1.9TDI (150hv)

Jippon

Onkohan VW:hen odotettavissa tuota Seatissa esiteltyä 150hv PowerDiesel -versiota? Vääntöä muhkeat 320Nm/1900rpm :-)

21

2939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeger

      Saksassahan löytyy Golf TDI(150hp) GTI hintaan 25800€, joka on siis siellä kalliimpi kuin "uusi" 1.8T (180hp) GTI, jota ei myöskään ole vielä täällä näkynyt.

      • jorskis

        Joo, ei maahan tuoda. Voitti muuten tuo Golf 150hv TDI kaikilla suorituskyvyn osa-alueilla 1.8T GTI Golfin. Mutta näissäkin moteissa on enemmän tehoa kuin "ilmoitetaan"...

        Tämä V.A.G. konsernin autojen teho-ilmoittelu ala-kanttiin on vekkuli homma. Aina kun on mitattu konetta, on sieltä löytynyt vähintään ilmoitettu teho, pääsääntöisesti "reilusti" enemmän! 1,9 TDI PWd 85kW=90,5kW sekä 1,8T 110kW=120kW. Vain pari mainitakseni.
        Vahvistusta tuli myös uusimman tuulilasi-lehden vertailutestistä, kun 1,9 TDI PWd 74kW kiihtyi mm. vastaavan tehoista Opelia(74kW) huomattavsti ripeämmin paikaltaan, ohituskiihtyvyydessä ja sitkeydessä eli laatikon välityskään ei ollut selityksenä.


      • tdi
        jorskis kirjoitti:

        Joo, ei maahan tuoda. Voitti muuten tuo Golf 150hv TDI kaikilla suorituskyvyn osa-alueilla 1.8T GTI Golfin. Mutta näissäkin moteissa on enemmän tehoa kuin "ilmoitetaan"...

        Tämä V.A.G. konsernin autojen teho-ilmoittelu ala-kanttiin on vekkuli homma. Aina kun on mitattu konetta, on sieltä löytynyt vähintään ilmoitettu teho, pääsääntöisesti "reilusti" enemmän! 1,9 TDI PWd 85kW=90,5kW sekä 1,8T 110kW=120kW. Vain pari mainitakseni.
        Vahvistusta tuli myös uusimman tuulilasi-lehden vertailutestistä, kun 1,9 TDI PWd 74kW kiihtyi mm. vastaavan tehoista Opelia(74kW) huomattavsti ripeämmin paikaltaan, ohituskiihtyvyydessä ja sitkeydessä eli laatikon välityskään ei ollut selityksenä.

        Odotetaan vesi kielellä koska tuo Golf R32 saapuu suomeen, siinä olis kiva peli ;)


      • jeger
        jorskis kirjoitti:

        Joo, ei maahan tuoda. Voitti muuten tuo Golf 150hv TDI kaikilla suorituskyvyn osa-alueilla 1.8T GTI Golfin. Mutta näissäkin moteissa on enemmän tehoa kuin "ilmoitetaan"...

        Tämä V.A.G. konsernin autojen teho-ilmoittelu ala-kanttiin on vekkuli homma. Aina kun on mitattu konetta, on sieltä löytynyt vähintään ilmoitettu teho, pääsääntöisesti "reilusti" enemmän! 1,9 TDI PWd 85kW=90,5kW sekä 1,8T 110kW=120kW. Vain pari mainitakseni.
        Vahvistusta tuli myös uusimman tuulilasi-lehden vertailutestistä, kun 1,9 TDI PWd 74kW kiihtyi mm. vastaavan tehoista Opelia(74kW) huomattavsti ripeämmin paikaltaan, ohituskiihtyvyydessä ja sitkeydessä eli laatikon välityskään ei ollut selityksenä.

        Saksassahan ei myydä enää lainkaan tuota vanhaa 150hp GTI:tä eli tarkoititko 150hp vai 180hp versiota?

        Yksi syy tehojen alakanttiin ilmoittamiseen, varsinkin 1.8T:ssä on se, että jenkeissä on tähän asti myyty Golf IV:ta VR6:lla jossa on vain 172hp eli 1.8T tulisi liian lähelle tehoiltaan. Tosin jenkeissä litrat myy kuitenkin :). Ensi vuonna jenkkiläänkin saavat Golfiin V6:sen ja samalla 1.8T tehot nousee 180hepoon.

