Chinchilla ja allergia

Lara

Mä olen koko pienen elämäni telmunnut eläinten kanssa, ja ilman lemmikkiä on tyhjä-olo. Koiran haluaisin mutta avomiehelläni on allergiaa, emmekä siksi voi ottaa. Olen kuitenkin ruvennut miettimään että jos ottaisimme chinchillan. Miehelläni on pienenä ollut gerbiilejä eikä niistä tullut oireita. Enpä sitten tiedä että tuleeko chinchusta oireita.. Todennäköisempää ehkä on että miehelleni tulee oireita chinsulle syötettävästä kuivasta heinästä.. On tämä sitten vaikeaa. :s

6

1920

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zita

Vaikeaa on itsekin allerginen.Jossain oli juttu et jollain oli chincilloja.Mietin itsekin noita!

• hauveli-vauveli

..on hyvin allergisoivia eläimiä. Mille sun miehesi
        on allerginen? En kyllä pahemmin allergisille mitään
        eläintä suosittele, varsinkaan jyrsijää, mutta
        poikkeuksiakin tietty löytyy.. Oon itekin allerginen
        & astmaatikko. *Jään oottamaan et keksitään
        allergian parannuskeino-tabletteja, valitettavasti*

• hauveli-vauveli
        hauveli-vauveli kirjoitti:

siis sun mies on allerginen koirille..
        En lukassu ajatuksella tota sun viestiä, sori.

• mä ainaki
        hauveli-vauveli kirjoitti:

oon kuullu et chinchilloilta ei lähe karvaa paitsi jos niitä käsitellään huonosti ja karva on niin tiivistä että hilsekään ei pölise...heinä on asia erikseen mutta onko se mies heinälle ees allerginen? :D

• hauveli-vauveli
        mä ainaki kirjoitti:

oon kuullu et chinchilloilta ei lähe karvaa paitsi jos niitä käsitellään huonosti ja karva on niin tiivistä että hilsekään ei pölise...heinä on asia erikseen mutta onko se mies heinälle ees allerginen? :D

Varsinkin jyrsijöistä (myös chincilloista) lähtee
        ns. hilsettä, jota myös eläinpölyksi kutsutaan.
        Se on niin pientä ja hienojakoista, ettei sitä silmin edes pysty näkemään.
        Tällä ei ole mitään tekemistä karvanlähdön kanssa.
        Eläimessä allergisoivat myös eritteet (sylki, virtsa).

• Iitu-Piuku

Moi olen itsekkin harkinnut chinchillaa vaikka perheessä on allergiaa. Olen saanut luotettavaa tietoa yhdeltä kasvattajalta ja hänen kotisivuillansakin sanotaan, että chinchilla ei tuota allergiaa. Heinä vähän kyllä riippuu. Kasvattajan tiedot: Laura Niemine Sähköpostiosoite:[email protected], puh:050 324 4263, kotisivut: www.kuuttaren.net ja toinen kasvattaja: Maarit Lehdesmäki, E-mail: [email protected], Puh: 044 040 8830 (ei tekstiviestejä. Hän kirjoitti!!!!) Että tällaista. Itselläni on akvaario ja minun perheessä on allergiaa ja astmaa ja itsellänikin on astma. Ja aikeissa olis kesäl ostaa koira. Mutta kyllä minä sitä cincua suosittelen ne kun on niin ihania veijareita ja mukavia vipeltäjiä. Ota ihmeessä yhteyttä sähköpostiin jos jotain kysyttävää. T: Iitu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      495
      8627
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      120
      5892
    3. Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?

Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos
      Maailman menoa
      288
      4904
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      58
      4645
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      73
      4193
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      164
      3962
    7. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      172
      3788
    8. Sinun ja kaivatun nimikirjaimet

Mitkä ne on ? Meillä H❤️M 👩‍❤️‍👩
      Ikävä
      90
      1741
    9. Onko sinulla ja kaivatulla

joku yhteinen tärkeä paikka?
      Ikävä
      99