Trailerin/peräkääryn lukitus

Jeppe

Minkälaisia keinoja on lukita traileri/peräkärry? Oma Majava-traileri on vähän syrjäisemmässä paikassa ja nukkuisin yöni rauhallisemmin, jos tietäisin kärryn olevan turvassa. Eiks vetopäähän ole ainakin jotain lukkoja olemassa? Missä sellaisia myydään ja mitähän maksaa?

6

10780

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kra

Olen nähnyt useita erityyppisiä lukkolaitteita jotka laitetaan mikä mitenkin vetopäähän "estämään" luvatonta käyttöä. Mutta yhtään minun mielestä kunnollista laitetta en ole tavannut vielä. Osa lukkolaitteista on niin surkeita, että ne saa paljain käsin ilman avainta nuljattua pois paikaltaan, (olen testannut). Siksipä lukitsen omat trailerit (2 kpl) seuraavanlaisella systeemillä. Porasin vetopäähän suunnilleen vetokuulan keskikohdalle 8 mm reiän ja ripustin siihen tavallisen pitkäsankaisen riippulukon, helppo homma eikä hintaakaan tullut paljoa. Pitää tietysti huomioida, että ainakin teoriassa vetopään rakenteellinen lujuus heikkenee. Mutta molemmissa trailereissa minulla onkin kärryn kokonaispainoon nähden tyypiltään lujemmat vetopäät. 750 kg:n kärryssä on 1200 kg:n vetopää ja 1500 kg:n kärryssä muistaakseni 2000 kg:n vetopää.

• wewködsööakö kfödkfödskföds...

vaihtoehtoja ja sen jälkeen tehdä itse pikkuisen paksummasta tavarasta.
        Biltema myy tämän näköistä
        http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=41503.htm&tuote=41503
        Itselläni on sellainen, jossa kuulan tilalle tulee palikka, joka on peltilevyssä kiinni. Tämän jälkeen tulee koko vetopään päälle toinen osa ja nämä yhdistetään lukolla. Rauhoittaa ainakin hippasen voroja. Tosin meidän pihalta pitää viedä auto samalla kuin kärrykin.
        Jos olisi aikaa ja työkalut, niin tekisin itse samanlaisen paremmasta materiaalista.

Yksi vaihtoehto on laittaa ketjulla kärry kiinni jonnekin tai jos vanteen läpi saa ketjun, niin sekin on vaihtoehto.

• jjj

Majavan V-aisaan voi heittää paksun kettingin ja munalukon, mutta se pitäsi tietysti saada myös kiinni johonkin.

• ht-mies

Itellä on Majavassa laitettu ketju akselin kiinnityspultin alle ja ketjun toisessa päässä on n. 150 mm:n pituinen tangonpätkä, joka tökätään vanteesta läpi ja lukko ulkopuolelle.

Voihan sen ketjun pultata irti sieltä sisäpäästä tai katkaista lukon, mutta kyllä tuo ainakin vähän hidastaa toimintaa. Ja toisaalta; jos on vaivautunut ottamaan työkalut mukaan ja viitsii ryömiä kärryn alle irrottamaan sen ketjun sieltä akselista, niin melkein on jo kärryn ansainnutkin...

• +?????+++??++++?????+?+++++

Olen joskus kuulut väitteen, että perävaunun tulee olla lukittu. Kävin lukemassa äsken vakuutusehtoja (IF) ja sieltä se löytyi. Miten mahtaa olla muissa yhtiöissä?

http://www.if.fi/web/fi/private.nsf/noframes/EE7C5D0A7B6FD264C1256CA900449D1F/$FILE/Autovakuutusehdot.pdf
      sivun 2 loppu ja sivun 3 alku.

• GrGrGr

Niinpä. Millainenhan lukitus vakuutusyhtiölle sitten kelpaa? Onko jollain tietoa/kokemusta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      126
      9392
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5383
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      34
      3893
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      131
      3585
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2644
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1906
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1572
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1557
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      73
      1418
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1376
    Aihe