        Tuo TDI 150hp olisi varmasti mielenkiintoinen lastutettuna ja 4motionilla :D


      • Golf.III.
        jorskis kirjoitti:

        Joo, ei maahan tuoda. Voitti muuten tuo Golf 150hv TDI kaikilla suorituskyvyn osa-alueilla 1.8T GTI Golfin. Mutta näissäkin moteissa on enemmän tehoa kuin "ilmoitetaan"...

        Tämä V.A.G. konsernin autojen teho-ilmoittelu ala-kanttiin on vekkuli homma. Aina kun on mitattu konetta, on sieltä löytynyt vähintään ilmoitettu teho, pääsääntöisesti "reilusti" enemmän! 1,9 TDI PWd 85kW=90,5kW sekä 1,8T 110kW=120kW. Vain pari mainitakseni.
        Vahvistusta tuli myös uusimman tuulilasi-lehden vertailutestistä, kun 1,9 TDI PWd 74kW kiihtyi mm. vastaavan tehoista Opelia(74kW) huomattavsti ripeämmin paikaltaan, ohituskiihtyvyydessä ja sitkeydessä eli laatikon välityskään ei ollut selityksenä.

        Tuo tehojen ilmoittelu alakanttiin pätee yleensä vain turbo autoissa.

        Syynä siihen on se että, autotehtaat ilmoittavat tehon, joka on saavutettavissa monessa eri olosuhteessa, kun taas esim. lehtien tehomittauksissa yleensä puhalletaan kylmää ilmaa/norm. ilmaa koneelle/välijäähdyttimelle.

        Saabin Aerostakin mitattiin noin 20hv enemmän kuin ilmoitettiin.


      • Pate
        Golf.III. kirjoitti:

        Tuo tehojen ilmoittelu alakanttiin pätee yleensä vain turbo autoissa.

        Syynä siihen on se että, autotehtaat ilmoittavat tehon, joka on saavutettavissa monessa eri olosuhteessa, kun taas esim. lehtien tehomittauksissa yleensä puhalletaan kylmää ilmaa/norm. ilmaa koneelle/välijäähdyttimelle.

        Saabin Aerostakin mitattiin noin 20hv enemmän kuin ilmoitettiin.

        Järkeenkäyvältä! Aivan. Lisäksi joka kone on "omanlainen", eli aivan pientä toleranssia esiintyy, ei kuitenkaan Laudatur-ladan vertaa..

        Ja dynomittaus, se on oma juttu..Vaihdelaatikko ja vetopyörästö välissä, tarvii jo fysiikkaa kaavoineen mukaan!


      • Escort
        Golf.III. kirjoitti:

        Tuo tehojen ilmoittelu alakanttiin pätee yleensä vain turbo autoissa.

        Syynä siihen on se että, autotehtaat ilmoittavat tehon, joka on saavutettavissa monessa eri olosuhteessa, kun taas esim. lehtien tehomittauksissa yleensä puhalletaan kylmää ilmaa/norm. ilmaa koneelle/välijäähdyttimelle.

        Saabin Aerostakin mitattiin noin 20hv enemmän kuin ilmoitettiin.

        Kuulin että tehojen alakanttiin ilmoittaminen
        saksalaisissa autoissa johtuu siitä, että Saksassa
        vakuutusmaksut on porrastettu teholuokittain
        (55hv, 75hv, 90hv, ...). Tämän takia tehot ilmoi-
        tetaan aina seuraavaksi alempaan rajaan (toisin
        kuin Japseissa voidaan pyöristää ylöspäin), niin
        omistajat saa vakuutukset halvemmalla ja kaikki
        hyötyy. Täähän ei ole mikään ongelma, jos
        Saksassa kaikki Volkkarin ostajat tietää,
        että oikeasti tehoja on ilmoitettua enemmän. Vai
        onko joku keksinyt minkä takia perus Passat TDI:ssä
        ilmoitetaan just tasan 90hv (vaikka oikeasti on
        noin 105hv), eikä esim. 98 hv tai 103 hv?


      • TDI
        Escort kirjoitti:

        Kuulin että tehojen alakanttiin ilmoittaminen
        saksalaisissa autoissa johtuu siitä, että Saksassa
        vakuutusmaksut on porrastettu teholuokittain
        (55hv, 75hv, 90hv, ...). Tämän takia tehot ilmoi-
        tetaan aina seuraavaksi alempaan rajaan (toisin
        kuin Japseissa voidaan pyöristää ylöspäin), niin
        omistajat saa vakuutukset halvemmalla ja kaikki
        hyötyy. Täähän ei ole mikään ongelma, jos
        Saksassa kaikki Volkkarin ostajat tietää,
        että oikeasti tehoja on ilmoitettua enemmän. Vai
        onko joku keksinyt minkä takia perus Passat TDI:ssä
        ilmoitetaan just tasan 90hv (vaikka oikeasti on
        noin 105hv), eikä esim. 98 hv tai 103 hv?

