Keuhkoalueen oireet - ongelmat...?

123

Tunnetko jatkuvasti keuhkosi? Kirveleekö niitä? Onko sinulla vaikea löytää oikeaa nukkuma-asentoa? Outoa kipuilua keuhkoalueella... päivittäin.

Onko muilla yllä mainittuja oireita ja ongelmia?

Elikkäs miten keuhkonne jaksavat?

11

1300

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keuhkoissani on homealtistusten jälkeen mielettömät kivut. Usein joudun viettämään yöt istuen kipujen vuoksi.Minua hoitava keuhkolääkäri ja infektiolääkäri ovat kehoittaneet minua kovien kipujen vuoksi hakeutumaan päivystykseen kuunteluun mahdollisen keuhkokuumeen vuoksi. Näin olen joutunut liian usein tekemään. "Keuhkoissa ei ole kiputuntoa.Useinmiten rintakehän kivut johtuvat keuhkojen ulkopuolisista kudoksista",näin väittää eräs keuhkosairauksien erikoisläkäri!

• 123

Tänään jäin taas sairaslomalle - joka jatkuu kesälomaani - eli töihin 14.8.

Silti en ole mitenkään iloinen tilanteesta jossa olen, yöt ei oikein suju - ei ole hyvää asentoa nukkua. Oikea puoli on ikävin - vasemmalla kyljellä tuntuu että oikeakaan ei sittenkään näinkään voi hyvin - selällään en osaa nukkua ... siinä sitten kieritään.

Tänään sovin lääkärin kanssa, että lenkkeily on nyt se avain terveeseen oloon. Sauvakävely varsinkin olisi nyt hyvää liikuntaa.

HALOO - rintakehä on sen verran kipuillut, että sauvat jäi taas kotiin.

Mutta sullekin tiedoksi - lähde vain sauvakävelylle - siinä sitten kunto kohoaa ja kivut lakkaa.

Katsos niin helppoa se on kun sen vain tietää.

Säkin voit sitten muuttaa nimimerkiksi parantunut, ja hei muista syödä vähän sitruksia myös.

Lääketiede on ihmeellinen - niin osaava ja jalo.

Aikaisemmin aina mietin, että miten ihmeessä kukaan jaksaa lukea lääkäriksi. No kun kiduttajan ammattitutkintoja ei ole - vielä, mutta erikoistumaan kyllä jo pääsee ...

• itsekin
        123 kirjoitti:

Silti en ole mitenkään iloinen tilanteesta jossa olen, yöt ei oikein suju - ei ole hyvää asentoa nukkua. Oikea puoli on ikävin - vasemmalla kyljellä tuntuu että oikeakaan ei sittenkään näinkään voi hyvin - selällään en osaa nukkua ... siinä sitten kieritään.

Tänään sovin lääkärin kanssa, että lenkkeily on nyt se avain terveeseen oloon. Sauvakävely varsinkin olisi nyt hyvää liikuntaa.

Mutta sullekin tiedoksi - lähde vain sauvakävelylle - siinä sitten kunto kohoaa ja kivut lakkaa.

Säkin voit sitten muuttaa nimimerkiksi parantunut, ja hei muista syödä vähän sitruksia myös.

Aikaisemmin aina mietin, että miten ihmeessä kukaan jaksaa lukea lääkäriksi. No kun kiduttajan ammattitutkintoja ei ole - vielä, mutta erikoistumaan kyllä jo pääsee ...

Sairaslomalla myös, kävin tänään työpaikalla ja tuntuu nyt omituiselta. Vähän yskitti siellä, ei ehtinyt päänsärky, pientä huimausta oli, ajatus alkoi tökkiä. Nyt ei sattunut hengittäminen, tosin en mennyt ongelmapaikkoihin. Yritän käydä kerran viikossa ja otan työt kotiin. Maksimissa lääkkeet...

Se tyynyjuttu toimii. Ensin jättityyny sillä tavalla että se tukee selkää, sitten tavallinen siihen ylös. Seuraavaksi lomittain kaksi tyynyä niin että ne ovat ikäänkuin osittain kainalossa - ylhäältä tukevat olkapäitä, viimeinen tyyny päätä varten ylös. Asento on lähes istuva ja nukkuminen sujuu ainakin minulta, jos nyt yleensä nukuttaa...

Joku lääkäri minulle selitti, että kylkiluiden välissä olevissa lihaksissa se kipu tuntuu. Mistä ne lihakset tietää, missä alkaa sattua ... minulla vain työpaikalla.

• 123
        itsekin kirjoitti:

Sairaslomalla myös, kävin tänään työpaikalla ja tuntuu nyt omituiselta. Vähän yskitti siellä, ei ehtinyt päänsärky, pientä huimausta oli, ajatus alkoi tökkiä. Nyt ei sattunut hengittäminen, tosin en mennyt ongelmapaikkoihin. Yritän käydä kerran viikossa ja otan työt kotiin. Maksimissa lääkkeet...

