Minkälaisia keinoja on lukita traileri/peräkärry? Oma Majava-traileri on vähän syrjäisemmässä paikassa ja nukkuisin yöni rauhallisemmin, jos tietäisin kärryn olevan turvassa. Eiks vetopäähän ole ainakin jotain lukkoja olemassa? Missä sellaisia myydään ja mitähän maksaa?
Trailerin/peräkääryn lukitus
6
10445
Vastaukset
- Kra
Olen nähnyt useita erityyppisiä lukkolaitteita jotka laitetaan mikä mitenkin vetopäähän "estämään" luvatonta käyttöä. Mutta yhtään minun mielestä kunnollista laitetta en ole tavannut vielä. Osa lukkolaitteista on niin surkeita, että ne saa paljain käsin ilman avainta nuljattua pois paikaltaan, (olen testannut). Siksipä lukitsen omat trailerit (2 kpl) seuraavanlaisella systeemillä. Porasin vetopäähän suunnilleen vetokuulan keskikohdalle 8 mm reiän ja ripustin siihen tavallisen pitkäsankaisen riippulukon, helppo homma eikä hintaakaan tullut paljoa. Pitää tietysti huomioida, että ainakin teoriassa vetopään rakenteellinen lujuus heikkenee. Mutta molemmissa trailereissa minulla onkin kärryn kokonaispainoon nähden tyypiltään lujemmat vetopäät. 750 kg:n kärryssä on 1200 kg:n vetopää ja 1500 kg:n kärryssä muistaakseni 2000 kg:n vetopää.
- wewködsööakö kfödkfödskföds...
vaihtoehtoja ja sen jälkeen tehdä itse pikkuisen paksummasta tavarasta.
Biltema myy tämän näköistä
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=41503.htm&tuote=41503
Itselläni on sellainen, jossa kuulan tilalle tulee palikka, joka on peltilevyssä kiinni. Tämän jälkeen tulee koko vetopään päälle toinen osa ja nämä yhdistetään lukolla. Rauhoittaa ainakin hippasen voroja. Tosin meidän pihalta pitää viedä auto samalla kuin kärrykin.
Jos olisi aikaa ja työkalut, niin tekisin itse samanlaisen paremmasta materiaalista.
Yksi vaihtoehto on laittaa ketjulla kärry kiinni jonnekin tai jos vanteen läpi saa ketjun, niin sekin on vaihtoehto.
- jjj
Majavan V-aisaan voi heittää paksun kettingin ja munalukon, mutta se pitäsi tietysti saada myös kiinni johonkin.
- ht-mies
Itellä on Majavassa laitettu ketju akselin kiinnityspultin alle ja ketjun toisessa päässä on n. 150 mm:n pituinen tangonpätkä, joka tökätään vanteesta läpi ja lukko ulkopuolelle.
Voihan sen ketjun pultata irti sieltä sisäpäästä tai katkaista lukon, mutta kyllä tuo ainakin vähän hidastaa toimintaa. Ja toisaalta; jos on vaivautunut ottamaan työkalut mukaan ja viitsii ryömiä kärryn alle irrottamaan sen ketjun sieltä akselista, niin melkein on jo kärryn ansainnutkin... - +?????+++??++++?????+?+++++
Olen joskus kuulut väitteen, että perävaunun tulee olla lukittu. Kävin lukemassa äsken vakuutusehtoja (IF) ja sieltä se löytyi. Miten mahtaa olla muissa yhtiöissä?
http://www.if.fi/web/fi/private.nsf/noframes/EE7C5D0A7B6FD264C1256CA900449D1F/$FILE/Autovakuutusehdot.pdf
sivun 2 loppu ja sivun 3 alku.- GrGrGr
Niinpä. Millainenhan lukitus vakuutusyhtiölle sitten kelpaa? Onko jollain tietoa/kokemusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628