        Olen lukenut myös sellaisenkin tiedon (www.upsolute.com), että alle 2000 tkm ajetusta 150 hv koneesta saatiin "vain" 145,8 hv!


      • TDI
        Escort kirjoitti:

        Kuulin että tehojen alakanttiin ilmoittaminen
        saksalaisissa autoissa johtuu siitä, että Saksassa
        vakuutusmaksut on porrastettu teholuokittain
        (55hv, 75hv, 90hv, ...). Tämän takia tehot ilmoi-
        tetaan aina seuraavaksi alempaan rajaan (toisin
        kuin Japseissa voidaan pyöristää ylöspäin), niin
        omistajat saa vakuutukset halvemmalla ja kaikki
        hyötyy. Täähän ei ole mikään ongelma, jos
        Saksassa kaikki Volkkarin ostajat tietää,
        että oikeasti tehoja on ilmoitettua enemmän. Vai
        onko joku keksinyt minkä takia perus Passat TDI:ssä
        ilmoitetaan just tasan 90hv (vaikka oikeasti on
        noin 105hv), eikä esim. 98 hv tai 103 hv?

        TM testasi Audi A4:n aikoinaan ja sai 90 hv TDI -koneesta 98 hv. Ei siis 15 hv...Joo pilkun viilaustahan tämä tietysti on, mutta... :o)


      • tdipd ja hajis
        TDI kirjoitti:

        Olen lukenut myös sellaisenkin tiedon (www.upsolute.com), että alle 2000 tkm ajetusta 150 hv koneesta saatiin "vain" 145,8 hv!

        ko. auto oli muistaakseni todella vähän ajettu. Sitähän se tyyppi siinä itsekin mainitsi ja epäili huonon tuloksen johtuvan ko. jutusta.


      • TDI
        tdipd ja hajis kirjoitti:

        ko. auto oli muistaakseni todella vähän ajettu. Sitähän se tyyppi siinä itsekin mainitsi ja epäili huonon tuloksen johtuvan ko. jutusta.

        mä jotain muuta ? :o)


      • mme
        TDI kirjoitti:

        Olen lukenut myös sellaisenkin tiedon (www.upsolute.com), että alle 2000 tkm ajetusta 150 hv koneesta saatiin "vain" 145,8 hv!

        en muista mikä, mutta jokin saksalaisista autolehdistä vei 150 hp leon tdi:n dynamometrille ja tehoksi saatiin muistaakseni 155hv ja väännöksi 388Nm!


      • tdipd ja hajis
        TDI kirjoitti:

        mä jotain muuta ? :o)

        olisi pitänyt lukea tarkemmin...


      • jorskis
        tdipd ja hajis kirjoitti:

        olisi pitänyt lukea tarkemmin...

        tdipd ja hajiksella ollut aiemmin toi 85kW pumppari? Eikös siitä kans ja mitattu tehot jotain 120hv ja 300Nm?
        ...Itsellä samnlainen ja ilman lastua. Riittää kyllä tehot mulle! Väittäisin, että tienpäällä vastaa noin 160hv bensakonetta!


      • A4t
        jorskis kirjoitti:

        tdipd ja hajiksella ollut aiemmin toi 85kW pumppari? Eikös siitä kans ja mitattu tehot jotain 120hv ja 300Nm?
        ...Itsellä samnlainen ja ilman lastua. Riittää kyllä tehot mulle! Väittäisin, että tienpäällä vastaa noin 160hv bensakonetta!

        Dieseli on hyvä miehelle, joka ei viitsi vaihtaa vaihdetta. Ja eihän se pienemmälle pykältäminen ohitustilanteessa edes dieselin kanssa kannata / ei ole mahdollista.

        150hp dieseli vastaa 150hp bensakonetta. 120hp 300nm ei todellakaan vastaa vastaa esim 1.8t bensakonettasuoritusarvoiltaan.

        Jos otetaan sitkeysmittauksissa vastakkain esim. uusi saabi ss 175hp turbobensa ja vectra 2.2 diesel. Dieseli vectra menee samaa tahtia 40hp tehokkaamman bensasaabinkanssa.

