KDE on parempi työpöytä kuin Gnome ja KDE on parempi nettikäytössäkin?
Tuleeko niihin sitten eri ohjelmia asennus vaiheessa?
KDE on monipuolisempi ja siistimpi(kö)?
Tämmöstä juttua sodat palstalla.
Tätä kysyy vain linuxsista kiinnostunut, ja kiittää kovin.
Näinkö on,työpöydät?
9
636
Vastaukset
- on mahdollista
KDE pidetään vanhanaikaisille nörteille
Gnome soveltuu myös amatööreille ja on parempi yleiskäytössä.
Ei tule samoja ohjelmia. KDE:hen lätkäistään Qongueroreita ja muita turhuuksia vähän liikaakin.
Gnome se on siistimpi, ainakin mielestäni. KDE:n monipuolisuus/rajoittuneisuutta ei normaalikäyttäjä huomaa.
Niinkuin kaikki muutkin suosittelen Ubuntua, koska siinä on Gnome ja sillä on suomenkieliset tukisivustot.- harhar.
" KDE:hen lätkäistään Qongueroreita"
Voi ei! Gnomen mukana tulee Nautilus-niminen turhuus!
"Niinkuin kaikki muutkin suosittelen Ubuntua, koska siinä on Gnome"
Ikinä en suosittele Ubuntua tai Gnomea...
- Keimo
KDE:ssä on turhia "kilkkeitä". Mielestäni Gnome on selkeämpi ja helppokäyttöisempi esim. teemojen asentamisessa. Lisäksi ainakin Ubuntussa (kubuntu-desktop) on KDE luvattoman buginen ja viimeistelemättömän tuntuinen. Toki hieman virittelyä ja sen saa ihan hienoksi. Joka tapauksessa kummallakin tulee toimeen tai jollain ihan muulla. Minulta vain lähti KDE mäkeen...
- miksuh.
Aikalailla makuasia toi on. KDE:ssä on toki enemmän ominaisuuksia kuin GNOME:ssa. Toisaalta GNOME on selkeämpi. Vielä kun muistaa, että GNOME ja KDE ohjelmia voi käyttää on työpöytänä sitten kumpi vaan, niin aika makuasia toi tosiaan. on.
Henkilökohtasesti mä tykkään enemmän GNOME-työpöydästä. Ja kun noita vertaa käyttöliittymäsuunittelun ja käyttäjäystävällisyyden kannalta, niin musta GNOME on siinä parempi. KDE:n ongelmana on se, että ominaisuuksia on ehkä jo vähän liikaakin. Lopputuloksena on se, että KDE:n käytettävyydessä on osittain samoja ongelmia kuin Windowsissa. Eli käyttöliittymä on välillä sekava.
Ehkä yhteistyö GNOME- ja KDE-tiimien välillä olisi hyvä idea, Ne voisi täydentää toisiaan. - todeta
Kokeile itse niin huomaat. Ei kannata uskoa muiden mielipiteitä.
- ei gnomelle ja kde:lle
Onhan niitä muitakin työpöytiä! Haluan olla erilainen nuori ja sanon ei gnomelle ja kde:lle. Käytänkin jotain ihan muuta :D
blackbox for the win
- tjaapatatjaa
Kopioinpa tähän itseäni tuolta sodat-palstalta:
Itse Linus Torvalds kehottaa ihmisiä käyttämään KDE:tä. http://mail.gnome.org/archives/usability/2005-December/msg00021.html Onkohan se gnome sittenkään kovin hyvä? Itse seuraan suuren LT:n jalanjäljillä ja käytän KDE:tä, enkä siitä luovu. En koskaan. Ellei IceWm sittenkin voita...
Että näin meillä.- jak_
Kumpi sitä konetta käyttää, sinä vai Torvalds? =)
- tjaapatatjaa
jak_ kirjoitti:
Kumpi sitä konetta käyttää, sinä vai Torvalds? =)
Ääääh, ei sulle viitti ees vastata. Tai siis, vastasinpa. Mut en kuitenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874088Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242911No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822- 11760
Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756