunnossa ja ajomatkatkin säädyllisen pitkiä varaustilaa ajatellen.
Bilteman akku otti ja halkesi viime talvena Talbotin nokalla. Oliskohan akku ajatellut, että sai olla viimeinen talvi tämän auton kyydissä :) - nih
Kaapo kirjoitti:
Oli ensimmäistä kertaa yli 10 astetta pakkasta. Konetilassa kellii Exide, parisen vuotta on ikää.
Auto oli lohkossa, mutta siitä huolimatta tuntui pyörittävän nihkeästi. Toki motti käynnistyi hetimmiten, mutta siltikin ihmetytti näinkin miedolla pakkasella. Lataus on kyllä kunnossa ja ajomatkatkin säädyllisen pitkiä varaustilaa ajatellen.
Bilteman akku otti ja halkesi viime talvena Talbotin nokalla. Oliskohan akku ajatellut, että sai olla viimeinen talvi tämän auton kyydissä :)Meikäläisellä kun on myös Exide, ja ainakin parivuotias. Silti sillä on W201:n kaasarimylly roihahtanut tulille joka aamu, oli auto "tiputuksessa" tai ei -- ja tuon Pierburgin kaasarilla varustetun M102:n vieteri on kylmällä todella pitkä. Etenkin nyt, kun koneessa on kesäsäädöt...
- C- klass
Todella hyvä akku 88ah, ja päällä silmä josta voi tarkastaa varaustilan.
- Timo L.
-akku 88 Ah on mulla W123:ssa kiinni. Alkutalven pakkaset ja runsaan Ardicin käytön on sietänyt se mainiosti.
- nih
oikein Varta "diesel power" lukee akun kyljessä. Ainakin eilen viikovaihteen ulkona seissyt W123 starttasi 15 asteen pakkasessa kuin -palstallakin mainitun- kuvataiteilijan vaimo: palmun alta.
- Jone
Minulla on käytössä Exide Heavy Duty 89 Ah akku. Akun iästä ei tietoa, arviolta 3-4 vuotta. Auto W124E, jossa OM601 (200 D) kone.
Ei ole ollut ongelmia käynnistyksen suhteen, vaikka olosuhteet ovat välillä olleet aika kovatkin.- Mese23
Tosiaan 124:seni laturi on uusittu viime kesänä ja akku(hankook) on muuten pelannut loistavasti mutta se ei kestä pitemmän(2-päivää)seisonnan ja pikku pakkasen sekä Vebaston yhteis rasitusta
Oletteko kuulleet et uusissa Bannereissa ja Boschin akuissa on erikoisrakenne joka ántaa n.30% lisää tehoa? Vai oisko Varta sittenkin paras?
- jasu
Mulla on ollut hyötyajoneuvossa (diesel) jo viidettä vuotta Exide, eikä autoa ostettaessakaan akku ollut enää mikään uuden näköinen, veikkaan, että seitsemäs vuosi jo menossa ja ilman ongelmia. Kerran vuodessa olen lisäillyt vettä kennostoon.
Kansanautossa oli alkuperäinen VW-akku aivan paska, kesti kaksivuotta ja sitten kaput. Rahapulassa sijoitin Bilteman tuotteeseen ja sekin kesti sen kaksi vuotta, mutta en kerrasta uskonut, vaan ostin vielä uuden Bilteman akun, joka kesti taas vain kaksi vuotta.
Yhdessä Hondassa oli taasen huoltavapaa Panasonic ja se kesti noin seitsemän vuotta, kunnes hiipui. - sorppi
Mulla on 88aH Varta, iästä ei tietoa, mutta hyvin toimii. Auto -89 200E.
Kovalle koetukselle ei minun kanssa tuo akku ole vielä joutunut, tosin. - jarski
Huomenna nähdään, onko se Hankook hyvä vai ihan paska akku, kun teen omalle, reilu 3v.vanhalle 88Ah Hankookille rasituskokeen, siis sellaisen oikein virallisen...
- jarski
Kuormituskoe on tehty. Eipä ollut enää akku täydessä iskussa, sen kyllä aavistelinkin kun virta loppui taukolämmön ollessa päällä vähän pitemmän aikaa, ennen kesti pitää vielä lisäksi parkkejakin päällä niin kauan kuin sielu sieti. Nyt ostin sitten Bosch-merkkisen 88Ah:n akun, luulisi olevan hyvä. (Sinne meni 85€...). No jäihän siitä Hankookista hyvä akku w115:staseen, kyllähän sillä vielä auto käynnistyi hyvin norm. ajossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851384Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231188- 49911
- 70890
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50776- 56772
- 101741
- 33702
- 60699