Auto on Kalos 1,4 ja ongelmana ilmastointiin talven aikana tullut tunkkainen haju. Edellistalven jälkeen autoon tehtiin merkkiliikkeessä lähes 70 euron hintainen hajunpoisto, jonka jälkeen auto lemusi omenalle pari viikkoa. Aika kova hinta! Voikohan jonkin paikan puhdistaa itse? Missä se paikka sijaitsee? Raitisilmasuodatin on vaihdettu hiljattain.
Ilmastoinnin haju, Kalos
8
8014
Vastaukset
- käsiin
ei vainekaan. Osta rikkiä apteekista. Sillä on ennenvanhaan desinfioitu kellareita. Laitat vähän rikkiä johonkin tulenkestävään astiaan ja sijoitat astian palamattomalle alustalle sopivaan kohtaan autoa. Laitat auton puhaltimen päälle ja sisäilmankierron kanssa päälle. Sytytät sen rikin palamaan, se palaa hiljakseen pienellä liekillä ja laitat ovet kiinni. Annat puhaltimen puhaltaa noin 10 min rikin palaessa ja sen jälkeen vain otat rikkiastia pois ja tuuletat auton ennenkuin lähdet sillä ajamaan. Rikkidioksidi tappaa hajua tuottavat sienet ym. kuvotukset lämppärin kennosta. Homma maksaa pari euroa.
- Chrysler
Itse just eilen kävin ostamassa paikallisesta varaosaliikkeestä puhdistusaineen ilmastointilaitteelle, 5,60e. On spraypullo, joko lukittuu sumuttamaan. Laitetaan auton lattialle ja ilman sisäkierto päälle ja puhallin täysille. Antaa puhaltaa n. puol tuntia ja on taas raikas. Samalla lailla putsaavat siellä huollossakin. On jokin antibakteerinen aine joka tappaa mikrobit sieltä kennolta. Niin ja pitää olla puhaltamassa kylmää ja ilmastointi poissa päältä. Oman kokemuksen perusteella hyvää ainetta.
- ilmanraikastin
...eiköhän se haju siitä sitten lähde. Tämä neuvo kuulostaa hiukan paloturvallisemmalta ja käyttäjäystävällisemmältä kuin edellinen rikin poltto. Tosin samaan ajatukseen perustuvat molemmat vinkit. Lienee sitten makuasia, haluaako auton "tuoksuvan" rikille vai hajusteelle. :-)
Kiitos vinkeistä! - autohaiseemdälle
Mitä ainetta tuo oli, merkkiä jos saisin? Pitäis itsekin kaasutella..
- helpointa
Vaihtaa raitisilmasuodatin se siellä haisee.
- 2fast4u
pitkälle samaa mieltä. Raitisilmasuodattimessa sen verran töhnää, että alkaa haista. Jos epäilet, että kanavissa on jotain, niin kaupoista saa suihkeena ainetta, jota ruiskutetaan ilmakanaviin. Näin ainakin omassani tehtiin ilmastointihuollon päätteeksi. Parinkympin kieppeillä näytti pullo ainakin Vehossa olevan.
- ilmanraikastin
2fast4u kirjoitti:
pitkälle samaa mieltä. Raitisilmasuodattimessa sen verran töhnää, että alkaa haista. Jos epäilet, että kanavissa on jotain, niin kaupoista saa suihkeena ainetta, jota ruiskutetaan ilmakanaviin. Näin ainakin omassani tehtiin ilmastointihuollon päätteeksi. Parinkympin kieppeillä näytti pullo ainakin Vehossa olevan.
Raitisilmasuodatin on vaihdettu huollossa noin 2 kk sitten, joten en usko hajun tulevan siitä. Jäi muuten desinfiointiaineet muiden kiireiden takia hankkimatta, mutta nyt ilmastointia enemmän käytettäessä on hajukin alkanut vähentyä.
- Markku J.
...pidä sisäilmankiertoa päällä kovin pitkään?
Käyttöohjeessakin siitä mainitaan ja omassa lacetissa sitä käyttämällä saa ainakin pahan hajun aikaan.
Eikä maksa mitään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882