        Jos pistetään 3 vaihde silmään ja kiihdytetään 80-150kmh (käytännön ohitustilanne). Jää dieseli savuamaan taka-horisonttiin.


      • jorskis
        A4t kirjoitti:

        Dieseli on hyvä miehelle, joka ei viitsi vaihtaa vaihdetta. Ja eihän se pienemmälle pykältäminen ohitustilanteessa edes dieselin kanssa kannata / ei ole mahdollista.

        150hp dieseli vastaa 150hp bensakonetta. 120hp 300nm ei todellakaan vastaa vastaa esim 1.8t bensakonettasuoritusarvoiltaan.

        Jos otetaan sitkeysmittauksissa vastakkain esim. uusi saabi ss 175hp turbobensa ja vectra 2.2 diesel. Dieseli vectra menee samaa tahtia 40hp tehokkaamman bensasaabinkanssa.

        Jos pistetään 3 vaihde silmään ja kiihdytetään 80-150kmh (käytännön ohitustilanne). Jää dieseli savuamaan taka-horisonttiin.

        Nyt muuten haukkasit tiedoillasi hatullisen. Me muuten testattiin aikoinaan vuonna 2000 Bora 85kW 1.9 TDi PWd:n ja Golf 110kW 1.8T GTi:n ohituskiihtyvyyttä.
        Tulos oli se, että niin vain jäi GTI taakse sitenkin, että GTI kuski sai vaihtaa pienemmällekin, silloin ero oli aika mitätön TDI:n eduksi.
        Paikaltaan ero tulee toki GTI:n eduksi selvästi, mutta puhuinkin, mitä tienpäällä tuo 120hv ja 300Nm tekee kun "vastassa" on noin 160hv bensakone.
        Kilowatit ovat toki SI-järjestelmän yksikköjä ja niinpä 85kW diesel on sama kuin 85kW bensakone, mutta tämä vääntöero alkaa olla jo melkoinen, kun puhutaan dieselissä 85kW/300Nm ja vastaantehoisessa 85kW bensakoneessa on noin 170Nm vääntö.


      • A4t
        jorskis kirjoitti:

        Nyt muuten haukkasit tiedoillasi hatullisen. Me muuten testattiin aikoinaan vuonna 2000 Bora 85kW 1.9 TDi PWd:n ja Golf 110kW 1.8T GTi:n ohituskiihtyvyyttä.
        Tulos oli se, että niin vain jäi GTI taakse sitenkin, että GTI kuski sai vaihtaa pienemmällekin, silloin ero oli aika mitätön TDI:n eduksi.
        Paikaltaan ero tulee toki GTI:n eduksi selvästi, mutta puhuinkin, mitä tienpäällä tuo 120hv ja 300Nm tekee kun "vastassa" on noin 160hv bensakone.
        Kilowatit ovat toki SI-järjestelmän yksikköjä ja niinpä 85kW diesel on sama kuin 85kW bensakone, mutta tämä vääntöero alkaa olla jo melkoinen, kun puhutaan dieselissä 85kW/300Nm ja vastaantehoisessa 85kW bensakoneessa on noin 170Nm vääntö.

        Jos laitteet kiihtyvät (kuten 150hp diesel-golf ja 150hp bensa-golf saksalaislehden testissä) rintarinnan varttimailin. Ei ohituskiihtyvyysarvoissa voi olla suuria eroja (esim. benskone 3:lla 80-150 ja diesel x tai x y vaihteella sama alue)

        Tutkittua tietoa asiasta on vaikea esittää, koska lehdistössä ohituskiihtyvyyksien käytettyjä vaihteita ei tiedetä. Se tiedetään, että diesel voittaa sitkeysmittaukset esim IV ja V vaihteilla.

        Olen valmis kohtaamaan ohituskiihdytystilanteessa 150hp autollani 120hp dieselin vw-dieselin (vastaava paino) ja myös syömään hatullisen (mitä?) jos dieseli on horisontissa ennen minua. Jos ahtopaineet asetetaan samalle tasolle, olen valmis testiin myös 150hp-dieselin kanssa.

        Tokihan samantehoisista autoista vääntävämpi voittaa. Mutta 25kw tehoeroa (85/110) on silti hankala paikata vajaan sadan newtonin vääntöedulla, varsinkin kun bensakoneessa käytetään "tehoedullisempaa" pientä vaihdetta.


