Ihmetyttää

........

olen 170 cm pitkä ja painan 56..en ole kuin hieman alipainoinen..olen laihduttanut n 6kk aikana n. 6kg.(Tosin tuon 6 kk aikana en välillä ole laihduttanut ollenkaan) vaikka en ole mikään laiha,silti minulla on kylmä koko ajan,karvoja kasvanu käsiin ja muuallekkin tosi paljon lisää,menkat jääny pois jne. Vaikka itse en näe itseäni laihana,muut sanovat,että olen laiha.Miten voi olla noita oireita,vaikka en ole mikään erityisen laiha..olen normaali? Isoveljeni ja vanhempani sanovat,että näytän luisevalta..miten voi olla mahdollista ,kun painoindeksi on kuitenkin vain vähän normaalipainon alapuolella?

7

1005

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alipainoinen

Et ole alipainoinen, vaan normaalipainoinen. WHO:n "asettama" normaalipainon alaraja on 18,5, sun indeksi on 19,4.

Joo, turhaa pilkunnussintaa varmaan. Normaali- ja ylipainoinenkin voi olla aliravittu, jolloin tulee noita oireita. Olet kyllä laihduttanut aika vähän ja hidasta tahtia, joten aika ihme juttu.

• .......

niinpä..kummallista.

• ....

että saat kaikki tarvittavat ravinteet.

• Syksy

Luuston rakenne vaikuttaa kovasti siihen mikä olisi se normaali paino itselle, jos sinulla on luonnostaan isommat luut se 60 kiloa voisi olla ihan pätevä normaalipaino. BMI ei ota ruumiinrakennetta ollenkaan huomioon.
      Sen tiedän että minulla mm. viivästyy menkat jos paino tippuu parikin kiloa masennuksesta johtuvan syömättömyyden (isän kuoltua ei ollut vähään aikaan juuri ruokahalua) tai pitkän vaelluksen takia. Kuutisen kiloa pudotusta voi hyvinkin vaikuttaa sulle samalla tavalla. Syö enemmän, koita saada vaikka lihasmassaa lisättyä.

• vaikutus

Luuston vaikutus on saman pituisilla terveillä ihmisillä max. kilo suuntaan tai toiseen. Siispä ei kannata kamalasti kuunnella, jos 160/90 selittää 160/50 ystävälleen, että on lihava johtuen luista. Ei, ei... Jos on osteoporoosi, niin silloin luumassaa on vähemmän.

Rasvaprosentti on parempi mittari kuin painoindeksi. Sen voi mittauttaa joillakin ainakin lääkärissä ja joillakin kuntosaleilla.

• ..tietenki on.
        vaikutus kirjoitti:

Luuston vaikutus on saman pituisilla terveillä ihmisillä max. kilo suuntaan tai toiseen. Siispä ei kannata kamalasti kuunnella, jos 160/90 selittää 160/50 ystävälleen, että on lihava johtuen luista. Ei, ei... Jos on osteoporoosi, niin silloin luumassaa on vähemmän.

Rasvaprosentti on parempi mittari kuin painoindeksi. Sen voi mittauttaa joillakin ainakin lääkärissä ja joillakin kuntosaleilla.

Mä olin yläasteella mun kavereita 10 kiloa painavampi ja oltiin saman pituisia kuiteskin. Eli mä olin vain paljon rotevampi, ku ne, vaikka mulla ei kyllä ollut yhtään ylimääräistä.

Et en tiä, et johtuko toi sitten luustosta vai lihaksista, mut ihan sama.

• Syksy
        vaikutus kirjoitti:

Ruumiinrakenne != luuston massa. Leveämpi ja jykevämpi luusto vaatii enemmän lihaa päälleen kuin kapea näyttääkseen ei-sairaalta. Itse olen melko kaitaluinen, ja jos painaisin 15 kiloa enemmän olisin kamala muskelimonsu tai huomattavan pullean näköinen. Jollekin muulle minun mittaiselleni ihmiselle taas 53-55 olisi aivan liian vähän. Minulla se ei juuri tuon välin ulkopuolelle heittele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      55
      3513
    2. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      39
      3218
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2771
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      43
      2520
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      54
      1963
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1609
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1493
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1307
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      180
      1241
    10. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      20
      1208
    Aihe