Heippa!
Minulla on kolme pientä lasta, kaikki alle 2-vuotiaita! Työasiat alkavat pyöriä päässä pikku hiljaa ja ajattelinkin harkita perhepäivähoitajaksi alkamista. Nähtävästi saisin vain yhden ja mahdollisesti eskarilaisen kolmen oman lisäksi. Tiedän, että tienaisin vähän, mutta kuinka vähän, osaisiko joku kertoa. Eli jos minulla olisi yksi hoitolapsi omieni lisäksi? Alalle ei ole minulla muuta koulutusta kuin vankka "itseoppiminen" lasten kanssa ja nykyään olenkin jo aika haka :)
Entäpä yksityksesti hoitolapsen ottaminen, voinko tehdä niin vaikkei ole koulutusta? Miten määrittelen kk-maksun tällöin? Osaisiko joku kertoa vähän vinkkiä...
KIITOS :)
Perhepäivähoitajaksi
2
426
Vastaukset
- edre
ne tietävät jonot jne ja lapsiasioista päättävä on usein siellä.
En kyllä suosittele jos sulla on 3 alle 2v omia, ei ole järkee ottaa siihen eskarilaista ja vaikkapa 5v. Huono yhdistelmä.
Entäs jos saat vauvan? Sekin on huono. Kannattaa olla ihan omien kans vaan.
(Ja yksityisenäkin olet kunnan valvonnassa.) - ktvtes
Työehtosopimuksen mukaan perhepäivähoitajan palkka on 315€/kokopäivälapsi (siihen palkan korotus pari prossaa kesäkuun alusta) kulukorvaukset. Sitten kai saa omista lapsista hoitotukea, mutta siitä en tiedä ja on kait vähän kuntakohtainenkin. Joissakin kunnissa kuulemma on tehty päätös, että omista lapsista maksetaan palkka ja sitten niistä maksetaan tietysti myös päivähoitomaksu, tällöin ei tietenkään saa kotihoidontukea.
Yksitynen perhepäivähoitaja on yrittäjä, joka tekee itse sopimuksensa, mutta kunta kuitenkin valvoo toimintaa esim. mitään tukia ei saa jos kunta ei ole hyväksynyt hoitopaikkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874078Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10899
- 131875
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750