Suunnittelen akvaarion perustamista ja olis pari kysymystä. Kirjoista ja netistä olen jo kaivanut paljon tietoa, mutta ajattelin vielä täällä kysäistä seuraavia:
-Porissa on kaksi akvaliikettä, kumpaa suosittelette?
-Onko kokemuksia Harjavallan vedestä?
-Sopisiko noin satalitraiseen helmipartamonni, 6 seeprakalaa ja 8 punapääbarbia? Sopivatko yhteen?
Paljon kiitoksia jos joku viitsii vastata :o)
Helmipartamonni
7
343
Vastaukset
- Mintti
Kaikki asiat selviävät kokeilemalla. Kuulostaa kyllä oikein hyvältä yhdistelmältä. Onnea uudelle harrastukselle! :)
- AM
Mainitsemasi kalat sopivat yhteen. Toinen juttu on toisaalta se, että löydätkö helmipartamonnia mistään. Suurin osa myytävistä partamonneista on ns. maatiaispartamonnia, jonka oikeaa lajia ei itse asiassa tiedetä. Aidot helmipartamonnit ovat kohtuullisen kalliita, joten niitä ei kannata aloittelijan ostaa. Joku liike voi toki myydä maatiaista helmipartamonnin nimellä.
- Kati
Porin Akvaariokeskuksessa oli pieniä tummia valkopilkullisia monneja joilla oli valkoinen reunus selkäevässä ja pyrstössä. Jos ne on maatiaisia, onko koko ja vaatimukset silti samat?
Tuntuivat hyvin pirteiltä päiväsaikaankin ja jyrsivät ahkerasti juurakoita. - AM
Kati kirjoitti:
Porin Akvaariokeskuksessa oli pieniä tummia valkopilkullisia monneja joilla oli valkoinen reunus selkäevässä ja pyrstössä. Jos ne on maatiaisia, onko koko ja vaatimukset silti samat?
Tuntuivat hyvin pirteiltä päiväsaikaankin ja jyrsivät ahkerasti juurakoita.Edes asiantuntijat eivät tunnista kaikkia imumonneja lajilleen, vaikka näkisivät ne läheltä. Miten siis joku voisi tunnistaa kuvailemasi monnin näin netin kautta? Minulla on ollut partiksia, jotka sopivat kuvaukseesi. Ne olivat partiksia. Kysy myyjältä, mistä monnit ovat ja mistä hän tietää, että ne ovat helmipartoja.
- blub
AM kirjoitti:
Edes asiantuntijat eivät tunnista kaikkia imumonneja lajilleen, vaikka näkisivät ne läheltä. Miten siis joku voisi tunnistaa kuvailemasi monnin näin netin kautta? Minulla on ollut partiksia, jotka sopivat kuvaukseesi. Ne olivat partiksia. Kysy myyjältä, mistä monnit ovat ja mistä hän tietää, että ne ovat helmipartoja.
Tulipa tuosta mieleen tapaus akvaarioharrastukseni alkutaipaleelta kun olin vielä pieni ja kiltti ja uskoin kauppiaita.
Olin partista ostamassa, kysäsisinpä kuitenkin josko kaupassa sattumalta olisi helmipartamonneja. No tokihan niitä löytyi kun asiakas kaipasi, pikkuisia poikasia. Kotona tarkemmin tutkiessa vaan "helmet" karisi pilkkutautilääkityksessä ja alta kuoriutui ihan tavallinen partis...
(Ei, en sen jälkeen k.o. kaupasta enää kaloja ostanut.) - Kati
blub kirjoitti:
Tulipa tuosta mieleen tapaus akvaarioharrastukseni alkutaipaleelta kun olin vielä pieni ja kiltti ja uskoin kauppiaita.
Olin partista ostamassa, kysäsisinpä kuitenkin josko kaupassa sattumalta olisi helmipartamonneja. No tokihan niitä löytyi kun asiakas kaipasi, pikkuisia poikasia. Kotona tarkemmin tutkiessa vaan "helmet" karisi pilkkutautilääkityksessä ja alta kuoriutui ihan tavallinen partis...
(Ei, en sen jälkeen k.o. kaupasta enää kaloja ostanut.)Kiitoksia kommenteista.
Nyt vaan tutkimaan millaisia paketteja on tarjolla, sitten kypsytän sen ja alan tivaamaan myyjiltä, että mitä kaloja he luulevat myyvänsä ;) - Kati
blub kirjoitti:
(Ei, en sen jälkeen k.o. kaupasta enää kaloja ostanut.)Kiitoksia viesteistä!
Nyt siirryn seuraavaan vaiheeseen, eli akvaariopakettien vertailuun, sitten kypsytys ja sen jälkeen kyselemään myyjiltä mitä kaloja he luulevat myyvänsä ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179