ajattelin vaan kysyä, että miten paljon te ostelette vaatteita ja tavaroita lapsille kirpareilta. Itse olen yleensä ostelenut kaupasta ja nyt kävin viikonlopulla kirparilla ja sain hyviä kunnossa olevia vaateita kahdelle pojalle, ketkä muutenkin kuluttavat ulkona ihan kamalasti esim housuja.
Yksi kaveri kuitenkin sanoi mulle, että ihan kamala jos ostele toisten käytetyja omille lapsille, että ei see ole hyvä.
itse kuitenkin en näe mitä väärä, jos lähinnä ulkovaateitta leikkehin ostele käytettynä, en ostele mitä krääsä vaan vielä hyvässä kunnossa olevia juttja. Niin on lapsillaki kivempi, kun äiti ei suuttu, että housut menit rikki.
Mitä mieltä te olette äitit asiosta, itsellä kysymys ei ole rahan puutteesta vaan järjenkäytöstä.
Kirppari
10
490
Vastaukset
- miia21
tottakai voi kirppikseltä ostella vaatteita ja pitää lapsen päällä niitä! itsekin olen löytänyt muutaman täysin virheettömän ja melkein käyttämättömän vaatteen tyttärelleni. tietysti ne pitää pestä ennenkuin niitä aletaan pitämään eli en näe siinä mitään pahaa.
- toistenkin vanha
kotipihaan kelpaa oikein hyvin toistenkin vanhat.ja tahti kahdella pienellä pojalla onkin housut per viikko.merkkivaatteet ja muut hienommatb ostetaan kaupasta.ollaan kyllä serkkupojiltakin saatu vaatteita jotka oli kun uusia.
kirpparilta ollaan löydetty varsinkin hienoja leluja.spiderman ja muita saattaa olla pussissa 5 lelua ja hinta 2 euroa.kaupassa hinta noin 70 euroa.ja kun nou muksut ne saa rikki oli ne sitten mistä ostettu.
yhtä asiaa en vain ymmärrä että kuinka ihmiset kehtaa kirppareilla myydä sellasta sontaa.esim niin kulahtaneita vaatteita ja kenkiä ettei tee edes mieli koskea.meillä oli kirppari pöytä niin laitettiin myyntiin vaan sellasia vaatteita ja tavaroita mitä itekkin käytettäis jos tarvittais.ja kaikki oli silitetty ja henkareissa.no kaikki suureksi yllätykseksi meni muutamassa päivässä.johtui ehkä myös siitä että hinnoteltiin sen mukaan mitä iteoltais valmiita maksaan käytetyistä tavaroista.eli melkein annattiin pois.- toisten
vanha jos on hyvässä kunnossa ja siisti.. Mielestäni kirpputorin idea onkin se, että pääsee omista käytetyistä tavaroistaan kätevästi eroon. Ei se, että yritetään tehdä bisnestä..
- 1 pojan äiti
olet mielestäni järkevä kiva että muutkin ajattelee noin.olen itse 1v pjan äiti ja innokas kirppari kävijä,ne on vaan vaateita ja pesukone on keksitty.. mun mielestä se on muotiakin näinä kierätys aikoina..jatka ihmeessä äläkä anna muitten valitusten häiritä ties vaikka kateuuttaan kitisee..
- 2xisi
Molemmille nappuloille on ostettu ja ostetaan kirpparilta paljon vaatteita.
Vähänkäytettyjä merkkivaatteita saa pirun halvalla.
Voi ostaa useamman erilaisen esim. takin sen sijaan että ostaa yhden uuden/kalliin jota pidetään sitten jokalähdössä. - tarja 2
meidän perheen suosikkeja.Lapsilla onkin aika paljon vaatteita,jopa turhiakin kun ei raaski olla ostamatta kirpparilla jos on jotain kivaa tosi edullisesti.
- voi tehdä
todellisia löytöjä,mutta,niin valitettavan usein siellä on ihan kamalia lumppuja tai ihan uusia vaatteita.
Olen itse jonkin verran ostanut kirppareilta ja alekorit hyödynnän aina.
Myös joskus olen löytänyt hyviä lastenvaatteita näistä UFF:n myymälöistä.
Itse vien sinne paljonkin lapsieni vanhoja hyväkuntoisia vaatteita.
Meiläkään ei ole puute rahasta,mutta en ymmärrä miksei voi hyvää tavaraa kierrättää edelleen. - Pariton Isä
Itse ostan lähes kaiken kirpparilta. Kysymys on sekä rahasta että järjenkäytöstä.
Meillä ei nimittäin syötäisi yhtään mitään jos kaikki pitäisi ostaa kaupasta. Ei mitenkään rahat riittäisi. Tai sitten pitäisi asua taivasalla. - TUUBAFANI
Hei sinulle joka ostat vaatteita kirppikselta.
kahden lapsen yksinhuoltajana rahat ovat kortilla ja ostan kaiken mahdollisen lapsille kirppikseltä mm. vaateet lelut se on minusta hyvä asia kun kierrättää tavaraa ja joulukin tulee halvemmaksi kun on opettanut lapset siihe,et pukki tuo kirppikseltä lahjat ja hyvin on kelvanneet ainakin meillä! Kannustan sinua ostamaan jatkossakin kaikkea kivaa kirppikseltä niin sulle jää rahaa enemmän niin kuin mulla jää!
Kaikkia kivoja ostoksia sulle toivottaa Tuubafani! - 2/1/1
Perheemme ostaa paljon kirpparilta, välillä sieltä saa uuttakin tavaraa ja nekin kirpparihinnoilla.
Mutta kyllä kelpaa käytettykin, tosin esim alushousuja/ paitoja ei sieltä osteta. Pojille vaan ei tahdo kirpparilta vaatteita löytyä, joten pakko on "oikeassa" kaupassakin käydä ostoksilla.
Itse kun myydään kirpparilla, kaikki vaatteet PESTÄÄN kotona, likaisia emme kauppaa. Vaatteet, joita ei kukaan osta, menee kirppariyrittäjän kautta Latviaan.
Olisiko tampereella ylimääräisiä vaatteita, voisin kaupata niitä kirpparilla (aikani kuluksi).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 724657
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h714449Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112977Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv732873Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p222186Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.582008Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151699- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1121389- 1851298