      • jorskis
        A4t kirjoitti:

        Jos laitteet kiihtyvät (kuten 150hp diesel-golf ja 150hp bensa-golf saksalaislehden testissä) rintarinnan varttimailin. Ei ohituskiihtyvyysarvoissa voi olla suuria eroja (esim. benskone 3:lla 80-150 ja diesel x tai x y vaihteella sama alue)

        Tutkittua tietoa asiasta on vaikea esittää, koska lehdistössä ohituskiihtyvyyksien käytettyjä vaihteita ei tiedetä. Se tiedetään, että diesel voittaa sitkeysmittaukset esim IV ja V vaihteilla.

        Olen valmis kohtaamaan ohituskiihdytystilanteessa 150hp autollani 120hp dieselin vw-dieselin (vastaava paino) ja myös syömään hatullisen (mitä?) jos dieseli on horisontissa ennen minua. Jos ahtopaineet asetetaan samalle tasolle, olen valmis testiin myös 150hp-dieselin kanssa.

        Tokihan samantehoisista autoista vääntävämpi voittaa. Mutta 25kw tehoeroa (85/110) on silti hankala paikata vajaan sadan newtonin vääntöedulla, varsinkin kun bensakoneessa käytetään "tehoedullisempaa" pientä vaihdetta.

        Minä en täällä Suomessa ajele kovin rivakasti, joten kokeilu jää kanssasi. Kokeilu tapahtui ulkomailla.
        Ja sitäpaitsi mulla on yleensä VI-vaihdekin tienpäällä käytössä.
        Joten hatulliset jäävät syömättä puolin ja toisin...
        -Ajellaan vaan letkassa rauhassa kaikki-


      • tdipd ja hajis
        A4t kirjoitti:

        Jos laitteet kiihtyvät (kuten 150hp diesel-golf ja 150hp bensa-golf saksalaislehden testissä) rintarinnan varttimailin. Ei ohituskiihtyvyysarvoissa voi olla suuria eroja (esim. benskone 3:lla 80-150 ja diesel x tai x y vaihteella sama alue)

        Tutkittua tietoa asiasta on vaikea esittää, koska lehdistössä ohituskiihtyvyyksien käytettyjä vaihteita ei tiedetä. Se tiedetään, että diesel voittaa sitkeysmittaukset esim IV ja V vaihteilla.

        Olen valmis kohtaamaan ohituskiihdytystilanteessa 150hp autollani 120hp dieselin vw-dieselin (vastaava paino) ja myös syömään hatullisen (mitä?) jos dieseli on horisontissa ennen minua. Jos ahtopaineet asetetaan samalle tasolle, olen valmis testiin myös 150hp-dieselin kanssa.

        Tokihan samantehoisista autoista vääntävämpi voittaa. Mutta 25kw tehoeroa (85/110) on silti hankala paikata vajaan sadan newtonin vääntöedulla, varsinkin kun bensakoneessa käytetään "tehoedullisempaa" pientä vaihdetta.

        alamennä perille että voima on voimaa? Siis vääntökin on voimaa? Jos vääntöä/hp on käyrässä plussaa, niin silloin se voittaa, vaikka kone kävisi lehmänpaskalla.


      • A4t
        tdipd ja hajis kirjoitti:

        alamennä perille että voima on voimaa? Siis vääntökin on voimaa? Jos vääntöä/hp on käyrässä plussaa, niin silloin se voittaa, vaikka kone kävisi lehmänpaskalla.

        Kyllähän se näin on, siksi kirjoitin aiemmin: Tokihan samantehoisista autoista vääntävämpi voittaa.

        Alkuperäisessä esimerkissä verrattiin tdi:tä 160hp tehoiseen bensakoneeseen. Tästä esimerkistä puuttui vääntöarvo bensakoneesta.


    • MLA

      Kyllä toimittivat erikoistilauksesta ainakin vuonna 2000 malleja, joita ei tuotu Suomeen. Meinasin silloin tilata TrendLine varustellun Golfin. TrendLineähän nyt vasta tuodaan Suomeen.

      'Normaalisti' tuotava 130hv mallihan vääntää kivasti 6-pykäläisellä vaihteistolla eli mukavat 310Nm sekin. Voin sanoa jo senkin kulkevan ja lähtevän todella nätisti, verrattuna GTI Golffiin.

      Testattua tuli molempia ja päädyin tuohon 130hv TDI:hin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      206
      3270
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1650
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      97
      1503
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1409
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1344
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1276
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1208
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1039
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      942
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      55
      862
    Aihe