olen ajatelut hankkia tulevaan 317 litran akvaarioon hiekkapohjan.. mutta ihmetyttää vaan et voiko sitä pohjaa puhdistaa semmosella
"imurilla".. millä minä ainakin olen puhdistanut sorapohjan? vai meneekö hiekka sen mukana sankkoon?? :o entä näkyykö hiekassa kuinka paljon kaikki liat.. esim. kalojen ulosteet?
Bilteman hiekka on kuulemani mukaan hyvää? olisiko jollain kuvia jossa sitä on akvaariossa?
Itsellämme on suoraan pihassamme iso läjä luonnon hiekkaa.. voiko sitä käyttää akvaariossa?? :o
hiekkapohja
1
364
Vastaukset
- ludwigia
Voi imuroida ja ei voi =) Eli jos roskia on, sitä voi varovasti imuroida, sillä hiekka tosiaan nousee imurin letkua ämpäriin. Hiekkapohjaa ei taas tarvi lapota pohjasta kuten soraa.
Jos akvaariosi suodatusteho on hyvä, tuota roskaa ym ei oikeastaan pohjaan jää.
Älä ota pihasta akvaarioon hiekka. Itse otin yhteen altaaseeni ja se oli virhe. Hiekka oli ensinnäkin ihan hirveän likaista ja toiseksi, se pohja oli liian tiivistä tavaraa, joten se tukkeutui aika nopeasti. Esim kasvit olivat niin tiukassa, että ne katkesivat kun yritti irroittaa.
Bilteman pitäisi olla ok, samoin maxit(entinen optiroc)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1562687
- 2001968
- 711716
- 921638
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91441Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.321176- 761111
- 811040
- 951019
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes191954