Se tyynyjuttu toimii. Ensin jättityyny sillä tavalla että se tukee selkää, sitten tavallinen siihen ylös. Seuraavaksi lomittain kaksi tyynyä niin että ne ovat ikäänkuin osittain kainalossa - ylhäältä tukevat olkapäitä, viimeinen tyyny päätä varten ylös. Asento on lähes istuva ja nukkuminen sujuu ainakin minulta, jos nyt yleensä nukuttaa...

Joku lääkäri minulle selitti, että kylkiluiden välissä olevissa lihaksissa se kipu tuntuu. Mistä ne lihakset tietää, missä alkaa sattua ... minulla vain työpaikalla.

Vai jääkö sänkyyn tyynyt - ja nää hitsin homeoireet?

Hyvin huono vaihtokauppa - ;-)

Mikähän ohje tähän saataisiin. Sitrukset ei auta, kuntoilu ei auta - lääkkeet ei auta -

ei elämästä selviä hengissä - ei ainakaan tässä jengissä

• 123 kirjoitti:

se auttaa varsinkin jos laittaa sauvat vaakatasoon ja virittää kankaan niiden väliin. Lisäksi tarvitaan kantajat molempiin päihin. Eiköhän se ole homesairaan sauvakävely. Muistan vieläkin ne viikot, kun lähikauppaan oli mahdoton päästä, koska olisi pitänyt kyetä kävelemään tasaista tietä 200 m.

• hilkkaliisa

Silloin aina kun keuhkoissani oli tulehdus, olisin voinut vaikka tussilla piirtää keuhkojeni rajat. Keuhkoja kirveli jä särki ja tuntui koko ajan, että minulla oli liian tiukka pusero päällä ja että se puristi koko rintakehäni kasaan, vaikka pidin vain löysiä vaatteita. Henkitorvi kutisi ja teki mieli "raapia sitä jollain pulloharjalla" - tietenkään sellainen ei ole mahdollista.

Oireet helpottuivat kortisonikuurilla (noin 15 kortisonikuuria ja pisimmillään neljä kuukautta).

Nykyisin oireet tulevat takaisin aina homepaikoissa, joten parasta kääntyä heti ovelta takaisin.

• Mammi

aina homeitten kohtaamisen jälkeen. Itse pystyisin myös näyttämään keuhkojen "reunat" altistuksen jälkeen. Viime syksynä, kun oli oikein tuskallisen paha olo koko syksyn, kyljet oli kipeät yhtä soittoa syyskuusta marraskuun loppuun. Sitten ennätin just vähän paranemaan ja kävelin fysioterapeutille noin vajaa kaksi kilometriä ja taas oli keuhkot kipeät seuraavat kolme viikkoa. Eli en usko minäkään ettei keuhkoissa ole tuntoa;vai liekö meillä homeista sairastuneilla sitten erikoiskeuhkot, jotka tuntee kivun!!

• Homeherkkä

Keuhkoni ovat ihan OK, eli ei minkäänlaisia tuntemuksia, ei tuntemuksia rintakehässä, ei hengitysvaikeuksia ja nukkuma-asento voi olla mikä tahansa ja tyynynä vain yksi tyyny.

Tietty homeitiömäärä laukaisee kivut rintakehässä, tuntuu kuin pari kylkiluuta olisi vasemmalta ja yksi oikealta poikki, eli syvähengitys ei onnistu ja muutoinkin rintakehä on kuin norsulauma olisi kävellyt yli. Ja nivelet ja lihakset kipuilevat normaalirasituksessa.
      Nukun pari tuntia. Yskin ja limaa lentää keuhkoista. Keuhkoputkien kirvely tuossa tilanteessa on tuttu tunne.

Hengityssuojainten käyttöllä ehkäisen tuonkaltaiset tilanteet.

• sairastellut

Normaaleina päivinä en tunne keuhkoja, mutta yskähtelen usein ja joudun rykimään limaa. Keväällä, kun olin paremmassa kunnossa, lenkkeilin. Ja silloin jouduin usein muuttamaan hölkän kävelyksi, koska keuhkoihin alkoi sattua.

• sateen jälkeen

Keuhkot olivat lieväoireiset pitkään, koska sairaslomalla pystyy välttelemään ongelmapaikkoja. Sitten tuli tämä toivottu vesisade (pöly ja siitepöly ei haittaa minua ollenkaan) ja sen jälkeen olen nyt muutaman päivän ollut tosi sairas. Jokainen henkäys koskee keuhkoihini ja se pirullinen kirvely, on kuin ne olisivat pieniä haavoja täynnä ja sinne olisi lurahtanut sitruunamehua.
      Nukkumisesta ei tahdo tulla mitään eli se on pyöriskelyä ja asennon etsimistä. On pakko ottaa päivänokosia ja sittenkin on jatkuvasti väsynyt.
      Toivon siis auringonpaistetta,vaikka tiedän, että sitten siitepölyallergiset ovat taas pulassa.

• hilkkaliisa

Minäkin oireilen sateen JÄLKEEN, mutta en sateen aikana (kävin kaupassa ja kokeilin) ja kuivalla ilmalla. Minullakaan ei ole siitepölyallergioita.

Näin sanoi Liisa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000608&posting=22000000016210225#22000000016210225

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3161
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe