Mitä

tarkoittaa

tämä: "Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin totta kai teidän Isänne paljon ennemmin antaa taivaasta Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä pyytävät."

Voiko ihminen siis saada taivaasta Pyhä Hengen suoraan Jumalalta?

14

767

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olla hurmahenki. Ei ihme, että on kaikenlaisia "ufo" uskoja lue (sekaseuroja).

Miten usko syntyy?

.."Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumala sanan kautta"

Tottakai Jumala antaa Pyhän Henkensä,aina seurakuntansa välityksellä.

Matt.16:18. Mutta minä myös sanon sinulle: sinä ole Pietari, ja tämän kallion päälle tahdon minä rakentaa minun seurakuntani, ja helvetin portit ei pidä häntä voittaman.
      19. Ja minä annan sinulle taivaan valtakunnan avaimet: ja mitä sinä maan päällä sidot, pitää sidotun oleman taivaissa, ja mitä sinä päästät maan päällä, sen pitää oleman päästetyn taivaissa.

Tunnustuskirjat: "Missä ilman sanaa ja sakramentteja Hengestä kerskataan, on itse perkeleestä" (vapaasti lainaten).

• ...Koska se (päästösana) lausutaan ihmisten kautta, niin luullaan sitä pelkäksi ihmissanaksi ja ajatellaan että Jumala on tuolla ylhäällä korkeuksissa, kaukana sanasta, joka on maanpäällä, ja niin töllistetään ylös taivasta kohti...juuri ne samat avaimet, jotka ovat Kristuksella eikä kellään muulla, juuri ne hän antaa Pietarille, ikäänkuin hän sanoisi: Mitä töllistelet taivaalle ja sieltä etsit avaimiani? etkö kuule, että olen antanut ne Pietarille? Ne ovat kyllä taivaan avaimet, se on totta, mutta ne eivät ole taivaassa. Minä olen jättänyt ne alas maanpäälle. Sinun ei pidä etsiä niitä taivaasta, eikä mistään muualta, vaan löydät ne Pietarin suusta, jonne ne olen pannut. Pietarin suu on minun suuni, ja hänen kielensä on minun avainkoteloni, hänen virkansa on minun virkani, hänen sitomisensa, on minun sitomiseni, hänen päästämisensä on minun päästämiseni...Minä katson vain sitä mitä Pietari sitoo ja päästää, sihen minä pitäydyn. Älä anna johtaa itseäsi harhaan tuon Farisealaisen lörpötyksen, jolla muutamat pettävät itseänsä, nimittäin kuinka muka ihminen voisi antaa syntejä anteeksi. Pysy sinä Kristuksen sanoissa ja ole varma siitä, ettei Jumala millään muulla tapaa anna syntejä anteeksi, kuin suullisen sanan kautta, jonka tavan hän on määrännyt meille ihmisille. Ellet etsi anteeksiantamusta tässä sanassa, niin turhaan töllistelet taivasta kohti odottaen sieltä armoa, tai niinkuin he sanovat, sisäistä anteeksiantamusta. (Luther kirjasta "Avaimista" v.1530).

• Huokauss

Sinun pitäisi ensin tulla ITSE uskoon että tietäisit mistä puhut! Nyt sinä puhut sellaisista asioista joista olet vain muilta kuullut.

• Huokauss kirjoitti:

Sinun pitäisi ensin tulla ITSE uskoon että tietäisit mistä puhut! Nyt sinä puhut sellaisista asioista joista olet vain muilta kuullut.

jonka laitoin on Raamatusta...

• weha kirjoitti:

sillä tavoin oon uskoon myös tullut.

• purkautuu
        weha kirjoitti:

tällä palstalla tuollaisena epävarmuutena kun yrität etsiä helpotusta tilaasi. Mutta kannattaako potkia tutkainta vastaan, kun tulet siitä vain entistä kipeämmäksi?

Sinun tärkein asiasi olisi nyt rukoilla että saisit armon tulla oikeaan, elävään uskoon.

• vaikka olisit
        weha kirjoitti:

sillä tavoin oon uskoon myös tullut.

kuinka monella eri tavalla "tullut uskoon", kun uskosi on pelkkää ulkonaista kiihkoilua opinkappaleista eikä rauhaisaa sydämen uskoa Kristukseen.

• vaikka olisit kirjoitti:

kuinka monella eri tavalla "tullut uskoon", kun uskosi on pelkkää ulkonaista kiihkoilua opinkappaleista eikä rauhaisaa sydämen uskoa Kristukseen.

Kun katsoo tätä palstaa, niin juuri ulkopuoliset täällä rienaa...

• purkautuu kirjoitti:

tällä palstalla tuollaisena epävarmuutena kun yrität etsiä helpotusta tilaasi. Mutta kannattaako potkia tutkainta vastaan, kun tulet siitä vain entistä kipeämmäksi?

Sinun tärkein asiasi olisi nyt rukoilla että saisit armon tulla oikeaan, elävään uskoon.

Rauhallisuus, enkä kirjoita mitään itseni varassa, vaan Jumalan sanan varassa...

Siis hyökkäyksenne, osuu sinne, ei minuun...

• Juuso

.."Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen" KUINKAS KUUROT???

• kertoo kyllä
        weha kirjoitti:

Rauhallisuus, enkä kirjoita mitään itseni varassa, vaan Jumalan sanan varassa...

Siis hyökkäyksenne, osuu sinne, ei minuun...

aivan muusta kuin sydämen rauhasta... tyhjät tynnyrit kolisevat eniten!

Mitä se hyödyttää vaikka saisit koko maailman uskomaan olevasi uskovainen, mutta petät vain itseäsi? Ei usko ole pelkkiä ulkonaisten tapojen noudattamisia ja kiihkoilua vaan sydämen rauhaa ja iloa. Se sinulta puuttuu. En tarkoita pahalla vaan puhun omaksi parhaaksesi! Älä loukkaannu ja vetäydy kuoreesi vaan katso rehellisesti peiliin.

• yks uskovainen

Tuo Raamatun kohtahan on yksi niistä, jotka sen selkeästi ilmoittavat.

minä ainakin uskon Raamattuun enkä uskalla ottaa siitä mitään pois.

• ainatietenkin

Pyhä henki tulee AINA suoraan Jumalalta. Ihmistä ei siinä Jumala vällimieheksi tarvitse, kuten olet Raamatusta lukenut. Pyhää henkeä ei voi antaa kukaan muu kuin Jumala. Pyhä henki ei myöskään ole riippuvainen ihmisistä, koska Pyhä henki on Jumala.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      40
      2899
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2681
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      31
      1719
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1513
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1183
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      71
      1025
    Aihe