lentopelko

HHH

Minulle on kehittynyt viime vuosien aikana lentopelkoa, mutta eilen matkustaessani neljän tunnin lentomatkan sain ensimmäistä kertaa paniikkikohtauksen. Kädet ja jalat puutuivat, koska varmaan hyperventiloin niin pahasti. Lensin saman päivän aikana vielä reilun tunnin matkan Köpiksestä Helsinkiin, eikä pelkotila ollut enää niin paha. Nousuvaihe on kaikista pahin, kun kone tärisee ja keikkuu ja pitkällä lennolla tulee paniikki, kun tietää ettei pääse vielä aikoihin pois koneesta ja turvallisesti maan kamaralle. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Miten lentopelosta voisi päästä eroon?

5

2234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä

siitä pitää sitten kärsiä jos se on.

• GAD

Finnairin ns. lentopelkkokurssin, minua se auttoi!

• Jonna1

joo minkäin kävin kyseisen kurssin. Pääsin vuoden tauon jälkeen vihdoin koneeseen ( lento köpikseen ja takaisin ). Silti pelottaa edelleen ja menin jopa takaisin opiskelemaan sillä edellisessä työssäni jouduin lentämään lähes viikoittain. luulen että jos olisin mennyt pian uudestaan kurssin jälkeen koneeseen pelko ei olisi tullut ehkä näin vahvana takaisin. Nyt jopa oppinut hyväksymään asian että minä en lennä... junallakin pääsee. Turha pilata elämäänsä sen takia että oksentaa monta viikkoa koska joutuu koneeseen parin kuukauden päästä.... ilmankin pärjää

• Tupsu

Hei pelkuri! Et todellekaan ole ainoa, tyttäreni (27v) matkustaa paljon ja saa joka kerta enemmän tai vähemmän pahan kohtauksen, hän pystyy lentämäään ainoastaan käyttämällä rauhoittavaa lääkititystä.Finnair järjestää kursseja, mutta ne ovat hyvin kalliita.Eli ssiinä ne vaihtoehdot taitaa olla, moni toki turvautuu konjakkipaukkuun ( tai useampaan )Tietääkö joku paremman avun??? Kiitos!

• Kilppinen

Minulla on paha lentopelko. Hyperventiloin, jalat ja kädet puutuu, itken ja luulen sekoavani. Nykyisellään käytän rauhoittavia ja betasalpaajia lennoilla (en muuten) ja ne auttavat jonkin verran. Lentopelkokurssille haluaisin mutta se hinta tosiaan on ollut aika kova suhteutettuna siihen määrään kuinka usein lennän (1-2 reissua vuodessa, siis 2-4 lentoa). Kamalinta on nyt syksyllä luvassa kun joudun metsästämään jostain halpalennot Itä-Eurooppaan... Että en siis saa edes lentää sinivalkoisin siivin, siinä firmassa on lentoemot aina olleet niin ymmärtäväisiä mua kohtaan ja on tuntenut olonsa jostain syystä turvallisemmaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      57
      3545
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      41
      3330
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2781
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      45
      2527
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1268
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    Aihe