Jukkapalmu on kasvanut ylipitkäksi ja vain ihan päässä on lehtiä. Mitä jos varresta pätkäisee palan pois ja liittää varren takaisin teipillä, kasvaako se kiinni?! Tai sitten jos laittaisi latvaosan veteen juurtumaan, onnistuuko moinen?
Kiitos etukäteen vinkeistä!
Jukkapalmun
5
761
Vastaukset
- kukallinen
Laita se latvatupsu veteen juurtumaan. Samoin voit pätkiä pitkän kaljun varren vaikka 10 cm:n pätkiksi ja juurruttaa nekin vedessä. Aikaa myöten varrenpätkiin kasvaa lehtitupsut sivuhaaroiksi.
Teipillä liittäminen ei tosiaankaan onnistu :)- Urgh
Kauanhan siinä kestää että juuria alkaa ilmestyä...epäilyttää koko homma. Jätin sen varren ruukkuun, kasvaakohan siihen lehtiä joskus hamassa tulevaisuudessa vai heittäskö menemään?!
Muistan kun pihallamme oleva puu katkesi, liitimme sen teipillä ja varsi "luutui" suht nopeasti! Ja tää on tosi... - kukallinen
Urgh kirjoitti:
Kauanhan siinä kestää että juuria alkaa ilmestyä...epäilyttää koko homma. Jätin sen varren ruukkuun, kasvaakohan siihen lehtiä joskus hamassa tulevaisuudessa vai heittäskö menemään?!
Muistan kun pihallamme oleva puu katkesi, liitimme sen teipillä ja varsi "luutui" suht nopeasti! Ja tää on tosi...Juuret tulee tavallisesti 1-3 viikossa. Kokemusta on monesta jukan pätkäisystä ja juurrutuksesta. Myös varrenpätkistä olen juurruttanut hyviä uusia kasveja. Onnistuu aivan samoin kuin lehtitupsun juurrutuskin :)
Vanha varsi ruukussa alkaa helposti kuivumaan ja siihen ei välttämättä kasva uusia lehtiä. Tämänkin olen kokenut.
Oli kyllä minulle yllätys, että teipillä on katkennut puu kasvanut kiinni takaisin runkoon. Oliko se ihan tavallisella teipillä kiinni vaiko sillä hopeanhohtoisella ilmastointiteipillä, joka kestää sateenkin irtoamatta? - Urgh
kukallinen kirjoitti:
Juuret tulee tavallisesti 1-3 viikossa. Kokemusta on monesta jukan pätkäisystä ja juurrutuksesta. Myös varrenpätkistä olen juurruttanut hyviä uusia kasveja. Onnistuu aivan samoin kuin lehtitupsun juurrutuskin :)
Vanha varsi ruukussa alkaa helposti kuivumaan ja siihen ei välttämättä kasva uusia lehtiä. Tämänkin olen kokenut.
Oli kyllä minulle yllätys, että teipillä on katkennut puu kasvanut kiinni takaisin runkoon. Oliko se ihan tavallisella teipillä kiinni vaiko sillä hopeanhohtoisella ilmastointiteipillä, joka kestää sateenkin irtoamatta?Joo, näin kävi. Taisi se olla kunnon teippiä. Kiitos vain vinkeistä! :)
- ......
kukallinen kirjoitti:
Juuret tulee tavallisesti 1-3 viikossa. Kokemusta on monesta jukan pätkäisystä ja juurrutuksesta. Myös varrenpätkistä olen juurruttanut hyviä uusia kasveja. Onnistuu aivan samoin kuin lehtitupsun juurrutuskin :)
Oli kyllä minulle yllätys, että teipillä on katkennut puu kasvanut kiinni takaisin runkoon. Oliko se ihan tavallisella teipillä kiinni vaiko sillä hopeanhohtoisella ilmastointiteipillä, joka kestää sateenkin irtoamatta?...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 342745
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392476Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.511945Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151579- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1791228
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070