Miten suuri prosessi on munuaisenpoisleikkaus? ja kauan leikkauksen jälkeen menee aikaa toipua? Onko kenellekkään kokemusta kyseisestä leikkauksesta, miten on selvinnyt siitä?
munuaisleikkaus
12
9603
Vastaukset
- Sandra*
Minulla on toisesta munuaisesta napattu noin 40 % pois vuonna 2004. Sanoivat silloin, että munuaisen kokopoisto on helpompi leikkaus kuin osapoisto.
Olin sairaalassa noin viikon verran. Sain kipulääkitystä aika lailla, vaikka ei mitään kovia kipuja edes ollut. Väsytti kovin sairaalassa olo aikana.
Tarkkaan en muista kuinka pitkään olin sairaslomalla, mutta jotain 6-8 viikkoa. Samana syksynä olin jo vesijumpassa ja muutakin liikuntaa harrastin. Toipuminen kohdallani meni ihan ongelmitta. Aluksi kävlein jotankin kumarassa ja hiljaa, mutta pian siitä tokeni kuitenkin.- kokopoisto
menen ensiviikolla poistoleikkaukseen. Voisko joku kertoa leikataanko munuainen selästä vai ja millanen toimenpide se kaikenkaikkiaan on ?
- Munuainen2
kokopoisto kirjoitti:
menen ensiviikolla poistoleikkaukseen. Voisko joku kertoa leikataanko munuainen selästä vai ja millanen toimenpide se kaikenkaikkiaan on ?
Ei ole syytä huileen munuaisenpoisto on nykyisellään hyvin toteutettu .Minulta poistettiin oikea munuainen OYS:ssa ja kaikki meni hyvin kaksikuukautta oli sairasloma ja sen päälle vietän nyt kesälomaa
mutta jos olisin mennyt töihin olisin joutunut hakemaan väkisin lisää sairaslomaa se on tietenkin henkilö-
kohtainen asia kuinka paranee.Minunkin paraneminen on ollut erittäin hyvää kunhan saa vatsalihakset
taas kuntoon tahtoo lihaksien kunto rapistua aika nopeasti 9pv (maatessa)OYS:ssa ollessani.
Mutta ei syytä huoleen OYS:ssa oli erinomainen henkilökunta ja tietoa todella saat hyvin.
Onne vaan leikkaukseen . - Syntymävikainen
Munuainen2 kirjoitti:
Ei ole syytä huileen munuaisenpoisto on nykyisellään hyvin toteutettu .Minulta poistettiin oikea munuainen OYS:ssa ja kaikki meni hyvin kaksikuukautta oli sairasloma ja sen päälle vietän nyt kesälomaa
mutta jos olisin mennyt töihin olisin joutunut hakemaan väkisin lisää sairaslomaa se on tietenkin henkilö-
kohtainen asia kuinka paranee.Minunkin paraneminen on ollut erittäin hyvää kunhan saa vatsalihakset
taas kuntoon tahtoo lihaksien kunto rapistua aika nopeasti 9pv (maatessa)OYS:ssa ollessani.
Mutta ei syytä huoleen OYS:ssa oli erinomainen henkilökunta ja tietoa todella saat hyvin.
Onne vaan leikkaukseen .Mulla todettiin heinäkuussa synnynnäinen munuaisvika, laajentuma ja virtsaputken ahtaus munuaisen suulla. Huomenna menossa gammakuvaukseen jotta saadaan selville kuinka munuaiset toimii? Puhuttu on jo tulevasta leikkauksesta, pyeloplastiasta.. Tuleeko leikkausarpi selkään/kylkeen? Kuinka iso? Ja huh, tuo toipumisaika taitaa siis olla aika pitkä! Kai tietty riippuu leikkauksesta ja sen laajamittaisuudesta..
- Anonyymi
kokopoisto kirjoitti:
Olin 16.5
Poistivat vasemman munuaisen.navan kohtaan 10sentin viilto, ja alavatsaan vasemmalle yksi viilto
.
Toipunut hyvin,nivunen vasen vielä hiukan hellä.vettä haavaan ja pientä kävelyä
Aikanaan paranee sairaalassa 5päivää!
- YHDELLÄKIN ELÄÄ
Olet onnellinen jos olet löytänyt luovuttajan, ITSE TOIVOISIN, ETTÄ VOISIN AUTTAA JOTAIN IHMISTÄ
- Vanha viesti
Aloitusviesti (johon vastasit) on kirjoitettu lähes 7 vuotta sitten joten eiköhän tilanne ole ollut ohi jo kauan sitten. Aloitusviestissä ei puhuttu mitään elinsiirrosta vaan munuaisen poistosta ja tosiaan hän on ehkä nämä vuodet selvinnyt hyvinkin yhdellä munuaisella.
Kiinnitti huomiota että selviä vastauksia kysymyksiin ei tullut vaikka jotkut kertoivat olleensa munuaisleikkauksessa. Olisin kaivannut tietoa mistä kautta munuainen leikataan koska se voi olla edessä tulevaisuudessa. - Anonyymi
Vanha viesti kirjoitti:
Aloitusviesti (johon vastasit) on kirjoitettu lähes 7 vuotta sitten joten eiköhän tilanne ole ollut ohi jo kauan sitten. Aloitusviestissä ei puhuttu mitään elinsiirrosta vaan munuaisen poistosta ja tosiaan hän on ehkä nämä vuodet selvinnyt hyvinkin yhdellä munuaisella.
Kiinnitti huomiota että selviä vastauksia kysymyksiin ei tullut vaikka jotkut kertoivat olleensa munuaisleikkauksessa. Olisin kaivannut tietoa mistä kautta munuainen leikataan koska se voi olla edessä tulevaisuudessa.Toimenpide suoritetaan lievässä kylkiasennossa!
- Leikattu
Eilen kotiuduin, sairasloma 8 viikkoa. Tehtiin kasvaimen osapoisto Lahdessa. Itsellä vaikea skolioosi, joten tapaukseni ei välttämättä sovellu esimerkiksi. Haava reilut 20 cm ja kyljestä selkäpuolelle. Sairaalassa olin yht. 7 pv.
- Pauska
Kirjoitan blogiini omista kokemuksistani
http://pauskanelamaa.blogspot.fi/2014/05/munuaisen-osapoistoleikkaukseni.html - nikedo13
minten on iäkkäillä ihmisellä kannattaako laittaa seurantaan vai poistaa
toinen munuainen. jos ei kipuja ole.?- Jebukebu
tai ylipäätänsä minkäänlaisia oireita ollut, tullut ihan puun takaa tämä löydös... ja ikää on kohta 81v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288328- 2342798
- 262641
Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo42378- 1782090
- 1211941
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61765Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 811275
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621218