Miten tarkkaan painoissa työt leikataan? pitäisikö niihin itse laittaa leikkausmerkit? Miten ne pitäisi oikeaoppisesti tehdä? Ja onko sillä väliä jos leikkausvaraa jättää vähän enemmän, vaikuttaako se siihen mistä työ todennäköisesti leikataan?
Kuinka paljon vaihtelua on muuten painon tulosteiden värillä eri materiaaleissa?
Paino& leikkaus
2
285
Vastaukset
- bBb
Pääsääntöisesti 3mm per reuna eli leveyttä ja korkeutta 6 mm enemmän kuin haluttu koko. Kyllä ne leikkausmerkit on syytä laittaa itse.
Oikeaoppisuuteen on vaikea sanoa mitään, esim. jos tislaat julkaisun Distillerin läpi, saat siinä määriteltyä leikkausmerkit.
Miltä väri näyttää eri materiaalilla, riippuu siitä millainen painopinta on. Huokoinen pinta imee väriä itseensä, kiiltävä/pinnoitettu ei samassa määrin, joten mitään tarkkaa määritelmää ei voi antaa. - JKT
Leikkausmerkit saat kätevimmin, kun tulostusvaiheessa ne käyttämästäsi ohjelmasta päälle määräät.
Normaaleissa esitteissä tulee olla 3-5 mm leikkuuvarat ja julisteissa vähintään tuo 5 mm. Sanomalehti-ilmoituksissa ei taas yleensä käytetä leikkuuvaroja ollenkaan, vaan lopullisessa pdf-tiedostossa on vain ilmoituksen sivupohjan kokoinen alue.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä
"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan2018174- 565052
- 244697
Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista
Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni274610Jätä minut rauhaan
En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv364420Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"
"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h654311- 623893
- 423545
Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?
Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on402824- 452539